Analiza: Upadek Flybe. Kres przewoźników regionalnych

Analiza: Upadek Flybe. Kres przewoźników regionalnych Od dawna wiadomo, że kryzysy dotykają silnych graczy i przewracają słabych. Tym drugim była linia Flybe, do niedawna największy europejski przewoźnik regionalny, który wczoraj w nocy rozpoczął procedurę upadłościową i zakończył prowadzenie działalności lotniczej. Jako powód wskazywano epidemią koronawirusa, ale problem brytyjskiej linii był znacznie bardziej skomplikowany i...
06/03/2020 08:30   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_8df0f 2020-03-07 18:37   
gość_8df0f - Profil gość_8df0f
adam1987 i wyluzowany.
Wideroe już w lutym ściął 15% siatki a zwłaszcza te odległe miejscowości. Za chwilę może być pozamiatany tak samo jak Flybe. Chyba że dostanie wsparcie. Gdyby padł jeszcze Norwegian to SAS będzie miał wystarczająco komfortową sytuację żeby funkcjonować na tym rynku. Oczywiście ceny pójdą w górę.
gość_6fa90 2020-03-07 16:24   
gość_6fa90 - Profil gość_6fa90
Ze względu na ogólną awersję do latania będzie w najbliższym czasie grubo. W tygodniu leciałem 4 x Lufą i tylko trasy z i do Polski mocno wypełnione powiedzmy 95 i 80%. A trasy wewnętrzne grupy LH z Fra do Gva obłożone w A220 na 50% (Swiss) a w A320 na 30% (Lufa). Także nie dziwię się że Lufa chce nawet na 50% parku zjechać. Ogromne lotniska w stylu FRA to tykające bomby roznosicieli Korony. Więc będą preferowane albo małe Jety/"Cessny" (dla biznesu) albo jazda samochodem. Bo kto wybierze kolej? Flybe nie są pierwszą ofiarą Korony. Już chińskie linie krajowe zdaje się zostały wchłonięte przez państwową linię. Zaraz dojdzie Alitalia i Air Italy. Także kryzys pełną gębą idzie.
lysypiotr76 2020-03-06 22:05   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Warto dodać, że Flybe na niektórych trasach kluczowych dla gospodarki, otrzymywał dotację w zamian za utrzymywanie połączenia niezależnie od wyników finansowych. Teraz pewnie na niektóre sloty, zwłaszcza na LHR będą chętni.
gość_65a25 2020-03-06 21:04   
gość_65a25 - Profil gość_65a25
Wideroe było już kiedyś częścią SASu.
wyluzowany 2020-03-06 16:20   
wyluzowany - Profil wyluzowany
Wideroe przy tak bogatym rynku i braku często innej alternatywy na pewno sobie będzie radziło dobrze, nawet w czasach gorszej koniunktury. Innego takiego pewniaka w Europie na próżno szukać.
adam1987 2020-03-06 14:15   
adam1987 - Profil adam1987
Jest chyba jednak jeden regionalny przewoźnik z dużymi szansami na powodzenie. Mowa o norweskim Widerøe. Norwegia to bardzo specyficzny rynek, z jednej strony bogate społeczeństwo, a z drugiej samolot jest właściwie jedyną sensowną formą transportu dla wielu regionów. Latanie w formule LCC dużymi samolotami na wielu trasach (po za z/do Oslo) nie ma sensu, bo nie znajdzie się wystarczającej liczby pasażerów. Ewentualne przejęcie przez SAS też trudno sobie wyobrazić, a innego chętnego raczej by nie było.
gość_5783d 2020-03-06 09:00   
gość_5783d - Profil gość_5783d
Oby LO pozyskało od nich przynajmniej z kilka Q400.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy