gość_66c64
2020-04-20 22:16
Teraz już wiecie po co w firmach pełno spółek córek.
Mój były szef miał ich 26, tak dla bezpieczenstwa, w razie czegoś, któraś pójdzie na straty.
Zbankrutowały tylko spółki zatrudniające ludzi w danych krajach. Nawet odprawy nie muszą płacić.
Majątku takie spółki wydmuszki zazwyczaj nie posiadają.
gość_20381
2020-04-20 18:59
To prawie kopia LOT.
Podobna flota (Maxy i nieloty 787 na RR), podobna szaleńcza ekspansja.
Podobny efekt - zero zysków.
Teraz rząd norweski uratuje jego resztki. Rząd polski uratuje LOT chociaż prawdopodobnie dużo mniejszy LOT. Wrócimy do 2013 tylko z większą flotą (wyleasingowaną).
gość_779e2
2020-04-20 18:40
Jeśli zna się tylko takie linie jak Norwegian, Wizz, Ryan easy czy jeszcze kilka innych, to faktycznie, większość może przestać istnieć. Duże „narodowe” linie w większości przypadków przeżyją dzięki pomocy publicznej. Gdyby o przetrwaniu linii pasażerskich miały decydować tylko względy ekonomiczne to zapewne poza pojedynczymi liniami czarterowymi, żadna by nie przetrwała.
Pytanie tylko jak definiować to przetrwanie. Czy likwidacja obecnie Norwegiana obecnie i powołanie do życia za jakiś czas nowej linii o nazwie np. Norge z tymi samymi ludźmi itp., to wtedy de facto Norwegian zniknie, czy nie? :-)
gość_d93e6
2020-04-20 17:47
Nie zwalnia tylko ogłosił bankructwo następujących spółek: Norwegian Pilot Services Sweden AB, Norwegian Pilot Services Denmark ApS , Norwegian Cabin Services Denmark ApS, Norwegian Air Resources Denmark LH ApS. Norwegian przetrwa ale będzie znacznie mniejszą linią lotniczą.
gość_efdb3
2020-04-20 16:53
Milczarski pewnie liże monitor czytając takie newsy..
Może zaorac związki w LO, i jeszcze tyle wolnych samolotów w 2 obiegu jak i od producentów.
gość_e654c
2020-04-20 16:39
Jak tam koledzy z lot dalej utrzymanie pracy to plucie w twarz?
Ciekawe co na to napisze pawel ryr czy w norwegian szmaci kapitanow :)
gość_3ff2b
2020-04-20 16:21
Siedziałem sobie w niedzielę nad wysychającym bagienkiem w podwarszawskim lesie. Chodzę tam od 40 lat, pamiętam że na początku była wszędzie woda, teraz zostały pojedyncze kałuże, nawet błoto wyschło... spojrzałem w niebo i ani jednego samolotu! A zwykle leciały jeden za drugim. I sobie pomyślałem: czy to nie wspaniałe? Może się uda odwrócić globalizację i zmiany klimatyczne?
gość_3ff2b
2020-04-20 16:19
W obecnych realiach linie w ich dotychczasowym kształcie nie mają sensu. Jaka jest ich rola? Samoloty i tak są w leasingu, załogi w firmach zewnętrznych, usługi też, siedziba wynajęta, sloty na Heathrow są najcenniejszą częścią majątku. Co tu utrzymywać za państwowe pieniądze? Gdy będzie to opłacalne, ktoś weźmie samoloty, wynajmie załogi, namaluje logo...
Początek końca tej linii. W ciągu miesiąca-dwóch większość znanych nam linii przestanie istnieć.