Ostre cięcia w Grupie Lufthansa

Ostre cięcia w Grupie Lufthansa Zarząd Lufthansa Group podjął dziś (7.04) decyzję o wprowadzeniu pierwszych stałych ograniczeń w wykonywanych rejsach oraz administracji. Jest to odpowiedź na kryzys w branży lotniczej spowodowany rozprzestrzenianiem się koronawirusa. Grupa Lufthansa spodziewa się, że jego konsekwencje odczuwalne będą długofalowo, zatem podjęte dziś decyzje dotyczą niemal...
07/04/2020 18:32   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_36b54 2020-04-09 07:58   
gość_36b54 - Profil gość_36b54
Bydgoszcz po ostatnich redukcjach do odstrzału zapewne.
gość_440e4 2020-04-08 16:52   
gość_440e4 - Profil gość_440e4
Ostre cięcia w Grupie Lufthansa ! Jednak nic sie nie pisze o polish LOT ,
od 12.04.20 wszystkie samoloty leca planowo ? np. do Madrytu wylot 16.04 i 21.04 nie jest dostepny.
gość_8b80a 2020-04-08 10:29   
gość_8b80a - Profil gość_8b80a
Tu mamy kilka aspektów:

1) podejście do pomocy publicznej. Lufa może kombinować, że jej opłaca się ograniczanie pomocy publicznej, bo inni na tym ucierpią bardziej. Takie gierki zagrażają liniom z UE, bo inni przeznaczą miliardy na dotacje. Tu rząd Polski powinien rozpocząć negocjacje z francuskim na temat zasad pomocy UE (na przykład pokrywamy całość strat za 2020 i 2021 albo jakiś % kosztów, % czegoś). Singapur już przyznał 13 mld $ swoim i jest oczywiste, że będzie wykorzystane na szybką ekspansję po kryzysie.

2) Wycofanie samolotów o kosztach jednostkowych wyższych niż 787/350.

3) Potajemna redukcja FRA. Lufa tak jak wszyscy w tym regionie traci na przesiadkach, wiec najwięcej traci we FRA. Teraz wycofując stare samoloty zredukuje FRA i MUC, a potem FRA nie odbuduje. Raczej odbuduje MUC i otworzy DUS.

4) Negocjacje z rządami Austrii, Szwajcarii i Belgii. Lufa będzie chciała od nich pieniędzy, jeśli Austria i Belgia nie posmarują to zrobi duże redukcje lub nawet zamknie long haul. To tak dla wszystkich bardzo naiwnych którym się wydaje, że prywatyzacja to przerzucenie strat na inwestora.

Ja dlatego w dyskusji pod artykułem o rynku po pandemii zaproponowałem, by rząd węgierski za utrzymanie i rozbudowę bazy w BUD dopłacił 300 mln zł lub kupił 15% LOT-u za 1,5 mld zł. zobacz link
gość_49cfc 2020-04-08 09:31   
gość_49cfc - Profil gość_49cfc
Na pewno przez dłuższy czas po rozpoczęciu stopniowego przywracania ruchu lotniczego frekwencja będzie daleka od tej sprzed epidemii. Kto wie, czy nie zostaną wprowadzone przepisy nakazujące liniom to, co Lufthansa już dziś robi - w klasie ekonomicznej co drugi fotel pozostaje pusty żeby zwiększyć dystans między pasażerami. Pytanie tez jak długo utrzymają się obecne rekordowo niskie ceny paliwa, bo będzie to miało istotny wpływ na ceny biletów. Niemniej spustoszenie jakie sieje epidemia w najbardziej turystycznych regionach Europy, moim zdaniem na dosc długo sprawi, ze zapał do podróżowania osłabnie i linie przez wiele miesięcy będą woziły dużo powietrza. No i jeszcze jedno, daj Boże żeby na obecnej fali epidemii się skończyło, ale jeśli scenariusz z powrotem wirusa na jesieni się urzeczywistni, to wówczas transport lotniczy może odbyć prawdziwa podróż w czasie.
lysypiotr76 2020-04-07 23:56   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Ciekawe który kierunek linie lotnicze obiorą. Taki Ryanair wszystkie samoloty ,,trzyma'' w gotowości, gdy państwa zniosą obostrzenia natychmiast ,,ruszą'' z lotami. Z drugiej strony Lufthansa. Linia zakłada że popyt na loty nawet po zniesieniu obostrzeń będzie na tyle słaby, że utrzymywanie tak dużej floty staje się problemem. Tym bardziej, że wiele z tych samolotów, nawet w czasach koniunktury było trudno niemieckiemu przewoźnikowi zapełnić.
marcelny 2020-04-07 22:09   
marcelny - Profil marcelny
@wromk A ja już na konic czerwaca mam kupione bilety na swess.
gość_e0a10 2020-04-07 20:31   
gość_e0a10 - Profil gość_e0a10
Swoją droga , skoro linie lotnicze dzieła sie z nami informacjami o redukcjach i innych planach, dobrze by było usłyszeć co dzieje sie w polskich portach.
- jak wyglada obecna sytuacja kadrowo - finansowa
- co dzieje sie z pracownikami
- jakie przedsięwzięcia są podejmowane z ponownym uruchomieniem rejsów
- czy porty lotnicze otrzymają jakieś wsparcie ze strony rzadu
- co z rozpoczętymi inwestycjami
Mam nadzieje na odpowiedz ,bądź p. Tomasika w imieniu ZPR , lub samych prezesów spółek , ze wskazaniem tych drugich.
Podobnie sprawa dotyczy Okęcia i CPL
Mam nadzieje , ze aktywny portal Pasazer , włączy sie w to aktywnie.
Uważam ze te informacje nie powinny być powodem złośliwości , a jedynie troska o branże lotnicza.
gość_c42e2 2020-04-07 19:46   
gość_c42e2 - Profil gość_c42e2
Cityline ma A343?! Coś mnie ominęło ?
WROMK 2020-04-07 19:45   
WROMK - Profil WROMK
To z Eurowings i Swiss we WRO i GDN możemy się na razie pożegnać:(
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy