PPL podpisało umowę na budowę terminalu w Radomiu

PPL podpisało umowę na budowę terminalu w Radomiu W przetargu wystartowało trzech wykonawców – Mirbud S.A., Budimex Budownictwo Sp. z o.o. i Hochtief Polska S.A., którzy w ramach aukcji elektronicznej obniżali proponowaną cenę za wykonanie przedmiotu zamówienia. Ostatecznie najniższą kwotę zaoferował Mirbud, który zaproponował 280,5 mln złotych brutto i tym samym wyprzedził Budimex i Hochtief. Dzięki aukcji...
06/03/2020 12:54   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_0de08 2020-03-11 16:37   
gość_0de08 - Profil gość_0de08
Wszyscy odpowiedzialni za budowę lotnisk w Radomiu, Łodzi, Olsztynie, Gdyni, Lublinie powinni być skazani na kary dożywocia oraz przepadek mienia i kary po milionie zł.
gość_23b7f 2020-03-09 22:34   
gość_23b7f - Profil gość_23b7f
Akcje Mirbud S.A. lecą na łeb na szyję, tylko dziś - 4,58% - za jedna płacą tylko 90 groszy. Wiekszość pracowników tej firmy to Ukraińcy, którzy zaczeli uciekać przed koronawirusem do siebie na Ukraine, firma boryka się z zatrudnieniem nowych pracowników.
gość_8ab1c 2020-03-09 11:57   
gość_8ab1c - Profil gość_8ab1c
Szkoda, że Ci, którzy wywalają tyle pieniędzy w błoto, nie poniosą tego konsekwencji...
gość_cf95f 2020-03-08 23:23   
gość_cf95f - Profil gość_cf95f
@gość_dab5a nie no świetny, lotnisko widmo. bardzo fajnie
gość_8b80a 2020-03-08 09:57   
gość_8b80a - Profil gość_8b80a
@ortler

Nawet w przypadku zapewnienia darmowych pociągów z Warszawy do RDO ludzie z Warszawy przy porównywalnych cenach i tak nie będą z tego lotniska latać. Popatrz na to co dzieje się z Modlinem, gdzie ceny są najczęściej znacznie niższe, niż w WAW. Prawdopodobnie Ryan przeniesie gdzieś część samolotów z Modlina, np. do Łodzi, Lublina, Poznania, Katowic, Bydgoszczy lub Rzeszowa.

To, że Radom nie ma cienia szans (no może gdyby do każdego paxa dopłacali 50 - 100 zł, roczny koszt 3 mln paxów to 150 - 300 mln plus ze 100 ma utrzymanie lotniska) doskonale widać na przykładzie Łodzi, która jest trzy - cztery razy większa i i tak ma problem z pozyskaniem przewoźników. A Radom jest bliżej WAW, niż Łódź.

Podział ruchu nastąpił tylko na południu (KTW/KRK). Ale południe jest wyjątkowe, Pyrzowice mają największy Catchment Area w Polsce, zaś Kraków jest turystyczny. Normalnie zwycięzca bierze ponad 90%.

Teraz zaproponowałeś by do wyrzuconych setek milionów na lotnisko dołożyć wyrzucenie kolejnych kilkuset milionów na nikomu niepotrzebny transport publiczny. W czasie gdy pociągi i autobusy w wielu potrzebnych miejscach pękają w szwach. Bardzo nieprzemyślany wpis, a w końcu należysz do grupy bardzo inteligentnych forumowiczów.
ortler 2020-03-08 09:29   
ortler - Profil ortler
Problemem RDO nie jest odległość od Warszawy, a dojazd. Pod tym względem sytuacja
w chwili obecnej wygląda fatalnie. Jeśli jednak uda się stosunkowo szybko dokończyć
rewitalizację linii kolejowej Warszawa Zachodnia - Warka - Radom, uruchomić drugi tor
i zapewnić prędkość przejazdu 120 km/h sytuacja ulegnie radykalnej zmianie. Przejazd
100-kilometrowym odcinkiem (z 1 przystankiem - Warka, lub 2 - Warka i Piaseczno) to
około 50 minut, zsynchronizowany dojazd autobusem z dworca w Radomiu na pobliskie
lotnisko to 6 - 8 minut. Cały transfer zamykałby się wówczas w przeciągu godziny,
może godziny i kwadransa. To czas dla latajacych czarterami lub LCC w pełni do
zaakceptowania. Trzeba to tylko sprawnie zorganizować, a przede wszystkim zakończyć
ślimaczącą sie od 10 lat przebudowę linii kolejowej Warszawa - Radom. Nie musi się
przebudowywać wszystkich zaniedbanych stacyjek, wystarczy zapewnić przejezdność
non stop z prędkością 120 km/h. PPL powinien wreszcie uświadomić sobie, że bez
zapewnienia sprawnego transportu pies z kulawą nogą latać z RDO nie będzie.
gość_3dcb7 2020-03-07 13:07   
gość_3dcb7 - Profil gość_3dcb7
Co Wy ludzie z tym: "Do Radomia nikt nie chce latać"?
Przecież w biznesie nie chodzi o sympatie,czy antypatie. Jak mówi stare przysłowie - jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze. A przy takim poparciu politycznym, jakie ma Radom, to akurat tego argumentu $ nie zabraknie. Dam sobie za to rękę obciąć, że przewoźnicy zostaną sowicie wynagrodzeni przez samorząd.
Zresztą chyba właśnie w 2023 roku wygasa umowa Modlina z RYR-em...

gość_3b1af 2020-03-07 09:38   
gość_3b1af - Profil gość_3b1af
I niech budują. Zaszło to już tak daleko, że głupotą byłoby wycofywanie się z tego projektu. Teraz niech tylko rozsądnie przemyślą zagospodarowanie obiektu po jego otwarciu. Rynku starczy dla wszystkich...
gość_75e56 2020-03-07 02:26   
gość_75e56 - Profil gość_75e56
Wlodarze PPL po prostu mnie rozwalaja:( zamiast rozbudowywac Okecie czy Balice ktore peka w szwach rozbudowywuja Radom do ktorego nikt nie chce latac!!! Oczywiscie wszedzie mozna budowac lotnisko nawet w jakiejs tam Koziej Wolce - nie zebym mial cos do Koziej Wolki czy jej mieszkancow - ale po co tak bezsensownie wydawac pieniadze ktore mozna lepiej zainwestowac???
gość_cca99 2020-03-06 17:10   
gość_cca99 - Profil gość_cca99
gość_9cf17: Dokładnie. KRK powinien z automatu otrzymać nowy terminal na 20 milionów pax i ILS II. kategorii. Problem zapychającej się Warszawy powinien być rozwiązany rozbudową WMI do 10 milionów pax i wyrzuceniem z WAW wszystkich low-costów i charterów właśnie tam.
gość_dab5a 2020-03-06 16:48   
gość_dab5a - Profil gość_dab5a
No i super, wreszcie coś z głową robione. Droga startowa dobrej jakości, terminal przestronny - to będzie totalne przeciwieństwo Modlina.
gość_9cf17 2020-03-06 14:00   
gość_9cf17 - Profil gość_9cf17
TOTALNA GŁUPOTA!!!
Budują tam gdzie nikt nie chce latać- na siłę (Radom albo CPK).
Nowy terminal to jest potrzebny w Krakowie a nie w Radomiu - przecież ten stary świeci pustkami od lat...
PPL są właścicielem Balic wiec powinni inwestować w tą "kurę znoszącą złote jaja" a nie blokować rozwój lotniska...
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy