Były prezes LOT-u na czele IATA

Były prezes LOT-u na czele IATA Mikosz obejmie nowe stanowisko 1 czerwca br. Będzie odpowiedzialny za relacje z członkami organizacji, jak i innymi podmiotami na rynku lotniczym. - Lotnictwo znajduje się w kryzysie i wszystkie zainteresowane strony z branży i rządów mają duże oczekiwania, że IATA odegra kluczową rolę w doprowadzeniu do jej ożywienia - mówi Mikosz, cytowany w komunikacie...
28/04/2020 15:07   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
sauvi 2020-04-30 10:18   
sauvi - Profil sauvi
Pan Mikosz nie jest na żadnym czele, jest jednym z wielu Senior Vicepresidents.
gość_3ff2b 2020-04-29 16:18   
gość_3ff2b - Profil gość_3ff2b
Języki znam dobrze, stać mnie ale nie widzę sensu. Wolę wydać pieniądze na coś innego albo pracować mniej. Co ja na to zrobię że mi tak dobrze w kraju?

Transport lotniczy nie płaci za emisje. Ma nisko opodatkowane paliwo, a opłaty są symboliczne - gdyby były naprawdę poważne to by nie było biletów za 100 złotych i tak ogromnego ruchu.

Tradycyjny przemysł generuje najwięcej zanieczyszczeń - to fakt. Ale czy Europa i USA zrezygnowały na przykład z aluminium? Nie, zrezygnowały z produkcji. Ogłaszają że są czyste i eko, a produkcja jest w Indiach czy na Ukrainie...
gość_b746e 2020-04-29 14:11   
gość_b746e - Profil gość_b746e
Ładnie się podpasł, zresztą jego następca w LOT również. ;-)
gość_f29ff 2020-04-29 14:01   
gość_f29ff - Profil gość_f29ff
@gość_3ff2b to akurat świadczy o wiedzy komentujących, jak i twojej. transport lotniczy generuje stosunkowo małą emisję, a co więcej płaci za nią grube tysiące euro, jako jedyna z gałęzi transportu. "...po to by sobie ktoś pojechał na wakacje." no jeśli zazdrość i zawiść to ma być argument to brawo. mnie nie stać (nie mam czasu, nie znam języków, mam dzieci, nie umiem za granicą*), to niech inni też nie latają!!! "...Europa (i USA) zrezygnowały z tradycyjnego przemysłu..." i tu wykazujesz kompletny brak wiedzy, to własnie ten "tradycyjny" przemysł generuje najwięcej zanieczyszczeń...
@gość_dce7a no dużo lepszym jest kolejarz, który ma zerowe pojęcie o branży i został namaszczony zupełnie niepolitycznie :D
gość_dce7a 2020-04-29 11:06   
gość_dce7a - Profil gość_dce7a
Hmm, faktycznie "fachowiec"! Wystarczy przeczytać jego książkę dla debili "Czy leci z nami pilot....", można na jej podstawie wyrobić sobie zdanie o autorze. Dokonania w branży poza tym, że był na stanowiskach są wątpliwe. Ale tak to jest jak się skończy prestiżową uczelnię, odbędzie praktykę w renomowanej firmie i usadzi tyłek tam gdzie trzeba, to się płynie na fali, tym bardziej jak trzyma się paluszek w odpowiednim miejscu. A organizacja IATA, umarła pod wieloma względami ok. 15 lat temu, teraz to towarzystwo wzajemnej adoracji i pośrednik rozliczeń w branży lotniczej. To odpowiednie miejsce dla takich "ekspertów" jak Pan Mikosz, wysiadywanie foteli, robienie mądrych min i inkasowanie wysokich pensji na koncie. Smutne, ale mamy czasy pseudo ekspertów, mimo to życzyć tylko powodzenia
gość_3ff2b 2020-04-29 08:33   
gość_3ff2b - Profil gość_3ff2b
Widzę podobieństwo do następcy w kwestii hmmm... ogólnej postury. Chyba to choroba zawodowa na tym poziomie kariery. Czytam sobie komentarze czytelników w angielskiej prasie ("Daily Mail", "The Guardian") pod artykułami o sytuacji linii lotniczych. Nie brakuje opinii: wreszcie czyste powietrze! O ile mniej paliwa spalonego nie wiadomo po co, po to by sobie ktoś pojechał na wakacje. Niech tak zostanie! I teraz najgorsze: zgadzam się z tym! Za bardzo rozrosło się lotnictwo, Europa (i USA) zrezygnowały z tradycyjnego przemysłu stawiając na "gospodarkę opartą na usługach", przemysł turystyczny, bezsensowne napędzanie publicznymi pieniędzmi boomu lotniczego. Ale jak to w kapitaliźmie: jest boom to jest i bust.
gość_49cfc 2020-04-28 23:04   
gość_49cfc - Profil gość_49cfc
Jak widać amator w branży potrafił sobie zrobić wystarczająco dobry PR żeby wejść na podium, tak się robi karierę międzynarodowa. W przypadku takiego stanowiska kompetencje merytoryczne nie są az tak bardzo istotne, bo od tego jest całe zaplecze ekspertów i doradców. Kto wie, może po kilku latach w Kenii i teraz w IATA pan Mikosz wróci za jakiś czas i być może nauczony tymi doświadczeniami będzie w stanie wykorzystać je dla dobra Lotu.
gość_a2c10 2020-04-28 20:38   
gość_a2c10 - Profil gość_a2c10
O proszę, naczelny wróg związkowych trutniów i pasożytów, a jednak ma sukcesy. Pewnie się nie znają w Kenii, pewnie IATA to też sami idioci.

Pani Żelazna kelnerka pokładowa na pewno lepiej by uratowała LOT. W końcu z kolegami raz już prawie doprowadziła do jego bankructwa
gość_2c43c 2020-04-28 19:29   
gość_2c43c - Profil gość_2c43c
@gość_45263 no to uwaga, to za co teraz kolejarz spija kolejne premie to właśnie wyniki działań Mikosza. branża lotnicza, a szczególnie linia to nie ruletka, w której po zatrzymaniu kulki dostajesz wygraną, tylko po decyzji na wynik czeka się 1,5-2 lata. no ale to trzeba mieć jeszcze pojęcie o tym jak to działa.
gość_8b80a 2020-04-28 16:37   
gość_8b80a - Profil gość_8b80a
@gość_45263

Mikosz uratował LOT: pociął głównie doloty dla Lufy, wprowadził chartery zimą i dostosował godziny lotów na Ukrainę, Białoruś, Rumunię itd. do fali transatlantyckiej. Plus otworzył Tokio . Bardzo zasłużony dla LOT-u człowiek.

Niestety zostawił po sobie błędną strategię dynamicznego wzrostu opartego o przesiadki. Opartego o wiarę, że im więcej kierunków i więcej przesiadkowiczów tym lepiej. LAX i SIN oraz pipidówy w CEE pokazują, że jest odwrotnie. Od 2013 ceny biletów z przesiadką w naszym regionie drastycznie spadły, tak że teraz wszyscy na przesiadkach tracą, a Lufa bardzo mocno redukuje FRA.
gość_45263 2020-04-28 15:40   
gość_45263 - Profil gość_45263
Pan Mikosz wspaniale spisał się z LOTEM, Kenyą Airways, a teraz rozprawi się z IATA...
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy