Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_a85a2
2020-04-14 21:22
gość_5ba05
LOT też "przyjmie każdą ilość gotówki". Prawie cała flota w leasingu. Raty trzeba płacić. Wynagrodzenia trzeba płacić.
Jakie zakupy? Oni teraz muszą kasowac te już zamówione samoloty. Nie wiadomo dokąd będą latać obecną flotą.
Przy negatywnym scenariuszu polegającym na nacjonalizacji największych linii państwa zadbają żeby te firmy zarabiały - czytaj nie miały konkurencji. Więc wolności lotnicze mogą zostać ograniczone i wrócimy do dawnych czasów. LOT też może się cofnąc do epoki z lat 90-tych.
gość_6d5ec
2020-04-14 19:50
@gość_5ba05 : inwestor juz jest to rzad Niemiecki, tylko pierwsze przejmie to za pomoca KfW aby udupic blokade przez PGL transakcji przejecia przez inny podmiot. Juz leca newsy na N-TV niemieckim ze decyzja podjeta i beda ratowac Condora /finansowanie przez panstwa zostaly uwolnione obecnie przez unie/.
gość_9a53e
2020-04-14 19:02
Boeing to trup. Lepiej trzymac sie od nich z daleka. LOT powinien przejac Condora. Tak czy siak beda mieli wolna reke w prowadzeniu tej firmy. Szybko moga okielznac personel pokladowy.
gość_5ba05
2020-04-14 18:06
Poczekajmy na rozwój sytuacji, może umorzą dług, innego inwestora nie znajdą.
Lufthansa zamknęła GERMANWINGS, Condorem zainteresowana nie będzie, a nawet jak to UFO może strajkować ponownie.
Sami Niemcy piszą, że LO z DE grają w pokera a dreamlinery są teraz takie tanie, LO ma spore zniżki. Boeing ma spore problemy i przyjmie każda ilość gotówki
gość_175dc
2020-04-14 11:48
Z informowaniem w TVPiS odnośnie Condora będzie tak samo jak z synem Szydło, na potrzeby władzy. Jak były święcenia na księdza, to pompowano newsy na okrągło, jak prześwitywało o porzuceniu stanu kałpańskiego (rzekomo dziecko zrobił wiejskiej dziewczynie). Tak więc: Morawiecki fetował, że Wielka Polska to teraz pokonała Niemcy. A dziś? . . . . . wybory 10 maja.
gość_3503c
2020-04-14 10:31
Lufthansa dobiła LOT
gość_6c389
2020-04-14 10:21
No i dobrze! Czas najwyższy wytrzeźwieć z tych megalomańskich fantazji i marnowania pieniędzy suwerena na zabawki dla kasty
gość_2b528
2020-04-14 10:12
ten artykuł to lewacka prowokacja. Przecież premier z pociesznym grubasem z PIS nie zrobili z tego fety i nie było żadnej konferencji. Za Tuska to pewnie by tak było, ale teraz zamawiają dla Condora 60 grubasów, plus drugie tyle dla LOT aby obsłużyć 100 lotów tygodniowo do Chin. Słuchajcie lepiej wywiadów Prezesa LOT a nie szczujecie
gość_5b151
2020-04-14 08:20
wroord
Jesteś może z zarządu budowy CPK? Tak skojarzyłem po fachowej wypowiedzi :-)))
Pokaż mi hub bez wiodącej linni lotniczej :-)
A jaka linia ma być wiodąca na CPK? Aeroflot? Lufthansa? A może TAROM?
Za 10-15 lat nie będzie już zapotrzebowania na CPK bo demografia zmniejszy nam znacząco liczbę potencjalnych pasażerów - wymieranie, spadające dochody przechodzących na emeryturę oraz spadek dochodów pracujących (ktoś musi płacić na te coraz liczniejsze emerytury).
gość_8798e
2020-04-14 07:47
Przytaknę poprzednikowi: CPK jest pomysłem wyłącznie dla LOTu. Dla tego mitycznego, olbrzymiego LOTu, którego idea jest co chwilę narzucana w mediach państwowych, z flotą wielkości American Airlines wożącego cały biznes w Europie i świecie po uprzednim wykoszeniu konkurencji w postaci Lufthansy, AF/KLM czy BA.
gość_9a53e
2020-04-14 01:37
Niech sie pozbeda teraz tego szrotu od Boeinga i skasuja CPK'a. LOT od razu pojdzie do przodu.
gość_18306
2020-04-14 00:57
gość_56459; aż się dziwię, że faceci z FT reagują tak emocjonalnie, a ich wiedza jest tak powierzchowna. Polski kapitał w Niemczech funkcjonuje od początku XXI wieku. Orlen wszedł na rynek niemiecki w 2003 roku ma obecnie blisko 600 stacji benzynowych. Nie funkcjonują one pod nazwą ORLEN jak w Polsce a Star. Mniej więcej w tym samym czasie UNIMIL wykupił z rąk banków zadłuzoną spólkę-matkę Condomi notowana na giełdzie we Frankfurcie. WIELTON (naczepy samochodowe) z Wielunia wykupił Fruehaufa i Langendorta. O meblach czy krzesłach nie będę wspominał...
@wroord
CPK ma wspólne WSZYSTKO z Lotem.
gość_04dec - CPK nie ma nic wspolnego z LOT-em i jest to inwestycja nie na teraz ale na przyszlosc. Budowa zajmie 10-15 lat, wiec wirus nie ma nic do tej inwestycji. Kiedys ruch bedzie na tyle duzy ze CPK ma sens. Co do B737Max i kilku B787 to nikt nie rezygnuje z zakupu szczegolnie gdy ma wynegocjowana dobra cene, w praktyce mozna przelozyc dostawy na dalsze lata.
gość_56459
2020-04-13 21:15
40 min temu ukazal sie artykul na Financial Times. Tak to widza poza granicami naszego kraju (dodam ze maja calkowita racje):
The collapse of the deal is a blow for the Polish government, which has made economic nationalism a key part of its agenda and trumpeted the takeover as a reversal of the trend of the past three decades, when Polish groups were frequently bought by foreign — often German — investors.
gość_aa498
2020-04-13 20:46
No to jeszcze czekamy na zaprzestanie marnowania kasy na rdo
solokhumbu
2020-04-13 20:45
Nie, żebym życzył źle Madziarom, ale może wydłużmy nieco lockdown na Węgrzech, aby przy okazji wirusa również wszystkie chore i polityczne pomysły fruwania z Dudapesztu odeszły w niepamięć?
Może ktoś w Loci... na Nowogrodzkiej, ma się rozumieć, pojmie wreszcie, że 450€ na C BUD-ICN to trochę poniżej średniej rynkowej. O ile Nowogrodzka wie, co to takiego rynek lotniczy...
gość_5f527
2020-04-13 20:43
Z kim PGL podpisało wstępną umowę?
ORDFlyer
2020-04-13 20:41
@gość_04dec
Do stopniowej rozbudowy WAW (zwłaszcza terminala) i zawieszenia CPK powinno dojść, ale z Boeingami przeciwnie. Zanim kolejny pas zostałby wybudowany w Warszawie, LOT będzie musiał się długo borykać z obecną konfiguracją, która ogranicza port do mniej niż 800 operacji dziennie. Przy takim ograniczeniu, logicznie byłoby latać jak największymi maszynami i omijać Warszawę przez p2p z KRK i GDN kiedy to tylko możliwe.
Tymczasem LOT robi zupełnie odwrotnie. W regionach prawie go nie ma, a ponad 60% floty to samoloty regionalne. Austrian, Swiss, SAS, UIA i Finnair mają po 15-30% samolotów tej wielkości we flotach. TAP, Lufthansa, KLM itd.. nie mają wcale. B737/A320 są też bardziej opłacalne w przeliczeniu na pasażera i oczywiście więcej pasażerów przewożą przy jednym starcie/lądowaniu.
Wymiana starych E170 na nowsze E190 to krok w dobrym kierunki. Przejście na A320 i A350 lub A330 wydaję się mało prawdopodobne. Airbusy są generalnie droższe (zwłaszcza teraz) i wymagałoby to przeszkolenia załóg i mechaników. LOT będzie miał chwilowo spokój z przepustowością, ale docelowo powinien pozyskiwać B787 i B737 max jak najwięcej.
gość_02c92
2020-04-13 20:26
Condor lata wszędzie na dzień dzisiajszy. A LOT? zakończył akcję powrót do domu.....