Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_1412f
2020-04-16 20:36
To straty są tymczasowe,jak wszystko wróci do normy ruch lotniczy będzie się kręcił i fundusze będą większe.Nie ma sie o co martwić,teraz wszyscy tracą.
gość_d6a99
2020-04-15 16:02
Za to w Radomiu stabilnie, ujowo ale stabilnie.
gość_9e15a
2020-04-14 18:52
greg1155, gość_4c5ff: Jak najbardziej macie racje. Mea Culpa, chciałem podać dokładniejsze liczby niż z głowy i przypadkiem wziąłem z POZ stare dane. Niemniej jednak dalej nie rozumiem stawiania POZ wyżej niż WRO. Jakby polskie lotniska podzielić na ligi, to oba znalazłyby się w tej samej (zapewne obok WMI, lub dodatkowo KTW i GDN w zależności od podziału).
gość_17cd5
2020-04-14 17:56
gość_5ac9e: takie dyrdymały może pisać tylko ktoś, kto nie ma pojęcia jak poważna jest sytuacja. Rynek lotniczy jeśli ruszy to będzie 30-40% tego co było przed pandemią i powoli może się normalizować, ale do poziomy sprzed pandemii dojdziemy za ok. 3 lata. Więc nikt nic nie zarobi i z nie będzie żadnej nawiązki.
gość_5ac9e
2020-04-14 17:29
Te straty finansowe są chwilowe. Epidemia się skończy to PPL i lotniska odrobią to z nawiązką.
gość_3503c, greg1155 Dlaczego taka nienawiść i zazdrość w kierunku Wrocławia i ciągłe tworzenie i podsycanie niepotrzebnych napięć i wojenek związanych z WRO i POZ. Kiedyś to zjawisko dotyczyło głównie LUZ i RZE, albo KRK i KTW.
Wiem, że ciężko wytrzymać z emocjami przez bezpodstawną zazdrość, ale jednak ciągle apeluję o opanowanie się. W przypadku gość_3503c zalecał bym zablokowanie możliwości komentowania z tego IP, bo takie trollowanie ma miejsce prawie pod każdym artykułem dotyczącym polskich lotnisk, a w szczególności Wrocławia i niszczy merytoryczną dyskusję zaśmiecając forum.
gość_4c5ff
2020-04-14 14:25
gość_c63e0: Jeśli komuś tutaj brakuje wiedzy to jesteś to ty. Poznań w 2018 roku obsłużył prawie 2,5 mln, w 2019 prawie 2,4 mln, natomiast w tym roku prognozy zakładały 2,7 mln. Biorąc pod uwagę wyniki WRO w styczniu i lutym możńa przypuszczać, że lotnisko obsłużyłoby w tym roku 3,6-3,7 mln. Oba porty można więc uznać za te pierwszej kategorii jak na polskie warunki. Pomyliłeś też ilość pasażerów w RZE (641 tys. według ciebie wobec 772 tys. w rzeczywistości).
greg1155
2020-04-14 13:47
@gość_C63e0
Jeśli chcesz zwracać uwagę to zacznij od siebie !!!
POZ ostatnie dwa lata po 2,5 mlm pax w każdym roku tak więc twoja wiedza jest jeszcze bardziej wątpliwa
gość_c63e0
2020-04-14 11:58
gość_3503c: Jeśli stawiasz Wrocław (3,5 mln pax w 2019) wśród takich lotnisk jak Szczecin (412 tys.), Rzeszów (641 tys.) czy Zielona Góra (15,5 tys.), a do tych "większych" jednocześnie przypisujesz Poznań (1,4 mln), to pozostaje mi jedynie pogratulować wiedzy w zakresie lotnictwa, a w zasadzie jej braku.
gość_3503c
2020-04-14 10:43
Mam cicha nadzieje, ze niektóre lotniska w związku z obecną sytuacją nie dostana dofinansowania co spowoduje ich redukcje. W Polsce jest za duzo lotnisk regionalnych i na dofinansowanie powinny liczyć takie lotnisa jak Gdans, Kraków czy ewentualnie Katowice czy Poznań. A takie jak Wrocław, Szczecin Rzeszów czy Zielona Góra powinny zostać zlikwidowane (nie powinny otrzymać wsparcia)
gość_0a6b9
2020-04-13 15:35
Wszyscy teraz tracą,jest kryzys,jak lotniska mają teraz zarabiać jak ludzie nie podróżują,ale na szczęście to jest chwilowe.Epidemia się skończy,ludzie zaczną wykupywać wycieczki i lotniska odbiją się od dna.To tylko kwestia czasu
gość_c3e42
2020-04-13 13:34
Nie tylko polskie lotniska tracą. Tracą wszystkie na całym świecie ale to się skończy wraz z końcem pandemii. I wtedy odbijemy sobie straty. Wyobrażacie sobie jaki będzie ruch w lotnictwie?
Zarobimy podwójnie.
gość_4c5ff
2020-04-12 18:40
gość_4e986: Zgodnie z letnim rozkładem lotów wyłączając WAW SZZ ma 10 kierunków, a LUZ 7, więc chyba raczej to SZZ jest większy nawet z wyłączeniem WAW. Z resztą co to ma za znaczenie czy to ruch krajowy, czy zagraniczny? Skoro jest faworyzowany przez LOT (a z to akurat prawda) to akurat trasa WAW-LUZ jest bardziej faworyzowana niż WAW-SZZ). Nie wiem na jakiej podstawie stwierdzasz, że Lublin rozwija się szybciej niż Reszów. Gdyby tak było Lublin nie miałby konsekwentnych spaków liczby mieszkańców, lotnisko nie miałoby spadków, ludzie nie uciekali by na taką skalę do Warszawy. Pensje też są wyższe w Rzeszowie. Co do Bydgoszczy to akurat miasto nieźle rozwijające się, ale ze świetnym dojazdem na inne lotniska, czego nie da siępowiedzieć o SZZ. Niby z RZE też blisko do KRK, ale Rzeszów generuje prawie 2 razy więszy ruch niż Bydgoszcz. Żadna komuna, tylko prawa rynku.
gość_04b0b
2020-04-12 18:04
Trzeba będzie zwalniać, ale kogo? Tu Pani Grażynka od posła X, tu Zenek od marszałka, tu Czesio od kurii, tu Monika od firmy remontowej...Tragedia, znowu trzeba polecieć z klucza merytorycznego. I tak znowu podwyższymy jakość i kompetencje...Straszne dylematy przed zarządami portów i dzielnymi związkowcami. I nie ma co liczyć na odbicie V. Już nie będzie kilku rejsów dziennie do huba jednego czy drugiego, a Ryanair czy Wizz Air też nie wrócą z każdą dziurą do rozkładu. Czy da się z tym żyć? I czy premie będą te same?
gość_3145f
2020-04-12 15:22
haha, to bogate te polskie porty. Jak jest normalna sytuacja.
gość_4e986
2020-04-12 13:40
@gość_4c5ff
Z RZE do KRK jest bliżej niż z BZG do GDN, a jednak siatka KRK jest znacznie większa. SZZ gdyby nie ruch krajowy byłby mniejszym lotniskiem niż BZG czy LUZ. A ruch krajowy jest i tak dodatkowo faworyzowany przez LOT. Dlaczego takie BZG/LUZ znacznie większe i prezniej rozwijajace sie miasta niż RZE maja nie dostac pomocy czyt. zostać bez lotniska i maja byc skazane na dojazdy do innych portow? Bo ktos w WAW sobie tak wymyslal? Komuna na calego.
usuniety
2020-04-12 00:08
Może się opamiętają i będą jakieś normalne stawki. McDonalds u Chopina był najdroższy na świecie.
gość_4e986: w tym miejscu trzeba przypomnieć broszurę z CPK i jego szprychami kolejowymi. Rzeszów i Szczecin z racji dużej odległości i braku szybkiej możliwości dojazdu pociągiem mają mieć utrzymane połączenia lotnicze do Baranowa.
gość_4c5ff
2020-04-11 23:28
gość_4e986: O WMI pisałem, a dlaczego SZZ i RZE są bardziej potrzebne od BZG i LUZ już tłumaczę. Pasażerowie ze Szczecina w przypadku braku lotniska polecą głównie z Berlina, więc Polska na nich nie zarobi. RZE jest w dużo lepszej sytuacji pod kątem finansowym, siatki połączeń czy infrastruktury, dla rynku po prostu znaczy więcej niż LUZ. Z Bydgoszczy odpowiednio w 1,5 i 2 godziny można dostać się do POZ i GDN, więc też jest bardzo dobra alternatywa. A dla mieszkańców Bydgoszczy będzie jeszcze lepsza już niedługo, po oddaniu kilku odcinków S5.
gość_4e986
2020-04-11 22:22
A w czym SZZ czy RZE są niby bardziej strategicznie potrzebne niż takie WMI, BZG czy LUZ?