×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


Ryanair sprzeciwia się pomocy publicznej dla Lufthansy


Irlandzki tani przewoźnik lotniczy potępił wsparcie finansowe od niemieckiego rządu w wysokości 9 mld euro dla Lufthansy i zamierza się od niego odwołać.

27/05/2020 09:00
<>

gość_c0bdb - Profil
gość_c0bdb
  

gość_2c43c - Profil
gość_2c43c
  
@gość_49cfc wierz dalej w samodzielne utrzymywanie się LH, LOT też się samodzielnie utrzymuje, tak jak i AF/KLM... ehh

MOL ma ich dużo więcej? RYR ponad 450 samolotów i 17,5k personelu, WZZ 120 samolotów i 4,5 k poza tym póki co nie zwolniono więcej jak po 500 osób w każdej z grup. a na zasiłek to wysłał ludzi Norwegian.@gość_b23d4 czyli dalej nie dociera, że to nie sponsoring, a transakcja wiązana z korzyścią dla trzech stron: regionu, pasażerów i linii. od kiedy to ty decydujesz, które warunki są normalne? te gdzie bilet po kraju kosztuje 600+ PLN?
28/05/2020 19:47  

gość_5e000 - Profil
gość_5e000
  
@gość_251b0
Bo UK stara sie miec rowne zasady. Docenilo kondycje WIZZa i zgodzila udzieic im sie pozyczki (ktora trzeba bedzie zwrocic)
28/05/2020 19:02  

gość_251b0 - Profil
gość_251b0
  
@gość_5e000
A podobno Wizz dostanie pomoc finansową od rządu UK, przynajmniej takie były informacje jakiś czas temu. A o tą pomoc starały się tez linie Virgin Atlantic, ale im odmówiono.

@gość_0383b
Założmy, że LOT te 10 lat temu by zbankrutował. Założmy, że rząd stworzyłby nowa linię, która musiałaby od podstaw by się rozwijać. Tylko w międzyczasie zjawiłyby się też na polskim rynku lotniczym z mocną ofertą pazerne hieny z zachodu typu BA, Lufthansa, Air France czy KLM, które wykończyłyby cenowo nowa polską linię zanim ta na dobre by się rozwinęła. A kasa od polskich pasażerów płynełaby szerokim strumieniem zagranicę. I w ten sposób bylibyśmy dojeni z kasy przez bogatą zagranicę.
27/05/2020 22:58  

gość_b23d4 - Profil
gość_b23d4
  
Zakręcić pomoc przez samorządy Ryanairowi to też sponsoring. Niech latają na normalnych warunkach albo niech bankrutują . Adijos
27/05/2020 22:12  

gość_49cfc - Profil
gość_49cfc
  
Najlepszym przykładem do czego prowadzi brak dotacji jest Lufthansa, która od państwa się uwolniła i utrzymywała się samodzielnie. Po miesiącu postoju zaczela się chwiać, a po dwoch bez dotacji runęłaby z wielkim hukiem. Imperium Ryanaira nie istniałoby gdyby nie dostawało publicznych pieniędzy. Zwolenników dyrdymałów o wolnym rynku chciałbym zapytać, dlaczego MOL zwalnia 3000 ludzi, a Wizz 1000? Niech ich utrzymują, a nie wysyłają na zasiłek, który będzie wypłacać budżet państwa. Ciekawe ile wtedy kosztowałyby bilety tych jakże wspaniałych, rynkowych linii.
27/05/2020 21:26  

gość_e439b - Profil
gość_e439b
  
Oj, ale piecze fanbojów Lufy deklaracja MOLa, oj piecze :)
Facet zwyczajnie ma rację, Lufa bezczelnie chce zarobić na kryzysie nawet specjalnie już się z tym nie kryjąc.
27/05/2020 18:58  

gość_2b59f - Profil
gość_2b59f
  
Porównam to do 500+ chociaż nie jest to pełna alegoria, o czym w dalszej części. Jak samorządy dają dopłaty to co ma nie brać? Jak się pojawi jakaś inna linia to też może się o to samo ubiegać. Ryanair to przypływ gotówki dla regionów. Pamiętajcie, że dzięki temu rośnie ściągalność podatków w regionie. Większe obroty->większy dochód->większy PIT i CIT, większe obroty->większy VAT. Skoro w to inwestują to znaczy, że się opłaca. Dlatego też, nie rozumiem tego całego bólu doopy.
27/05/2020 17:27  

gość_04dec - Profil
gość_04dec
  
@ gość_0383b

W przypadku spółek Skarbu Państwa tak jak LOT nie chodzi o świadczoną usługę tylko o stołki dla partyjnych towarzyszy i rodzin no i oczywiście kasę. Głównym problemem w tym układzie jest to że właściciel czyli podatnik nie ma nic do powiedzenia tylko ma dopłacać do tego "interesu" bez względu na to jakie zwariowane pomysły mają mocodawcy zarządu i prezesa danej spółki. Z ekonomicznego i biznesowego punktu widzenia to jest kompletne wariactwo.
27/05/2020 16:58  

gość_5e000 - Profil
gość_5e000
  
Roznica pomiedz RYR i WIZZ a Legacy jest taka, ze Ci pierwsi ciagna kase z samorzadow która tak naprawde jest dostęna dla wszystkich którzy się po nią schyla. W przypadku pomocy publicznej dla Legacy Carriers, ani WIZZ and RYR nie dostaną ani centa
27/05/2020 15:29  

gość_8b80a - Profil
gość_8b80a
  
@gość_13540 @gość_0383b @WROMK

Transport publiczny wymaga dotacji. Zarówno samoloty jak i pociągi jak i metro jak i tramwaje jak i autobusy, czy trolejbusy. Są przykłady międzynarodowe bez dotacji, czy ze zbyt małymi dotacjami i system nie działa.

Dobrym przykładem zbyt małych dotacji jest system szybkich pociągów w USA, a raczej jego brak. Do lotnictwa w zasadzie wszyscy dopłacają, więc trudno Wam pokazać na przykładzie jaką tragedią dla krajów, czy regionów byłby brak dotacji.

Można przesadzić ludzi z samolotów do pociągów, co teraz próbuje robić Francja, czy Niemcy. Można przesadzić ludzi z autobusów międzynarodowych i samochodów do samolotów, czego dokonały kraje CEE. Ale brak publicznego transportu zawsze kończy się korkami, biedą i wizualnym wrażeniem kraju trzeciego świata.

A interwencje państw w gospodarkę mogą być patologią, ale mogą też zakończyć się sukcesem.
27/05/2020 14:27  

gość_9a2b0 - Profil
gość_9a2b0
  
@WROMK, gość_13540 czy wy naprawdę nie macie bladego pojęcia jak to działa czy tylko udajecie? dzięki tym dopłatom jest ruch do/ z regionu (również na lotnisku), chyba że nagle chcecie napisać, że 3/4 Europy płaci i traci na tym, że RYR czy WZZ dowozi im turystów. co więcej pozwala na to latanie mniej zamożnym, bo bilet za 5-10 EUR (a bardzo często nie więcej niż 100) na "Europę" to niewiele, więc dużo więcej osób może cokolwiek zobaczyć, chyba że to kłuje was w oczy, że "motłoch" może latać, a nie wielcy podróżnicy. linie od lat dostają pomoc, jak nie za trasy i dopłaty, to za tak skonstruowane cenniki, że w tym jest ukryta pomoc. @gość_13540 ty serio uważasz, że firma działająca 35 lat, posiadająca jedną z największych flot i będąca w czołówce utrzymuje się z darowizn? o hej, czyli tak jak LOT od wielu wielu lat? jak Alitalia? jak Finnair, Norwegian?
27/05/2020 13:44  

gość_13540 - Profil
gość_13540
  
Michael O’Leary jest dość bezczelny. Od lat żyje za pieniądze od samorządów. Bez tych pieniędzy dawno by zbankrutowali. Bezczelność to chyba jego sposób bycia. Nie powinno być żadnych dopłat dla nikogo !
27/05/2020 12:04  

gość_0383b - Profil
gość_0383b
  
Złodziej krzyczy łapać złodzieja, ale co do zasad facet ma rację. Tyle, że nie tylko wobec LH ale wszystkich innych. To pokazuje tylko jaką patologią jest ingerencja państwo w gospodarkę, państwowa własność czy w ogóle przeregulowanie. Biznes lotniczy to biznes jak każdy inny. Jeśli jest nierentowny powinien upaść. Rynek nie znosi próżni, w jego miejsce wejdzie inna linia, będzie robić to samo efektywnie. Latać każdy może, na litość boską. Politycy są zbyt ograniczeni w swych umysłach by patrzeć długodystansowo na decyzje. Gdyby 10 lat temu LOT zbankrutował, a polski rząd zamiast go ratować szybko postawił na boku nową linię dziś mielibyśmy czystą linię bez zobowiązań i związkowych pasożytów zawodowych. Linia lotnicza to nie jest producent unikalnego i ważnego strategicznie produktu jak np. Boeing. To tylko przewoźnik - taki sam jak kolejowy czy autobusowy
27/05/2020 10:29  

  
Wszystko w myśl przysłowia: złodziej krzyczy: łapać złodzieja! Akurat Ryanair niech się w tym temacie nie wypowiada, bo regularnie dostaje ogromne dotacje od samorządów i to od nich uzależnia latanie z konkretnych lotnisk. Dzieje się to niezależnie od żadnych kryzysów, wręcz w szczycie rozwoju lotnictwa.
27/05/2020 09:50  

reklama
reklama
  

<>


Wylot z:

Przylot do:

  • Data wylotu:

  • Data powrotu:

Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie