Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_8b80a
2020-03-23 09:07
@ORDFlyer
Imperialistyczne zapędy zarządu LOT-u powinny być w końcu powstrzymane, bo robią to kosztem reszty kraju (już teraz opłata terminalowa jest w regionach dwa razy wyższa, niż na Okęciu), kosztem wysokich cen za bilety i wreszcie potwornie ryzykując przyszłość LOT-u kupując na kredyt, czy leasingując samoloty.
A przy utrzymaniu liczby operacji LOT może bardzo powiększyć oferowanie, a Wizz nie. Gdybyśmy policzyli coś co można nazwać wydajnością slotową (liczba paxów 2019/liczba slotów w szczycie sezonu razy 7 przez 365) to LOT miał 71 (9,7 mln - 2 631 sloty), Wizz 151 (2,8 mln - 359 slotów), pozostali 93 (6,3 mln - 1 305 slotów). LOT latał wieczorem i rano głośnymi samolotami, więc jak wymieni je na E2, A220 lub A320/1 neo to będzie mógł jeszcze bardzo powiększyć liczbę operacji. W 2020 LOT dostał 2 643 sloty (62% całości), Wizz 390 slotów, pozostali 1 232.
Jedyny problem z CPK jest taki, że oni nie chcą przyznać się do oczywistego błędu. Lotnisko CPK krytykują wszyscy, od byłych pracowników LOT-u (poza Mikoszem) bo naukowców z PAN-u.
ORDFlyer
2020-03-22 16:24
@gość_8b80a
Może byłby to najbezpieczniejszy wariant, ale w rzeczywistości zarząd Lotu nie będzie chciał pozostać na poziomie 10-u milionów pasażerów rocznie. Czy dojdzie czy nie, sama chęć przejęcia Condora na to wskazuję.
Kluczowa kwestia jest taka, czy uda się zepchnąć Wizz, czartery i ewentualnie cargo na Modlin przy rozbudowie tamtejszego lotniska. O dobrowolnej przeprowadzce do Radomia można zapomnieć, ale mogłyby ewentualnie się zgodzić tanie linie na przeniesienie do Modlina, jeśli dociągnięto by tory do lotniska.
Dałoby to Lotowi 75-80% operacji na Okęciu, czyli dodatkowych ~5 milionów pasażerów rocznie i spokój na 3 lata. A jak już konkurencja zniknie z Okęcia, można port swobodnie rozbudować, bo Ryanair+Wizzair nagle nie dostaną znaczącą liczbę slotów.
Przy rozbudowie WAW+WMI, można spokojnie w Warszawie obsłużyć 60-u milionów pasażerów rocznie. W tym Lot mógłby zwiększyć liczbę operacji o drugie czy nawet trzecie tyle. O CPK można myśleć dopiero wtedy.
lysypiotr76
2020-03-22 13:30
W bardzo sprytny, a zarazem zgodny z prawem sposób rząd dał LOT-owi kroplówkę. A LOT wykorzystał to w sposób niegodny miana narodowego przewoźnika. Ceny z ,,sufitu'' po lawinie krytyki trochę obniżono. I w ten sposób LOT stał się najlepiej prosperującą linią w Europie w czasach pandemii koronawirusa.
gość_8b80a
2020-03-22 09:14
@ORDFlyer
Gdy pojawił się problem przepustowości podczas głównej fali przesiadkowej LOT zawnioskował o CPK i rozbudowę Okęcia. Ale obecnie już wiedzą (bo przeczytali na forum pasazer.com), że przy wolnych slotach Wizz doprowadziłby ich do bankructwa w ciągu maksimum dwóch lat (to widać po tym co się dzieje w Wiedniu). Ale nie chcą się przyznać do dyskwalifikującego błędu, więc oficjalnie dalej prowadzą rozbudowę Okęcia i budowę CPK.
Jedyny dość bezpieczny wariant rozwoju to zwiększenie liczy operacji z 42 do 50 na godzinę, przy pozostawieniu starego limitu 560 operacji plus limit hałasu rano i wieczorem.
gość_fa832
2020-03-22 00:56
500+ to rozbój w biały dzień ale jak paniusia z panusiem pojadą na wakacje na drugi koniec świata to państwo ma OBOWIĄZEK ich przywieźć za darmo. OJPRDL. Od końca stycznia wiadomo jaka jest sytuacja na świecie ale agresywny egoizm zakłada, ze to cały świat ma się dostosować do oczekiwań małych egoistów. Taka jest prawda, tylko nikt jej nie zakomunikuje wprost, bo to niepolityczne.
ORDFlyer
2020-03-21 21:20
Pełna zgoda co do bezsensu Radomia i CPK. Dziwi mnie jednak, że nikt nie mówi o możliwości gwałtownej rozbudowy Okęcia. Niby przepisy ograniczają liczbę operacji, ale te zawsze można zmienić. Poza tym, Schiphol jest w podobniej odległości od centrum Amsterdamu i do tego trzy razy większy.
Na Okęciu wystarczy wybudować trzeci pas tam gdzie obecnie się znajduję droga ekspresowa i schronisko na paluchu. Pomiędzy pasami pierdyknąć drugi terminal. Dzięki temu Okęcie mogłoby obsłużyć do 45.000.000 pax. rocznie według takiego planu dostępnego w internecie.
gość_8b80a
2020-03-21 18:45
@gość_5da6e
"DHL w Lipsku to 10 000 miejsc pracy w sortowniach." - gdyby był chętny na cargo można rozbudować Pyrzowice niewielkim kosztem.
"CPK to brak potrzeby rozbudowy niedochodowych portów regionalnych." - Po pierwsze największe porty regionalne są dochodowe, a zablokowanie ich rozwoju to również blokada rozwoju gospodarczego ich regionów. To taka "wizja" budowy WIELKIEJ WARSZAWY kosztem Krakowa, Wrocławia, Trójmiasta, Śląska i Poznania. Wyjątkowo głupi i szkodliwy pomysł.
CPK to najbardziej anty-regionalny program w historii Polski. i Wyjątkowo szkodliwy. Przy okazji doprowadzi też do bankructwa LOT-u, bo oni nie przetrwają otwarcia slotów. Podsumowując program bez zalet, nawet nakraść się przy nim trudno, bo budzi zbyt duże zainteresowanie dziennikarzy, polityków i społeczeństwa.
Co więcej pory regionalne można rozbudować dużo niższym kosztem, niż budowa tego szkodliwego, nikomu niepotrzebnego CPK.
gość_7afa5
2020-03-21 17:00
za miesiąc będziemy mieli Włochy w Polsce niech tylko 1 będzie chory na pokładzie samolotu
gość_04dec
2020-03-21 15:32
Ale nieLOT wtedy by nie zarobił aż tyle i konkurencji nie dało by się zablokować. "Geniusze" z Nowogrodzkiej wiedzą jak oskubać Polaków. Wracający do Polski będą mieli okazję "podziękować" PiSowi na wyborach prezydenckich.
gość_5da6e
2020-03-21 14:39
CPK ma nadal sens i wcale nie patrzę przez pryzmat LOTu.
DHL w Lipsku to 10 000 miejsc pracy w sortowniach.
Coby nie patrzeć zarobki w PL są o co najmniej o połowę mniejsze (bezrobotny w DE ma co najmniej 1000euro czyli na dzisiaj 4546 PLN netto zasiłku)
CPK to brak potrzeby rozbudowy niedochodowych portów regionalnych.
Skomunikowanie CPK jest dobre dla całości społeczeństwa a nie tylko dla wybranych osób w zarządach lotnisk.
Sensu nadal brak dla RADOMIA
gość_18306
2020-03-21 13:04
Właśnie dlaczego nie skorzystano ? Może rzecznik Rządu będzie uprzejmy odpowiedzieć ? Gdy dziennikarze pasazer.com zechcą postawić pytanie wprost?!
gość_33047
2020-03-21 10:43
Lewacka prowokacja. Nikt w obcych językach nie będzie narodowemu LOT mówił jak ma działać. Na szczęście geniusz prezesa pokaże wkrótce jak się zarządza w kryzysie i już wkrótce LOT będzie rządził na wszystkich kontynentach
gość_fffdc
2020-03-21 08:52
Dobra wiadomość jest taka że na jakiś czas a może w ogóle będzie trzeba zapomnieć o CPK. Praca z domu i przy pomocy alikacji internetowych pokaże biznesowi że nie trzeba wydawać ogromnych pieniędzy na podróże lotnicze, biurowce, itd.
A bez podróży biznesowych wystarczą low costy. I to na znacznie niższym poziomie niż teraz.
Więc te wszystkie mocarstwowe plany można już wyrzucić do kosza. Pytanie kiedy skasują ten projekt do którego dopłacamy teraz niezłą kasę (w końcu zarząd CPK "pracuje").
gość_34cf7
2020-03-21 08:24
Partyjni towarzysze w świetle prawa oskubali rodaków chcących powrócić do kraju by tylko ratować nielot
gość_23991
2020-03-21 08:05
Dlaczego tego nie zrobiono? To proste - to nie elektorat partii rządzącej. Poza tym suwerena nieludzko cieszy jak elyty dostają od losu a raczej rządu w kość i nie widzą, że na samym końcu tego łańcucha strat jest sam suweren.
gość_23991
2020-03-21 08:02
A tymczasem wczoraj w programie pierwszym polskiego radia nie ustawał jazgot na Unię Europejską. W dużej części Polska ma w sobie więcej z Rosji czy Turcji niż jesteśmy to w stanie przyznać. Jak to zwykle w historii bywało - obudzimy się za późno, z kacem i ręką w nocniku.
gość_b706a
2020-03-21 00:27
Co wiecej, Unia wlasnie pracuje nad zwiekszeniem budzetu na tego typu loty (oraz na niezbedny srzet medyczny).
Mysle, ze powody dla ktorych polski rzad nie aktywowal EUCPM (Unijny mechnizm obrony cywilnej) sa dwa:
- jak juz ktos wspomnial, byla to chec ratowania LOT-u. "Legalny" zastrzyk gotowki
- zwyczaja wsrod polskich rzadow - a juz zwlaszcza obecnego - nieznajomosc prawa i istniejacych mozliwosci. Dla przykladu - troche z innej dziedziny, ale oddaje dobrze mentalnosc - holenderska policja ma specjalna komorke do projektow uninych. Ma ich robic jak najwiecej, bo zdaja sobie sprawe, ze daje to wplywy. Komorka ta ma w statucie, ze jest finansowana przez policje holenderska, ale ma za zadanie pozyskac jak najwiecej funduszy unijnych na pokrycie wlasnych wydatkow. W takich krajach sprawdzanie opcji oferowanych przez Unie jest naturalnym odruchem.
gość_e551b
2020-03-21 00:09
@ORDFlyer Kompletna zgoda.
Rozumiem również, że rząd polski nie chciał przyjmować żadnych osób z poza granicy Polski. Dlatego też Polska nie kwafilikowała się do tego programu.
Lufthansa, AF/KLM, Alitalia otrzymują OGROMNE wsparcie od Unii Europejskiej. Korupcja straszna.
Dlaczego mielibyśmy nie wspierać lub pozbywać się LOTu?
ORDFlyer
2020-03-20 23:04
Jak przyjdzie czas ratować linie w Europie, UE tak skonstruuję prawo by wyjść na korzyść LH no i ewentualnie AF/KLM. Jak wiadomo, unia pozwala rządowi włoskiemu utrzymywać bankruta Alitalię, a na Lot nałożył długoterminowe ograniczenia co do nowych połączeń za podobną pomoc. Niby cały naród głupi i daję się nabrać? Każdy widzi, że #LotDoDomu to wsparcie dla Lotu. Jednym to pasuję a innym nie.
Z resztą nie wygłupiajmy się. Jak epidemia jest na horyzoncie i linie pozwalają darmowo zmienić bilety, nie leci się na Bali. Niech się cieszą, że w ogóle zorganizowano takie rejsy powrotne. Za głupotę się płaci... nawet do 2,4 tys zł od łebka.
gość_5da6e
2020-03-20 23:00
Polska to jednak stan umysłu, z dnia na dzień zamknęła się na wszystko i na wszystkich.
Niby akcja pomocy
a) lecąc do X samolot w 1 stronę leci pusty
b) niby akcja pomocy a bilety po rynkowych stawkach
c) w akcji może wziąć udział tylko LOT
d) korka z 4 samolotów Okęcie nie potrafi rozładować.
Zamknęli granice i nasi wschodni sąsiedzi do domów przez Polskę wrócić nie mogą, TIRy wpuszczają (ponoć wirusy nie lubią Tirów).
Pieniądze z UNII za to NAM SIĘ NALEŻĄ.
(jak już się tak boją, to podstawić pociąg pasażersko towarowy [laweta] we FRA Oder/Słubicach i przewieźć pociągiem bez zatrzymania)
W tym czasie budyń kampanie prezydencką robi.
PAŃSTWO Z DYKTY I PAPIERU
Jacy my europejscy
WSTYD