Gość Pasażera: Leszek Chorzewski (Warszawa/Modlin)

Gość Pasażera: Leszek Chorzewski (Warszawa/Modlin) Z członkiem zarządu Mazowieckiego Portu Lotniczego Warszawa-Modlin (MPL), Leszkiem Chorzewskim, rozmawiamy o sytuacji i perspektywach polskich lotnisk w dwa tygodnie po zamknięciu granic państwa i wstrzymaniu operacji lotniczych.   Pasazer.com: Co się dzieje na lotnisku, na którym od 12 dni nie są wykonywane operacje...
31/03/2020 09:30   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_560a6 2020-04-03 12:42   
gość_560a6 - Profil gość_560a6
pengos
Norwegian do Modlina nie lata więc nie ma wpływu na to lotnisko.
Ruch rzeczywiście może spaść i kilkanaście miesięcy potrwa jego odbudowa. Ale już widać że np. w Chinach wszystko wraca do normy. Loty z Heathorw do Japonii, Korei, Hongkongu czy Singapuru funkcjonują.

Też myślę że praca z domu udowodni że potrzeba mniej lotów biznesowych więc tutaj ruch na pewno spadnie. Generlanie akurat wentylacja w samolotach jest na tyle dobra że szansa zarażenia się jest mniejsza niż w autobusie czy pociągu.
gość_4e986 2020-04-02 17:40   
gość_4e986 - Profil gość_4e986
Tak, lotnictwo padnie... Ludzie spokojnie. Ledwo dwa tygodnie ruch jest ograniczony i już takie stękanie. Norwegian powinien upaść już dawno temu. Ani to lowcost ani lecący i jest sztucznie podtrzymywany przez lata. Linia dla nikogo i nikt nie będzie płakał. A biznes się podniesie szybciej niż się komuś wydaje. Targi, eventy konferencje tego nie zrobisz przez Skype. Poza tym wideokonferencje są dobre raz na jakiś czas, biznesu od podstaw ani ważnych ustaleń nie zrobisz przez skype. Kontakt face to face przy negocjacjach to podstawa. Ja w firmie już mam rozpisane kogo odwiedzę w pierwszej kolejności.
pengos 2020-04-01 16:42   
pengos - Profil pengos
@gość_abd26: lowcosty przetrwają, ale nie wszystkie. Norwegian to już jest trup. Nawet linie "narodowe" mogą się znaleźć na lodzie, gdy państwa zorientują się że po prostu nie stać ich na ratowanie przewoźnika jeśli w tej samej cenie mogą uratować dwa rzędy wielkości miejsc pracy więcej.
Poza tym nawet państwowe pompowanie kasy niewiele da, bo ludzie po prostu będą się bali latać - czy raczej podróżować. Obecny kryzys dodatkowo ujawnił, jak bardzo niepotrzebne są biznesowe podróże - w czasach, gdy można po prostu zestawić telekonferencję.

Oj, zmieni się branża, bardzo zmieni. I już chyba skończyło się tanie latanie :(
gość_abd26 2020-03-31 22:05   
gość_abd26 - Profil gość_abd26
Modlin sobie spokojnie poradzi bo low costy najszybciej się podniosą.
Wiele tradycyjnych linii upadnie a te które przetrwają lub uratują je rządy, dramatycznie obniży skalę działania o 20-30%.
Budowę Radomia powinno się natychmiast zatrzymać. Finanse Okęcia mocno ucierpią po tym jak ruch gwałtownie spadnie. Problem przepustowości mamy z głowy na wiele lat.
gość_3b1af 2020-03-31 14:41   
gość_3b1af - Profil gość_3b1af
no już bez tego płaczu proszę. Sami się wmanewrowaliście w umowę z Ryanair i teraz nie ma nikogo, kto by poniósł za to konsekwencję. Nie tylko Wy dostajecie po kieszeni, a cała gospodarka. Zresztą mnie lotów RYS z WMI to mniejsze straty będziecie mieli. Przecież to cały czas niedochodowy interes był...
adam1987 2020-03-31 11:39   
adam1987 - Profil adam1987
Na stronie lotniska znalazłem informację, że przy 3mln+ pasażerów opłata wynosi 5zł
a za 1,5-1,7mln już 18zł
adam1987 2020-03-31 11:34   
adam1987 - Profil adam1987
Tak sobie właśnie pomyślałem, że Modlin to nie ma aż tak źle. Czy Ryanair przewiezie 3mln czy połowę tego to i tak z opłaty pasażerskiej mniej więcej tyle samo będzie. xP
gość_13540 2020-03-31 10:20   
gość_13540 - Profil gość_13540
Dlatego pilnie potrzebujemy CPK ! I jeszcze przekopu Mierzei Wiślanej i miliona aut elektrycznych. I przejmijmy Lufthansę. A co !
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy