×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


Komentarz: Pomoc dla Lufthansy – niespodziewany zwrot akcji


Wydarzenia toczą się błyskawicznie. W ubiegłą środę Rada Nadzorcza Lufthansy praktycznie odrzuciła warunki pomocy, by w sobotę przyjąć nowe warunki Komisji Europejskiej.

03/06/2020 09:00
<>

gość_c0bdb - Profil
gość_c0bdb
  

gość_ead9b - Profil
gość_ead9b
  
Komisja Europejska ogłosiła juz w marcu, iż wsparcie związane z COVID19 będzie możliwe również dla firm, które otrzymały pomoc publiczna w ostatnich latach w związku z ich restrukturyzacja (co było uwarunkowane brakiem wsparcia publicznego przez kolejne 10 lat).
Oznacza to, że m.in. LOT będzie mógł otrzymać pomoc publiczna z racji problemów będących nastepstwem epidemii, mimo tego, że otrzymał wsparcie publiczne w pierwszej połowie tej dekady w związku z restrukturyzacja.
Więcej informacji można znaleźć tutaj: zobacz link
06/06/2020 00:56  

  
Slotami we Frankfurcie zainteresowany jest Wizzair . Prezes Varadi uzależnia powrót na to lotnisko od wielu czynników, które leża bardziej po stronie władz frankfurckiego portu.
04/06/2020 23:08  

gość_6d5ec - Profil
gość_6d5ec
  
@gość_c7650 : a moze tez troche ujadania na inne linie lotnicze ktore jakos tez nie dostaja po dupie od KE. Jak bedzie chcial rzad Polski z pieniedzy podatnikow znowu wpompowac w LOT to pewnie KE tez nie bedzie przykrecac ostro kurka z ograniczeniami. Tylko ta pomoc musi sobie rzad sam zafundowac a jak sie ma pusty portfel to troche to problematyczne jest.

Masz jakas urojana wrogosc do Niemiec, za duzo prawicowych materialow chyba czytasz bo tego Twojego belkotu nie da sie inaczej wytlumaczyc.
04/06/2020 21:13  

  
@gość_c7650: zupełnie nie rozumiem tych kompleksów w stosunku do Niemiec. LH była firmą rentowną i dopiero ostatnie zawirowania spowodowały, że zaczęła mocno tracić. Tylko tyle, że problem dotyczy niemal wszystkich przedsiębiorstw lotniczych na całym świecie. Gdy LOT bankrutował, to kondycja jego konkurentów była dość dobra. Porównywać należy ograniczenia nałożone na pozostałe linie lotnicze (w tym LOT) w związku z obecnymi programami pomocowymi, a tych właściwie nie widać. Co Komisja robi w sprawie Alitalii? Przecież to jest dopiero komedia...no ale oczywiście to linia włoska więc słabo pasuje do teorii o IV rzeszy.


03/06/2020 14:17  

gość_3145f - Profil
gość_3145f
  
juz tak nie uzalajcie sie nad ta niesprawiedliwoscia, pokrzywdzeni wiecznie.
Niemcy moga miec "mala" tyryfe ulgowa.
Kto jest najwiekszym platnikiem netto do kasy UE? Kto?
A kto dostaje z tego najwiecej? No kto?
Niemcy finansuja i ciagna caky ten grajdol, daja kase jak widza kiedy pchaja sie zachlanne lapy.
Wiec dlaczego teraz, trzeba po nich jechac i o borze , jakie to niesprawiedliwe i tralala.
03/06/2020 14:02  

gość_c7650 - Profil
gość_c7650
  
@gość_13540: tak wiem, źle się wyraziłem - chodziło mi o to, że w UE trzy języki tzn. angielski, niemiecki i francuski mają wyższy status od pozostałych. Francja słabnie, Wielkiej Brytanii już w UE nie ma, więc za naszą zachodnią granicą w niedalekiej przyszłości będą pojawiały się głosy, by niemiecki był tym "głównym" językiem UE.
No i na koniec żeby moja wypowiedź nie była całkowitym off-topem - rozumiem, że ewentualny "nowy" LOT, jako całkowicie nowy podmiot, nigdy wcześniej nie latający do Monachium i Frankfurtu, mógłby wykupić sloty zwolnione przez Lufthansę? :D A jeszcze co do "nowego" LOTu - biorąc pod uwagę ambicje obecnej ekipy, to raczej nie spodziewałbym się, że będzie znacznie mniejszy - no może trochę w początkowej popandemicznej fazie. Za to taki kontrolowany upadek to będzie świetna okazja, by pozbyć się np. związków zawodowych i wynegocjować lepsze stawki leasingowanych samolotów.
03/06/2020 13:39  

gość_13540 - Profil
gość_13540
  
Co do języka niemieckiego, to jest przecież, jak i język polski, językiem oficjalnym w UE. Po niemiecku mówi się - oprócz Niemiec oczywiście - w Austrii, Szwajcarii, w Belgii (język urzędowy) i we Francji (Alzacja i Lotaryngia). A LOT zbankrutuje i powstanie nowy, mniejszy i zdrowszy. Chyba że przyjdzie Sasin i wszystko zniszczy.
03/06/2020 12:09  

gość_82055 - Profil
gość_82055
  
No ale rząd w Polsce nie wprowadził stanu klęski więc nie może liczyć że KE potraktuje pomoc ze względu na stan klęski.
03/06/2020 10:12  

  
Z tego co pamiętam, to nawet tutaj była mowa tylko o 6 slotach. "Początkowo w ramach pakietu pomocowego oczekiwano, że spółka odstąpi sześć slotów w swoich dwóch hubach, jednakże Komisja Europejska wymaga sprzedaży 24 pozwoleń do startu i lądowania." zobacz link

Oczywiście nawet te 24 nie wydają się być czymś strasznym dla LH, ale w sumie czy Air France ze swoimi 7mld pozbywa się choć jednego slotu? W przypadku innych linii też niewiele słychać o ograniczeniach. Jednak jakieś powinny być.

Co do Eurowings to bez urazy dla wszystkich Norymberg i Hanowerów, ale to jednak MUC i FRA są najatrakcyjniejszymi lotniskami w Niemczech i to tam sloty są najbardziej wartościowe. Konkurencja ma dość swobodny dostęp do wielu niemieckich lotnisk. Nakaz wycofania się Eurowings z któregoś z nich nie zwiększyłby konkurencji między przewoźnikami. No chyba, że musieliby oddać sloty po za granicami kraju, np. LHR
03/06/2020 09:59  

gość_c7650 - Profil
gość_c7650
  
Z tego co pamiętam, to LOT, gdy dostawał pomoc publiczną 7-8 lat temu, to pomimo tego, że była ona kilkadziesiąt(!) razy mniejsza od tej dla Lufthansy, to musiał znaaaacznie bardziej ograniczyć swoją działalność w porównaniu do niej (tak procentowo jak i w liczbach bezpośrednich), więc jeśli te "obostrzenia" dla Lufthansy opisane w artykule Pana M.Serafina okażą się prawdą, to będzie to jeden wielki śmiech na sali - i ktoś ma jeszcze jakieś wątpliwości, że w Europie są równi i równiejsi??? Możecie się śmiać, ale EU bez Wielkiej Brytanii, ze słabnącą Francją, bankrutującymi Włochami i Hiszpanami powoli zacznie przekształcać się w tfu, tfu, ale IV Rzeszę... Ciekawe kiedy nastąpi zmiana oficjalnego języka UE, polegająca na tym, by całkowicie wyeliminować angielski i zastąpić go przede wszystkim niemieckim - stawiam, że pierwsze takie głosy zza naszej zachodniej granicy pojawią się w najbliższych latach. No ale niech KE dalej podejmuje jeszcze więcej takich decyzji, tylko niech później nikt się nie dziwi, że w Europie poparcie dla partii anty-UE rośnie w niepokojącym tempie - taka nasza rodzima Konfederacja też nie wzięła się znikąd.
03/06/2020 09:37  

reklama
reklama
  

<>


Wylot z:

Przylot do:

  • Data wylotu:

  • Data powrotu:

Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie