×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


Restrukturyzacja siatki LOT-u. Kierunki zmian - część 1


W przypadku ostrego kryzysu rynkowego, jednym z kluczowych elementów planu zaradczego, a czasami wręcz ratunkowego, jest restrukturyzacja siatki połączeń i, bardzo często, wiążące się z nią istotne zmiany we flocie. Jak już powtarzamy do znudzenia obecny kryzys jest wyjątkowy i bez precedensu.

18/05/2020 09:10
gość_49189 - Profil
gość_49189
  

gość_8b80a - Profil
gość_8b80a
  
Zupełnie nie zgadzam się z artykułem i ze szczegółami i całą filozofią "rozsądnego" oferowania, czy wzrostu.

1. Filozofia "rozsądnego" oferowania była skuteczna do czasu i tuż po wstąpieniu do UE. Po tym czasie stała się wielkim obciążeniem i bardzo ułatwiła życie konkurentom. LOT już dawno powinien był postawić na samoloty około 200 pasażerów i latać nimi dwa - trzy razy dziennie na niemal wszystkich europejskich trasach z WAW. Embraery, czy Q400 mogą być uzupełnieniem floty, a nie podstawą.

Po drugie, gdyby nie "szaleńcza" ekspansja w WAW LOT nie zrealizowałby strategii "małego Heathrow", czyli braku slotów na konkurentów w WAW. Czyli bez "szaleńczej" ekspansji zostałby rozjechany przez Wizza, zaś Ryan w każdej chwili miałby opcję przenosin na Okęcie. Kierunki są do poprawy, ale LOT musi utrzymać posiadane sloty i pozyskiwać sloty zwalniane.

2. Oczywiście dziś możemy krytykować 17 Dreamlinerów we flocie LOT-u. Ale to był całkiem logiczny krok biorąc pod uwagę zniesienie wiz. Ryzyko tkwi i zbyt dużej ofercie i w zbyt małej. Poza tym teraz LOT ma te Dreamlinery i skoro firmy leasingowe zaklasyfikowały LOT jako linię długoterminowo zdrową to musi je jakoś wykorzystać.

3. Dla mnie Dolina Krzemowa to jeden z kierunków obowiązkowych dla LOT-u, jestem w ciężkim szoku, że komukolwiek przyszło do głowy by LAX, MIA i SIN otwierać przed Doliną Krzemową. I dodatkowo szokuje mnie otwieranie SFO tylko cztery razy w tygodniu, moim zdaniem powinno być co najmniej 9 razy tygodniowo w lecie. Przy czym moim zdaniem LOT powinien wybrać lotnisko w San Jose.

4. IAD - bardzo przemyślana oferta. Uważam, że powinien zostać uruchomiony.

5. Delhi, Kolombo i nowe kierunki. LOT przez lata miał zbyt niską ofertę do Azji Południowo-Wschoniej i Afryki, w tym na wysepki. W wyniku tego inne linie hurtowo wywoziły pasażerów wylotowych z WAW. Myślę, że na początku Kolombo powinno stać się całoroczne. Należy zmienić godziny lotów z koszmaru typu przylot o 5 rano, wylot o 8 rano na przylot około 10 wylot około 12. Koszmar to skutek "strategii" "zarabiania na przesiadkach" w wyniku, czego godziny lotu dostosowano do siatki w WAW, zamiast zaproponować ludziom dobre godziny lotu.

6. Artykuł pomija SIN, o którym wiadomo, że jest klęską i o tym wiadomo było od razu. Ja o tym pisałem na forum jeszcze jako ec29. SIN jest do likwidacji.

7. LAX. To bardzo trudny kierunek dla LOT-u z katastrofalnymi wynikami w zimie. Tu są dwa wyjścia: likwidacja lub próba obrony. Obrona powinna polegać na uruchomieniu kierunków dopychowych w zimie, np. Aqaby i Kairu. Z drugiej strony na otwarciu LAX również w BUD i świadomej budowie dwuhubu. W przypadku LAX-u oznaczałoby to, że do czterech dni w zimie z WAW dochodzą pozostałe 3 dni z BUD. Zaś w lecie dostawianie lotów około południa lub po południu tak by uzupełniać siatkę z WAW. LAX to jeden z kierunków zepsutych przez Norwegian, więc teraz powinno być łatwiej.

8. MIA - niepriorytetowy kierunek rezerwowy z WAW, jeśli będą samoloty.

9. KRK - zbyt małe oferowanie do Chicago, czy NY zakończy się wlotem konkurencji i utratą monopolu na trasach Polska - Chicago i Polska - NY. Szaleństwem więc jest nieoferowanie tych kierunków, przynajmniej sezonowo i raz w tygodniu w zimie.

10. BUD. Decyzja o wejściu przyniosła straty, ale decyzja o wyjściu też może kosztować. Utrzymanie 17 Dreamlinerów razem z BUD może być łatwiejsze, niż bez BUD. BUD to seria błędów: anonimowe wejście, niezrozumienie, że wojna cenowa w NY rozpętana przez Norwegiana ma wpływ na każdy kierunek NY - Europa. BUD - NY ma większe uzasadnienie, niż Kijów - NY, czy Belgrad - NY.

11. Newark z WAW. To jeden z kierunków dla A321LR/XLR, zwłaszcza w zimie. Loty powinny być codziennie, ale mogą być obsługiwane mniejszym samolotem.

Problemem jest też upór rządu przy zamykaniu Polski w wakacje, podczas gdy inni się otwierają. To może wykończyć LOT, bo ten będzie musiał oddać pieniądze za już sprzedane bilety na lato 2020. Latem ludzie mniej kaszlą i kichają, więc ta decyzja jest zupełnie niezrozumiała, druga fala epidemii nadejdzie jesienią. Jeśli utrzymają zamknięcie w wakacje, to de facto będziemy mieć zamknięcie co najmniej do wakacji 2021, jakieś 15 miesięcy, czego mogą nie przetrzymać firmy nie tylko lotnicze.
18/05/2020 10:15  

gość_ff6ae - Profil
gość_ff6ae
  
LOL jak zwykle tylko LO to ten zly
18/05/2020 10:00  

  
LAX i MIA nie należy całkowicie skreślać, zwłaszcza po wprowadzeniu ruchu bezwizowego do USA. Stało się to dopiero w połowie listopada 2019, więc nie mamy (i nie będziemy mieć w tym roku) dokładnych wyników jak wpłynęło to na wypełnienie tych kierunków. LOT musi całkowicie porzucić bazę w BUD, RZE-EWR i zrezygnować na kilka lat z lotów do SFO i otwierania nowych kierunków. IAD uruchomić w przyszłym roku, a SIN zawiesić do pełnego otwarcia granic Australii i Nowej Zelandii.
18/05/2020 09:42  

reklama
reklama
  


Wylot z:

Przylot do:

  • Data wylotu:

  • Data powrotu:

Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie