smolip67
2020-06-04 19:21
Coś tu się nie zgadza. Pytanie zadane przez KANTAR sugeruje że te 10 mld zł zostanie wydane w tym roku czyli w 2020. I aż się dziwię że jeszcze ktoś komentuje ten sondaż. Można się zgadzać czy nie z CPK panie i panowie,ale to jest czysty przekręt logiczny i zakłamuje fakty. Wstyd dal tego forum że zajmuje się takimi przekrętami.
gość_180b9
2020-06-04 16:10
Tak głupio zadanego pytania dawno nie widziałem w sondażu. Można zapytać też czy chcesz likwidacji PO i przeznaczenia zaoszczędzonych pieniędzy z dotacji partyjnych na stworzenie nowych miejsc pracy efekt będzie identyczny
gość_e65c5
2020-06-04 16:09
CPK to projekt rodem sprzed 40-50 lat. Model wielkich lotnisk powoli zaczyna ustępować bezpośrednim połączeniom z regionali. Świetnym przykładem jest tu zapowiedziana trasa KTW-AUH. Nie po to też powstaje A321XLR żeby bawić się w przesiadki. Dodatkowo projekt taki doprowadzi do zniszczenia lotnisk typu KRK, KTW, GDN, WRO, POZ i w końcu tych dla aglomeracji warszawskiej. Zamiast dojeżdżać w 20 minut na lotnisko na obrzeżach miasta pasażer będzie musiał przebić się przez całe miasto w celu dotarcia na dworzec. Projekt atrakcyjny tylko dla ludzi mieszkających w promieniu 150-200 km od inwestycji, choć też nie wszystkich, bo kto ma bliżej lotnisko regionalne ten straci, nie wspominając już o Warszawie i okolicach, która w takim układzie zostałaby pierwszą liczącą się w Europie stolicą bez lotniska.
gość_a0177
2020-06-04 15:39
Nie liczą się opinie ludzi, liczy się to co chce PiS. A oni chcą dalej obsadzać swoimi nieukami stanowiska.
Ostatni przykład to nowa powstała spółka pod PGL. Zapewne chodzi o to by wystawić do wiatru wszystkich kooperantów, pozbycie się balastu w postaci Doświadczonych pilotów Na etatach oraz pokazaniu tylka KE i pasażerom którym kasę trzeba by oddać w końcu.
Ale przy okazji kolejne biurka dla karierowiczów i pisiorow.
No nikt lepiej nie wymyśliłby tego.
gość_38b44
2020-06-04 15:11
Co wy sie tak uparliscie na ten CPK. Najpierw pisali ze Okecie zakorkowane a teraz znowu ze CPK nie potrzebny. Tzw. pandemia nie bedzie trwac wieki a port buduje sie 10-15 lat wiec jaki w tym problem?
gość_3ff2b
2020-06-04 14:14
Socjalizm znaczył różne rzeczy, od narodowego po komunistyczny. Jakoś tak było że w Polsce Ludowej nikt się nie bał utraty pracy, zawsze jakaś posada czekała w praktyce na każdego.
Liczba lotów na człowieka będzie się zmniejszać wszędzie. Nie do utrzymania jest poziom szczytu bańki. Włochy mają zwiększyć zadłużenie ze 120% PKB do 160, dlaczego tylko tyle? A nie na przykład 1000? Jak długo można się zadłużać? Przebudzenie!
gość_d827e
2020-06-04 12:18
Rządzący mający stałe bardzo wysokie dochody i ustawioną rodzinę są coraz bardziej odklejenie od rzeczywistości. Setki tysięcy ludzi straciło lub straci pracę, miliony zostaną bez środków do życia a tu łup - 10 mld na TVP (rocznie 2 przez pięć lat), 2 mld na przekop Mierzei, żeby mógł nią przepłynąć jeden (!) niezbyt duży statek (zero "mijanki"), 100 mld na CPK (lotnisko plus kolej) - a tu likwidacja szpitali na potęgę, likwidacja PKS, kwota wolna od podatku praktycznie niezauważalna, arma w ruinie. Rząd się sam wyżywi...
gość_88a04
2020-06-04 11:10
Trzaskowski ma racje, w Polsce nie ma co wydawac Tyle pieniedzy skoro nam niemcy za darmo zbudowali w berlinie!
gość_8b80a
2020-06-04 11:06
Ale bzdury! I przeraża niski poziom dyskusji o CPK. CPK to lotnisko i linie kolejowe.
Z lotniskiem sprawa jest prosta, w Warszawie w 2019 doszło do nadpodaży, Ryan chłopiec do bicia w aglomeracji warszawskiej w Modlinie prawdopodobnie traci lub bardzo mało zarabia. LOT nie przetrzymałby wzrostu liczby operacji z 600 (560 plus punkty) do 800 dziennie. Gdyby Wizz dostałby sloty to byłby w stanie wykończyć LOT w ciągu max dwóch lat. Szkoda, że w redakcji pasazer.com/prtl.pl się pomyliliście i pisaliście o ograniczeniach infrastrukturalnych w Warszawie, których nie ma, nie było i w przewidywalnym czasie nie będzie.
LOT wysyłając większe samoloty i ograniczając % przesiadek byłby w stanie "odzyskać" Bukareszt, Madryt (potrzebny drugi lot dziennie), Mediolan lub nawet całe Północne Włochy (potrzeby lot do Bolonii dwa razy dziennie), Brukselę (potrzebny czwarty lot dziennie późnym rankiem w pon, wt i późny wieczorny w czw i pt), całą Nadrenię Północną - Północną Westfalię (potrzebny lot również do Kolonii dwa - trzy razy dziennie), przywrócić duopol do Wiednia, a także "zdobyć" Dublin (wystarczą dwa loty dziennie). Wizz musiałby zadowolić Rzymem (szansa na monopol), niszami i myślę, że utrzymałby Tel Aviv, Barcelonę, Budapeszt (na którym prawdopodobnie traci, ale utrzymuje ze względów operacyjnych), Kijów.
Z kolejami sprawa jest bardziej skomplikowana, bo te linie generalnie są potrzebne, dyskusja powinna być na temat kolejności i na temat szczegółowego przebiegu. Na pewno Wrocław - Łódź i CMK Północ (Baranów - Płock - Toruń) są potrzebne na wczoraj.
gość_88a72
2020-06-04 10:56
Jak długo istnieje cywilizacja ludzka tak człowiek nie wymyślił większej niegodziwości i zwyrodnialstwa niż socjalizm. Trzeba było oszczędzać to teraz by nie płakali o utratę pracy. Ale CPK to sabotaż i dywersja lotnictwa w Polsce. Nowe lotnisko dla Warszawy? Do dyskusji, pewnie będzie potrzebne za 15-20 lat. Ale CPK w polu to pomysł jak rozwalić regiony i zdrową konkurencję transportową. Wyrzucone pieniądze i obniżanie komfortu podróży całej centralnej Polsce z Warszawą na czele
gość_996e9
2020-06-04 10:11
Mozecie zająć się wreszcie absurdalnym wymogiem 50% miejsc pustych w samolocie a nie agitować za likwidacja planu budowy CPK? Ludzie nie są expertami lotnictwa. Nie wiedza ze liczba lotów na mieszkańca jest DUŻO zmniejsza w porównaniu z innymi krajami rozwiniętymi do których dążymy. Taka sonda nie ma sensu.