Norwegian musi znaleźć sposób, aby zarabiać na długich trasach

Norwegian musi znaleźć sposób, aby zarabiać na długich trasach Nowy dyrektor generalny Norwegiana, Jacob Schram, przyznał cytowany przez "Flight Global", że skandynawski przewoźnik budżetowy nie znalazł jeszcze sposobu na to, aby jego działalność na długich trasach była opłacalna.Schram dołączył do Norwegiana w styczniu br., po tym jak w lipcu 2019 r. po wielu latach ze stanowiska prezesa ustąpił Bjorn...
17/02/2020 10:30   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_82e40 2020-02-17 15:58   
gość_82e40 - Profil gość_82e40
I chciałbym zobaczyć miny tych tutejszych "ekspertów", którzy powtarzają jak mantrę dlaczego LOT nie lata do Bangkoku... Skoro nawet Norwegian nie potrafi zarobić na trasach ze Skandynawii do Tajlandii ( wydawać się może że to złoty interes), z o wiele niższymi kosztami, tajskimi załogami ( o połowę tańsze niż skandynawskie), to co dopiero LOT....
gość_8b80a 2020-02-17 12:17   
gość_8b80a - Profil gość_8b80a
To nie jest kwestia modelu LCC, tylko terytorialności. Norwegian wszedł do Londynu, bo policzył, że za 100$ mniej jest w stanie przewieść pasażerów i jeszcze zarobić. I gdyby robił to na niewielką skalę, to by mu wyszło. Ale oni wrzucili tak dużą ofertę, że tradycyjni, zwłaszcza AA/BA musieli zareagować. W wyniku tego ceny połączeń spadły i spadły zyski tradycyjnym.

AA/BA przeprowadzili kontratak i zaczęli otwierać konkurencyjne do Norwegiana połączenia, nawet do miejsc, które wcześniej lekceważyli. AA/BA bardzo też powiększyli ofertę transatlantycką. I ona systematycznie rośnie.

Gdyby Norwegian wybrał strategie niszową terytorialną i wszedł do "poszkodowanych" regionów, na przykład Manchesteru, Barcelony lub Malagi, na Sycylię, a nawet (tak tak, nie śmiejcie się) Budapesztu, czy Krakowa to dziś byłby dochodową linią.

I wreszcie Norwegian, a sprawa polska: zakup Condora bardzo przypomina wejście Norwegiana do Londynu. Mimo olbrzymich synergii (na zakupach i serwisowaniu samolotów) LOT nie wygra wojny z Lufą, więc nie powinien jej zaczynać.

(stary ec29)
spotter10 2020-02-17 10:36   
spotter10 - Profil spotter10
Bo nie od dziś wiadomo, że najwięcej na dalekodystansowych trasach zarabia się na klasach premium oraz biznes. Na krótkiej trasie niewiele osób jest w stanie zapłacić dużo więcej za lepszy serwis pokładowy w rejsie trwającym 3-4h. Ale na długich przelotach już tak. Dlatego każdy tradycyjny przewoźnik dba o ten segment, zaś klasa ekonomiczna jest tylko dodatkiem, który generuje dodatkowy przychód.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy