LOT chce wrócić do Budapesztu

LOT chce wrócić do Budapesztu "W obliczu kryzysu branży lotniczej i ewentualnych upadków innych przewoźników w regionie, Budapeszt zyskuje tym bardziej na znaczeniu strategicznym. Dlatego wycofywanie się z tego przedsięwzięcia byłoby pochopne i niezgodne z zakładaną strategią budowy dodatkowego hub-u nad Dunajem". Tak brzmi oficjalny przekaz kierownictwa LOT-u w sprawie powrotu do Budapesztu po...
30/04/2020 09:04   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_e41f1 2020-05-02 19:14   
gość_e41f1 - Profil gość_e41f1
Nie wykluczam (gdyż od jesieni ubiegłego roku) ćwierkały już ptaki, ze oprócz Krakowa PLL LOT chciał tez uruchomić inne połączenia z portów regionalnych do Budapesztu
gość_331cf 2020-05-02 16:31   
gość_331cf - Profil gość_331cf
Dofinansowanie w Budapeszcie jest takie jak dla każdej linii, która zaczyna loty. Jeżeli odpali American to oni będą mieć 3 lata za darmo a w tym czasie LOT już będzie płacił.
W Budapeszcie nie da się zbudować dochodowego biznesu bo żeby hub działał musi mieć siatkę dolotową. A z tej siatki powinni korzystać nie tylko pasażerowie transferowi ale również p2p. Bez p2p to nie ma sensu. A na lotniskach na których low costy mają duży udział utrzymanie w siatce dolotowej jest w zasadzie niemożliwe bo pasażerowie p2p wybierają low costy.
Dlatego Budapeszt zdominowany przez Wizzaira nie nadaje się na hub. Już w tej chwili LH panikuje bo to samo dzieje się z Wiedniem. Low costy zjadają siatkę dolotową Austriana.
Podobnie może być za chwilę w Warszawie gdy obok rosnącego Wizzaira może wrócić Ryanair.
Jedyną sensowną opcją dla LOTu jest
1. forteca Warszawa
2. północny Atlantyk
3. podbieranie pasażerów liniom z Europy Centralnej i Wschodniej na północny Atlantyk (gł. z Ukrainy i Rumunii).
4. Utrzymywanie Dalekiego Wschodu z próbą dalszego budowania Indii.

LOT będzie miął ogromne problemy w Europie. Liczba pasażerów biznesowych mocno spadnie a na samych turystycznych nie pociągną bo nie są konkurencyjni cenowo. Za chwile okaże się że mają za dużą flotę. A oprócz zbyt wielu 787 mają jeszcze chyba leasing dużej liczby Embraerów podpisany niedawno.
surfRider 2020-05-02 00:20   
surfRider - Profil surfRider
A jaka to może być kwota dofinansowania od rzadu Węgier? Bo to ewidetnie jest kwestia polityczna a nie ekonomiczna..
gość_8b80a 2020-05-01 18:14   
gość_8b80a - Profil gość_8b80a
Jeszcze raz zastrzegę: nie wszedłbym w 2018 do Budapesztu ze względu na wysoki poziom ryzyka. Ale mając 17 Dreamlinerów LOT powinien z nich korzystać. Firmy leasingowe nie chcą zwrotu tych maszyn, bo postrzegają LOT jako linię długoterminowo zdrową. W przeciwieństwie do UIA (firmy zażądały przeloty 777 do Hiszpanii), czy Norwegiana. LOT powinien uważać z pokusą dalszego wzrostu floty, choć na pewno będą tanie używane Dreamlinery na rynku i tanio będzie też można kupić 10.

I Norwegian właśnie ogłosił plany redukcji: ze 168 samolotów na 110-120. Redukcja long haula ma być wg grup, -15%, -48% i -65%. Nie bardzo rozumiem co to jest hub to hub w ich przypadku, ale to tak wygląda, że średnio redukcja będzie 50%.

I to oznacza podwyżkę cen do NY i LAX dla wszystkich.

Czyli jest poważne uzasadnienie do utrzymania BUD - JKF, do uruchomienia BUD - LAX w S21 lub S22. I do zwiększenia liczby lotów KRK - JFK w S21 lub S22. I oczywiście rozsądna ekspansja z WAW, czyli Kolombo całoroczne (to akurat niezależnie od problemów Norwegiana) i więcej Doliny Krzemowej.

Link: zobacz link
gość_e7ff2 2020-05-01 00:30   
gość_e7ff2 - Profil gość_e7ff2
Latanie z BUD ma sens tylko pod jednym warunkiem: że rzeczywiście LOT otrzymuje dużą dotację od Węgrów za to.
gość_00546 2020-04-30 22:17   
gość_00546 - Profil gość_00546
A na dokładkę w 2023 roku nisko kosztowi przewoźnicy zaczną dostawać A321XLR i co zrobi LOT za 5-6 lat na trasach do 4500 NM? Nikt mi nie powie że LOT będzie z nimi konkurował cenami i częstotliwością połączeń. A może dalej będą zamawiać jeszcze więcej 787 bo taki dostanie Nowogrodzka prikaz z Waszyngtonu żeby ratować ich ekonomię? LOL! Wygląda na to że polski podatnik będzie musiał sięgnąć do kieszeni jeszcze głębiej bo mocodawcy Nowogrodzkiej będą w ekonomicznych tarapatach a LOT będzie potrzebny żeby im ulżyć poprzez swoje zamówienia kolejnych nielotów a przewóz pasażerów to jest działalność uboczna i przykrywka do różnych przekrętów finansowych i mamienia naiwnego wyborcy "mocarstwowością" Polski, LOTu i rządzącej partii. Słabo się robi.
zobacz link
gość_331cf 2020-04-30 19:21   
gość_331cf - Profil gość_331cf
LOT chciał się szarogęsić w Warszawie i Budapeszcie a skończy się tak że naszą "narodową" linią będzie Wizzair, który szybko wymiecie LOT z Okęcia.
Skąd oni biorą tych "mistrzów strategii"?
gość_331cf 2020-04-30 19:18   
gość_331cf - Profil gość_331cf
Klauni. Budapeszt, CPK, Radom, Condor ... jaką głupotę jeszcze wymyślą?
gość_3145f 2020-04-30 16:43   
gość_3145f - Profil gość_3145f
ile ten pomysl juz kosztowal?
Przeciez wiadomo, ze ten chory pomysl nadal bedzie intensywnym przepalaniem pieniedzy.
gość_bab7f 2020-04-30 13:25   
gość_bab7f - Profil gość_bab7f
Nic dodać, nic ująć. :-) Brawo!
gość_56666 2020-04-30 12:11   
gość_56666 - Profil gość_56666
Całkowicie się z podsumowaniem tego artykułu zgadzam
gość_e26fe 2020-04-30 11:42   
gość_e26fe - Profil gość_e26fe
Smutne, że polski podatnik płaci za wożenie powietrza z/do BUD. A dochodowe trasy z regionali albo są przejmowane przez low-costy, albo przewoźników sieciowych.
gość_a0177 2020-04-30 10:29   
gość_a0177 - Profil gość_a0177
ciężko to komentować. Może w ogóle Lot przenieśmy do Budapesztu, a tu nasze rodzime lotniska oddajmy lowcostom. Jaki kraj taka cała reszta.
W końcu Wizz dostał już pomoc państwowa i to zdaje się nie od jednego rzadu bo i Węgrzy i Anglicy sa skłonni to zrobić. Do tego masę dotacji samorządowych wiec nic tylko korzystać.
Po co LOT komu. Oddać wszystko, być szmatławym krajem, który nie potrafi żadnej marki zachować i to w dużej mierze przez głupców jacy tym krajem rządzą..
gość_8b80a 2020-04-30 10:17   
gość_8b80a - Profil gość_8b80a
Oczywiście bazy w BUD nie należało otwierać, ze względu na wysoki poziom ryzyka, ani też nie należało brać 17 Dreamlinerów, ze względu na wysoki poziom ryzyka.

Ale skoro baza w BUD już jest i skoro umowy na kredyt/leasing Dreamlinerów też już są to baza w BUD powinna być powiększona do 3 Dreamlinerów, dodany LAX, tak by w zimie LOT oferował codzienne loty do LAX (via WAW lub via BUD). I należy zwiększyć liczbę miast obsługiwanych dwa razy dziennie z BUD, na pewno Kraków, Kijów, Sofia, Belgrad, Zagrzeb, może Cluj lub Braszów, może Norymberga, może Hamburg, choc można wykorzystać Q400 lub ATR 72. Do tego zimowe kierunki dopychowe dedykowane dla LAX, czyli Kair i Aqaba.

Połączenie NY - BUD ma więcej sensu, niż NY- Kijów, czy NY - Belgrad.

Czy Wy w redakcji uważacie, że LOT można uratować bazując 17 Dreamlinerów w WAW?
gość_e9e37 2020-04-30 09:48   
gość_e9e37 - Profil gość_e9e37
Nie wiadomo - śmiać się, czy płakać?
gość_13540 2020-04-30 09:18   
gość_13540 - Profil gość_13540
Sprawa jest oczywista. Trzeba jeszcze tylko przekonać do tego szeregowego posła Kaczyńskiego. On najlepiej zna się przecież na wszystkim (wliczając biznes lotniczy), ale najlepiej na zbawianiu narodu.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy