gość_a0177
2020-03-10 13:01
W Europie niemal wszystkie linie sa dotowane.
Już pisałem o tym,
Niech Wizz ujawni ile rocznie dostaje pieniędzy od miast , województw i lotnisk.... to takie same pieniądze o które co jakiś czas wysuwają ręce linie takie jak Alitalia czy Lot czy SAS i również Air France i wiele innych.
Niech Ryanair pokaże ile dostaje pieniędzy od Urzędów Maiasta Kraków czy ostatnio Poznan.
Niech pokażą jakie to wspaniałe kontrakty podpisują z Lotniskami jak np Modlin które mimo wielu pasazerow jest lotniskiem niedochodowym i to mając blaszak jako terminal i mnóstwo taniej siły roboczej ze wschodu.
Linie low costowe biorą takie same pieniądze - państwa, podatników.
Mam wrażenie ze wielu wypisuje tu obelgi wobec lini tradycyjnych będąc przekonanym ze tylko linie jak Wizz czy Ryan to super kompanie. Ale pamietajmy ze te linie nie żyją z biletów...
Jeszcze taka uwaga co do Związków zawodowych. W Ryan czy Lufthansie można mówić o związkach , pracownicy strajkują na potęgę tam. Za to w Lot na zebranie związku zawodowego pilotów przychodzi po kilka osób. Wiec linie jak Lot to nie tylko Związki niszczą , ale przede wszystkim polityczne ambicje przypadkowych polityków...
gość_04dec
2020-03-09 21:50
Kupuję pod warunkiem że będę mógł wywalić związki zawodowe i zatrudnić nowych pracowników. LOL! Wiem że to fantazja ale w przeciwnym wypadku to jest studnia bez dna i wciągnie miliardy euro i ciągle będzie mało bo związki będą żądać więcej i więcej i jeszcze więcej. Alitalia musi upaść żeby do ludzi dotarło że są granice ile da się wydębić od pracodawcy. Najlepiej sprzedać linię związkom zawodowym i niech pokażą ile oni będą w stanie płacić pracownikom i jak długo i dobrze Alitalia będzie działać. LOL!
gość_d0753
2020-03-09 17:30
dziwie sie ze nasi geniusze z PGL nie kupili ...W sumie to moze lepszy zakup niz Condor
gość_abd57
2020-03-09 14:38
@gość_8b80a Stracą na tym przede wszystkim podatnicy we wszystkich tych krajach gdzie dojdzie do dotowania.
gość_241ce
2020-03-09 13:12
Ahahahah
Mieli 3 lata na reformę, nie zrobiono nic.
Linie lotnicze mają teraz swoje problemy, przejąć nawet za darmo nikt się nie odważy a tu jeszcze mld euro do oddania i niereformowalne związki zawodowe.
A tu jeszcze po Włoszech wirus w Koronie hasa
gość_18306
2020-03-09 11:38
Tej firmie jest w stanie pomóc jedynie dr Likwidacja...
gość_8b80a
2020-03-09 10:44
Teraz Alitalii w całości to chyba naprawdę nikt nie kupi. Alitalia ma ciekawe aktywa:
1) sloty na Linate
2) sloty na Heathrow
3) sloty na AMS
4) sloty na Okęciu ;-))
5) pozostałe sloty
6) markę Alitalia
7) prawa wynikające z bycia flagowym przewoźnikiem Włoch
Rząd Włoch może lobbować za prawem do udzielenia pomocy w związku z wirusem i wliczyć w to zasilenie na kilka mld euro i oczywiście spłatę starych długów. To raczej jedyny wariant przetrwania, w takim przypadku dotacje może dostać też LOT/Condor, KLM/AF, Austrian, Finnair, TAP, CSA, TAROM, Bulgaria Air, Croatia Airlines, Air Baltic, SAS i inni. Dość łatwo stworzyć ogólnoeuropejską koalicję chętnych do dotowania. Stracą na tym "nieuchronni konsolidatorzy" rodzaju Ryana, czy IAG.