Bydgoszcz: Styczeń na plusie

Bydgoszcz: Styczeń na plusie W omawianym okresie w porcie im. I.J. Paderewskiego obsłużono 595 startów i lądowań. Wynik ten jest lepszy od ubiegłorocznego o 36,2 proc.Luty może zakończyć się również bardzo dobrym wynikiem. Z danych OAG Schedules Analyser wynika, że przewoźnicy zaoferują łącznie o 24 proc. więcej miejsc niż w 2019 r. To zasługa przede wszystkim LOT-u i jego połączenia do Warszawy,...
17/02/2020 14:02   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_8b80a 2020-02-22 01:46   
gość_8b80a - Profil gość_8b80a
@gość_ca27f

Ja mam inne wyjaśnienie: Varadi poczytał o sztuce prowadzenia wojny Sun Tzu. Audiobook: https://www.youtube.com/watch?v=RylbcAJEtd4 U nas o tym książkę napisał pan Piotr Plebaniak: zobacz link

I bardzo długo udawał mniejszego, słabszego i głupszego, niż jest. Założył pierwszą bazę w Katowicach, gdy w zasadzie tam nikt nie latał. Robił bazy w Koszycach, Lublinie, Poznaniu itp. W WAW stał się silny, dzięki unikaniu konfrontacji z Ryanem, w tym powrotowi na Okęcie. I później nagle otworzył bazy w Wiedniu, Londynie i Krakowie. Bo już i tak nie może udawać małego, słabego i głupszego, niż jest. Gdyby rozpoczął od konfrontacji to by go zniszczyli.

W ten sposób zaczynając w 2003 roku (pierwszy lot 2004) zbudował wiodącą linię CEE przewożącą ponad 40 mln paxów rocznie i przynoszącą ponad 1 mld zł zysku. Oczywiście miał trochę szczęścia, bo gdyby Ryan dostał te MAX-y 200 to mógłby Wizz wykończyć. Teraz jest zbyt późno.
gość_ca27f 2020-02-21 16:50   
gość_ca27f - Profil gość_ca27f
gość_082fb: Właśnie taka baza była w POZ i została zlikwidowana, bo podobno "nierentowna". Strategia Wizza polega na odpaleniu wielu połączeń naraz ze zbyt dużą częstotliwością i jak wypali to fajnie, a jak nie (70-80% LF) przy 3-4 rotacjach w tygodniu przez pierwsze miesiące, to zwijamy w najlepszym wypadku połączenie po kilku miesiącach, albo całą bazę. Dlatego Ryan zaczyna dominować, lub dominuje na wszystkich regionalach oprócz KTW i GDN. I znowu przykład POZ, w którym w 3 lata Ryan zrobił lepszą bazę, niż Wizz w 10.
gość_698fc 2020-02-21 11:33   
gość_698fc - Profil gość_698fc
piotrpank
Całkowicie się z Tobą zgadzam :-)
piotrpank 2020-02-20 23:35   
piotrpank - Profil piotrpank
Kolej na lotnisko przy ruchu ponizej 2mln to zmarnowane pieniadze. W zupelnosci wystarcza autobusy jadace tak jak obecnie na dworzec kolejowy i autobusowy. W przyszlosci jesli ruch wzrosnie mozna rozwazyc druga linie autobusowa przebiegajaca przez poludniowy taras i dalej do Fordonu. Przy znikomym obecnym ruchu, majac do wyboru wydawac grube miliony na torowiska albo kilka milionow na Wizzaira, mysle ze rozsadniej jest wydac na dotacje dla Wizza i zwiekszyc ruch do conajmniej 1mln by lotnisko przestalo przynosic straty wowczas mozna rozwazac dalsze inwestycje.
gość_698fc 2020-02-20 16:24   
gość_698fc - Profil gość_698fc
W dzisiejszym Ekspresie Bydgoskim jest interesujący artykuł na temat linii kolejowej na bydgoskie lotnisko. Zgodnie z jego treścią ma zostać to sfinansowane w ramach kolejowych inwestycji związanych z CPK. Jest też wizualizacja. Ponoć już za kilka lat dojedziemy pociągiem pod sam terminal BZG.
gość_082fb 2020-02-20 10:53   
gość_082fb - Profil gość_082fb
Potencjal jest rzeczywiście nieporównywalny ale nikt nie mówi że Wizz powinien otwierać tutaj bazę z 5 samolotami. 4-5 podstawowych połączeń np. do Skandynawii i Ukrainy jest natomiast realnych i w interesie Wizza jest je predzej czy później otworzyć. Na pewno lepiej w BZG niż w SZY.
mflyer 2020-02-19 23:41   
mflyer - Profil mflyer
Moja wypowiedź adresowana oczywiście do @gość_89de6
mflyer 2020-02-19 23:41   
mflyer - Profil mflyer
gość_cf6a8

Tylko to zupełnie inna skala - porównaj najpierw wielkość obu lotnisk, oraz sam potencjał turystyczny i biznesowy Krakowa i Bydgoszczy.
gość_89de6 2020-02-19 22:25   
gość_89de6 - Profil gość_89de6
gość_cf6a8
W przypadku Krakowa też wszyscy uważali, że Wizzair się tam "raczej"nie pojawi. A tu takie zaskoczenie i rozpoczął loty. Zatem kiedyś, w dobrych czasach, jak zmieni się prezes, to i w Bydgoszczy pojawi się Wizzair :-)
gość_698fc 2020-02-19 16:14   
gość_698fc - Profil gość_698fc
gość_cf6a8
Użyłeś określenia „raczej”, czyli jednak jakieś szanse są :-/
Prezes bydgoskiego lotniska w wywiadach często twierdził, że Wizzair regularnie chce przyjmować oferty na latanie z Bydgoszczy, ale trudno go przekonać. Ja chcę wierzyć, że w końcu może coś się zmieni. Pojawienie się Wizzair w Bydgoszczy mogłoby to lotnisko mocno przybliżyć do progu 1 mln pasażerów rocznie.
gość_cf6a8 2020-02-18 23:51   
gość_cf6a8 - Profil gość_cf6a8
gość_9391b - Raczej Wizz nie pojawi sie w BZG ... Ile można pisać ...
gość_67c86 2020-02-18 17:56   
gość_67c86 - Profil gość_67c86
Myślę, że Lufthansa ma się dobrze w Bydgoszczy, wylatywałem 7 lutego i samolot był pełen na dobre 80%, mimo że chwilę później wylatywał też LOT do WAW.
gość_9391b 2020-02-17 22:34   
gość_9391b - Profil gość_9391b
Wszystko wskazuje na to, że Bydzia na dobre wyprzedziła Lublin. Z tym, że to raczej kwestia zastoju w LUZ niż wielkiego rozwoju w BZG. Źle nie jest, ale dużego przełomu też nie ma. Ile mamy czekać na Wizzair w Bydgoszczy?
gość_3c3c3 2020-02-17 20:08   
gość_3c3c3 - Profil gość_3c3c3
W Bydgoszczy stagnacja od 10 lat zarówno na stołku prezesa jak i w siatce.
gość_a38e0 2020-02-17 19:23   
gość_a38e0 - Profil gość_a38e0
ArCo: Na szczęście Ryan odpalił LWO z POZ.
gość_4d926 2020-02-17 18:11   
gość_4d926 - Profil gość_4d926
Niby lekko na plus, ale wciaz brakuje chocby jednego polaczenia do Skandynawi i sezonowych tras wakacyjnych na poludnie Europy. Oferta charterowa tez jest bardzo skromna, tylko kilka kierunkow i co roku tych samych. Oferta Lotu jest obecnie bardzo dobra i odbiera pasazerow Lufthansie. Oby tylko Lufthansa postanowila otworzyc drugie dziennie palaczenie, wowczas moglaby konkurowac z Lotem. Niestety oferta przesiadkowa przy locie popoludniowym jest niezbyt atrakcyjna. Jesli by miec Lot i Lufthanse latajace po 2 razy dziennie, to na dlugi czas by starczylo polaczen tradycyjnych. Oferta czarterowa ma wciaz bardzo duze pole do rozwoju.
ArCo 2020-02-17 16:15   
ArCo - Profil ArCo
Pozytywnie. Statystyka w całym roku powinna być na plus, bo rejsy LOT do WAW przyjęły się dobrze i tu będzie następować wzrost pasażerów. Trochę pax traci Lufthansa na rzecz LOT. Do tego będzie więcej czarterów, zdaje się, że o dwa samoloty więcej tygodniowo. Na minus to utrata rejsów do Lwowa.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy