Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_232ca
2020-05-19 17:53
Ograniczyć loty Wrocław - Warszawa
gość_80a78
2020-05-19 12:23
Kraków - Chicago sezonopwe? Co za bzdura. Rozumiem, że najlepiej oddać to American Airlines. Niech oni zarabiają?
gość_ac086
2020-05-19 12:09
Dzisiaj znów 4 razy (z i do) Wuhan - czy tak już zostanie w nowej siatce połączeń ;-)
gość_e24ca
2020-05-19 09:45
Znajomy, który pracuje w LOT Cargo od dawna mówi, że cargo z/do LAX i MIA jest ogromne, często załadunek z LAX musi czekać na następny rejs albo jest wysyłany konkurencją, zatem widać, gdzie LOT prawdopodobnie zarabia pieniądze na tych połączeniach.
gość_0ec52
2020-05-19 08:31
@lysypiotr76 typowo cargo daje do 10% przychodów na połączeniu (przy szerokokadłubowym samolocie pasażerskim, nie pełnym frachtowcu), o ile wiem rekord wyniósł 30% okresowo na wyjątkowo korzystnym połączeniu; w żadnym wypadku nie pozwala to uzasadnić ekonomicznie lotów bez wysokiego obłożenia kabiny.
gość_4e8e2
2020-05-19 07:49
lysypiotr76
dlatego najważniejsze jest oparcie się o route profitablity.
Nieważne czy na pasażerach, na cargo cz na miksie obu. Ważne żeby loty zarabiały.
Niestety zarząd LOT bawi się w PR i politykę zamiast patrzyć na twarde dane finansowe.
gość_caf35
2020-05-18 23:06
@ORDFlyer
LOT nie może ot tak uruchomić nowych połączeń do Chin, bo obowiązują umowy bilateralne ograniczające liczbę połączeń. Choć z drugiej strony, może teraz jest dobra okazja, żeby je renegocjować?
lysypiotr76
2020-05-18 22:57
Redaktor Serafin chyba zapomniał o cargo. Nawet jeśli nie ma kompletu pasażerów, LF słabiutki to jest cargo pod pokładem, a to może być większym zyskiem niż sami pasażerowie.
gość_a6018
2020-05-18 22:44
Chyba przestane czytac The Wall Street Journal i Financial Times, skoro tutaj tylu ekspertow... i opinie za darmo.
gość_a0177
2020-05-18 20:32
Kiedy LOT pozbędzie się wreszcie tych Dashu!? Strach w to wchodzić. Do tego zero komfortu głośno i co gorsza ciasno.
Te samoloty napewno nie przyniosą sukcesu. Ludzie nie będą chcieli latać w takich ciasnotach Gdzie duszno. Nieraz pamietam co działo się latem i gdy nie było czym oddychać.
LH czy SaS już dawno pozbył się tego sprzętu. Podobnie AirBaltic ucieka od tego. A FlyBe zbankrutowało choć te 3 awaryjne ladowania mniej przyczyniły się do tego.
Sytuacja jaka ma miejsce to okazja by wreszcie postawić na dwa max trzy typy we flocie. Dziwne ze LOT tego nie robi. To spory błąd.
gość_85a0d
2020-05-18 18:22
Nie ma to jak kotylion sobie p... na klapie i zgrywać patriotę.
ORDFlyer
2020-05-18 15:46
Problem z ograniczeniem oferty przez Lot to wysokie prawdopodobieństwo, że FR/W6 zaraz wykorzysta okazję by uzyskać cenne sloty w Warszawie. Rząd ma pełne uzasadnienie by podtrzymywać Lot przez najbliższe miesiące, więc nie ma powodu by dobrowolnie oddać rynek LCC. Zamknięci przez rząd przestrzeni powietrznej to kolejne uzasadnienie by wesprzeć Lot.
Z drugiej strony Lot może spróbować wykorzystać okazję, by zwiększyć oferowanie do Chin. Lot od dłuższego czasu próbuję uruchomić PVG/HKG oraz zwiększyć PEK, ale nie może ze względu nie niedostępność slotów. Może teraz zwolnią się sloty? Jeśli Lot ograniczy siatkę do ORD, JFK, EWR, YYZ, ICN, NRT i PEK, puste maszyny należałoby wypełnić, a zapotrzebowanie na choćby przewóz towarów z Chin nigdy nie zabraknie.
gość_f8d95
2020-05-18 14:23
Może uda się pozamykać w końcu nierentowne krajówki i inne dziury w CEE. Oczywiście BUD też powinien iść do piachu. Brak floty średniodystansowej, czyli to co wcześniej blokowało rozwój teraz może okazać się zbawienne. Popyt spadnie i embraerami będzie można śmiało latać po Europie.
Jedynym pozytywem obecnej sytuacji jest to, że LOT ma małe samoloty dowozowe. Embraera będzie w czasach kryzysowych łatwiej zapełnić.
gość_964db
2020-05-18 12:25
Czy Redakcja ma dane dotyczące przewozu cargo do LAX? To może mieć kluczowe znaczenie dla opłacalności tego połączenia, podobnie jak w przypadku Miami, które jest nowym połączeniem (i z którego wycofał się Austrian). LOT podpisał porozumienie z firmami farmaceutycznymi w sprawie przewozu cargo.
gość_3703d
2020-05-18 12:25
Moim zdaniem pierwszą decyzją to likwidacja koncepcji duohubu WAW-BUD. NA takie cos mogą sobie pozwolić naprawdę giganci a nie średniej wielkości lokalna linia.
Utrzymywanie połączeń z BUD było abstrakcją, a w dobie popandemicznej będzie jeszcze większą abstrakcją graniczącą z samobójstwem.
Kierunki do USA i Kanady są tradycyjnymi kierunkami dla LOT - JFK, ORD, YYZ zawsze będą na topie chociażby ze względu na ruch okołopolonijny.
W przypadku Azji raczej kierunki biznesowe - biznes będzie latać tak więc Chiny, Korea, Japonia, Indie na pewno
gość_cd175
2020-05-18 11:52
Te analizy nie mają większego sensu. LOT ma obecnie dostęp do nieograniczonego finansowania z budżetu państwa. Zażąda 2 miliardy złotych - minister Sasin da. Będzie trzeba 3 miliardy - min. Sasin też da to w końcu tylko jeden więcej. Będzie trzeba 4 miliardy - też dadzą. Miały być cięcia płac - i co? I nic. Rząd dosypie tyle i będzie brakować z pieniędzy podatników.
gość_13540
2020-05-18 11:07
Do pełni szczęścia brakuje nam jeszcze Condora i CPK im solidarności baranów.
gość_4e8e2
2020-05-18 11:00
gość_8b80a
A co my mamy wspólnego z Krzemową Doliną? Nasze start-upiki zostały rozjechane przez COVID i szybko się nie pozbierają.
LOT ma zarabiać a nie być firmą charytatywną. Jak będzie potrzeba to ludzie sobie połączenie znajdą.
Budapeszt nigdy nie powinien być otwierany. To pod jego otwarcie zamówiono niepotrzebne nam teraz dreamlinery. Nie powinien być równieź ponownie otwierany bo nie miał on żadnego sensu w 2019 więc tym bardziej nie będzie miał sensu przez kolejne 3-4 lata (o ile w ogóle będzie miał sens kiedykolwiek). Nie wiem czy LOT może się jeszcze wycofać z tych emraerów które miął ściągnąć z Brazylii. Oby jak najszybciej.
Wyniki finansowe LOT pokazywały w 2018 i 2019 że ta ekspansja za wszelką cenę nie ma sensu. Może się wrescie opamiętają.
gość_4e8e2
2020-05-18 10:53
W zasadzie w pierwszym okresie LOT powinien zbudować siatkę P2P. Czyli utrzymać tylko te połączenia, które są dochodowe na poziomie P2P plus bardzo ograniczona siatka dolotowa ale tam gdzie ewidentnie przekłada się na dodatkowy dochód z transferów i daje zysk.
Zostawić kluczowe połączenia w Europie oraz do USA/Kanady, Japonia, Korea i Chiny - oczywiście zakładając, że zarabiają.
Analiza dochodowości poszczególnych połączeń powinna się opierać o pozytywnye dochody gotówkowe na poziomie każdego lotu (opłaty leasingowe też powinny być alokowane do Lotów).
Wtedy będzie wiadomo ile samolotów jest potrzebnych i zakładając jakieś dobicie w przyszłości część floty prawdopodobnie jest do oddania.
Nie ma sensu latać żeby latać. Nie kupuję pomysłu żeby latać z Okęcia żeby zachować sloty. Najlepsze sloty trzeba zachować a resztę oddać.
Firma musi być zeskalowana do rozsądnego poziomu. Większość firm na zachodzie tnie siatkę i zasoby o 30%. I to chyba rozsądny poziom.