×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


Bydgoszcz: Styczeń na plusie


Z bydgoskiego lotniska skorzystało w styczniu br. ponad 31 tys. podróżnych. To oznacza wzrost o 4,5 proc. w stosunku do tego samego miesiąca ubiegłego roku.

17/02/2020 14:02
<>

gość_27b4c - Profil
gość_27b4c
  

gość_8b80a - Profil
gość_8b80a
  
@gość_ca27f

Ja mam inne wyjaśnienie: Varadi poczytał o sztuce prowadzenia wojny Sun Tzu. Audiobook: https://www.youtube.com/watch?v=RylbcAJEtd4 U nas o tym książkę napisał pan Piotr Plebaniak: zobacz link

I bardzo długo udawał mniejszego, słabszego i głupszego, niż jest. Założył pierwszą bazę w Katowicach, gdy w zasadzie tam nikt nie latał. Robił bazy w Koszycach, Lublinie, Poznaniu itp. W WAW stał się silny, dzięki unikaniu konfrontacji z Ryanem, w tym powrotowi na Okęcie. I później nagle otworzył bazy w Wiedniu, Londynie i Krakowie. Bo już i tak nie może udawać małego, słabego i głupszego, niż jest. Gdyby rozpoczął od konfrontacji to by go zniszczyli.

W ten sposób zaczynając w 2003 roku (pierwszy lot 2004) zbudował wiodącą linię CEE przewożącą ponad 40 mln paxów rocznie i przynoszącą ponad 1 mld zł zysku. Oczywiście miał trochę szczęścia, bo gdyby Ryan dostał te MAX-y 200 to mógłby Wizz wykończyć. Teraz jest zbyt późno.
22/02/2020 01:46  

gość_ca27f - Profil
gość_ca27f
  
gość_082fb: Właśnie taka baza była w POZ i została zlikwidowana, bo podobno "nierentowna". Strategia Wizza polega na odpaleniu wielu połączeń naraz ze zbyt dużą częstotliwością i jak wypali to fajnie, a jak nie (70-80% LF) przy 3-4 rotacjach w tygodniu przez pierwsze miesiące, to zwijamy w najlepszym wypadku połączenie po kilku miesiącach, albo całą bazę. Dlatego Ryan zaczyna dominować, lub dominuje na wszystkich regionalach oprócz KTW i GDN. I znowu przykład POZ, w którym w 3 lata Ryan zrobił lepszą bazę, niż Wizz w 10.
21/02/2020 16:50  

gość_698fc - Profil
gość_698fc
  
piotrpank
Całkowicie się z Tobą zgadzam :-)
21/02/2020 11:33  

  
Kolej na lotnisko przy ruchu ponizej 2mln to zmarnowane pieniadze. W zupelnosci wystarcza autobusy jadace tak jak obecnie na dworzec kolejowy i autobusowy. W przyszlosci jesli ruch wzrosnie mozna rozwazyc druga linie autobusowa przebiegajaca przez poludniowy taras i dalej do Fordonu. Przy znikomym obecnym ruchu, majac do wyboru wydawac grube miliony na torowiska albo kilka milionow na Wizzaira, mysle ze rozsadniej jest wydac na dotacje dla Wizza i zwiekszyc ruch do conajmniej 1mln by lotnisko przestalo przynosic straty wowczas mozna rozwazac dalsze inwestycje.
20/02/2020 23:35  

gość_698fc - Profil
gość_698fc
  
W dzisiejszym Ekspresie Bydgoskim jest interesujący artykuł na temat linii kolejowej na bydgoskie lotnisko. Zgodnie z jego treścią ma zostać to sfinansowane w ramach kolejowych inwestycji związanych z CPK. Jest też wizualizacja. Ponoć już za kilka lat dojedziemy pociągiem pod sam terminal BZG.
20/02/2020 16:24  

gość_082fb - Profil
gość_082fb
  
Potencjal jest rzeczywiście nieporównywalny ale nikt nie mówi że Wizz powinien otwierać tutaj bazę z 5 samolotami. 4-5 podstawowych połączeń np. do Skandynawii i Ukrainy jest natomiast realnych i w interesie Wizza jest je predzej czy później otworzyć. Na pewno lepiej w BZG niż w SZY.
20/02/2020 10:53  

  
Moja wypowiedź adresowana oczywiście do @gość_89de6
19/02/2020 23:41  

  
gość_cf6a8

Tylko to zupełnie inna skala - porównaj najpierw wielkość obu lotnisk, oraz sam potencjał turystyczny i biznesowy Krakowa i Bydgoszczy.
19/02/2020 23:41  

gość_89de6 - Profil
gość_89de6
  
gość_cf6a8
W przypadku Krakowa też wszyscy uważali, że Wizzair się tam "raczej"nie pojawi. A tu takie zaskoczenie i rozpoczął loty. Zatem kiedyś, w dobrych czasach, jak zmieni się prezes, to i w Bydgoszczy pojawi się Wizzair :-)
19/02/2020 22:25  

gość_698fc - Profil
gość_698fc
  
gość_cf6a8
Użyłeś określenia „raczej”, czyli jednak jakieś szanse są :-/
Prezes bydgoskiego lotniska w wywiadach często twierdził, że Wizzair regularnie chce przyjmować oferty na latanie z Bydgoszczy, ale trudno go przekonać. Ja chcę wierzyć, że w końcu może coś się zmieni. Pojawienie się Wizzair w Bydgoszczy mogłoby to lotnisko mocno przybliżyć do progu 1 mln pasażerów rocznie.

19/02/2020 16:14  

gość_cf6a8 - Profil
gość_cf6a8
  
gość_9391b - Raczej Wizz nie pojawi sie w BZG ... Ile można pisać ...
18/02/2020 23:51  

gość_67c86 - Profil
gość_67c86
  
Myślę, że Lufthansa ma się dobrze w Bydgoszczy, wylatywałem 7 lutego i samolot był pełen na dobre 80%, mimo że chwilę później wylatywał też LOT do WAW.
18/02/2020 17:56  

gość_9391b - Profil
gość_9391b
  
Wszystko wskazuje na to, że Bydzia na dobre wyprzedziła Lublin. Z tym, że to raczej kwestia zastoju w LUZ niż wielkiego rozwoju w BZG. Źle nie jest, ale dużego przełomu też nie ma. Ile mamy czekać na Wizzair w Bydgoszczy?
17/02/2020 22:34  

gość_3c3c3 - Profil
gość_3c3c3
  
W Bydgoszczy stagnacja od 10 lat zarówno na stołku prezesa jak i w siatce.
17/02/2020 20:08  

gość_a38e0 - Profil
gość_a38e0
  
ArCo: Na szczęście Ryan odpalił LWO z POZ.
17/02/2020 19:23  

gość_4d926 - Profil
gość_4d926
  
Niby lekko na plus, ale wciaz brakuje chocby jednego polaczenia do Skandynawi i sezonowych tras wakacyjnych na poludnie Europy. Oferta charterowa tez jest bardzo skromna, tylko kilka kierunkow i co roku tych samych. Oferta Lotu jest obecnie bardzo dobra i odbiera pasazerow Lufthansie. Oby tylko Lufthansa postanowila otworzyc drugie dziennie palaczenie, wowczas moglaby konkurowac z Lotem. Niestety oferta przesiadkowa przy locie popoludniowym jest niezbyt atrakcyjna. Jesli by miec Lot i Lufthanse latajace po 2 razy dziennie, to na dlugi czas by starczylo polaczen tradycyjnych. Oferta czarterowa ma wciaz bardzo duze pole do rozwoju.
17/02/2020 18:11  

  
Pozytywnie. Statystyka w całym roku powinna być na plus, bo rejsy LOT do WAW przyjęły się dobrze i tu będzie następować wzrost pasażerów. Trochę pax traci Lufthansa na rzecz LOT. Do tego będzie więcej czarterów, zdaje się, że o dwa samoloty więcej tygodniowo. Na minus to utrata rejsów do Lwowa.
17/02/2020 16:15  

reklama
reklama
  

<>


Wylot z:

Przylot do:

  • Data wylotu:

  • Data powrotu:

Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie