gość_8b80a
2020-05-13 07:27
@gość_cf272
Kryzys w Wizza dotyczy mniej. Wizz w 2019 miał ponad 1 mld zysku, podczas gdy LOT miał tak słabe wyniki, że je utajnił.
Wizz ma dobry model biznesowy: tylko p2p, samoloty o najniższym koszcie fotela i tanie bilety. LOT ma błędny model biznesowy, zbyt dużo przesiadek, liliputy o wysokim koszcie fotela, drogie p2p i tanie przesiadki i długą listę bezsensownych kierunków (SIN, pipidówy w CEE, niektóre krajówki). Gdyby na Okęciu były sloty to Wizz bez COVIDU w ciągu dwóch lat doprowadziłby LOT do bankructwa.
Jest coś co możemy nazwać wydajnością slotową: LOT na 2631 slotach miał 9,7 mln paxów (i około 4,8 mln paxów p2p), wydajność 71 (i wydajność p2p 35), Wizza na 358 slotach miał 2,8 mln paxów, wydajność 151 (i wydajność p2p 151), pozostali 1305 slotów, 6,3 mln i 93.
gość_e462f
2020-05-13 00:03
Realia kiedys ich zwolnia. Niech ich rzad troche przyblokuje.
gość_84ade
2020-05-12 23:46
Przecież transakcja sale and leaseback jest tylko metodą finansowania zamówienia, a nie pozyskaniem dodatkowego samolotu... Bardziej prawdopodobne jest że zamówienie było złożone już wcześniej, a teraz wyciągają z niego krótkoterminowo gotówkę. Takich transakcji są pewnie dziesiątki miesięcznie... A w tym przypadku to znaczy że kryzys nie oszczędza nikogo, w tym Wizzaira.
gość_cf272
2020-05-12 17:59
Wypada zapytać: Opinie: Czy WizzAir kryzys nie dotyczy albo dotyczy mniej? Proponuję niech Pan ekspert Serafin napisze artykuł.
gość_13540
2020-05-12 13:35
Leasing zwrotny tzn. brak pieniędzy w kasie. Pewnie się przejadą na mocarstwowych planach. Będzie dużo airbusów na rynku wtórnym.
gość_16d7e
2020-05-12 13:13
To co wydawało się parę miesięcy temu sukcesem teraz może ciążyć. Wizz dostawał nowe Airbusy a Ryanair musiał czekać na maxy. Teraz pewnie wizz musi płacić raty za samoloty, które stoją a Ryanair niekoniecznie bo czeka na dostawę. Jakby to Zenek wyśpiewał "przekorny los raz mi daję raz zabiera"