gość_8b80a
2020-04-18 17:51
@gość_50781
Nie ma publicznych darmowych danych z linii lotniczych, ale są z lotnisk. Udział pasażerów przesiadkowych w 2018 to: FRA - 55%, MUC - 37%, WAW - 30%.
I dla porównania: LHR - 30%, VIE - 25%, AMS - 37%. Oczywiście straty na przesiadkowcach są różne, zależy od cen po jakich te przesiadki są sprzedawane.
Więc LOT w WAW póki co raczej traci mniej, niż Lufa we FRA. Problemem LOT-u w WAW jest oddanie zbyt dużej liczby pasażerów p2p low costom (i Wizz i Ryan), prawdopodobnie deficytowe w większości krajówki i zbyt duży long haul na biedną, małą i nieturystyczną Warszawę plus źle dobrane kierunki (LAX, SIN, krajówki, pipidówy w CEE).
Oczywiście widać tu "zasadność" budowy CPK.
gość_50781
2020-04-17 17:03
Lufthansa światowy gigant traci na przesiadkach, to teraz zastanówcie się ile LOT dokłada do przesiadek. Nic dziwnego że nie publikują danych finansowych...
gość_8b80a
2020-04-17 10:45
Napisze jeszcze raz: Lufthansa redukuje Frankfurt, bo traci na przesiadkach, tak jak wszyscy w naszym regionie. A że we Frankfurcie ma wysoki odsetek przesiadkowiczów to tam traci najbardziej.
Ja przewiduję, że za 5 lat MUC będzie największym hubem Lufy. MUC ma dwie ważne zalety, których nie posiada FRA: jest "turystyczny", po drugie jest "bardzo turystyczny" w październiku. Bardzo prawdopodobne jest także otwarcie trzeciego hubu w DUS. Możliwe jest także zwiększenie liczby rejsów długodystansowych ze Stuttgartu, Hamburga i Berlina, choć prawdopodobnie będą one realizowane przez partnerów z JV.