Tajwańskie linie zmienią swoją nazwę?

Tajwańskie linie zmienią swoją nazwę? Sprawa ewentualnej zmiany nazwy narodowego przewoźnika Tajwanu ponownie pojawiła się w debacie publicznej przy okazji działań podejmowanych przez lokalne władze w związku z trwającą pandemią koronawirusa. Dzięki szybko wdrożonym procedurom oraz starannie zaplanowanej i skutecznie prowadzonej akcji testowania mieszkańców Tajwan jest dziś jednym z najlepiej...
14/04/2020 09:40   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_80a55 2020-04-16 11:54   
gość_80a55 - Profil gość_80a55
Nie, Tajwan to nie Chiny. Tajwan ma zupełnie inną historię - od 1895 r. był pod rządami japońskimi, wcześniej okresowo był kolonią różnych europejskich potęg, a okresowo podlegał dość luźno zwierzchności chińskiej. Zdecydowana większość Tajwańczyków nie uważa się za Chińczyków - w szczególności dotyczy to młodszego pokolenia. Owszem, wpływy kultury chińskiej są znaczne, ale wyraźne są też wpływy kultury japońskiej. Nazwa "Republic of China" jest historyczną zaszłością - na Tajwan uciekli pod koniec lat 40-tych chińscy nacjonaliści, którzy "przenieśli" tu swoją państwowość. Ale Ci chińscy nacjonaliści (a dziś już raczej ich potomkowie) stanowią ledwie ok. 15% mieszkańców wyspy. Rdzenni mieszkańcy wyspy zresztą żartobliwie sami siebie nazywają "batatami" (popularne na Tajwanie rodzime warzywo), a potomków uciekinierów z Chin "taro" (popularne w Chinach warzywo). A co do rzekomego badziewia z Tajwanu, to tajwańskie globalne marki to przykładowo Giant, Acer, Asus.
gość_bc5a8 2020-04-15 14:58   
gość_bc5a8 - Profil gość_bc5a8
Ale znowu Tajwan Airlines sądzę, że by przeszło. W końcu to prawidłowa nazwa ich wyspy. Natomiast Formoza to tak średnio bo to czasy kolonialne. To tak jakbyśmy chcieli nazwać jakąś spółkę z elementami "Generalne Gubernatorstwo" albo "Kraj Nadwiślański".
gość_49cfc 2020-04-14 22:09   
gość_49cfc - Profil gość_49cfc
Problem Tajwanu polega na tym, ze de facto to tez Chiny. Przez pewien czas Chiny kontynentalne były przez świat traktowane jako kraj drugiej kategorii, a przecież jeszcze w początkach lat 90-ych produkty made in Taiwan były synonimem tego czym obecnie są produkty made in China. Wtedy wydawało się, ze jeśli coś jest z Tajwanu to jest to tani badziew, pod tym względem Chiny Tajwańczyków przegoniły. Oficjalna nazwa Tajwanu to przecież Republika Chińska, tyle ze w miarę wzrostu gospodarczego znaczenia Chin Ludowych coraz mniej krajów uznaje te niezależność Tajwanu, a Pekin już kilka razy robił podchody do położenia łapy na Tajwanie.
Po trosze zrobiła się taka sytuacja jak z polskimi władzami na uchodźstwie po zakończeniu wojny - był prezydent, premier, jakaś namiastka rzadu i były władze PRL. Gdyby rząd londyński miał jakiekolwiek terytorium gdzie mogliby się osiedlać Polacy z Zachodu i jakoś rozwinąć gospodarczo, to bylibyśmy w dokładnie takiej samej sytuacji jak Tajwan vs Chiny. Mieszkancy Tajwanu są Chińczykami i maja chińska tożsamość, wiec zmiana nazwy symbolu może być faktycznie trudna. Paradoks polega na tym, ze Chiny kontynentalne uważają Tajwan za czesc swojego terytorium, które jest zbuntowana prowincja, z kolei Tajwan uważa, ze jest prawdziwa republika Chin, zaś Chiny kontynentalne to państwo okupowane przez komunistów. Z wielu rzeczy ludzie mogą rezygnować, ale nie z tożsamości narodowej, a skoro jedni i drudzy są i czuja się Chińczykami, to pożegnanie się z nazwa China Airlines będzie dużym bólem.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy