×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


Od 2021 r. Lufthansa przestanie współpracować z Condorem


Grupa Lufthansy nie zamierza rozwiązać umów z turystyczną linią Condor, ale gdy te wygasną nie jest planowane ich wznowienie. Z racji, że niemiecka grupa ma w planach stworzenie własnego przewoźnika budżetowego na długich trasach.

26/02/2020 13:07
gość_7f1ca - Profil
gość_7f1ca
  

gość_0da6c - Profil
gość_0da6c
  
Lufthansa zawsze była i będzie największym rywalem LOTu. Dlatego LOT musi zastanowić się po co należy do Sojuszu Star Alliance oraz dlaczego ciągle jest w programie Miles & More.
Jeśli chodzi o Condora, to czas aby Condor miał swoje własne rejsy krajowe w Niemczech aby dowozić pasażerów do Frankfurt i Monachium na rejsy dalekodystansowe

01/03/2020 08:07  

gość_895bb - Profil
gość_895bb
  
gość_8b80a
bajki wymyślone aby jakoś wytłumaczyć stratę 13 mld na sam zakup Możejek a później jeszcze kolejne miliardy na inwestycje.
Rosjanie mają rafinerie przy samej granicy (dawne NRD) i jakoś nie są w stanie niczego zdziałać na rynku polskim.
Slowacy nie ugrali nic w Polsce podobnie jak Polacy na Słowacji. Podobnie Węgrzyi i Austriacy. .
Trzeba jeszcze mieć sieć sprzedaży. Możejki nie miały dlatego zakup nie miał sensu. To taka rafineria jak te na Białorusi. Bez rynku zbytu mogą paść z dnia na dzień.

29/02/2020 16:27  

gość_66614 - Profil
gość_66614
  
@gość_8b80a
Oj tam, już każdy kto ma odmienna zdanie co do stanu Eurowings nie zna się na strategii. Nie przesadzajmy. Jako taki należący do właśnie tego gronu, przyznam że Eurowings w jakimś stopniu jest po to, żeby spowolnić wzrost tanich linii.

Ale pytania nasuwają się takie, czy robi to skutecznie i jak sam na tym wychodzi. Według danych z 2018 roku, Ryanair ma marże w wysokości 16% i Wizzair 12%. Nawet Vueling, który działa podobnie w IAG jak Eurowings w LH, zarobił ponad 5%. Dodajmy, że wbrew uziemienia Maxów, Rynair przewiózł w 2018 roku 130 mil. paxów, a w 2019 142 mil, czyli wzrost o prawie 10%. Jeśli nawet uznamy, żę Eurowings jest wyłącznie od hamowania rozwoju tanich linii, kiepsko sobie z tym radzi.

Pamiętajmy, że inwestorzy wsadzają pieniądze w firmę nie z sentymentu, tylko żeby zarobić. Straty w celu zapobiegania rozwoju konkurenta na swoim runku można uzasadnić przez jakiś czas. Ale w którymś momencie, nasuwa się inwestorem pytanie, czy nie lepiej po prostu zainwestować w Ryanair czy inną tanią linie która zarabia. Właśnie dlatego LH musiała już zrezygnować z German Wings.
29/02/2020 16:15  

gość_8b80a - Profil
gość_8b80a
  
@gość_895bb

Zakup Możejek był strategiczną koniecznością i sukces tego zakupu wyniki widać w zyskach całej grupy Orlen. Bo gdyby Możejki kupiła konkurencja to mogłaby zalać rynek doprowadzić Orlen/Lotos do strat i niemal za darmo kupić obydwie rafinerie i przejąć rynek.

Moim zdaniem zakup Możejek powinien być omawiany na zajęciach z zarządzania strategicznego i za twierdzenie, że to był błąd powinna być lufa na szynach z sugestią zmiany kierunku studiów. Liczenie wyniku zakupu Możejek na podstawie zysków samych Możejek to bardzo prymitywna analiza finansowa, bo należy liczyć wpływ zakupu na wyniki całości. A kłopoty prawdopodobnie "ktoś" wywołał. I moim zdaniem ten "ktoś" planował przejęcie Orlenu i Lotosu.

Ja widzę na forum duże braki z podstaw strategii, np. wszyscy wyśmiewający Eurowings pokazują swoją niekompetencje w dziedzinie strategii. Bo ta linia nie jest od zarabiania tylko od niedopuszczenia do wzrostu groźnych konkurentów.

Natomiast zakup Condora to wielkie ryzykanctwo, bo LOT-owi grozi wojna z Lufą. Zaletą zakupu Condora są znaczące korzyści skali na zakupie i serwisowaniu samolotów. Plus niewielkie inne synergie.
29/02/2020 09:38  

gość_895bb - Profil
gość_895bb
  
gość_4c2e9
Rozmontowanie torów to nieistotny szczegół. Najpierw spłonęła część rafinerii a później "zespuł" się ropociąg i trzeba było sprowadzać ropę morzem. To był kluczowy problem. Zresztą nadal jest bo sprowadzanie ropy morem jest o wielw droższe.

Żeby inwestować trzeba mieć odrobinę inteligencji.
28/02/2020 17:35  

gość_4c2e9 - Profil
gość_4c2e9
  
Kto to mógł przewidzieć?

Sytuacja podobna do demontażu torów do rafinerii w Możejkach...
28/02/2020 11:05  

  
@gość_10ee8: IAG ma Vuelinga i wcale tak źle z nim nie jest. Transavia (przede wszystkim holenderska) też się trzyma.
28/02/2020 10:35  

gość_10ee8 - Profil
gość_10ee8
  
@gość_ce5d8
Zgadzam się w całości. Linie sieciowe często otwierają spółki low costowe i jakoś nigdy się to nie kończy sukcesem. Eurowings to jeden taki przykład. Warto dodać, że w przeliczeniu na samolot traci tyle co Condor zarabia. Jeśli chodzi o kierunki za oceanem, cały Berlin jest praktycznie niezagospodarowany i przepuszczam że LH głównie stamtąd dowoziła Condorowi. Wystarczy przez rok stopniowo przenosić połączenia poza Frankfurt (np. do Berlina, ale nie tylko). Można pomyśleć też o dowożeniu pasażerów z Warszawy, Krakowa, czy Gdańska, ale i bez tego się obejdzie. I będzie git.

Condor już działa sprawnie, więc zbyt wiele nie trzeba zmieniać. To samo nie można powiedzieć o Eurowings, z którym Condor powinien sobie spokojnie poradzić.
28/02/2020 08:39  

gość_6e13b - Profil
gość_6e13b
  
Co tam Lufthansa. Jeżeli coronawirus szybko nie odpuści to Condor nie dotrwa do maja.
W liniach lotniczych jest panika. Płynność jest bardzo niska. Nie ma wpływów od pasażerów bo nie rezerwują oni lotów. A latać trzeba nawet z niskim wypełnieniem, płacić ludziom trzeba chociaż część nie pracuje o coraz więcej lotów jest odwołanych.
Pytanie czy LOT przetrwa.
Na ich miejscu natychmiast zamknąłbym bazę w Budapeszcie i część połączeń do USA. Jest zima a do tego koronawirus. Wozić rzadziej i tylko do głównych lokalizacji - Nowy Jork i Chicago. Naprawdę nie ma żartów. Przetrwają tylko najmocniejsi.
28/02/2020 07:39  

  
Haha, nalezalo sie spodziewac takiego kroku. Juz LH bedzie za chwilke latala do Anchorage (Alaska, USA), chyba Barbados, a zapewne jeszcze inne kierunki (poprzednio obslugiwane przez Condora) sie pojawia. Condor jeszcze padnie z wiekszym hukiem niz sie wczesniej spodziewano... Tylko nie bedzie az tylle pokrzywdzonych pasazerow, bo ile ten bidny LOT dowiezie do tego FRA?
27/02/2020 20:34  

gość_ce5d8 - Profil
gość_ce5d8
  
Lufthansa ma ma w planach stworzenie własnego przewoźnika - który to już plan i czy będzie to kolejny plan nieudany? German/Eurowings są od lat niedochodowe i są kulą u nogi dla całej LH group. Podobnie było z Lufthansa Italia parę lat temu, która miała wyrżnąć Alitalię we Włoszech. Alitalia dalej lata, po Lufthansa Italia słuch zaginął. Teraz ma się tym razem udać? Z wysokimi kosztami pracy i rozdmuchanymi fanaberiami związków zawodowych, które dobijają LH strajkami?
27/02/2020 17:57  

gość_66614 - Profil
gość_66614
  
@gość_6dec
Nordica lata na zlecenie Lotu między Warszawą a Sztokholmem z załogą która nie mówi po polsku ani szwedzku i nie robi to większej różnicy. Tymczasem Wizzair lata ze Lwowa do Bratysławy z polską załogą bazującą w Katowicach. Polskie załogi mogą rano latać z WAW/KRK/GDN do FRA/MUC/DUS i w dzień wewnątrz Niemiec i wieczorem wracać do Polski. Związki zawodowe nie mają nic do gadania.
27/02/2020 16:30  

gość_6d5ec - Profil
gość_6d5ec
  
jakie do cholery polskie zalogi, zwiazki zawodowe niemieckie nie zgodza sie na to no chyba ze PGL woli placic podwojnie polskim zalogom i odpoczywajacym niemieckim zalogom ?
Rynek pracowniczy niemiecki to nie podworko Kowalskiego gdzie wszystko przechodzi, Ryanair tez sie zwinal z niemiec z powodu naciskow urzedow o ukryte zatrudnienia.
27/02/2020 14:42  

gość_dcb43 - Profil
gość_dcb43
  
A jak Lufthansie LOT dowoził pasażerów z portów regionalnych to było ok, tak? Okropne to jest ze strony LH, ale LOT sobie poradzi, bo sam będzie latał z polskich portów do niemieckich i zasilał DE, tyle że nie da rady zrobić tego tak, jak LH. Jedyne wyjście by Condor uruchomił trasy dowozowe z innych krajów europejskich do niemieckich miast, by zasilać swoją linię.
27/02/2020 14:17  

gość_64677 - Profil
gość_64677
  
Trasy obu przewoźnikow to tylko 4 wspólne trasy, zatem siatki będą się raczej uzupełniać.
Bilet kolejowy na jutro HAM MUC to 137,60€ w jedną stronę. Bilet lotniczy 249€ +bagaż. (w Eurowings taryfy są "normalne" nie uzależnione czy w 1 czy w 2).
Od maja w weekendy w HAJ i STR dla Condora LO będzie latał z polskimi zalogami.DE takich nie ma i posiadanie ich tylko na weekendy było by wielką fanaberią.
Condor jak każda linia ma swoje fale.
Z technicznego punktu latanie KRK FRA HAM-FRA - KRK jest wykonalne, jest to tzw rozkład na literę W nie potrzeba do tego niemieckich załóg. (to to samo co np KRK WAW H WAW KRK
LF zależy od wielu czynników. DE współpracując tyle lat z LH wie doskonale skąd miał największe potoki pasażerów,
Jak LO zacznie latać z regionów do FRA to może zyskać, nowymi umowami z touroperatorami, będzie też bardziej elastyczny, będzie można polecieć tam via WAW a wrócić via FRA w terminie Tobie pasującym.
W tym wypadku nie ma my/oni gdyż na końcu wszystko do PGL trafia a nie do konkurencji.
Jest też pewna forma synergi i przyciągnięcia nowych pracowników np po przepracowaniu 3 lat na b2b będzie można być zatrudnionym w Condorze na niemieckich warunkach
27/02/2020 14:15  

gość_d0e2b - Profil
gość_d0e2b
  
A może mają możliwość żeby się jeszcze wycofać?
27/02/2020 12:37  

gość_c7c9d - Profil
gość_c7c9d
  
Ciekawe jak będzie wyglądał teraz proces otwierania nowych połączeń z WAW. Przerzucą wszystkie siły na DE czy mozna liczyć na zapowiadaną ekspansję w Azji?
27/02/2020 11:52  

gość_024e2 - Profil
gość_024e2
  
,jakim ignorantem trzeba być aby pisać, że z LH LOT wygrywa kosztami załogi...
Dla przypomnienia około 75 % floty LH jest jej własnością i poza utrzymaniem nie generuje żadnych dodatkowych kosztów. Lota swoje dwa embrayery. Za resztę buli ciężkie raty...
27/02/2020 11:49  

gość_f2205 - Profil
gość_f2205
  
Przy pomocy Budapesztu, teraz Condor-a LOT przyzyje niesamowicie trudny upadek.
Wszystko na to wskazuje.
LH broni wlasnego rynku i wyjdzie z tego kompletnie bez uszczerbku.
Smutne to.
27/02/2020 11:00  

gość_18306 - Profil
gość_18306
  
Każdej akcji towarzyszy reakcja - III zasada dynamiki Newtona się kłania. W takim razie LOT zaprzestanie dostarczania pasażerów LH. Proste!
27/02/2020 10:02  

reklama
reklama
  


Wylot z:

Przylot do:

  • Data wylotu:

  • Data powrotu:

Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie