Enter Air: Kolejny rok z zyskiem

Enter Air: Kolejny rok z zyskiem W ostatnią sobotę (23.05) Enter Air ogłosił wyniki finansowe za 2019 r. Termin upublicznienia sprawozdań za zeszły rok obrotowy został opóźniony o trzy tygodnie na mocy rozporządzenia Ministra Finansów dotyczącego kryzysu koronawirusa. Roczne wyniki czarterowej linii są bardzo dobre, co nie dziwi zważywszy na fakt, że nie obejmują jeszcze...
25/05/2020 09:00   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
demar 2020-05-28 14:12   
demar - Profil demar
@gość_a0177: prezesi wielokrotnie już mówili o powstawaniu Enter Air.

Np. na p.com (proszę poszukać), albo np. w Forbes 8/2019; cytując, np.:
"będąc w Centralwings, widzieliśmy, co można zrobić nie tak"
"kiedy zniknął Centralwings, pojawiła się dziura na rynku"
"Nie było żadnego polskiego silnego przewoźnika czarterowego, a wszyscy zagraniczni, którzy tu działali, mieli problemy i po kolei bankrutowali" (str.26).

"I jeszcze jedna bardzo ważna rzecz. Wygaszając Centralwings, LOT nie przejął jego ekipy, ale zostawił wszystkich ludzi, którzy tam pracowali. Na rynku pojawiło się wiele doświadczonych osób: pilotów, stewardes, ludzi z działów operacyjnych, techników, etc." (str. 27).

Proszę o info co zatem było z tym nie tak, bo piszemy o polskiej spółce akcyjnej, notowanej na giełdzie. Jeśli ktoś zna nieprawidłowości to proszę o dane kiedy i gdzie zgłoszono to do prokuratury, bądź na policję i co z tymi zgłoszeniami się stało.
gość_a0177 2020-05-27 23:15   
gość_a0177 - Profil gość_a0177
Masakraaaa!
Naiwne istotki...
może niech prezesi wypowiedzą się jak to ta gwiazda Enter powstawała.......
szkoda gadać!
demar 2020-05-26 22:02   
demar - Profil demar
@gość_a0177: "to skąd Enter miał pierwsze samoloty?"
Pierwsze trzy B737-400 we flocie Enter Air (SP-ENA, SP-ENB, SP-ENC) pochodziły od firmy leasingowej AerCap. W ich historii nie ma nic o LOT, LOT Charters lub Centralwings.
Te dane łatwo można sprawdzić - tak jak @gość_024a8.

O Centralwings pisał także p.com np. zobacz link .

I wynika z tego, że najpierw LOT miał ogromne straty w roku 2008, potem likwidacja Centralwings (ostatni lot 2009.05.31), w listopadzie 2009 powstaje Enter Air i pierwszy lot wykonuje w kwietniu 2010 r. ( zobacz link ).

To że osoby zakładające Enter Air pracowały kiedyś w LOT (i w jego spółkach) to nie jest tajemnica, ale też to nie jest nic złego (skoro LOT likwidował spółkę).

Gdzie tutaj jest "największy przekręt i wyssanie kasy z LOT"?
I co ma z tym wspólnego Enter Air?
gość_024a8 2020-05-26 19:20   
gość_024a8 - Profil gość_024a8
gość_a0177: Jeśli chodzi o samoloty, to nie wiem skąd niby wziąłeś informacje, że są z LOT? Spójrzmy na pierwsze samoloty, jakie pojawiły się we flocie E4 (w 2010 roku):

SP-ENA -> ex. Asiana
SP-ENB -> ex. Asiana
SP-ENC -> ex. Air One

Jak sprawdzam kolejne, to też jakoś nie mogę się doszukać jakichś ex. LOT/Centralwings.
gość_a0177 2020-05-26 16:17   
gość_a0177 - Profil gość_a0177
Jeśli jesteś taki wczytany to skąd Enter miał pierwsze samoloty?
Z ktorymi touoperatorami Enter podpisał pierwsze umowy? Czy nie był tamten sam z którym LOT miał umowę? Czy powstanie ENTera nie zbiegło się w tym samym czasie gdy ówczesny prezes LOT oznajmił ze Lotowi nie opłaca się wykonywanie charterow i ze Lot nie jest linia do takich rejsów?
A kto znalazł się w firmie ENTer ? Nie przypadkiem ludzie z Centralwings? - największy przekręt i wyssanie kasy z LOT oraz przepalenie dobrych slotów w imię udowodnienia dochodowości tego przekrętu.
gość_f53be 2020-05-26 08:31   
gość_f53be - Profil gość_f53be
Do gość_a0177: oświeć nas wszystkich i powiedz jak to było?? Fajnie się pisze takie rzeczy bez jakiegokolwiek poparcia i argumentów. Podaj jakieś fakty, liczby, rzetelne przykłady? Napisz też trochę o samolotach... jestem ciekaw co tu można śmiesznego wymyślić... Śledzę poczynania wszystjkich firm na polskim rynku więc chętnie się pośmieję... Zaraz wyjdzie na to, że Enter zaczął latać na ATRach z LOTu... Hahaha...
gość_a0177 2020-05-25 19:52   
gość_a0177 - Profil gość_a0177
Dochodowość Enter cieszy.
Ale Pan Polaniewski dobrze wie jak firma ENTER weszła na rynek.....
Jakie samoloty przejął i czyje kontrakty.
Początek tej firmy to jeden wielki przekręt wyprowadzenia państwowych pieniędzy z LOT.
Sam zarząd ENT nie jest przypadkiem.
Niestety cały ten kraj to prowizorka. I chciałbym cieszyć się sukcesem ENT gdyby nie fakt na czyich plecach poszybował.
Sprawa zarejestrowania na Malcie czy Cyprze to czysty biznes. To również słabość tej wydmuszki jaka jest Polska.
gość_491b8 2020-05-25 16:31   
gość_491b8 - Profil gość_491b8
Bajki o Cypryjskiej spółce to bajki Pisowskich troli, którzy nie potrafią znieść faktu, że jest firma w PL, która sobie radzi dobrze bez wiecznego wsparcia podatników (patrz LOT). Każdy kto ma minimalne pojęcie o zasadach działania spółek wie, że Enter to polska firma i tu płaci podatki.
demar 2020-05-25 14:40   
demar - Profil demar
@gość_5a50c: "Zarząd Enter mógłby wymienić Milczarskiego i spółkę"
Ciekawa koncepcja...

Najciekawsze jest to, że podobny schemat zastosowano już w Czechach, gdzie Travel Service (linie czarterowe) przejęły Czech Airlines i teraz działają razem jako grupa Smartwings.

Na razie życzę Enter Air spokojnego rozwoju, a gdy już urosną to różne opcje będą możliwe.
gość_5a50c 2020-05-25 13:18   
gość_5a50c - Profil gość_5a50c
Czyli Enter ma kilka razy wyższy zysk od LOT (o ile LOT w ogóle miał jakiś zysk).
Zarząd Enter mógłby wymienić Milczarskiego i spółkę. Mielibyśmy dobrze zarządzaną firmę. A nie amatorów, fantastów.
gość_75ef7 2020-05-25 12:22   
gość_75ef7 - Profil gość_75ef7
@gość_13540: Enter Air jest polską firmą co zostało napisane w pierwszym zdaniu.
gość_3b1af 2020-05-25 11:53   
gość_3b1af - Profil gość_3b1af
Nie ma potrzeby trolowania tutaj . ENT to dobry zdrowy biz i sobie poradzi lepej niz te dotowane przez Skarb Moze koledzy z narodowego pokaza wyniki za ostatnie dwa lata ? Byly zyski ? Dodatkowo ENT to spolka w 100% Polska i placi podatki , ZUS PCC w PL ;-)
Pozdrawiam
gość_13540 2020-05-25 11:11   
gość_13540 - Profil gość_13540
Nie jestem takim optymistą jak prezes Grzegorz Polaniecki. Jemu za bycie optymistą płacą. Nad firmami jak Enter Air zebrały się ciemne chmury i bez pomocy państwa nie przeżyją. Biznes "as usual" się skończył. Są chyba firma cypryjską, więc rząd Cypru powinien ich dofinansować.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska
Reklama

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy