LIVE: Dokąd zmierza LOT i CPK? Dyskusja ekspertów

LIVE: Dokąd zmierza LOT i CPK? Dyskusja ekspertów Jak koronawirus i kryzys gospodarczy wpłynie na rozwój i przyszły wygląd polskiej linii? Kiedy i jaki ma powstać Centralny Port Lotniczy? Jak koronakryzys zmienia sytuacje na lotniskach w aglomeracji warszawskiej? Między innymi na te pytania będą próbowali odpowiedzieć nasi rozmówcy. Naszymi rozmówcami będą:Krzysztof Loga-Sowiński - od ponad 30 lat związany z branżą...
03/06/2020 10:55   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_00546 2020-06-04 21:02   
gość_00546 - Profil gość_00546
@ gość_8b80a

Jak Ci brak argumentów i nie umiesz pisać z sensem to chociaż nie rób z siebie w..iata.
W naszej poprzedniej dyskusji odnośnie porównywania Ciudad Real i CPK między Warszawą i Śląskiem udowodniłem Ci że nie masz pojęcia co piszesz i co porównujesz. Teraz obudzileś się z letargu i próbujesz od nowa pisząc jeszcze większe głupoty.

A może Ty jesteś taksówkarz z Warszawy który sie obawia że jak CPK byłoby miedzy Warszawą i Śląskiem to Ci biznes na CPK odpłynie bo ludzie będą jeździć pociągami a nie taksówkami? LOL

Jeśli masz problemy z pamięcią i chcesz sobie przypomnieć o czy dyskutowaliśmy w komentarzach na temat Ciudad Real i CPK to poniżej jest link. Po za tym z komentarzy pod tamtym artykułem wynika że inni forumowicze też uważają że masz problemy ze zrozumieniem tego co czytasz i piszesz. Spróbuj jeszcze raz:
zobacz link
demar 2020-06-04 14:28   
demar - Profil demar
Czy jakieś nowe wnioski zostały spisane?

Najważniejszy do tej pory: "CPK powinien być projektem apolitycznym" jest nadal aktualny.
To co robi teraz PAD, albo premier (czyli wiązanie tego z kampanią wyborczą) to działania de facto przeciw CPK.
Rząd powinien przede wszystkim ratować LOT, który po ostatnich czterech latach jest teraz w opłakanej sytuacji. Pomimo 2,5+ mld zł wtłoczonych w PGL.

Warto też pamiętać, że wiele przyjętych w dokumentach CPK założeniach (np. ULC o prawie 8% wzroście ruchu lotniczego w Polsce w roku 2020) trzeba włożyć między bajki. Branża straci 2-3 lata w rozwoju, może nawet więcej i przynajmniej o tyle można śmiało opóźnić lotniczy komponent CPK.
A realnie znacznie bardziej.

CPK powinien być projektem na "pokolenie", może nawet dwa, a nie na kilka lat.
gość_8b80a 2020-06-04 11:23   
gość_8b80a - Profil gość_8b80a
@gość_00546

Ale się zafiksowałeś na temacie lotniska zupełnie innego niż Ciudad, bo Ciudad jest 200 km od Madrytu, a Twój Nie-Ciudad 150 km od Warszawy i jeszcze Ciudad jest jest 300 km od Sewilli i Walencji, a Twój Nie-Ciudad jest 150 km od Krakowa i Katowic, poza tym Ciudad jest pomiędzy Madrytem, a Walencją i Sewillą, a Twój Nie-Ciudad jest pomiędzy Warszawą, Krakowem i Katowicami.

I jeszcze Ciudad jest pomiędzy tylko 3 miastami: Madrytem, Walencją i Sewillą, a Twój Nie-Ciudad pomiędzy 4, bo dochodzi jeszcze Łódź. To mnie przekonałeś, budujmy!!!

gość_3ff2b 2020-06-04 09:19   
gość_3ff2b - Profil gość_3ff2b
Niesamowite jest że są tacy co serio wierzą w CPK, szprychy, komponent hotelowy i restauracyjny... To wyznanie wiary w Nową Polskę ale... czy rzeczywistość nie skrzeczy, jak to tyle razy bywało? Skąd na to wszystko pieniądze? Siła woli? Czy to ma sens?
gość_3ff2b 2020-06-04 08:37   
gość_3ff2b - Profil gość_3ff2b
Nie musisz ciągle pisać o tym że jeśli PPL/LOT/PiS chcą stworzyć silny... - nie chcą! Chcą obradować, planować, siedzieć w zarządach... i tyle. Więc nie ma znaczenia gdzie to planują.
gość_00546 2020-06-03 22:23   
gość_00546 - Profil gość_00546
Pisałem o tym już wielokrotnie i napiszę jeszcze raz. Jeśli PPL/LOT/PiS chcą stworzyć silny CPK i LOT to muszą go zlokalizować jak najbliżej obu największych aglomeracji w kraju czyli między Warszawą i Śląskiem/Krakowem przy CMK bo wtedy zaplecze ludności które będzie korzystać z CPK będzie dwa razy większe niż w Baranowie.

Jednocześnie nie można się oszukiwać że otwierając takie lotnisko utrzyma się wszystkie lotniska lokalne z takim wypełnieniem jakie było lub że w ogóle będzie się opłacało trzymać je otwarte dla ruchu cywilnego. Mam tu na myśli Balice, Pyrzowice, Radom, Łódź i oczywiście lotnisko Chopina kóre musi być zamknięte jeśli ma istnieć CPK. Wynika to z korzyści jakie taka lokalizacja przyniosłaby wszystkim którzy mieliby dojazd do CPK w granicach 60 min i to nawet dla tych którzy musieliby jechać na CPK pół godziny dłużej niż na CPK w Baranowie (Warszawa) lub 40 min dłużej niż na lotnisko lokalne tak jak w Krakowie.

Korzyści Warszawy i Śląska są takie że w perspektywie kilku lat od otwarcia CPK między Warszawą i Śląskiem ogromna większość pasażerów z Pyrzowic i Balic korzystałaby z CPK ponieważ byłaby duża siatka połączeń P2P a dojazd zajmowałby około tyle samo co do Pyrzowic i o połowę krócej niż do Balic, około 60 min transportem publicznym. To oznacza że jest o wiele większa szansa że ci pasażerowie polecą LOTem z CPK niż LH z Frankfurtu lub inną linią.

Dla pasażerów z Krakowa korzyści byłyby głównie dla pasażerów lecących z przesiadką. W zamian za 40 min dłuższy dojazd na CPK mieliby P2P lot co w sumie pozwoliłoby im zaoszczędzić czasami nawet kilka godzin na przesiadce. Oczywiście jest tu kwestia cen za połączenia P2P z CPK lub lot z przesiadką z Balic oraz cena za dojazd na CPK koleją. Jeśli LOT i PKP nie szaleli by z cenami to całkiem możliwe że w Balicach ilość pasażerów na tyle by spadła że do lotniska trzeba by dopłacać i bardziej opłacałoby się je sprzedać pod zabudowę mieszkalną i biurową. W dodatku mieszkańcy wokół lotniska pozbyliby się hałasu i smogu. Dochodzi jeszcze około 2-3 mln ludności międz Warszawą i Śląskiem która miałaby dojazd do CPK w granicach 60 min bez korzystania z CMK. A wszystko to bez obaw czy powstanie 1600 km kolejowych szprych czy nie. Dla mieszkańców Gdańska i reszty północnej Polski zwiększyłbym częstotliwość połączeń lotniczych na CPK bo taka jest demografia Polski i opłacalność ekonomiczna.

Budowa CPK w Baranowie spowoduje że siła polskich lotnisk i LOTu w Europie pozostanie tak samo słaba jak obecnie bo każdy w Polsce chce mieć 20 min na lokalne lotnisko a "potęgi" CPK nie da się wybudować w oparciu o pasażerów tranzytowych. Trzymanie za wszelką cenę CPK jak najbliżej Warszawy będzie kosztować podatnika i kraj a zagraniczne linie i huby z radością te pieniądze wezmą. Egoizm kosztuje.
gość_aac28 2020-06-03 17:36   
gość_aac28 - Profil gość_aac28
Powinni zaprosić mega eksperta Marcina Horałę, wszystko by wytłumaczył i zgasił oponentów :)
W końcu za coś dostaje $, jako pełnomocnik rządu d/s CPL :)
gość_3f94e 2020-06-03 16:53   
gość_3f94e - Profil gość_3f94e
Przypomnijmy finanse Modlina jak i wypowiedzi Pana Marka na ten temat. Wszystko do wygrzebania na prtl.
Nie kumam podziału na tanie linie/czarterowe i tradycyjne. Różnica powinien być zawsze standard obsługi, na upartego uboższy terminal czy dojście do samolotu na pieszo lub dojazd autobusem.
Wiele razy we FRA DE boarding 747 był autobusem by przez terminal do autobusu wsiąść i pojechać na stanowisko oddalone LH do WAW.
Jadąc pociągiem KM, TLK, IC, EIP czy EC korzystam z centralnego.
CPK wymyślono po to bo
A) LOT ale dzięki rozbudowanej infr kolejowo drogowej skorzystają wszyscy, nawet ci co nie latają
B) LO odejdą loty krajowe, które nie mają biznesowego sensu, gdyż dworce są lepiej skomunikowane a przy 2,5h pociągiem samolot czasowo odpada.
Dzięki odpowiedniej częstotliwości połączeń kolejowych, przy opóźnieniu lotniczym dotrze u do celu bez odszkodowania.
HUBy LH są drogie w utrzymaniu... Pilot zarabia więcej niż Angela, główna stewardesa ma więcej niż Duda.
CPK ma zatem okazję zostać tanim lotniskiem dla linii tradycyjnych, zwłaszcza dla LO na b2b
gość_7998d 2020-06-03 15:38   
gość_7998d - Profil gość_7998d
gość_f9091

Bartosiaka? Wziął robotę a później zobaczył amatorszczyznę i zwiał gdzie pieprz rośnie. Ten projekt ciągną partyjne miernoty. Nie mają pojęcia o tym co robią. Dostali zadanie i będa z tym jechać aż zaryją lub walną głową w mur jak w przypadku elektowni w Ostrołęce.

Tutaj zakładam, że braknie finansowania. W projekcie zostaną tylko mocno opłacani z naszych podaków konsultanci którzy za dobra kasę doradzą w każdym temacie.

Efekty widać już w Radomiu.

gość_0ec52 2020-06-03 15:07   
gość_0ec52 - Profil gość_0ec52
Towarysz Bartosiak, jako komisarz polityczny z ramienia partii rządzącej skierowany na odcinek CPK i za to wynagradzany na pewno jest wzorem obiektywności.

Ewidentnie nie mozecie znieść, że ten portal ma własne zdanie i całkiem sensowny poziom merytoryczny, a nie jedynie słuszny przekaz mitologii żoliborskiej?
gość_c7650 2020-06-03 13:45   
gość_c7650 - Profil gość_c7650
@gość_f9091: ale po co mają go zapraszać skoro na tym portalu panuje linia tłumaczenia jak to bardzo CPK jest niepotrzebny i zbędny a wspomniany dr Jacek Bartosiak ma w tej kwestii zupełnie odmienne zdanie
gość_f9091 2020-06-03 12:33   
gość_f9091 - Profil gość_f9091
Może byście zaprosili dr.Bartosiaka?
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy