ORDFlyer
2020-04-22 15:48
@gość_8b80a
Jestem przeciwko prywatyzacji+konsolidacji Lotu i miałem na celu zakpienie z pomysłu. Rzeczywiście mogłem jednoznacznie to ująć. :)
Według mnie największy problem dla Lotu to wyjątkowo błędna polityka flotowa. Przy rzekomym zapchaniu na Okęciu o którym zarząd mówi, należałoby przenieść co się da na P2P z regionów, oraz wymienić małe maszyny na większe.
Na 100km E170 spala 326L i przewozi 80 pax. Dla porównania B737Max spala 378L w konfiguracji na 166 pasażerów. Ponad dwa razy więcej pasażerów, a zużycie paliwa większe jedynie o 16%. Nie ma innego sposobu, żeby Lot był wstanie konkurować z LCC. Patrząc na linie podobnej wielkości, "flota regionalna" czyli E170/175/190/195 + Q400 nie powinna stanowić więcej niż 15-30% całej floty. A w Locie jest 60%.
gość_6f71f
2020-04-22 08:20
ciesze sie, mam nadzieje, ze Condor przetrwa.
Dla mnie to wspomnienia, od prawie 20 lat przelatane wakacje, urlopy i zawsze mile wspomnienia.
gość_8b80a
2020-04-21 22:17
@ORDFlyer
Prywatyzacja LOT-u byłaby wyjątkową głupotą, z dwóch powodów:
1) widać, że w Europie mamy prywatyzację zysków i nacjonalizację strat. Rządy Belgii, czy Austrii będą musiały dopłacić Lufie lub odkupić Brussels, czy Austriana. Więc prywatyzacja nie zdejmuje ryzyka. Zresztą sam o tym piszesz, a po tym proponujesz najbardziej szkodliwe rozwiązanie, czyli prywatyzację.
2) LOT jest właścicielem 62% slotów na Okęciu, czyli niemal monopolistą i z dużą łatwością może przynosić setki milionów jeśli nie miliardy zysków. Oddawanie takich zysków i monopolu zagranicznemu prywaciarzowi jest zupełnie bez sensu.
Natomiast powinna poprawiona zostać strategia, czy też w zasadzie napisana na nowo. Czyli małe Heathrow, żadnych CPK-ów, zmniejszenie odsetka przesiadkowiczów, zmiana siatki, likwidacja pipidówek w CEE i najbardziej nierentownych krajówek i ceny p2p dla ludzi.
ORDFlyer
2020-04-21 20:41
Lot powinien zostać sprywatyzowany, żeby to prywatny inwestor ponosił ryzyko, a nie podatnik. Tymczasem prywatny Condor, bez większej racji bytu przez następne lata, dostanie wsparcie publiczne. Prywatna Lufthansa tak samo. Prywatne Amerykańskie linie w wysokości 58 mld dolarów.
Lot także powinien wejść w konsolidacji na rzecz większej europejskiej grupy. Tymczasem austriacki rząd (tak jak szwajcarski) najzwyczajniej występuję w roli łosia. Kiedy z Austrianem było dobrze, LH Group jako właściciel czerpała korzyści. W momencie kiedy z OS nie jest tak fajnie, zwraca się do austriackiego rządu po wsparcie. Żeby nie powiedzieć wprost, że go szantażuję.
gość_9a53e
2020-04-21 16:28
Condor będzie jeszcze latał długo i szczęśliwie.
gość_37f44
2020-04-21 13:11
Condor latał nie tylko do Azji, najciekawsze jednak, że mógł nad Syberią latać, podczas gdy "Miriam" jako samolot ukraiński w powietrzu 6h extra i jeszcze lądowanie w Kazachstanie.
Jest godz 13, 3 x LO jest w powietrzu, bezpośredni PEK, bezpośredni ICN (lecący dołem jako LO1098) i PVG pewnie przez TSE.
O co chodzi z tymi międzylądowaniami? PEK lata normalnie a PVG via TSE … czyżby temu, że LO ma zgodą na TSE WAW?
Lufthansa lata normalnie bezpośrednio.
PIS zamknął PL lotniska by tylko LO mógł latać, w Niemczech nawet Enter latał przywożąc szparagowców do pracy z Rumunii
gość_5230d
2020-04-21 12:22
Condor latał i zarabiał w Azji podczas kiedy LOT został uziemiony. Jak zwykle rząd podjął korzystną decyzję.
gość_a26e6
2020-04-21 11:44
Przy okazji może rząd Niemiec, wesprze LOT ;)
adam7691
2020-04-21 10:29
Hahaha, i co liberałowie: Biznes nie ma narodowości