×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


Ostre cięcia w Grupie Lufthansa


Grupa Lufthansa zapowiada ostre cięcia we flocie wszystkich swoich linii, redukcje siatki oraz rezygnację z marki Germanwings.

07/04/2020 18:32
<>

gość_d24e8 - Profil
gość_d24e8
  

gość_36b54 - Profil
gość_36b54
  
Bydgoszcz po ostatnich redukcjach do odstrzału zapewne.
09/04/2020 07:58  

gość_440e4 - Profil
gość_440e4
  
Ostre cięcia w Grupie Lufthansa ! Jednak nic sie nie pisze o polish LOT ,
od 12.04.20 wszystkie samoloty leca planowo ? np. do Madrytu wylot 16.04 i 21.04 nie jest dostepny.
08/04/2020 16:52  

gość_8b80a - Profil
gość_8b80a
  
Tu mamy kilka aspektów:

1) podejście do pomocy publicznej. Lufa może kombinować, że jej opłaca się ograniczanie pomocy publicznej, bo inni na tym ucierpią bardziej. Takie gierki zagrażają liniom z UE, bo inni przeznaczą miliardy na dotacje. Tu rząd Polski powinien rozpocząć negocjacje z francuskim na temat zasad pomocy UE (na przykład pokrywamy całość strat za 2020 i 2021 albo jakiś % kosztów, % czegoś). Singapur już przyznał 13 mld $ swoim i jest oczywiste, że będzie wykorzystane na szybką ekspansję po kryzysie.

2) Wycofanie samolotów o kosztach jednostkowych wyższych niż 787/350.

3) Potajemna redukcja FRA. Lufa tak jak wszyscy w tym regionie traci na przesiadkach, wiec najwięcej traci we FRA. Teraz wycofując stare samoloty zredukuje FRA i MUC, a potem FRA nie odbuduje. Raczej odbuduje MUC i otworzy DUS.

4) Negocjacje z rządami Austrii, Szwajcarii i Belgii. Lufa będzie chciała od nich pieniędzy, jeśli Austria i Belgia nie posmarują to zrobi duże redukcje lub nawet zamknie long haul. To tak dla wszystkich bardzo naiwnych którym się wydaje, że prywatyzacja to przerzucenie strat na inwestora.

Ja dlatego w dyskusji pod artykułem o rynku po pandemii zaproponowałem, by rząd węgierski za utrzymanie i rozbudowę bazy w BUD dopłacił 300 mln zł lub kupił 15% LOT-u za 1,5 mld zł. zobacz link

08/04/2020 10:29  

gość_49cfc - Profil
gość_49cfc
  
Na pewno przez dłuższy czas po rozpoczęciu stopniowego przywracania ruchu lotniczego frekwencja będzie daleka od tej sprzed epidemii. Kto wie, czy nie zostaną wprowadzone przepisy nakazujące liniom to, co Lufthansa już dziś robi - w klasie ekonomicznej co drugi fotel pozostaje pusty żeby zwiększyć dystans między pasażerami. Pytanie tez jak długo utrzymają się obecne rekordowo niskie ceny paliwa, bo będzie to miało istotny wpływ na ceny biletów. Niemniej spustoszenie jakie sieje epidemia w najbardziej turystycznych regionach Europy, moim zdaniem na dosc długo sprawi, ze zapał do podróżowania osłabnie i linie przez wiele miesięcy będą woziły dużo powietrza. No i jeszcze jedno, daj Boże żeby na obecnej fali epidemii się skończyło, ale jeśli scenariusz z powrotem wirusa na jesieni się urzeczywistni, to wówczas transport lotniczy może odbyć prawdziwa podróż w czasie.
08/04/2020 09:31  

  
Ciekawe który kierunek linie lotnicze obiorą. Taki Ryanair wszystkie samoloty ,,trzyma'' w gotowości, gdy państwa zniosą obostrzenia natychmiast ,,ruszą'' z lotami. Z drugiej strony Lufthansa. Linia zakłada że popyt na loty nawet po zniesieniu obostrzeń będzie na tyle słaby, że utrzymywanie tak dużej floty staje się problemem. Tym bardziej, że wiele z tych samolotów, nawet w czasach koniunktury było trudno niemieckiemu przewoźnikowi zapełnić.
07/04/2020 23:56  

  
@wromk A ja już na konic czerwaca mam kupione bilety na swess.

gość_e0a10 - Profil
gość_e0a10
  
Swoją droga , skoro linie lotnicze dzieła sie z nami informacjami o redukcjach i innych planach, dobrze by było usłyszeć co dzieje sie w polskich portach.
- jak wyglada obecna sytuacja kadrowo - finansowa
- co dzieje sie z pracownikami
- jakie przedsięwzięcia są podejmowane z ponownym uruchomieniem rejsów
- czy porty lotnicze otrzymają jakieś wsparcie ze strony rzadu
- co z rozpoczętymi inwestycjami
Mam nadzieje na odpowiedz ,bądź p. Tomasika w imieniu ZPR , lub samych prezesów spółek , ze wskazaniem tych drugich.
Podobnie sprawa dotyczy Okęcia i CPL
Mam nadzieje , ze aktywny portal Pasazer , włączy sie w to aktywnie.
Uważam ze te informacje nie powinny być powodem złośliwości , a jedynie troska o branże lotnicza.
07/04/2020 20:31  

gość_c42e2 - Profil
gość_c42e2
  
Cityline ma A343?! Coś mnie ominęło ?
07/04/2020 19:46  

  
To z Eurowings i Swiss we WRO i GDN możemy się na razie pożegnać:(
07/04/2020 19:45  

reklama
reklama
  

<>


Wylot z:

Przylot do:

  • Data wylotu:

  • Data powrotu:

Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie