×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


PGL ma zgodę na przejęcie Condora


Niemiecki urząd antymonopolowy wydał zgodę na przejecie linii lotniczej Condor przez Polską Grupę Lotniczą.

20/02/2020 13:22
gość_7f1ca - Profil
gość_7f1ca
  

gość_cf95f - Profil
gość_cf95f
  
@gość_2bcca zejdź na ziemię :D
24/02/2020 17:37  

gość_66614 - Profil
gość_66614
  
@gość_6d53c
Condor nigdy nie ogłosił bankructwa, tylko Thomas Cook. Condor w 2018 roku zarobił 58 milionów Euro, a Eurowings stacił w tym czasie 231 milionów EUR. Według mnie jest to oczywiste który jest w lepszej kondycji. Każdy ma prawo do swojego zdania, ale zanim się zacznie rozpisywać, warto się cokolwiek zapoznać z faktami.

@gość_66614
Większa skala przy kupnie i serwisowaniu samolotów dotyczy każdej dużej linii lub grupy, a nie tylko Norwegian czy nawet tanich linii. Według mnie wejście Norweigan w LGW różni się znacząco. Norwegian wszedł nagle na zagospodarowany już rynek i zaczął podważać zyski BA/VS/AA/UA/DL. Nic dla Lufthansy się nie zmienia w FRA, bo już istnieje z Condorem na wspólnym rynku od ponad 60-ciu lat i nie konkuruję bezpośrednio z nim. Mało tego, Lufthansa aktywnie współpracuję z przewoźnikiem dowożąc mu pasażerów.

Odgrażać się dla PR-u Lufthansa może zawsze, ale przewidzieć jak się zachowa jest trudno. Oczywiście może próbować wygryźć Condora, zwłaszcza jakby ten jej wchodził znacząco w drogę. Ale z drugiej strony może uznać, że lepiej współpracować by zachować wpływy nad Condorem a także Lotem. Poprzez M&M+feedowaniu, Lufthansa uzależnia działalność Condora od siebie. Tym sposobem Condor jest mniej skłonny otwierać nowe kierunki które mogłyby urazić LH. Lufthansa wypełnia też swoje samoloty i w sumie nic nie traci, bo i tak woli użytkować je na bardziej dochowych, typowo biznesowych trasach. Skoro już im się taki układ opłacał kiedy Condor był w Brytyjskich rękach, będzie im się opłacał także teraz, jeśli PGL nie wprowadzi wielkich zmian.

Prowadzić działalność w celu zapobieganiu ekspansji konkurenta i tak zwany "price dumping" można robić na poszczególnych trasach i przez jakiś czas. Lufthansa jak i Air France czy Iberia uznały, że tanie linie ostatnio się doskonale rozwijają i warto by było też zarobić w podoby sposób. W Ameryce to samo próbował United poprzez "Ted" i Delta z linią "Song" i oczywiście też wyszła klapa. Inwestorzy chcą zarabiać na inwestycjach i nie są skłonni ładować kasę w wykończenie Ryanaira na Niemieckim rynku jak im to z roku na rok przynosi straty.
22/02/2020 17:27  

  
@gość_6d5ec: Kiedy Condor ogłosił bankructwo ??
22/02/2020 13:55  

gość_8b80a - Profil
gość_8b80a
  
@gość_66614

Podobieństwo polega na dwóch aspektach:

1) gigantyczne korzyści skali przy kupowaniu i serwisowaniu samolotów
1.1) dodatkowo możliwość kupna samolotów tańszych na fotel od tego co ma i zamówiła konkurencja

2) wejście na teren, który duży konkurent, mało efektywny, z niskim LF, wysokimi kosztami i wysokimi cenami biletów uważa za swój (Norwegian wszedł do Londynu, a LOT wchodzi do Niemiec, to że Condor lata od xx lat nie ma znaczenia).

I jeśli duży konkurent uzna, ze warto inwestować setki milionów lub więcej euro w wykończenie intruza (myślimy kategoriami terytorialnymi) to mniejszej linii nic nie pomoże. Kiedyś było łatwiej, gdyby "zarządy" linii sieciowych w czasach, gdy Ryan startował miały mózgi to nigdy nie pozwoliłyby mu urosnąć. A teraz Ryan jest największą pod względem paxów linią w Europie. I z tego punktu widzenia wysoko należy ocenić Lufę/Eurowings, bo oni nie pozwalają rosnąc konkurentom. Celem Eurowings nie są zyski tylko utrudnianie życia konkurentom.
22/02/2020 12:06  

gość_6d5ec - Profil
gość_6d5ec
  
'Trudno mi to łyknąć, że niby Eurowings jest w lepszej kondycji niż Condor.'

eeee cos mi sie wydaje ze Eurowings jeszcze nie ogrosil bankructwa a Condor raczej to oglosil. Moze sie nie udlaw ...
21/02/2020 23:20  

gość_66614 - Profil
gość_66614
  
@gość_8b80a

Jakie widzisz podobieństwa między Condorem a Norwegian? Norwegian mocno wszedł w loty transatlantyckie na LGW w 2013 roku, po czym miał pecha z 737-Max i 787, które obsługiwały te trasy. Condor jest na rynku turystycznym w Niemczech od lat 50-tych. Nie prowadzi gwałtownej ekspansji jak Norweigan, a zapowiadane nowe samoloty są głównie na wymianę przestarzałej floty. Tak na marginesie, Condor już lata głównie p2p. Większość samolotów wąskokadłubowych bazuję poza Frankfurtem i już Condor zapowiada uruchomienie tras dalekodystansowych z Dusseldorfu. W każdym razie, współpraca z Lufthansą staję się coraz mniej istotna i stosunkowo łatwo może linia się całkowicie od niej odciąć w razie takiej potrzeby. Obecnie nic nie lata z Berlina na Karaiby na przykład, a pociągiem też nie jedzie się do Frankfurtu/Dusseldorfu pięć minut.

Co do Eurowings… zgadzam się, że Eurowings wychodzi kiepsko na konkurencji z FR/W6. To nie pierwszy przypadek kiedy linia sieciowa tworzy LCC i eksperyment się nie powodzi. Ale z jakiegoś powodu Eurowings rezygnuję z tras na Karaiby. Jeśli uznamy że na trasach wewnątrz Europy traci, to jaka by była logika kasowania tych rzekomo bardziej dochodowych dalekich tras? Condor poprzez wybór tras wyznaczył swój rynek i w bardzo niewielkim stopniu konkuruje z Ryanairem. Może właśnie dlatego w przeciwieństwie do Eurowings wypada nienajgorzej.

Trochę mi to dziwne, że wobec dochodowej firmy którą PGL przejmuję tłumaczy się dlaczego wcale tak dobrze nie jest i że na pewno wyjdzie klapa. A wobec konkurenta który traci i to mocno, wkłada się wszelkie siły by uzasadnić te straty. Trudno mi to łyknąć, że niby Eurowings jest w lepszej kondycji niż Condor.
21/02/2020 16:12  

gość_a2e58 - Profil
gość_a2e58
  
@gość_2bcca? Niemiec płakał jak sprzedawał? Oj, naiwny, naiwny, naiwny - jak dziecko we mgle
21/02/2020 12:42  

gość_a2e58 - Profil
gość_a2e58
  
gość_a2a6a Chyba raczej el Condor Pasa dało nam Słońce Słońc dumnych Polan, co wstali z kolan
21/02/2020 09:33  

gość_a2e58 - Profil
gość_a2e58
  
Super! Najpierw polski podatnik płacił za fanaberie Lotu na Węgrzech, teraz dojdzie do tego uszczęśliwianie podatnika niemieckiego - oczywiście znowu za pieniądze polskiego podatnika. Fajnie i lekką ręką wydaje się cudze pieniądze.
21/02/2020 09:30  

gość_f6495 - Profil
gość_f6495
  
Aby Lufthansa przejęła pracowników nie potrzeba upadku Condora.

Lufthansa ogłosiła w styczniu, że szuka 4000 pracowników personelu a w Niemczech to jest bardzo trudne.
Jak KE powie, że to przejęcie było nielegalne, PGL dostał 2,5 mld a nie zarobił to DE będzie musiał pieniądze oddać. Jak KE się przyczepi bardziej to PGL też paść może. LH pokaże swoje dobre serce i zatrudni wszystkich na niższych warunkach, tak to było w przypadku Air Berlin.
Niemcy to specyficzny kraj, bilet kolejowy BER MUC w ostatniej chwili to ponad 200 euro w 2 strony.
Krajówki LH w ostatniej chwili to 400-500 euro.
Niemcy bronią niesamowicie swój rynek przed obcymi.
By walczyć z FR podwyższono podatek od lotów p2p ale tranzytowy obniżono. Tranzyt to też rail and fly a to przecież tylko DB i LH. Poczytaj proszę niemieckie branżowe portale jak i też komentarze pod tymi artykułami.
Eurowings przynosi straty, bo ma, byle by nie dać zarobić konkurencji, W6 znika z FRA, FR też nie najlepiej na tym rynku się wiedzie.
LO i LH niby w tym samym sojuszu, zatem po co LH umowy JV?
Załóżmy, że nic się nie zmieniło i LH z DE nadal współpracuje, zysk trafia do PGL, samoloty są kupowane przez LO gdyż ma zniiiiżki.
Nie zapominajmy jednego, Niemcy sie boją Polaków gdyż za bardzo zaradni jesteśmy, choć dużo nie zarabiamy. PGL/LO wszedł do paszczy lwa i kosztowo dużym zagrożeniem jest. Pilot LH zarabia pewnie tyle co cała załoga LO.
Łatwo mogą nie odpuścić.
Niestety czarno to widzę
1) KE mówi NIE i DE pada,
2) KE mówi tak, LH podkupuje pracowników zwłaszcza pilotów i DE padnie "naturalnie".
W obu tych przypadkach LH zyskuje.

21/02/2020 08:21  

gość_2bcca - Profil
gość_2bcca
  
Eurowings w Lublinie to oznaka ze zaraz zbankrutują
21/02/2020 07:26  

gość_2bcca - Profil
gość_2bcca
  
Pieknych czasow dozylismy to nie Niemiec a Polak wykupuje powoli Niemiecki majątek
21/02/2020 07:24  

gość_8b80a - Profil
gość_8b80a
  
@gość_f6495

Kupno Condora jest tak ryzykowne, że ja chciałbym, by KE je zablokowała zanim do niego dojdzie. Wariant, że kupują, a oni potem nakazują zwrot środków byłby najgorszy.
20/02/2020 23:40  

gość_8b80a - Profil
gość_8b80a
  
Ta transakcja to mega ryzyko i bardzo przypomina wejście Norwegiana z long haulem do Londynu. Jeżeli w ogóle LOT chciał kupić Condora to powinien był zacząć od uzgodnienia tego z Lufą i uzgodnienia szczegółów współpracy po zakupie. Konfrontacyjny zakup grozi wojną z linią, która wykończyła Swissaira, Austriana i Air Berlin, więc know-how na wykończenie LOT-u/Condora mają.

Oczywiście istnieją olbrzymie synergie na zakupie i serwisowaniu samolotów. Ale LOT prawdziwej wojny z Lufą nie przetrwa.

@gość_c3981

Drogie Dziecko! Eurowings ma straty, bo dostaje najgorsze trasy i zadanie walki z LCC. Condor miał zyski bo Lufa dowoziła mu paxów i z nim prawie w ogóle nie konkurowała. Condor sprzedawał też część miejsc spółce z grupy, czyli Neckermanowi.

A LAX z BUD ma więcej sensu, niż LAX z WAW.
20/02/2020 23:37  

gość_79f7e - Profil
gość_79f7e
  
Była już taka jedna linia lotnicza, rozwijająca się za "nie wiadomo czyje" pieniądze...
OLT...
20/02/2020 21:02  

gość_c3981 - Profil
gość_c3981
  
A tymczasem... Condor będzie zarabiał jak do tej pory (w przeciwieństwie do Eurowings, który kasuję trasy dalekie i od lat traci kasę), Lot zwiększy marże po powrocie Maxów i reszty Dreamlinerów, a hejterzy będą twierdzić, że to tylko dobra robota księgowości.

Kiedy Lot traci to traci, a kiedy zarabia to można stwierdzać że za mało, a tak właściwie że tak na prawdę traci. Fakty mogą się zmieniać, ale racje można mieć zawsze w takim układzie. Co do Budapesztu, wyjdzie albo nie wyjdzie, ale skoro już jest mowa o nowych trasach do LAX/MIA (uwaga: dofinansowanych przez BUD/państwo), chyba jest nienajgorzej.

Ale cóż, bycie pesymistami tak dla zasady to nasza specjalność.
20/02/2020 20:59  

gość_02d5b - Profil
gość_02d5b
  
Aby Lufthansa przejęła pracowników nie potrzeba upadku Condora.
20/02/2020 19:23  

gość_f6495 - Profil
gość_f6495
  
Ta decyzja była do przewidzenia, najważniejsza decyzja jednak dopiero przed PGL.
Jak Lufthansa udowodni KE, tudzież KE na wniosek LH, że finanse PGL 2,5 mld i LO co najmniej 1,5 mld to księgowy majstersztyk i pomoc państwa a wszyscy w branży to wiedzą to Condor może pociągnąć PGL na dno a tym samym wszystkie spółki zależne.
Jest jakieś potwierdzenie, że LH rzeczywiście złożyła taki wniosek czy to tylko medialna zasłona dymna?
Upadek Condora jest LH jak najbardziej na rękę, trochę slotów jej wpadnie ale nie wszystkie, przejmie pracowników, których potrzebuje. Kilka tras DE już eurowings zaczyna dublować. Z Air Berlin się im udało, mają w tym wprawę
Niemcy nie lubią jak im się wchodzi w paradę a tym bardziej na ich własnym boisku.
PiS stąpa tutaj po bardzo cienkim lodzie … 4mld + to co poszło na Condora + wszystko to co poszło do tej pory na CPK jak i samo CPK + Radom.
20/02/2020 17:18  

gość_821f7 - Profil
gość_821f7
  
No trudno podejrzewać Niemców że będą przeciwni sprzedaży trupa
20/02/2020 15:45  

gość_a2a6a - Profil
gość_a2a6a
  
Słońce Peru coś jednak nam przyniósł - po Condorach go poznacie!
20/02/2020 15:16  

reklama
reklama
  


Wylot z:

Przylot do:

  • Data wylotu:

  • Data powrotu:

Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie