Pożegnanie Condora

Pożegnanie Condora W wielkanocny poniedziałek, 13 kwietnia br., otrzymaliśmy informację, która była oczekiwana już od miesiąca. Polska Grupa Lotnicza (PGL) wycofała się z zakupu Condora. Trudno znaleźć komentatora w Polsce, który uznałby decyzję PGL za błędną. Otwarta jest natomiast kwestia czy należy się z tego obrotu sprawy smucić czy cieszyć. Pierwsze podejście powinni przyjąć ci...
16/04/2020 09:00   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_d3fab 2020-04-20 18:34   
gość_d3fab - Profil gość_d3fab
Czy z tej okazji będzie wzorem poprzednich fet, impreza na której pocieszny tłuścioch PIS z premierem i innymi notablami z PIS będą bredzić i później brylować w TVP?
gość_d79a3 2020-04-17 21:33   
gość_d79a3 - Profil gość_d79a3
gość_66614

Taki że władują miliard w przkop, z którego skorzysta parę jachtów. Żaden statek tamtędy nie przepłynie bo to nie będzie miało sensu ekonomicznego.
gość_003a7 2020-04-17 11:16   
gość_003a7 - Profil gość_003a7
Bankrut chcial przejac innego bankruta, dobre.
gość_9a53e 2020-04-16 20:57   
gość_9a53e - Profil gość_9a53e
I dobrze bo jeszcze by doszło do jakiegoś załamania gospodraczego w kraju z powodu tej transakcji. Niech teraz idą w inne miejsce machać szablą.
gość_66614 2020-04-16 19:02   
gość_66614 - Profil gość_66614
A jaki jest problem z przekopem mierzei wiślanej? Oprócz tego, że port już jest w Hamburgu tak jak lotnisko w Berlinie.
gość_3145f 2020-04-16 18:32   
gość_3145f - Profil gość_3145f
gość_31803 co to za stek bredni. Jak nie masz nic do powiedzenia to po prostu nie zabieraj glosu w dyskusji.
gość_31803 2020-04-16 18:19   
gość_31803 - Profil gość_31803
Dobrze, że nie kupili. Bo to była podpucha. Linia z post faszystowską nazwą w tle i starymi gratami w zasobach . Stare wyeksploatowane 20 letnie , prócz siedmiu 321-200 w zasadzie zaraz do wymiany ,albo już, jak 767, których notabene Polska się już pozbyła. Tak naprawdę oni chcieli sprzedać te samoloty ,a nie połączenia . Szybko Lot by się o tym przekonał, latając w rezultacie do Tunezji, czy na Majorkę. Wszystkie dalekie trasy na Mauritius , Dominikanę, Malediwy, Cancun itd. i itd . przejeła by Lufthansa z o wiele nowocześniejszymi samolotami w której to lini Niemcy zaczeli by kupować bilety, ignorując Condora. Cenowo lufthansa też by się postarała o taki obrót sprawy , pomijając już niemiecki patriotyzm i nadszarpnietą ich dumę. Tak by się to przedsięwzięcie zakończyło.
gość_31803 2020-04-16 17:59   
gość_31803 - Profil gość_31803
Dobrze, że nie kupili. Bo to była podpucha. Linia z hitleroską nazwą w tle i starymi gratami w zasobach . Stare wyeksploatowane ponad 18-20 letnie, prócz siedmiu 321-200, w zasadzie zaraz do wymiany ,albo już, jak 767, których notabene Polska się już pozbyła. Tak naprawdę oni chcieli sprzedać te samoloty ,a nie połączenia. Szybko Lot by się o tym przekonał, latając w rezultacie do Tunezji, czy na Majorkę. Wszystkie dalekie trasy na Mauritius , Dominikanę, Malediwy itd. itd . przejeła by Lufthansa z o wiele nowocześniejszymi samolotami w której to linii Niemcy zaczeliby kupować bilety, lekceważąc Condora. Cenowo lufthansa też by się postarała o taki obrót sprawy, pomijając już niemiecki patriotyzm i nadszarpnietą ich dumę. Tak by się to przedsięwzięcie zakończyło.
gość_d04c9 2020-04-16 17:16   
gość_d04c9 - Profil gość_d04c9
Panowie, pierwszy kwietnia mamy już dawno za sobą a ja tutaj czytam informacje jak to LOT zaszachuje pół europy po kryzysie. Panie i Panowie zmieńcie lekarza... LOT do dzisiaj w najlepszym okresie gospodarczym nie opublikował swoich wyników... PS. Gdyby były fantastyczne codziennie były by publikowane w TVP, a jednak z jakiegoś nieznanego powodu nie są... Jak myślicie dlaczego? A może to wrodzona skromność prezeska pończuszka? A teraz stoi nad przepaścią, w tym samym rzędzie jak Tarom, Norwegian, EasyJet a nawet Condor. Na nasze nieszczęście LOT to firma Państwowa w kraju gdzie politycy za wszelką cenę będą bronić takich podmiotów "narodowych" czy ma to sens czy też nie. A kto za to zapłaci Ja zapłacę, Pan zapłaci i Pani też zapłaci...
gość_18306 2020-04-16 12:46   
gość_18306 - Profil gość_18306
Nie dowiemy się czy Condor był w ostatnich latach firma trwale nierentowną czy tez własciciel, który zbankrutował utrzymywał go w takim stanie ukrywając tym sposobem swoja nierentowaność. Idąc dalej możemy tylko pobawić się w ekonomikalfikszyn jakby wyglądał pod skrzydłami LOT-u. Zawsze jest tak, że na dwoje babka wróżyła...
gość_6d5ec 2020-04-16 12:20   
gość_6d5ec - Profil gość_6d5ec
A Sasin juz opowiada w wywiadach ze nic nie zaplaca nawet jak bedzie wyrok nakazujacy zaplate.
PRLowska propaganda sukcesu w pelnej krasie.
gość_8b80a 2020-04-16 11:54   
gość_8b80a - Profil gość_8b80a
@lysypiotr76

Tak, na pewno rozpoczynając pełnoskalową wojnę w największym póki co (bo zobaczycie, że teraz będzie wielka redukcja FRA i za pięć lat największym hubem będzie MUC) hubie Lufy LOT stanie się większy ;-))

Lufa się redukuje, by móc bardziej agresywnie walczyć z konkurencją, przede wszystkim we własnych hubach. FRA jest redukowane, by Lufa mogła ograniczyć praktykę dotowania nierentownych przesiadek z drogiego p2p co sprawi, że będzie mogła konkurować z Ryanem we FRA na wszystkich trasach (wejście do FRA do największy błąd w całej karierze MOL-a). Spohr podstawy strategii to jednak rozumie i dlatego baza Ryana we FRA nigdy nie będzie rentowna. Może odpuści Ryanowi Kolonię, samemu budując trzeci hub w DUS. Berlin już odpuścił. Gdyby zarząd LOT-u cokolwiek rozumiał to doprowadziłby do trwałej nierentowności bazę Wizza w WAW i zachęciłby Ryana do wylotu z Modlina. Ewentualnie pozostawiłby Wizzowi niszowe trasy wakacyjne i emigracyjne (tylko te, gdzie sam nie lata), ale wylot Ryana to element obowiązkowy i dość łatwy do przeprowadzenia. CPK i Condor pokazuje, że ze strategii to oni nie rozumieją dokładnie niczego.

I w tej sytuacji proponujesz zakup Condora. Większy to LOT może się stać przejmując Air Baltic, Ar Croatia, czy CSA. Jeśli miałby pomysł na Rumunię to TAROM razem z Blue Air-em.

@solokhumbu

Upadek UIA pomoże LOT-owi. I jest dość prawdopodobny. I mam hipotezę dla hejterów BUD: połączenie NY - BUD ma więcej sensu, niż Kijów - NY, czy Belgrad - NY. A za 2-3 lata dojdzie do podwyżek cen do NY.
gość_13540 2020-04-16 11:53   
gość_13540 - Profil gość_13540
A to szkoda ! Ja liczę jeszcze na: CPK, przekop Mierzei Wiślanej i milion samochodów elektrycznych.
gość_d79a3 2020-04-16 11:25   
gość_d79a3 - Profil gość_d79a3
Nikt teraz nikogo kupować nie będzie bo po licznych bankructwach będzie dużo i tanich samolotów, pilotów i slotów.
Więc gdyby LOT miał głowę na karku to rósłby przejmując najbardziej dochodowe połączenia. Ale oni jak zwykle będą myśleli co wrzucić na 19.30 w TVP niż jak zarobić.
W końcu prezesowi płacą za propagandę a nie za wyniki finansowe.
gość_d79a3 2020-04-16 11:20   
gość_d79a3 - Profil gość_d79a3
Jak to się mówi - ciszej nad tą trumną.
solokhumbu 2020-04-16 11:13   
solokhumbu - Profil solokhumbu
@lysypiotr: może (nie musi) tak się zdarzyć. że los pomoże LOTowi. Wystarczy, że gdzieś obok upadnie któraś z linii. Wiemy wszyscy na ty formum, w jakiej kondycji nawet przed COVIDem był Tarom, w jakiej UIA. Czy też mikrolinie krajów bałkańskich. O ile rynek własny upadłej Adrii to ok. 2 mln mieszkaców, o tyle Rumunia to 25+ mln mieszkańców, a Ukraina to ponad 40.
Zatem może w tym kierunku pójdzie LO? Oczywiście tam, gdzie los mu pomoże.
lysypiotr76 2020-04-16 10:45   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Możemy również wyobrazić sobie taką sytuację w przyszłości czyli ponowną próbę kupna niemieckiej linii przez PGL. Czyli Condor w najbliższym czasie zostaje znacjonalizowany, czego nie można wykluczyć. Bo wygląda na to, że Unia Europejska da zielone światło państwom zrzeszonym by bez konsekwencji ,,wtłoczyły'' w narodowych przewoźników pieniądze by te przetrwały. Widząc jakie miliardy dolarów już ,,dostają'' amerykańskie linie w Europie zrobią podobnie. Wracając do meritum, po powrocie do stabilizacji na europejskim niebie jestem w stanie wyobrazić sobie ponowną próbę zakupu Condora przez PGL. Wszak nie ma innej możliwości, by LOT stawał się coraz większy bez przejęć innych linii.
gość_8b80a 2020-04-16 09:15   
gość_8b80a - Profil gość_8b80a
Ja widzę trzy możliwości:

1) Korzyści skali. Dostali od Boeinga dwie propozycje cenowe: jedną za 10 Drimków, drugą za 30. I ta druga była załóżmy 10-20 mln $ tańsza za sztukę.

2) pozazdrościli sławy Norwegianowi. Np. zauważyli wysokie ceny p2p z/do FRA i postanowili na tym zarobić, czyli zrobić 100% kopię wejścia Norwegiana z long haulem do Londynu.

3) całkowicie zwariowali i powinni być poddani natychmiastowemu leczeniu psychiatrycznemu.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy