Antonow An-225 w Polsce. Największy samolot na świecie wylądował w Warszawie

Antonow An-225 w Polsce. Największy samolot na świecie wylądował w Warszawie Antonow An-225 wylądował w Warszawie ok. godz. 10:00. Maszyna leciała do Polski z chińskiego portu lotniczego Tiencin–Binhai z międzylądowaniem na tankowanie w Ałmatach. Na pokładzie samolotu znajduje się sprzęt, który ma trafić do placówek leczniczych w Polsce zmagających się z pandemią koronawirusa (COVID-19). Operacją, na zlecenie...
14/04/2020 13:14   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
smolip67 2020-04-30 09:50   
smolip67 - Profil smolip67
pioter i inni;
Polecam przeczytać ,ile kosztował lot do Polski AN-225. Jest nawet porównanie finansowe do lotów drimkami. zobacz link
gość_7a936 2020-04-30 09:24   
gość_7a936 - Profil gość_7a936
zobacz link
I co specjaliści od kosztów i pieniacze? Przepłacili? Na górny i dolny pokład B787 wchodzi ok 17 ton (ładunek objętościowy, brak miejsca, na fotelach nie lata zbyt wiele). Czyli zamiast wysłać 1 An225, poleciało mniej więcej 5-6 B787. Jeden rejs to przynajmniej bańka.. I kto przepłacił? Wy, bo to za Wasze pieniądze. Gratulacje!
gość_16fea 2020-04-21 10:41   
gość_16fea - Profil gość_16fea
smolip67- Widać po Twoich wpisach że jesteś fanem dobrej zmiany. Rynsztok to nie na Gazeta.pl czy Onet.pl a DoRzeczy, TVP czy TV Republika
pioter 2020-04-20 21:43   
pioter - Profil pioter
@smolip67 - Benek 747 w wersji 8F ma ładownie o pojemności prawie 860 m3, wiec praktycznie cały ten majdan można było przewieźć tym samolotem za kilkakrotnie niższą stawkę. A nawet jeśli nie na raz. to dwa przeloty Jumbo cargo by wystarczyły, żeby to dostarczyć, nadal za dużo mniejsze pieniądze, niż wynajęcie 225-ki.
Takie samoloty lądują od dawna w Czechach, Austrii, etc. - i tam nie ma kompani wojska, oficjeli - jest rozładunek i hajda tam, gdzie są te środki potrzebne. A u nas uroczystości rodem z PRL. Stwierdzam fakt, a nie prezentuję poglądy, bo gdyby taką szopkę odstawiłaby dowolna władza - od lewej do prawej - napisałbym to samo.
gość_5f527 2020-04-18 12:17   
gość_5f527 - Profil gość_5f527
Waga wagą ale jaką objętość miał ten ładunek? Styropian też wozi się ciężarówkami a wagowo dałby radę mały samochód typu van.
smolip67 2020-04-18 11:31   
smolip67 - Profil smolip67
pioter; Lot AN-225 do WAW nie miał na celu pobicia rekordu ładowności ze względu na specyfikę towaru (maski itp.). Ale za to pobił rekord pod względem objętości czyli 1000 metrów sześć. jakiego jeszcze żaden samolot nie przewoził. Może jednak spedytor dostał by nagrodę za inwencję. zobacz link

A poglądy i insynuacje polityczne zachowaj dla siebie!!!
pioter 2020-04-18 10:47   
pioter - Profil pioter
Przywieźli 80 t. ładunku samolotem, którego ładowność wykorzystali w 1/3, za co zapłacono miliony złotych. Wiecie, co w firmie transportowej zrobionoby ze spedytorem, który do przewozu towaru, który zmieściłby się w "solóweczce", wynająłby specjalistyczny transport do gabarytów? Tak, wyleciałby na zbity pysk w ciągu kilku minut, i jeszcze szef kazałby mu wyrównać straty firmy.
Można było przecież wynająć za kilkakrotnie mniejszą stawkę np. 747-8F (ładowność 140 ton) i dla ekonomiki dorzucić jeszcze z 60 ton ładunku, ale Benek stanowiłby słabe tło dla kompanii honorowej WP i Pinokia, a media nie robiłyby z małego zakupu takiego show dla gawiedzi, bo przylatuje "marzenie" ....
gość_99ad0 2020-04-16 15:53   
gość_99ad0 - Profil gość_99ad0
@demar: I wszystkie drimki mogę latać? No chyba nie bardzo... SP-LRA ostatni lot wykonał w Lutym, a SP-LSF w listopadzie zeszłego roku. I dopiero 2 dni temu SP-LRG wrócił z przeglądu, a kolejny poleciał na przegląd. Dzisiaj 2 drimki wykonują loty cargo z Chin + do tego Polski B767(BDSF) SkyTaxi wykonuje lot z Chin. Do Polski i tak zostało mnóstwo Cargo przywiezione czy to na pokładzie towarowych AN225, AN124, B747, B767 czy na pokładzie B787.
smolip67 2020-04-16 14:18   
smolip67 - Profil smolip67
demar; Może przesadziłem ale jak na 5 dni trochę latają a nie wszystkie stoją na płycie. Skończyły loty do domu i kilka ich lata na cargo. A czy była mocna krytyka władz za to że B787 nie latają osobiście nie zauważyłem no chyba że odniosłem takie wrażenie?
gość_18306 2020-04-16 12:32   
gość_18306 - Profil gość_18306
gość_67e4f. Masz rację An 225 z naszym transportem był w powietrzu łącznie 24 godziny czyli 24 x 30 000 USD jak podajesz daje 720 000 USD x 4,16 zł równa się dokładnie 2 mln 995 tys 200 zł. I nie bądź naiwny, że było taniej bo w ładowniach mial lekki towar. Trochę mniej spalił paliwa ( a 6 Łotariewów pali nie mało nawet bez obciążenia) , ale to był zysk właściciela. Ale "Marzenie" bylo w naszej dyspozycji blisko 4 doby. Wystartował z Kijowa 11 kwietnia lekkim popołudniem. I za to tez trzeba zapłacić - tak jak za dobowy postój na Okęciu. Nie jest to samolot do wożenia objętościowych towarów powszechnego użytku. Sens jego wykorzystanie sprawdza się w ekstremalnych sutuacjach gdy trzeba przetrasportować kompletna turbinę z Czech do Australii czy Nowej Zelnadii . Gdyby był tak ekonomiczny w uzyciu to drugi egzemplarz już dawno ktos by dokończył.
demar 2020-04-16 11:19   
demar - Profil demar
@smolip67: "Lotowskie drimki latają do Chin po towar jak oszalałe". Naprawdę?

Od ostatniej niedzieli (12.04) flota B787-9 w lotach (wg zobacz link
SP-LSA - jeden LO1097 (Seul)
SP-LSB - jeden LO9001 (Abu Dhabi)
SP-LSC - dziewięć (PVG, BUD, TSE), rotacji 2
SP-LSD - zero
SP-LSE - cztery (WAW-PVG-WAW), rotacji 1
SP-LSF - zero
SP-LSG - dziewięć (WAW-PVG-WAW), rotacji 2

I jeszcze flota B787-8 w lotach:
SP-LRA - zero
SP-LRB - trzy (WAW-CAN-POZ-WAW), rotacji 1
SP-LRC - zero
SP-LRD - zero
SP-LRE - zero
SP-LRF - zero
SP-LRG - jeden (AUG-WAW)
SP-LRH - cztery (WAW-ORD-WAW)

Odnoszę wrażenie, że dopiero mocna krytyka władz spowodowała, że ktoś stwierdził, że jednak B787 mogą pracować także jako "tylko cargo".
gość_99ad0 2020-04-16 10:58   
gość_99ad0 - Profil gość_99ad0
@gość_a2c10: Jak to nikt? Za 2 dni AN-225 będzie lądować we Francji również z podobnym transportem. Ciekawe czy tam również ludzie będą krytykować to, że Francja do takiego transportu używa największego transportowego samolotu świata...
gość_356d6 2020-04-16 09:56   
gość_356d6 - Profil gość_356d6
qbdel; A piloci to nie potrzebują przypadkiem odpoczynku?
smolip67 2020-04-16 09:50   
smolip67 - Profil smolip67
gość_a2c10; To może mi odpowiesz dlaczego Bieługa nie lata do Chin na zlecenie takich państw jak Niemcy czy Francja w których są fabryki Airbusa? Czy ktoś wie czy C-17 latają dla państw po maseczki do Chin? Lotowskie drimki latają do Chin po towar jak oszalałe,zresztą już wkrótce tylko jeden będzie stał na płycie reszta śmiga po niebie. A te swoje polityczne wywody rynsztokowe to wpisuj na Onecie albo na gazeta.pl!
gość_8b80a 2020-04-16 09:19   
gość_8b80a - Profil gość_8b80a
@gość_67e4f

Sam się opanuj!!! Władza najpierw kradnie sukces uratowania LOT-u Tuskowi, bierze LOT na swoje sztandary, chce by był championem, a następnie ktoś wymyśla, że wyborczo premier zyska pozując na tle największego samolotu świata i wynajmują antonowa zamiast 5-6 Dreamlinerów. A samoloty LOT-u należało wynająć nawet gdyby były droższe. Jakoś w ramach ratowania LOT-u skasowali ludziom wykupione bilety powrotne i kazali kupować drogie bilety LOT-u. I wtedy wysokie ceny im nie przeszkadzały.

To naprawdę ciężko komentować bez używania niecenzuralnych słów!!!
gość_a2c10 2020-04-16 09:01   
gość_a2c10 - Profil gość_a2c10
@gość_67e4f

Ciekawe czemu na świecie nikt inny nie wpadł na równie genialny pomysł. Liczyć nie umieją czy co?

Transport Anem się kupy nie trzyma i każdy to widzi. Poza tym poziom zakłamania PiS, niespotykany nigdy wcześniej, każde z założenia przyjmować wersję, że kłamią. Przy Morawieckim nawet zawodowy i nałogowy łgarz Tusk wychodzi na sympatycznego kłamczuszka. Robią sobie kampanie za nasze pieniądze i to jest cała tajemnica tego lotu. Zdjęcia + przykrycie tego, że przez 2 miesiące nie zrobili nic poza absurdalnymi i nielegalnymi ograniczeniami prawo obywatelskich, których jedynym skutkiem będą pozwy i zapaść gospodarcza. Mieli 5 lat by posprzątać burdel po PO, a zrobili jeszcze większy. W tysiącletniej historii polskiej państwowości nie mieliśmy bardziej indolentnej i niekompetentnej ekipy przy korycie. Nawet sanacja to przy nich intelektualiści
gość_49cfc 2020-04-16 08:21   
gość_49cfc - Profil gość_49cfc
demar: co do kwestii 1 An225 vs 3 787, fundacja pani Kulczyk dobitnie wykazała jak wyglada to porównanie i ze właśnie największa przewaga An225 jest to wspaniałe tło do zdjęć i uroczyste rozładowanie.... smutne czasy.
gość_67e4f 2020-04-15 21:21   
gość_67e4f - Profil gość_67e4f
Ludzie opanujcie sie, AN225 za godzine lotu przy pelnym oblozeniu to $30k. Ten transport nie kosztowal wiecej niz 2-3mln PLN. Przeliczcie sobie ile trwal lot do chin i lot do polski. 25h. Liczac nawet po maksymalnej stawce (a bylo mniej bo ta stawka to jest przy pelnym zaladunku - a tu bylo tylko 80t) to 3 mln PLN.

6 lotow 787 (skoro kulczykowa potrzebowala cztery) kosztowalo by wiecej i do tego towar przybyl by znacznie pozniej.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy