×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


Restrukturyzacja siatki LOT-u. Kierunki zmian - część 1


W przypadku ostrego kryzysu rynkowego, jednym z kluczowych elementów planu zaradczego, a czasami wręcz ratunkowego, jest restrukturyzacja siatki połączeń i, bardzo często, wiążące się z nią istotne zmiany we flocie. Jak już powtarzamy do znudzenia obecny kryzys jest wyjątkowy i bez precedensu.

18/05/2020 09:10
gość_486c6 - Profil
gość_486c6
  

gość_232ca - Profil
gość_232ca
  
Ograniczyć loty Wrocław - Warszawa
19/05/2020 17:53  

gość_80a78 - Profil
gość_80a78
  
Kraków - Chicago sezonopwe? Co za bzdura. Rozumiem, że najlepiej oddać to American Airlines. Niech oni zarabiają?
19/05/2020 12:23  

gość_ac086 - Profil
gość_ac086
  
Dzisiaj znów 4 razy (z i do) Wuhan - czy tak już zostanie w nowej siatce połączeń ;-)
19/05/2020 12:09  

gość_e24ca - Profil
gość_e24ca
  
Znajomy, który pracuje w LOT Cargo od dawna mówi, że cargo z/do LAX i MIA jest ogromne, często załadunek z LAX musi czekać na następny rejs albo jest wysyłany konkurencją, zatem widać, gdzie LOT prawdopodobnie zarabia pieniądze na tych połączeniach.
19/05/2020 09:45  

gość_0ec52 - Profil
gość_0ec52
  
@lysypiotr76 typowo cargo daje do 10% przychodów na połączeniu (przy szerokokadłubowym samolocie pasażerskim, nie pełnym frachtowcu), o ile wiem rekord wyniósł 30% okresowo na wyjątkowo korzystnym połączeniu; w żadnym wypadku nie pozwala to uzasadnić ekonomicznie lotów bez wysokiego obłożenia kabiny.
19/05/2020 08:31  

gość_4e8e2 - Profil
gość_4e8e2
  
lysypiotr76

dlatego najważniejsze jest oparcie się o route profitablity.
Nieważne czy na pasażerach, na cargo cz na miksie obu. Ważne żeby loty zarabiały.
Niestety zarząd LOT bawi się w PR i politykę zamiast patrzyć na twarde dane finansowe.
19/05/2020 07:49  

gość_caf35 - Profil
gość_caf35
  
@ORDFlyer

LOT nie może ot tak uruchomić nowych połączeń do Chin, bo obowiązują umowy bilateralne ograniczające liczbę połączeń. Choć z drugiej strony, może teraz jest dobra okazja, żeby je renegocjować?
18/05/2020 23:06  

  
Redaktor Serafin chyba zapomniał o cargo. Nawet jeśli nie ma kompletu pasażerów, LF słabiutki to jest cargo pod pokładem, a to może być większym zyskiem niż sami pasażerowie.
18/05/2020 22:57  

gość_a6018 - Profil
gość_a6018
  
Chyba przestane czytac The Wall Street Journal i Financial Times, skoro tutaj tylu ekspertow... i opinie za darmo.
18/05/2020 22:44  

gość_a0177 - Profil
gość_a0177
  
Kiedy LOT pozbędzie się wreszcie tych Dashu!? Strach w to wchodzić. Do tego zero komfortu głośno i co gorsza ciasno.
Te samoloty napewno nie przyniosą sukcesu. Ludzie nie będą chcieli latać w takich ciasnotach Gdzie duszno. Nieraz pamietam co działo się latem i gdy nie było czym oddychać.
LH czy SaS już dawno pozbył się tego sprzętu. Podobnie AirBaltic ucieka od tego. A FlyBe zbankrutowało choć te 3 awaryjne ladowania mniej przyczyniły się do tego.
Sytuacja jaka ma miejsce to okazja by wreszcie postawić na dwa max trzy typy we flocie. Dziwne ze LOT tego nie robi. To spory błąd.
18/05/2020 20:32  

gość_85a0d - Profil
gość_85a0d
  
Nie ma to jak kotylion sobie p... na klapie i zgrywać patriotę.
18/05/2020 18:22  

  
Problem z ograniczeniem oferty przez Lot to wysokie prawdopodobieństwo, że FR/W6 zaraz wykorzysta okazję by uzyskać cenne sloty w Warszawie. Rząd ma pełne uzasadnienie by podtrzymywać Lot przez najbliższe miesiące, więc nie ma powodu by dobrowolnie oddać rynek LCC. Zamknięci przez rząd przestrzeni powietrznej to kolejne uzasadnienie by wesprzeć Lot.

Z drugiej strony Lot może spróbować wykorzystać okazję, by zwiększyć oferowanie do Chin. Lot od dłuższego czasu próbuję uruchomić PVG/HKG oraz zwiększyć PEK, ale nie może ze względu nie niedostępność slotów. Może teraz zwolnią się sloty? Jeśli Lot ograniczy siatkę do ORD, JFK, EWR, YYZ, ICN, NRT i PEK, puste maszyny należałoby wypełnić, a zapotrzebowanie na choćby przewóz towarów z Chin nigdy nie zabraknie.
18/05/2020 15:46  

gość_f8d95 - Profil
gość_f8d95
  
Może uda się pozamykać w końcu nierentowne krajówki i inne dziury w CEE. Oczywiście BUD też powinien iść do piachu. Brak floty średniodystansowej, czyli to co wcześniej blokowało rozwój teraz może okazać się zbawienne. Popyt spadnie i embraerami będzie można śmiało latać po Europie.
18/05/2020 14:23  

  
Jedynym pozytywem obecnej sytuacji jest to, że LOT ma małe samoloty dowozowe. Embraera będzie w czasach kryzysowych łatwiej zapełnić.
18/05/2020 13:49  

gość_964db - Profil
gość_964db
  
Czy Redakcja ma dane dotyczące przewozu cargo do LAX? To może mieć kluczowe znaczenie dla opłacalności tego połączenia, podobnie jak w przypadku Miami, które jest nowym połączeniem (i z którego wycofał się Austrian). LOT podpisał porozumienie z firmami farmaceutycznymi w sprawie przewozu cargo.
18/05/2020 12:25  

gość_3703d - Profil
gość_3703d
  
Moim zdaniem pierwszą decyzją to likwidacja koncepcji duohubu WAW-BUD. NA takie cos mogą sobie pozwolić naprawdę giganci a nie średniej wielkości lokalna linia.
Utrzymywanie połączeń z BUD było abstrakcją, a w dobie popandemicznej będzie jeszcze większą abstrakcją graniczącą z samobójstwem.
Kierunki do USA i Kanady są tradycyjnymi kierunkami dla LOT - JFK, ORD, YYZ zawsze będą na topie chociażby ze względu na ruch okołopolonijny.
W przypadku Azji raczej kierunki biznesowe - biznes będzie latać tak więc Chiny, Korea, Japonia, Indie na pewno
18/05/2020 12:25  

gość_cd175 - Profil
gość_cd175
  
Te analizy nie mają większego sensu. LOT ma obecnie dostęp do nieograniczonego finansowania z budżetu państwa. Zażąda 2 miliardy złotych - minister Sasin da. Będzie trzeba 3 miliardy - min. Sasin też da to w końcu tylko jeden więcej. Będzie trzeba 4 miliardy - też dadzą. Miały być cięcia płac - i co? I nic. Rząd dosypie tyle i będzie brakować z pieniędzy podatników.
18/05/2020 11:52  

gość_13540 - Profil
gość_13540
  
Do pełni szczęścia brakuje nam jeszcze Condora i CPK im solidarności baranów.
18/05/2020 11:07  

gość_4e8e2 - Profil
gość_4e8e2
  
gość_8b80a

A co my mamy wspólnego z Krzemową Doliną? Nasze start-upiki zostały rozjechane przez COVID i szybko się nie pozbierają.
LOT ma zarabiać a nie być firmą charytatywną. Jak będzie potrzeba to ludzie sobie połączenie znajdą.

Budapeszt nigdy nie powinien być otwierany. To pod jego otwarcie zamówiono niepotrzebne nam teraz dreamlinery. Nie powinien być równieź ponownie otwierany bo nie miał on żadnego sensu w 2019 więc tym bardziej nie będzie miał sensu przez kolejne 3-4 lata (o ile w ogóle będzie miał sens kiedykolwiek). Nie wiem czy LOT może się jeszcze wycofać z tych emraerów które miął ściągnąć z Brazylii. Oby jak najszybciej.

Wyniki finansowe LOT pokazywały w 2018 i 2019 że ta ekspansja za wszelką cenę nie ma sensu. Może się wrescie opamiętają.
18/05/2020 11:00  

gość_4e8e2 - Profil
gość_4e8e2
  
W zasadzie w pierwszym okresie LOT powinien zbudować siatkę P2P. Czyli utrzymać tylko te połączenia, które są dochodowe na poziomie P2P plus bardzo ograniczona siatka dolotowa ale tam gdzie ewidentnie przekłada się na dodatkowy dochód z transferów i daje zysk.
Zostawić kluczowe połączenia w Europie oraz do USA/Kanady, Japonia, Korea i Chiny - oczywiście zakładając, że zarabiają.
Analiza dochodowości poszczególnych połączeń powinna się opierać o pozytywnye dochody gotówkowe na poziomie każdego lotu (opłaty leasingowe też powinny być alokowane do Lotów).
Wtedy będzie wiadomo ile samolotów jest potrzebnych i zakładając jakieś dobicie w przyszłości część floty prawdopodobnie jest do oddania.

Nie ma sensu latać żeby latać. Nie kupuję pomysłu żeby latać z Okęcia żeby zachować sloty. Najlepsze sloty trzeba zachować a resztę oddać.
Firma musi być zeskalowana do rozsądnego poziomu. Większość firm na zachodzie tnie siatkę i zasoby o 30%. I to chyba rozsądny poziom.

18/05/2020 10:53  

reklama
reklama
  


Wylot z:

Przylot do:

  • Data wylotu:

  • Data powrotu:

Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie