CPK lekiem na całe zło

CPK lekiem na całe zło Projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK) ma zrealizować wiele celów. Na ich liście znajduje się przełamanie zaszłości komunikacyjnych narosłych jeszcze w czasach zaborów, lepsze połączenie naszego kraju z rynkami zagranicznymi, zapewnienie strategicznych wymogów obronności czy wreszcie doprowadzenie do skoku cywilizacyjnego tj. wyrwanie Polski z pułapki...
27/04/2020 09:00   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_05de3 2020-04-30 09:15   
gość_05de3 - Profil gość_05de3
Rzecz w tym że z takimi tematami trzeba dotrzeć do mieszkańców Polski powiatowej, którzy nasłuchają się krótkich wiadomościowych komunikatów o potędze gospodarczej kraju i zapytać się ich:
Z czego Ty jako obywatel prędzej będziesz korzystać: z nowoczesnych dróg i szybkiej kolei czy może z przekopanej mierzei Wiślanej i wielkiego lotniska 50 km od Warszawy (które będzie pośrednio wykańczać lotnisko w twoim regionie)?
gość_8b80a 2020-04-28 18:01   
gość_8b80a - Profil gość_8b80a
@gość_d9f9f

Na przykładzie wyników Austriana w Wiedniu w latach 2018 - 2019, szkoda ze wirus zakłócił obserwację, widać, że przy braku ograniczeń slotowych na Okęciu Wizz wykończyłby LOT w ciągu maksimum dwóch lat.

Wirus zakłócił wyniki Finnaira, ale możecie mi uwierzyć, że w latach 2018 - 2022 wyniki uległyby drastycznemu pogorszeniu, gdyż bezpośrednim konkurentem Helsinek stał się duoport w Pekinie, a otwarcie Daxing zniosło ograniczenia infrastrukturalne. I na trasie Europa - Azja Północno-Wschodnia bezpośrednim konkurentem jest nie tylko uprzywilejowany Aeroflot, ale również linie chińskie i ich europejscy partnerzy JV. A w latach 2020 -2022 doszłoby do gwałtownego zwiększenia oferowania na trasach z Pekinu do Europy. Czego Finnair by nie przetrwał. Bezpośrednim konkurentem CPK byłyby: duoport w Pekinie, Seul, Moskwa, Boston, Filadelfia, Chicago, Toronto, Nowy Jork, Dubaj, Stambuł, Amsterdam, Paryż, Monachium, Frankfurt i inne. Czyli aglomeracje kilka, a nawet kilkanaście razy większe i bogatsze od Warszawy. A oferując lot z jedną przesiadką przegrywasz z ofertą lotów bezpośrednich i konkurujesz ze wszystkimi oferującymi lot z jedną przesiadką.

LOT brnie w strategię przesiadkową, co w praktyce oznacza niemożność konkurowania z przewoźnikami p2p, a zwłaszcza z dysponującym bardzo tanimi na fotel A321 ceo i A321 neo Wizzem.

Jedyna szansa na przetrwanie i rozwój LOT-u to strategia małego Heathrow, czyli brak slotów dla konkurentów w WAW. I stopniowe odchodzenie od przesiadek i budowa połączeń p2p.
gość_d9f9f 2020-04-28 07:48   
gość_d9f9f - Profil gość_d9f9f
Mnóstwo histerii w temacie CPK wśród autorów tekstów. LOT i CPK to swojego rodzaju wyzwalacze niezdrowych emocji na tym portalu. Niepotrzebnie. Więcej merytorycznych argumentów a mniej emocji typu "nawet uczniów technikum ekonomicznego" a tekst możnaby nazwać artykułem autora redaktorem i możnaby też przekonać nieprzekonanych do stawianych tu tez.
gość_5523e 2020-04-27 20:59   
gość_5523e - Profil gość_5523e
CPK to słomiany miś i tyle w temacie.
smolip67 2020-04-27 19:53   
smolip67 - Profil smolip67
Imajchrowski: Spokojnie dodrukują jak będzie trzeba? Zapewne USA też sobie dodrukują bo UE to już drukuje bilion euro zobacz link
gość_c19c7 2020-04-27 19:45   
gość_c19c7 - Profil gość_c19c7
nigdy nie rozumiałem komentarzy typu "a u nas w USA"
gość_04dec 2020-04-27 19:45   
gość_04dec - Profil gość_04dec
Panaceum na kryzys gospodarczy powinna być pomoc dla biznesów żeby chciały zatrudniać ludzi bo ludzie bez pracy na urlopy i wycieczki latać nie będą i wtedy CPK będzie wypełniony może w 1/4 swojej pojemności. Oczywiście że nie upadnie bo podatnik za wszystko zapłaci ale są pewne granice kiedy władzę wywiozą na taczkach.
lmajchrowski 2020-04-27 19:18   
lmajchrowski - Profil lmajchrowski
Aż strach to czytać. Mamy takie zasoby pieniędzy w PL ze nie ma na co wydawać. Obserwuje wszystko z USA i tu jak nie ma ekonomicznego uzasadnienia takich projektów się nie robi.
gość_e70f6 2020-04-27 11:39   
gość_e70f6 - Profil gość_e70f6
dobre :D
gość_3ff2b 2020-04-27 10:17   
gość_3ff2b - Profil gość_3ff2b
Nie warto tego komentować. Doskonale wiadomo że CPK nie ma być budowany ale ma być omawiany i projektowany. Bardzo podoba mi się wizualizacja z pasem startowym i tuż obok zagłębioną stacją kolejowo-maglevowo-hyperloopową... gdyby samolot wypadł z pasa (co się zdarza od czasu do czasu) to by była przesiadka bezpośrednio na peron kolejowy...
gość_96d2a 2020-04-27 09:35   
gość_96d2a - Profil gość_96d2a
W chwili obecnej optymalnym rozwiazaniem jest zdecydowanie rozbudowa Okecia oraz Modlina ! Polaczenie obu lotnisk swietna komunikacja i rozwoj LOTu. Starczy to na kilkanascie lat. A jak "decydenci" udowodnia ze to umieja - osobiscie watpie !!! - to mozna bardzo ostroznie myslec o CPK. Patrze na to z daleka, bo az z Australii. To kraj o wiele bogatszy od Polski i z relatywnie dynamiczna ekonomia (podobnie jak Polska jednokierunkowa - bo tu tylko gornictwo i uslugi). Tutaj sie o odpowiedniku CPK nawet nie marzy !! Nowe lotnisko w Sydney to taki maly pikus i nic praktycznie nie zmieni. Nawet tutaj prywatny biznes tego pomyslu nie chce finansowac ! Co do LOTu - to linia bardzo slaba i kupowanie byle jak nowych samolotow nic tez nie zmieni. Liczy sie bardzo dobry servis a tego LOT nie oferuje.
gość_13540 2020-04-27 09:18   
gość_13540 - Profil gość_13540
Tak to wygląda, gdy rządzi dyktatorek z Żoliborza, który nie przyjmuje argumentów i nie czyta opracowań. Jest zajęty przecież oglądaniem rodeo po nocach i zbawianiem narodu.
Problemem jeszcze większym jest zgraja tchórzy - kolaborantów, którzy nie potrafią się Kaczyńskiemu postawić. Płaci oczywiście za to wszystko polski podatnik.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy