LOT wycofuje się z kupna Condora

LOT wycofuje się z kupna Condora PGL pod koniec stycznia br. poinformował o podpisaniu umowy przejęcia linii Condor. Transakcja miała zostać sfinalizowana do końca kwietnia br.W ub. tygodniu plan ratunkowy Condora, który zakłada przejęcie niemieckiego przewoźnika został finalnie zatwierdzony. W czwartek sąd we Frankfurcie nad Menem oddalił protesty złożone przez...
13/04/2020 15:50   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_a85a2 2020-04-14 21:22   
gość_a85a2 - Profil gość_a85a2
gość_5ba05

LOT też "przyjmie każdą ilość gotówki". Prawie cała flota w leasingu. Raty trzeba płacić. Wynagrodzenia trzeba płacić.
Jakie zakupy? Oni teraz muszą kasowac te już zamówione samoloty. Nie wiadomo dokąd będą latać obecną flotą.
Przy negatywnym scenariuszu polegającym na nacjonalizacji największych linii państwa zadbają żeby te firmy zarabiały - czytaj nie miały konkurencji. Więc wolności lotnicze mogą zostać ograniczone i wrócimy do dawnych czasów. LOT też może się cofnąc do epoki z lat 90-tych.
gość_6d5ec 2020-04-14 19:50   
gość_6d5ec - Profil gość_6d5ec
@gość_5ba05 : inwestor juz jest to rzad Niemiecki, tylko pierwsze przejmie to za pomoca KfW aby udupic blokade przez PGL transakcji przejecia przez inny podmiot. Juz leca newsy na N-TV niemieckim ze decyzja podjeta i beda ratowac Condora /finansowanie przez panstwa zostaly uwolnione obecnie przez unie/.
gość_9a53e 2020-04-14 19:02   
gość_9a53e - Profil gość_9a53e
Boeing to trup. Lepiej trzymac sie od nich z daleka. LOT powinien przejac Condora. Tak czy siak beda mieli wolna reke w prowadzeniu tej firmy. Szybko moga okielznac personel pokladowy.
gość_5ba05 2020-04-14 18:06   
gość_5ba05 - Profil gość_5ba05
Poczekajmy na rozwój sytuacji, może umorzą dług, innego inwestora nie znajdą.
Lufthansa zamknęła GERMANWINGS, Condorem zainteresowana nie będzie, a nawet jak to UFO może strajkować ponownie.
Sami Niemcy piszą, że LO z DE grają w pokera a dreamlinery są teraz takie tanie, LO ma spore zniżki. Boeing ma spore problemy i przyjmie każda ilość gotówki
gość_175dc 2020-04-14 11:48   
gość_175dc - Profil gość_175dc
Z informowaniem w TVPiS odnośnie Condora będzie tak samo jak z synem Szydło, na potrzeby władzy. Jak były święcenia na księdza, to pompowano newsy na okrągło, jak prześwitywało o porzuceniu stanu kałpańskiego (rzekomo dziecko zrobił wiejskiej dziewczynie). Tak więc: Morawiecki fetował, że Wielka Polska to teraz pokonała Niemcy. A dziś? . . . . . wybory 10 maja.
gość_3503c 2020-04-14 10:31   
gość_3503c - Profil gość_3503c
Lufthansa dobiła LOT
gość_6c389 2020-04-14 10:21   
gość_6c389 - Profil gość_6c389
No i dobrze! Czas najwyższy wytrzeźwieć z tych megalomańskich fantazji i marnowania pieniędzy suwerena na zabawki dla kasty
gość_2b528 2020-04-14 10:12   
gość_2b528 - Profil gość_2b528
ten artykuł to lewacka prowokacja. Przecież premier z pociesznym grubasem z PIS nie zrobili z tego fety i nie było żadnej konferencji. Za Tuska to pewnie by tak było, ale teraz zamawiają dla Condora 60 grubasów, plus drugie tyle dla LOT aby obsłużyć 100 lotów tygodniowo do Chin. Słuchajcie lepiej wywiadów Prezesa LOT a nie szczujecie
gość_5b151 2020-04-14 08:20   
gość_5b151 - Profil gość_5b151
wroord

Jesteś może z zarządu budowy CPK? Tak skojarzyłem po fachowej wypowiedzi :-)))
Pokaż mi hub bez wiodącej linni lotniczej :-)
A jaka linia ma być wiodąca na CPK? Aeroflot? Lufthansa? A może TAROM?

Za 10-15 lat nie będzie już zapotrzebowania na CPK bo demografia zmniejszy nam znacząco liczbę potencjalnych pasażerów - wymieranie, spadające dochody przechodzących na emeryturę oraz spadek dochodów pracujących (ktoś musi płacić na te coraz liczniejsze emerytury).
gość_8798e 2020-04-14 07:47   
gość_8798e - Profil gość_8798e
Przytaknę poprzednikowi: CPK jest pomysłem wyłącznie dla LOTu. Dla tego mitycznego, olbrzymiego LOTu, którego idea jest co chwilę narzucana w mediach państwowych, z flotą wielkości American Airlines wożącego cały biznes w Europie i świecie po uprzednim wykoszeniu konkurencji w postaci Lufthansy, AF/KLM czy BA.

gość_9a53e 2020-04-14 01:37   
gość_9a53e - Profil gość_9a53e
Niech sie pozbeda teraz tego szrotu od Boeinga i skasuja CPK'a. LOT od razu pojdzie do przodu.
gość_18306 2020-04-14 00:57   
gość_18306 - Profil gość_18306
gość_56459; aż się dziwię, że faceci z FT reagują tak emocjonalnie, a ich wiedza jest tak powierzchowna. Polski kapitał w Niemczech funkcjonuje od początku XXI wieku. Orlen wszedł na rynek niemiecki w 2003 roku ma obecnie blisko 600 stacji benzynowych. Nie funkcjonują one pod nazwą ORLEN jak w Polsce a Star. Mniej więcej w tym samym czasie UNIMIL wykupił z rąk banków zadłuzoną spólkę-matkę Condomi notowana na giełdzie we Frankfurcie. WIELTON (naczepy samochodowe) z Wielunia wykupił Fruehaufa i Langendorta. O meblach czy krzesłach nie będę wspominał...
mflyer 2020-04-13 21:52   
mflyer - Profil mflyer
@wroord

CPK ma wspólne WSZYSTKO z Lotem.
wroord 2020-04-13 21:36   
wroord - Profil wroord
gość_04dec - CPK nie ma nic wspolnego z LOT-em i jest to inwestycja nie na teraz ale na przyszlosc. Budowa zajmie 10-15 lat, wiec wirus nie ma nic do tej inwestycji. Kiedys ruch bedzie na tyle duzy ze CPK ma sens. Co do B737Max i kilku B787 to nikt nie rezygnuje z zakupu szczegolnie gdy ma wynegocjowana dobra cene, w praktyce mozna przelozyc dostawy na dalsze lata.
gość_56459 2020-04-13 21:15   
gość_56459 - Profil gość_56459
40 min temu ukazal sie artykul na Financial Times. Tak to widza poza granicami naszego kraju (dodam ze maja calkowita racje):

The collapse of the deal is a blow for the Polish government, which has made economic nationalism a key part of its agenda and trumpeted the takeover as a reversal of the trend of the past three decades, when Polish groups were frequently bought by foreign — often German — investors.
gość_aa498 2020-04-13 20:46   
gość_aa498 - Profil gość_aa498
No to jeszcze czekamy na zaprzestanie marnowania kasy na rdo
solokhumbu 2020-04-13 20:45   
solokhumbu - Profil solokhumbu
Nie, żebym życzył źle Madziarom, ale może wydłużmy nieco lockdown na Węgrzech, aby przy okazji wirusa również wszystkie chore i polityczne pomysły fruwania z Dudapesztu odeszły w niepamięć?
Może ktoś w Loci... na Nowogrodzkiej, ma się rozumieć, pojmie wreszcie, że 450€ na C BUD-ICN to trochę poniżej średniej rynkowej. O ile Nowogrodzka wie, co to takiego rynek lotniczy...
gość_5f527 2020-04-13 20:43   
gość_5f527 - Profil gość_5f527
Z kim PGL podpisało wstępną umowę?
ORDFlyer 2020-04-13 20:41   
ORDFlyer - Profil ORDFlyer
@gość_04dec
Do stopniowej rozbudowy WAW (zwłaszcza terminala) i zawieszenia CPK powinno dojść, ale z Boeingami przeciwnie. Zanim kolejny pas zostałby wybudowany w Warszawie, LOT będzie musiał się długo borykać z obecną konfiguracją, która ogranicza port do mniej niż 800 operacji dziennie. Przy takim ograniczeniu, logicznie byłoby latać jak największymi maszynami i omijać Warszawę przez p2p z KRK i GDN kiedy to tylko możliwe.

Tymczasem LOT robi zupełnie odwrotnie. W regionach prawie go nie ma, a ponad 60% floty to samoloty regionalne. Austrian, Swiss, SAS, UIA i Finnair mają po 15-30% samolotów tej wielkości we flotach. TAP, Lufthansa, KLM itd.. nie mają wcale. B737/A320 są też bardziej opłacalne w przeliczeniu na pasażera i oczywiście więcej pasażerów przewożą przy jednym starcie/lądowaniu.

Wymiana starych E170 na nowsze E190 to krok w dobrym kierunki. Przejście na A320 i A350 lub A330 wydaję się mało prawdopodobne. Airbusy są generalnie droższe (zwłaszcza teraz) i wymagałoby to przeszkolenia załóg i mechaników. LOT będzie miał chwilowo spokój z przepustowością, ale docelowo powinien pozyskiwać B787 i B737 max jak najwięcej.
gość_02c92 2020-04-13 20:26   
gość_02c92 - Profil gość_02c92
Condor lata wszędzie na dzień dzisiajszy. A LOT? zakończył akcję powrót do domu.....
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy