w ZRH mozna takze sie wkrecic na krzywy ryj:) jak bierzesz wyciczke po lotnisku (8 frankow, a czasmi gratis:) to pozniej autobus sie zatrzymuje kolo wejscia na taras i mozna sobie wejsc i wrocic innym autobusem:) Co do samego tarasu to wypas!! Duzy, sa rozne zdjecia, mozna poczytac i nasluchiwac wiezy kontroli:)
Zurich też jest niezły pod względem tarasu. Wprawdzie kosztuje 2 franki, ale widoczność jest rewelacyjna. Niestety jak pada to na głowę, bo z tej części która jest zadaszona to mało co widać. A w punkcie informacyjnym lotniska mają darmowe wejściówki, więc te 2 franki też niekoniecznie...
Daletego bardzo lubię lotnisko Birmingham. Tam w przejściu między dwoma terminalami jest wielka przeszkolona sciana i można spokojnie się pogapić na samoloty na płycie lotniska 'bez łaski' i za darmo :o)
jurek: niestety nie:). Taras bedzie dostepny po przejsciu kontroli bezpieczenstwa wiec nie bedzie ze ktos cie wpusci czy nie wpusci, lecisz gdzies masz bilet przejdziesz kontrole bezpieczenstwa i mozesz sobie isc za szybe popatrzec na płyte. Zreszta WAW nie bedzie tu wyjatkiem. Takie rozwiazanie stosuje sie na wielu lotniskach a odchodzi sie od tradycyjnych tarasów dostepnych dla wszystkich. Jedyny niepowtarzalny taras z którego zrezygnowano w 2002 roku był na lotnisku LHR, ogólnodostepny, bezpłatny to było cos pieknego. Znajdował sie na dachu terminalu 2 który teraz poszedł do rozbiórki na tym miejscu stanie nowy terminal 2 ale tez juz bez tarasu widokowego.
madeju :a z nieważnymi biletami jak w 'misiu' będą wpuszczać ? :)
i dla turystów chcacych odwiedzic okecie niestety smutna wiadomosc najpozniej na poczatku czerwca zostanie zamkniety taras widokowy, poniewaz w jego miejscu powstanie pirs centralny z rękawami. Wg hiszpanskiego projektu nie ma przewidzianego miejsca na nowy taras widokowy po skonczonej inwestycji. Ma byc miejsce przeszklone z widokiem na płyte ale to tylko dla pasazerów z waznymi biletami na samolot którzy z okecia beda odlatywac po przejsciu wszystkich kontroli.
sneed takie były załozenia ale juz dawno nieaktualne. Teraz mozna miec nadzieje ze za rok o tej porze T2 bedzie juz w całosci funkcjonował wiezla sie za to niemiecka firma Hochtief to solidni wykonawcy. Skoncza po hiszpanach budowę. Linia kolejowa na okecie bedzie gotowa we wrzesniu lub pazdzierniku 2011. Juz rozpoczeto drazenie tunelu. Z inwestycji na okeciu planowana jest w tym roku budowa hotelu vis a vis T2 nad parkingiem i po euro 2012 integracja T1 z T2.
d800: Praskie lotnisko jest całkiem porządne nieco wieksze od okecia, dobrze zorganizowane. Co do Budapesztu i Bukaresztu mniejsze są od okecia ale tez niczego sobie nie moga zarzucic. Kijów to porazka ale jest planowana budowa nowego terminalu w Kijowie wg projektu ktory widzialem całkiem duzy i przestronny podobny do T2 z długim pirsem z rękawami. Okęcie nie wypada najgorzej na tle swojej konkurencji.
"taki jest po prostu harmonogram budowy linii" ? Czy mi się wydaje, że wg pierwotnych planów oddanie połączenia kolejowego miało być jednoczesne z wybudowaniem terminala 2 ?
Jak na fakt, że "startowaliśmy" z wolnością (choćby tą gospodarczą jak i cywilizacyjną) jakieś 50 lat później, niż Berlin, to i tak jest nieźle. Znowu płytkie porównania, które uwielbiam. Polecam odwiedzić Kijowski Boryspil, czy lotnisko lwowskie (prawie milionowe miasto). Jest wiele innych gorszych lotnisk stołecznych, od tego warszawskiego. Nie byłem, ale mówi się, że praskie, budapesztańskie czy te z Bukaresztu też są daleko w lesie. Proponuje jeszcze stwierdzić, że JFK jest lepsze od Okęcia. Będzie to odkrycie sezonu :) P.S. Warszawskie lotnisko lubię, choć odwiedziłem naście lepszych - i co z tego? Okęcie ma wiele uchybień, błędów, ale mimo to cieszę się z tego, jakie jest, bo jest niezłe.
Smolen - wpadnij kiedys do Warszawy to zobaczysz jak to naprawde wyglada
- Warszawskie lotnisko może być przykładem dla innych miast, jak organizować nowoczesny węzeł komunikacyjny - Chyba jak nie należy!! największy bajzel, opóźnienia, niedokończony terminal, kolej która przez lata była niepewnością czy powstanie, chaos komunikacyjny (drogowy) wokół terminali. Można wymieniać bez końca... No taki wzór.... toż to Berlin powinien się na Warszawie wzorować....