gość_9a53e
2020-02-25 01:56
Uwielbiałam analizy prezentowane na łamach portalu Pasazer.com. W pracy za cytowanie wymienionych tutaj pomysłów zbieram premie oraz pochwały. Drodzy koledzy oraz koleżanki, czy możecie jeszcze bardziej podkręcić temat LOT'u oraz jego przejęć na rynku europejskim? Oczywiście z PGL w roli sponsora. Dzięki wielkie za inwencję!!!
gość_cf95f
2020-02-24 17:33
@gość_34ae8 to trzeba naprawdę nie mieć pojęcia jak działa rynek lotniczy, żeby farmazony pisać. pracownik lotu?
gość_f36bb
2020-02-23 09:40
taka rozrzutność, a pracownikom na godne płace to już nie chciano dać. żenada.
gość_34ae8
2020-02-22 14:22
Taka ciekawostka, coraz więcej azjatyckich linii ma kłopoty ze znanych powodów.
Rząd Chin rozważa udzielenie pomocy publicznej oraz fuzje linii lotniczych.
Kryzys związany z wybuchem koronawirusa mobilizuje także sektor prywatny, który przygotowuje swój własny plan wsparcia branży lotniczej w Chinach. Trzy największe firmy leasingowe na świecie, AerCap Holdings NV, Air Lease Corp. oraz Avolon Holdings Ltd. ogłosiły w ubiegłym tygodniu, że analizują takie środki pomocowe jak odroczenie opłat za leasing i oferowanie przewoźnikom opcji sale-leaseback, dzięki której linie lotnicze najbardziej dotknięte kryzysem mogłyby liczyć na zastrzyk gotówki.
Z punktu widzenia takich europejskich przewoźników jak LOT, bardzo ciekawie prezentują się planowane działania Air Lease. Firma zdradza, że prowadzi rozmowy z kilkoma liniami lotniczymi z Europy na temat wykorzystania samolotów wąskokadłubowych uziemionych przez linie lotnicze z Chin.
Idealny moment dla DE/LO na zakupy, tylko maszynkę do druku pieniędzy znaleźć.
gość_a6f73
2020-02-22 10:15
A czego tu się bać jak za Condorem stoi geniusz prezesa i poparcie matki partii?. Tu trzeba zamawiać kolejne publikacje o tęczowej zarazie a nie się bać.
gość_a2e58
2020-02-22 10:05
gość_9a53e Potentatem na zaszczytnym dwudziestymktórymś miejscu. Rzeczywistość rozmija się z propagandą ale jak mawiał Pablo Escobar - kłamstwo jest dobre, kiedy prawda jest trudna do zniesienia - to właśnie ten przypadek
gość_fa832
2020-02-22 00:37
Moim zdaniem kasa na zwrot pożyczki pomostowej jest w samym Condorze. Nawet gdzieś pisali, że częściowo jej nie wykorzystali a częściowo pieniądze od firm turystycznych za nowy sezon były składane na koncie Escrow. Ponadto Condor na swoje potrzeby sam pożyczy pieniądze i nie musi tego robić od PGL. Natomiast pieniądze na zakup udziałów muszą być z PGL i z kredytu. Zdolność do obsługi tego kredytu leży w cash flow LOT i Condora i efekcie synergii. Swoją działkę mogą też dołożyć partnerzy LOT w zamian za ekspozycję na 10 mln klientów Condora. Dla samego Orlenu, który ma 6% niemieckiego rynku paliw to jest gratka warta sypnięcia.
gość_34ae8
2020-02-21 18:27
Państwowe firmy, za kontrakty z Condorem mogą się chętnie dorzucić.
Oficjalnie nazwą będzie KONSOLIDACJA (i cięcie kosztów) a mowa o PKO/Pekao, Orlen Aviation/PKP Cargo a nawet PZU.
Dzięki współpracy DE i LO i wrzuceniu wszystkich lotów do jednego systemu jak i wszelakimi umowami jakie posiadają ich połączenia będą się częściej w wielu wyszukiwarkach pokazywać.
Condor Technik jest w MUC, HAM, DUS i we FRA, LOT AMS w WAW, RZE.
Tutaj też widać pole do synergii i np. w przyszłości robić wielkie przeglądy w Polsce.
Nie zapominajmy też, że poza pasażerami jest jeszcze CARGO, tutaj też jest pole do popisu.
DE ma swoje zniżki na lotniskach i u dostawców, LO ma swoje.
(od papieru toaletowego, cateringu, uniformach, duty free, opłatach lotniskowych, częściach do samolotów, na samolotach kończąc)
LO ma też bardzo dobre układy z Boeingiem, zamawiając wspólnie samoloty taniej wychodzi a Boeing pilnie nowych zamówień potrzebuje i przepływu gotówki.
Działając wspólnie można ściąć koszty o duże XX miliony euro, korzystać, ze wspólnych zniżek, przewieźć wspólnie więcej pasażerów i Cargo a polskie firmy mogą zarobić na prowizji.
O pożyczaniu sobie nawzajem samolotów nawet nie wspomnę, już od maja E95 LO z HAN i STR w weekendy dla DE będą latały.
Nie zdziwię się jak LO wkrótce zmieni rozkłady do wielu niemieckich miast i samoloty zamiast stać w weekend w WAW obsłużą rynek niemiecki, poniekąd będzie tez to forma reklamy i wiele osób znajdzie się 1 raz w samolocie LO.
Jedno mnie tylko martwi, czy dział IT i AMS to wszystko ogarnie, IT od zawsze swojej strony nie ogarniał, przy jednym Hubie a będą mieli 3,5 (WAW, FRA, BUD + DUS, HAM, STR, LEJ, MUC, TLL) liczba możliwych kombinacji wzrasta naprawdę bardzo dużo.
gość_9a53e
2020-02-21 18:26
I w ten oto sposόb PGL stał się branżowym potentatem na europejskim rynku lotniczym. Only sky is the limit. Cheers.
gość_f241b
2020-02-21 16:36
Nijaki M. Fijoł nową strategię dla PGL/LOT obiecał zaprezentować w połowie 2019!! Niedługo minie rok od tamtej obietnicy. Sami o tym pisaliście. Okazuje się, że takie deklaracje nic nie znaczą. „Co znaczą te słowa, one nic nie znaczą...”
zobacz link
gość_0ec52
2020-02-21 12:15
@gość_b1f20 z twojego portfela;) Kolejka spółek skarbu państwa wyznaczonych do wspólfinasowania była publikowana w pierwszych dnaich po ogłoszeniu transakcji.
adam1987
2020-02-21 10:37
A nie no jak PGL pomoże, to absolutnie nie ma się czego bać. Szejk z emiratów pomagał innej niemieckiej linii i nie wyszło, ale jak wiadomo dla PGL nie ma limitów.I jeszcze to zdanie:
"Razem będziemy obsługiwać dwa razy więcej pasażerów, tworząc w ten sposób jedną z największych grup lotniczych i wiodącą grupę linii rekreacyjnych w Europie."
Jedną z największych grup lotniczych? Gdzie? Na lotnisku we Frankfurcie? No bo na pewno nie w Europie. LH czy Ryanair są 7 razy większe, IAG, AF/KLM, easyjet również wielokrotnie większe. A jeśli chodzi o wiodącą grupę linii rekreacyjnych, to akurat LOT dużo tutaj nie dodaje.
No ale powodzenia życzę i liczę na jakieś ciekawe trasy wakacyjne z Warszawy/Katowic.
gość_b1f20
2020-02-21 10:33
Redakcjo, prośba o jakiś artykuł na temat finansów PGL. Fascynuje mnie skąd oni wezmą 5 dużych baniek...
gość_62fb9
2020-02-21 10:02
Czy będą specjalne loty z portów lokalnych do FRA lub MUC by zasilić Condora ?
gość_39a91
2020-02-21 09:26
"W opinii urzędników przewoźnicy nie stanowią dla siebie konkurencji" - to nie chodzi o to, ze nie stanowia dla siebie konkurencji. Chodzi o to, ze przejecie Condora przez Lot nie ograniczy konkurencji na rynku niemieckim.