×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


Tanie linie naciskają na lotniska. Chcą zniżek, a nawet całkowitych zwolnień


Europejskie tanie linie naciskają na porty lotnicze, by te obniżyły opłaty lotniskowe w zamian za wznowienie lotów. Po zamrożeniu lotnictwa spowodowanego epidemią COVID-19 lowcosty intensyfikuje wyścig z tradycyjnymi przewoźnikami, by jak najbardziej obniżyć koszty i wygrać biznes po pandemii.

02/06/2020 09:39
<>

gość_c0bdb - Profil
gość_c0bdb
  

gość_8bf5c - Profil
gość_8bf5c
  
krótko: nie płacić im
03/06/2020 19:02  

  
Nie, znajdą sobie inne miejsce gdzie zarobią więcej i przeniosą część sprzętu. Takich „Tiran, Malpenz czy Larnak” gdzie akurat wizz ostatnio ogłosił swoje bazy jest więcej. Oni chętnie przyjmą samoloty i pasażerów. A że tu oferowanie się wtedy zmniejszy to i ceny będą mogły odpowiednio wzrosnąć... jednym słowem nic dobrego z tego nie wyszłoby.
03/06/2020 08:19  

  
LCC chyba nie mają zbyt wiele do gadania. Jak GDN nie da znizki, to co? Ryanair będzie obsługiwał trójmiasto przez Bydgoszcz? Może Wizzair zacznie wozić Warszawiaków z Lodzi? Konkurencja by się bardzo ucieszyła. Takie szantaże można stosować wobec małych lotnisk bez większej racji bytu, gdzie mieszkańcy są przyzwyczajeni do latania z oddalonych portów.

gość_8b80a - Profil
gość_8b80a
  
Bardzo profesjonalne działanie ze strony linii lotniczych. I olbrzymia szansa rozwojowa dla Bratysławy, Brna, Lipska, Drezna, Tirany, Lwowa, Odessy, Salzburga, Norymbergi i innych. Zobaczymy kto skorzysta.

Niestety przez anty-regionalny, po prostu anty-polski program CPK Polska na tych zmianach STRACI. Bo "polski" "rząd", a właściwie rząd antypolski będzie walczył z LCC w imię budowy WIELKIEGO LOT-u. Teraz specjalnie rozwali turystykę w Krakowie, bo KRK to główny konkurent CPK, pochodząca z Krakowa "wicepremier" powiedziała, że Kraków "musi wymyślić się na nowo".

A LOT? Zamiast upierać się przy anty-regionalnym, po prostu anty-polskim programie CPK LOT powinien robić to samo. Zaproponować pipidówom w CEE, że mogą mu zapłacić za loty trzy razy dziennie do hubu międzykontynentalnego. I zrezygnować z tych, którzy nie zapłacą. I zwiększyć liczbę lotów do Doliny Krzemowej do co najmniej 9 tygodniowo.

I złożyć polskim miastom ofertę lotów bezpośrednich do Europy Zachodniej, w tym na LCY. LOT ma niepowtarzalną okazję szybko urosnąć do 20 mln, tylko trzeba dostosować strategię do realiów, a nie próbować dostosować rzeczywistości do "strategii", przy okazji rozwalając gospodarczo regiony.

I nie należy zapominać o chcących płacić na innych kontynentach, np. o Cleveland.
03/06/2020 00:38  

gość_e9992 - Profil
gość_e9992
  
To jest dopiero żenada, jak ogon próbuje merdac psem...
02/06/2020 23:17  

gość_49cfc - Profil
gość_49cfc
  
Akurat miejsca przy rękawach nie są przez LCC mile widziane i to bynajmniej nie ze względu na koszty. Jeśli samolot jest obsługiwany autobusami wymiana pasażerów może być szybsza. Po pierwsze można używać dwoch wejść do samolotu, po drugie, w czasie gdy pasażerowie przylatujący jeszcze nie wysiedli, można już pakować do puszek tych co będą lecieć, żeby wypuścić ich pół sekundy po tym jak obsługa z wywieszonym językami pozbiera śmieci. Z rękawów LCC korzystają tylko jeśli są do tego zmuszane.
02/06/2020 22:34  

gość_db9a7 - Profil
gość_db9a7
  
Tak tak darmowe paliwo, darmowa obsługa, najlepsze miejsce przy rękawach, mam nadziej że nasze główne porty się ugną, jak ktoś wspomniał bez lowcostów nie sądze żeby ceny znacząco poszły w górę , jest i tak bardzo duża konkurencja na rynku że podwyżka cen groziła by utratą paxów na rzecz konkurencji.
02/06/2020 21:02  

gość_ac9bc - Profil
gość_ac9bc
  
Tak narzekacie i się buntujecie, ale pewnie wszyscy chętnie latacie lowcostami z najbliższego lotniska ;) Wiadomo, że takie praktyki są karygodne, jednak prawdziwy płacz by się zaczął, gdybyśmy zostali skazani wyłącznie na usługi LOT-u i ewentualnie innych przewoźników regularnych, co doprowadziłoby do wielkiego podniesienia cen i konieczności odbywania większości podróży z minimum jedną przesiadką.
02/06/2020 18:33  

gość_f5735 - Profil
gość_f5735
  
Tanie linie to jednak zaraza. Może jeszcze doplacajmy żeby wogole chcieli latać.
02/06/2020 17:04  

gość_9a53e - Profil
gość_9a53e
  
Zakazać lotów dla takich linii jak Wizz Air oraz Ryanair. Koniec tego dziadostwa.
02/06/2020 16:24  

gość_a0177 - Profil
gość_a0177
  
Wyjątkowa obłuda tychże lini.
Innym wytykają pomoc publiczna , a sami szantażują lotniska które utrzymywane sa z pieniędzy samorządowych.
Nie jestem przeciwnikiem takiego dotowania ale śmieszne sa wypowiedzi prezesa WIZZ który dostał pomoc rzadu Węgierskiego , zdaje się ze i ma duże szanse na pomoc z Anglii , a teraz nie Musi ograniczac działalności jak niegdyś LOT I jeszcze wysuwa rzadanie wobec lotnisk. Obłuda i tyle.
02/06/2020 14:38  

gość_13540 - Profil
gość_13540
  
Prawie jak sieci handlowe w stosunku do dostawców. Współczuję ! A w ogóle, to niech lądują na łąkach i nieużytkach ! Ewentualnie w lasach.
02/06/2020 13:54  

gość_13aba - Profil
gość_13aba
  
No to powinni już pójść na całego i kategorycznie zażądać darmowego paliwa, samolotów w darmowym leasingu i zerowych opłat nawigacyjnych. A swoją drogą ich piloci i personel pokładowy przecież mogą wypełniać swoje obowiązki bez wynagrodzenia, tak po prostu "dla idei".

Takie "żądania" pokazują dobitnie jakim chorym biznesem są tzw. "lowcosty". Im szybciej znikną, tym lepiej.
02/06/2020 13:30  

gość_9e8f1 - Profil
gość_9e8f1
  
No i jestem teraz ciekawy, który to port w Polsce da najwięcej a przede wszystkim z czego.
Jedyną szansę maja porty zarządzane większościowo i strategicznie przez państwo czyli KRK, WAW i GDN bo z podatków ludu będą dotowane ale te co większość są zarządzane przez samorządy to już cianko widzę.
02/06/2020 13:09  

reklama
reklama
  

<>


Wylot z:

Przylot do:

  • Data wylotu:

  • Data powrotu:

Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie