Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_6d5ec
2020-04-03 08:02
@gość_49cfc : 'W takich sytuacjach jak tutaj nie ma żadnych przetargów, bo nikt na takie rzeczy nie ma czasu, to nie jest normalna sytuacja.'
Czy raczej jakos sie da ze inne panstwa mogly szbko przetargi zrobic i sciagnac obywateli jak najtanszym kosztem mozliwym w danej sytuacji. A nie za jakies chorendalne pieniadze bo samoloty LOTU nie lataly 'puste' w dwie strony co bylo widac na podstawie informacji ambasady Indii.
gość_69ca3
2020-04-02 23:31
Gdyby każda firma lotnicza dostawała 600 mln bezzwrotnej pożyczki, mogła wrzucać koszty w eurolot z minus 283 mln (bankrut), Okęcie obniża opłaty rzędu 100 mln rocznie, rząd czarteruje samoloty mimo, że od dawna ma swoje, sprzedaje spółki córki, które kupują firmy państwowe by na końcu uruchomić PGL, wrzucić wszystkie firmy do 1 worka i dorzucić 2,5 mld PLN.
No kurde działanie naprawdę konkurencyjne.
W LOT władowano bez i pośrednio z 2 mld + 2,5 mld dla PGL = 4,5 mld
teraz sponsorem zostali Polacy i Matełusz LOT Zbawiciel, uziemiając Polaków za granicą, latając na pusto w 1 stronę i kasując 2 razy tyle.
Korek aut był od polskiej granicy aż do Berlina.
Orlen kasuje 95PLN za 5 L a denaturat mający więcej procent za 4,99 w każdym sklepie.
Witamy w Pislandii
Matełusz mówi, polska od miesięcy przygotowana, po czym polskie firmy w ostatnich dniach składają się i kupują produkty via LOT do ARM (spiżarki).
Naprawdę ciężko normalnie myślący człowiek to pojmuje
I jeszcze ta TVP z 2 mld serwująca koszmar edukacyjny.
Kiedyś Polak był dumny z historii i swojego kraju
gość_5036f
2020-04-02 21:56
Oczywiście sensownie byłoby sprywatyzować LOT ale socjaliści z pis tego nie zrobią. Ale chora gigantomania właśnie poszła boleśnie do piachu podobnie raczej "drugi hub" zupełnie niepolitycznie akurat w BUD. jak w całej gospodarce LOT wstał z kolan i … został z niczym.
gość_98477
2020-04-02 21:28
Bo LOT dostał Okejkę i wyłączność na zwożenie rodaków...do każdego biletu lekko dopłacił po 3k(ceny kosmos) nie ma jak to pompować kasę w czasie kryzysu w Narodowego przewoźnika...każdemu innemu przewoźnikowi z PL dał bana..jaki patriotyzm?wspieranie polskiego biznesu?..eh.Pozdrawiam trzeźwo myślących
gość_49cfc
2020-04-02 19:26
Nie wiem dlaczego pieniądze z polskich podatków maja zasilać budżety w rajach podatkowych, w tego typu sytuacjach patriotyzm ekonomiczny jest bardzo ważna rzeczą. Dlaczego pan Połaniecki nie pochwali się dla których rządów woził pasażerów? Czyżby dlatego, ze okazałoby się, ze są to kraje, które de facto nie maja własnych linii, albo są one zbyt małe by wykonać taka prace?
W takich sytuacjach jak tutaj nie ma żadnych przetargów, bo nikt na takie rzeczy nie ma czasu, to nie jest normalna sytuacja.
gość_c6535
2020-04-02 19:14
gość_8b80a
Jeszcze takich bzdur to nie czytałem...LOT ważna firma ??? pytam dla kogo. Lot za nasze moje Twoje pieniądze jest nadal utrzymywany przy życiu. Pytam po co nam taki gniot blokujący prawdziwy rozwój rynku lotniczego w Polsce i tyle w tym temacie w dużym uproszczeniu.
gość_f98e3
Zapytaj dlaczego woli płacić podatki poza krajem.. bo mamy wspaniale niskie podatki i wspaniałą pomoc rządu w kraju. A ta firma powstała z polskiego kapitału !!!! I właśnie takie firmy jak enter powinno się promować i wspierać.
gość_9718f
2020-04-02 18:58
@gość_f98e3: Nie tylko Enter Air, ale wiele polskich firm przenosi swoje siedziby i płaci podatki w innych krajach. Zadaniem obecnego rządu jest niszczenie polskich firm.
adam1987
2020-04-02 18:03
@smolip67: Też w sumie nic takiego nie słyszałem, ale z drugiej strony skoro np. w Niemczech Condor lata (a przecież wydaje się, że powinna Lufthansa) i Enter Air mówi, że latał dla innych rządów, to jakieś przetargi chyba być musiały.
gość_f98e3
2020-04-02 17:42
Panie moderatorze, usuwa Pan komentarze rzeczowe, a obraźliwych względem naszego rządu pozostawia...? Prosze postarać sie byc o drobinę apolitycznym.
Firma EnterAir przeniosła swoja siedzibę podatkowa na Maltę wiec dlaczego płacąc podatki gdzie indziej oczekują od naszego Polskiego Rzadu jakichs zleceń i dopłat...
gość_85629
2020-04-02 17:27
To może na Malcie się załapiecie , trzeba było trzymać Firmę w Polsce.
gość_8b80a
2020-04-02 17:06
@gość_98fd7
LOT to bardzo ważna firma dla rozwoju i międzynarodowej konkurencyjności Warszawy, ale też Lublina, Szczecina, Bydgoszczy i Zielonej Góry. Z punktu widzenia Krakowa, Gdańska, Wrocławia i Poznania to szkodnik i likwidacja pomogłaby w rozwoju. Nie potrafię ocenić wpływu na Katowice i Rzeszów.
A problemem jest błędna strategia przesiadkowa i urojenia mocarstwowe. I niezwykle szkodliwy, anty-regionalny, po prostu anty-polski projekt CPK, który zakłada zniszczenie portów regionalnych i jeden jedynie słuszny centralny port pod Warszawą. Taki powrót do PRL.
smolip67
2020-04-02 16:51
Coś mi tu nie pasuje? Rządy Niemiec, Wielkiej Brytanii, Francji, Finlandii i Rumunii miały czas na ogłaszanie przetargów na zwożenie swoich obywateli? Szukałem ale nic nie znalazłem w mediach. Może ktoś inny się natkną na takie info?
pisowskie k**wy, i tyle w tym temacie.
gość_98fd7
2020-04-02 15:51
gość_6d5ec: Niestety LOT nigdy nie pójdzie do piachu, bo przecież to narodowa duma. Najpierw czekaliśmy wieki na 787, zastrzyk z publicznych pieniędzy, teraz ten sprzęt stoi przez silniki, MAX-y, kupa pieniędzy na leasingowane trupy, wożenie powietrza z i do BUD... Niestety, dopóki to będzie dalej państwowa firma (stołki dla kolegów) dalej będziemy świadkami takich absurdów. LOT ma taką genialną strategię, że nawet w Polsce przegrywa z Lufthansą.
gość_c9a5f
2020-04-02 14:50
Kartonowe państwo w praktyce. Tylko LOT i nic więcej.
gość_6d5ec
2020-04-02 14:18
I dlatego niech LOT idzie do piachu.