Raport: Rynek lotniczy po pandemii będzie zupełnie inny

Raport: Rynek lotniczy po pandemii będzie zupełnie inny Zdecydowana większość krajów, na skutek zagrożenia epidemicznego związanego z koronawirusem, wyłączyła niemal cały pasażerski ruch lotniczy. Obecnie odbywają się tylko loty repatriacyjne oraz szczątkowy ruch pasażerski. Linie lotnicze uziemiły całe swoje floty, pracowników wysłali na urlopy, obniżyli im pensje a niektóre rozpoczęły proces redukcji...
22/04/2020 09:15   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_6b4f7 2020-05-05 10:37   
gość_6b4f7 - Profil gość_6b4f7
Powrót do przeszłości uzależniony jest od otwarcia granic. Eksperci, specjaliści, komentatorzy twierdzą swoje, a ludzie zrobią tak jak będą chcieli. Oby tylko była możliwość podróży, a
pasażerowie zdecydują kupując bilety. Spora część osób nie traktuje wirusa poważnie, co można zobaczyć po kolejkach do IKEI. Wirus jest i niedługo go nie będzie, albo do niego przywykniemy.
gość_e3ba8 2020-04-24 17:42   
gość_e3ba8 - Profil gość_e3ba8
Szanowny Panie Cybulak sam sie zaszczep i to najlepiej juz teraz!
gość_2c43c 2020-04-24 15:39   
gość_2c43c - Profil gość_2c43c
"Nie wydaje się jednak możliwe, aby na stałe zmniejszano liczbę dostępnych foteli w samolotach. Dla przewoźników budżetowych takie rozwiązanie podcięłoby istotę przyjętego modelu biznesowego. " a dla przewoźników "tradycyjnych" to już wożenie powietrza się opłaca? co za bzdurne założenie, że tylko LC odczuje majaki pod tytułem dystans w samolocie, już widzę dystans w toalecie albo przy wysiadaniu, wsiadaniu... Śledząc całą medialną burzę nigdzie nie padło, że ktoś się wprost zaraził w samolocie, ciekawe dlaczego?
gość_9e15a 2020-04-23 12:24   
gość_9e15a - Profil gość_9e15a
gość_f3529: Jak niby lotnisko w Berlinie ma pogorszyć rozwój lotniska we Wrocławiu? Przecież to jest 3,5h autobusem, niewiele szybciej samochodem. Druga sprawa, że WRO jest piątym najruchliwszym lotniskiem w Polsce.

Kolejna sprawa, to względnie duża obecność przewoźników tradycyjnych. I nie, oni nie skasują za chwilę połączeń, jak niektórym się tutaj marzy. We Wrocławiu jest od groma międzynarodowych korporacji, z i do których odbywa się sporo podróży służbowych: menegerowie działów w polsce czasami odwiedzają centralę firmy w innym kraju, albo często szefowie konkretnych działów w centrali odwiedzają swoich pracowników w Polsce. Oczywiście, jeśli to wszystko padnie po epidemii, to padnie to wszędzie, gdyż wszędzie zdadzą sobie sprawę, że wiele spraw można załatwić zdalnie.

Bardziej zrozumiałbym (chociaż też nie chciałbym) zaoranie lotnisk, które dzisiaj nie osiągają nawet 1 mln pax na rok. Ale jedno z największych lotnisk w Polsce? Jak dla mnie to jest już zwykły trolling i prowokacje do kolejnej niepotrzebnej forumowej wojenki (obok RZE-LUZ czy KRK-KTW).

gość_f3529 2020-04-23 10:00   
gość_f3529 - Profil gość_f3529
Do forumowicza WROMK
Lotnisko w poblizu którego mieszkam i z którego korzystam rozwija się dynamicznie i nawet jesli ma długi to szybciej je splaci niz WRO. Ma dużo większa siatkę połaczen, niż ten WRO. A poza tym polozenie WRO w dobie otwarcie Berlina bedzie gorzej wpływało na jego rozwój - ewentualny i moze ktos dopatrzy sie by nie wrzucać pieniędzy w błoto i dotować to niepotrzebne lotnisko w Polsce.
I drogi forumowiczu Nie sugeruj adm. forum portalu co i kogo ma blokowac. Kazdy ma szanse pisac co mysli. Mysle, ze autor postu "gość_81d1d" nikogo nie obraził, lecz wyraził tylko swój pogląd i opinie na temat sytuacji lotnisk w Polsce związanej z wirusem pandemii. To tak samo jak Ci co pisza o planach budowy CPK sa tacy co chca tej inwestycji a sa tez tacy co sa jej przeciwni.
gość_ee00a 2020-04-22 21:22   
gość_ee00a - Profil gość_ee00a
Taka PŁ megalomania z tymi lotniskami i nie tylko.
Niemiecką Policja jezdza stare Mercedesy Vario 813d.
Lufthansa prawie 100 samolotów starszych niż 20 lat, sporo jest 30 latków.

W PL lotniska z dopłatami, LCC z dopłatami, koniecznie nowy sprzęt i komputery, cieszą się tylko prezes, zarząd i pracownicy.

Czy na czas kryzysu lotniska też obetna pensje zarządą i pracownikom? Czy mają wyje ane, wyciągną dotacje od właściciela.
WROMK 2020-04-22 19:42   
WROMK - Profil WROMK
gość_81d1d Po pierwsze zobacz na swoje lokalne lotnisko, to mocno się zdziwisz, że jego zadłużenie jest znacznie większe.
Po drugie ubolewam czemu nie zablokowano wreszcie pisania komentarzy z IP tego trolla.
gość_9e15a 2020-04-22 19:01   
gość_9e15a - Profil gość_9e15a
gość_81d1d: A Ty w każdym artykule będziesz teraz uprawiać ten żałosny trolling? Myślisz, że inne duże lotniska nie mają długu?
gość_81d1d 2020-04-22 17:22   
gość_81d1d - Profil gość_81d1d
Moze w koncu tez i pandemia zweryfikuje liczbe niepotrzebnych lotnisk w Polsce. Niedawno jedna z lokalnych gazet na dolnym śląsku poinformowała o dlugach miejskich spółek we Wrocławiu. I jak sie okazjle wroclawski port lotniczy wroclaw strachowice ma prawie 72 mln zł dlugu? W sytuacji kiedy ta instytucja jest zadłużona można by zamiast na spłacanie długu tej spolki przeznaczyc środki na inne cele, ktore w obecnych czasach sa bardzo potrzebne jak np sluzba zdrowia dps. No i w niedalekiej przyszłości będzie otwarte lotnisko w Berlinie czy choćby CPK,
gość_3ff2b 2020-04-22 13:25   
gość_3ff2b - Profil gość_3ff2b
No tak, lepiej różowe okularki i rozwój! ekspansja! koniec historii - odtąd tylko dobrobyt i pokój! Centralny Międzykontynentalny Narodowy! Dawno był czas się zastanowić jaka jest właściwie wartość LOTu i korzyści z jego posiadania dla Skarbu Państwa?
gość_f1c29 2020-04-22 12:47   
gość_f1c29 - Profil gość_f1c29
Ciekaw jestem, czy na dłuższa metę nie zostaną wprowadzone przepisy wymuszające większe odstępy między fotelami. Obecnie Lufthansa na tych rejsach, które wykonuje, zostawia co drugi fotel w eco wolny (w przypadku lotów do Niemiec tak być nie musi), ciekawe czy ta zasada początkowo po przywróceniu w miarę normalnego ruchu zostanie utrzymana i wprowadzona tez przez inne linie. LCC z ich upychaniem foteli jak sardynek raczej dużego powodzenia przez dłuższy czas bym nie wróżył, ludzie nawet w maskach niekoniecznie będą chcieli siedzieć jeden na drugim....
WROMK 2020-04-22 11:46   
WROMK - Profil WROMK
gość_3ff2b Co się tak uwziąłeś na komentowanie każdego artykułu tym samym przesłaniem. Może poszukaj sobie jakiegoś forum antyglobalistów. Zamawianie kilkudziesięciu samolotów rocznie to była głównie wymiana floty ze starej na nową, a nie rozbudowywanie jej (nie dotyczy to linii typu FR, W6 i innych LCC, ale to rzeczywiście była patologia).
gość_37f44 2020-04-22 11:39   
gość_37f44 - Profil gość_37f44
Linie lotnicze redukują liczbę samolotów, Wizz co najmniej 32, Austrian 20, LH co najmniej ponad 40 (+17 x 340 w Hiszpanii) a to nie koniec.
Kto będzie latał zatem z Radomia?
Będzie taki sam sukces jak poprzednio, kolejne, tym razem setki mln w błoto.

Na Okęciu zrobi się luźniej, sporo linii ograniczy częstotliwość dzienną, tygodniową lub się wycofa.

Linie zaczynają wycofywać najkosztowniejsze samoloty w przedziale 25 wzwyż, sama Air Canada to co najmniej 12 (767) 30 latków
gość_3ff2b 2020-04-22 09:34   
gość_3ff2b - Profil gość_3ff2b
Powrotu nie ma i dobrze bo to była patologia. Przede wszystkim nadmierna globalizacja i eksplodujące zadłużenie. Najbardziej mnie zadziwia że byli tacy którzy uważali że to normalne że linie zamawiają po kilkadziesiąt samolotów w każdym roku i nazywali to "ekspansją"...
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy