Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_a38e0
2020-02-19 16:27
gość_62fb9: MAD, LIS, VIE i AGP to byłyby super kierunki. Napewno obłożenie byłoby na wysokim poziomie. Co do BCN to niestety nie możemy liczyć na Ryana, bo nie będzie sobie robił konkurencji. Albo kapryśny Wizz albo, co niestety przy biernej postawie zarządu jest mało prawdopodobne Vueling. Trochę poleciałeś z tym umacnianiem sie Norwegiana. Sukcesem będzie gdy ten Norwegian sie utrzyma. Co do nowego przewoźnika to licze na Aer Lingus, który podobno ma już sloty w POZ. Na Wizza nie licze, ich strategia jest dosyć dziwna i nie do końca zdała egzamin na Ławicy. 3,5 mln przeszacowane. W 2020 będzie 2,7 mln chyba, że Ryan coś dorzuci od zimy i wejdzie Aer Lingus. W 2021 POZ ma szansę na 3 mln. Podsumowując jeśli Ryanair jesienią odpali 4-5 nowych kierunków, wejdzie Aer Lingus i Norwegian będzie notował dobre wyniki będzie bardzo dobrze. No i oczywiście wzrosty w charterach, bo pozycja drugiego lotniska regionalnego jeśli chodzi o ten segment w ostatnich miesiącach wyraźnie osłabła.
gość_4f2b0
2020-02-19 11:58
Zgadzam się. Lotnisko GRO bardziej dedykowane jest pasażerom udającym się na wakacje na Costa Brava. I Girona to zupełnie inne miasto w Katalonii gdzie do Barcelony jest 100 km. Z lotniska BCN w 20 min można dojechać pociągiem lub metrem do centrum miasta za ok 4 euro.
Również mam nadzieję, że pojawi się z Poznania połączenie do BCN. Po prostu to lotnisko daje potencjalnemu pasażerowi dużo, dużo więcej możliwości:
- szybki dojazd do centrum miasta (co ważne przy krótkich wyjazdach)
- wiele możliwości przesiadek na inny samolot (LIS, OPO, FAO, Baleary, Kanary, cała Hiszpania)
- możliwość przesiadek na szybki pociąg AVE
- port morski - statki wycieczkowe i promy
- ruch turystyczny
- dobry dojazd na Costa Brava i Costa Dourada
- biznes (Barcelona jest jedną z największych potęg gospodarczych w Unii Europejskiej)
Myślę, że w/w podpunkty zwiększają zainteresowanie połączeniem - na czym przewoźnikowi powinno zależeć.
gość_62fb9
2020-02-18 11:51
gość_64ef8 Nie ma jak optymizm... prezes Ławicy jasno powiedział ze będą kolejne połączenia na zimę , zwłaszcza ze zostaną jeszcze 3 inne maszyny wiec głowa do góry . Ryanair musi gdzie notować wzrosty. Wrocław wyhamował, Modlin również , Katowice i Kraków są już bardzo mocno rozwinięte i tam będzie ciężko o kolejne wysokoprocentowe wzrosty. Poznan ma ogromny potencjał bo albo tracił potencjalnych klientów albo Ci latali z innych portów . Ja bardzo liczę na zmianę GRO na BCN oraz na Madryt , Lizbonę i może Wiedeń ( te porty dają dużo opcji przesiadkowych ) oraz na Malage w końcu która jest rewelacyjnym całorocznym kierunkiem z wieloma ciekawymi miejscami do zwiedzania. Mam nadzieje ze Ryanair ani Ławica nie zawiodą na zimę i liczę tez na to ze Norwegian mocniej wejdzie do Poznania na zimę oraz ze pojawi się jakiś kolejny przewoźnik . Fajnie by było gdyby tez Wizz dołożył chociaż z 4-5 kolejnych kierunków . Wtedy Poznan za rok mógłby pomyśleć o poziomie 3,5 mln paxow a to spowodowałoby mocniejsza jego pozycje ( w końcu ) i kolejne nowe kierunki i linie . Poki co wspierajmy lotnisko by się w końcu rozwinęło . Na szczęście linie widza potencjał wiec wkrótce może Poznan będzie bardziej dostępny dla turystów i biznesu , wtedy z cała pewnością pojawi się KLM i AF i będzie więcej Sasa.
gość_64ef8
2020-02-17 21:00
Ja bym się tak nie podniecał tym czwartym samolotem, bo:
- po pierwsze z tego co się orientuję to ma być Buzz czyli chodzi o obniżenie kosztów operacji RYR-a, dzięki samolotowi zarejestrowanemu w Polsce
- po drugie, samo znakowanie samolotu oznacza tyle dla lotniska, że samolot będzie nocował na płycie lotniska, ale ilość połączeń nie ulegnie zmianie, bo po porannym starcie z POZ samolot będzie latał do innych portów lotniczych i ostani lot będzie powrotnym na nocleg do POZ ( tak samo było z drugim zblazowanym WIZZAIR-em)
- po trzecie nie ma żadnego nowego połączenia w stosunku do już ogłoszonych wcześniej.
A tak poza tym to z WRO czy GDA latają takie linię jak Finnair, Airfrance czy Swiss, których w Poznaniu nie uświadczysz. A to tylko i wyłącznie dzięki dzianiny władz Portu Lotniczego i Miasta, które nie robią nic dla rozwoju lotniska.
gość_b1f20
2020-02-17 14:21
W sierpniu ub roku kupowałem bilety na maj 2020 do Paryża z Poznania. Tylko Wizz był do wyboru, byłem szczęśliwy bo 3 osoby złapałem coś ponad 1200 zł (bez bagaży). Teraz wszedł Ryan na tą trasę i podobne terminy u obu przewoźników kupowane w luty sporo tańsze na tenże maj. Ryan pewnie do końca wykosi Wizza z Poznania, patrząc na obecną siatkę Wizza to zostaną jakieś marne resztki... Szkoda, bo konkurencja to jednak dobra sprawa.
gość_62fb9
2020-02-17 12:16
gość_a38e0 Jak lecisz do GRO to lecisz do GRO i dojeżdżasz do Barcelony. Jak lecisz na EL Prat ( BCN ) jesteś już na miejscu w Barcelonie i nie musisz dojeżdżać ale co jest dużo wazniejsze to możesz się przesiąść na kolejny lot np. na Kanary, Portugalii, Malagi itd. Co ważniejsze możliwość tej przesiadki spowodować może że Lufa obniży na tych kierunkach swoje ceny co da Ci kolejne możliwości dotarcia do miejsc które chcesz a nie ma połączeń bezpośrednich. Zobacz co stało się z cenami SAS ( które znacząco spadły ) jak się tylko pojawiła informacja o Norwegian. Oczywiście dużo większy wpływ na ceny Lufy miałoby pojawienie się KLM, AF ale to pewnie jeszcze chwilka choć zapewne się pojawią bo rynek zachodniej polski jest bardzo chłonny i tu jest ogromny potencjał. Tak więc każde połączenie np. do BCN, MAD, VIE, LIS, CPH daje nie tylko kolejne możliwości zwiększenia siatki ale w teorii powinno obniżyć ceny Lufy ( a jest co obniżać bo z innych portów połączenia są tańsze )
gość_4ca2a
2020-02-17 11:47
gość_62fb9: Dokładnie. Problem jest bardzo złożony. Zaczyna się od władz miasta, które dopiero teraz zaczynają rozumieć jakie znaczenie ma dla regionu lotnisko. Potencjał jest duży, ale niestety niewykorzystany. Brak jakiejkolwiek promocji w terenie to grzech główny władz portu. Przy najważniejszych ulicach: Gorzowa, Zielonej Góry, Głogowa, Leszna, Kalisza, Konina, Bydgoszczy, Szczecina, Łodzi, Torunia, Ostrowa Wlkp itd powinny stanąć bilbordy promujące kierunki.
gość_e5ac4
2020-02-17 10:24
Wspaniale!
gość_a38e0
2020-02-17 08:30
Nie wiem dlaczego wszyscy tak marzą o tym El Prat. Jest GRO, szkoda, że tylko latem, powinna być cały rok, ale przejechanie kilkudziesięciu km autostradą chyba nie jest jakimś wielkim problemem. Są tużo bardziej potrzebne kierunki jak LIS, bo w chwili obecnej do Portugalii nie ma nic. Super przydatny byłby też VIE, DTM, MAD i coś na Kanary.
gość_62fb9
2020-02-17 07:09
adam7691- co za bzdury... poznaniacy tłuka się samochodem lub lecą z Berlina , Wrocławia lub Warszawy bo z Poznania:
- jest bardzo mało połączeń - zaczyna się to zmieniać ale wolno
- połączenia z Poznania Lufthansa są dużo droższe niż z innych powrotów - pazerność lufy jest ogromna bo nie ma konkurencji !
- zachodnia Polska nie wie o wielu połączeniach bo zarząd nie robi nic absolutnie nic by promować się w innych miastach
- strona
zobacz link tragiczna która można by wykorzystać by promować miasto , kierunki i przyciągnąć pasażerów ale nie robi się tego ...
Potencjał jest ogromny w tył regionie wystarczy trochę mocniej promować kierunki i samoloty będą latać pełne i na stałe. Chcieć to moc .
Zgadzam się brakuje połączenia do Amsterdamu ale tez do Wiednia , Barcelony , Madrytu , Paryża CDG i większej ilości do CPH
adam7691
2020-02-16 22:32
gość_02001, gość_a38e0 : zejdźcie na ziemię, dlaczego z Poznania prawie nic nie chce latać:
(1) zarząd lotniska niewiele robi, żeby przyciągnąć nowych przewoźników,
(2) latać nie chcą Poznaniacy.Typowy Poznaniak woli tłuc się samochodem dwa dni , nocując na parkingu w samochodzie (ważne, aby było tania) niż szybko dostać się gdzieś samolotem (nie mówię o czarterach, te rządzą się swoimi prawami).
Dopóki to się nie zmieni nic lepiej nie będzie.
Tak naprawdę z Poznania brakuje połączeń wyłącznie do dużych hubów: Londyn lub Amsterdam, reszta to lokalne połączenia FR lub W2, dziś są jutro ich nie ma. Śmieszy mnie otwieranie połączenia po np dwóch latach przerwy i traktowanie tego jako nowość. Chyba, ze mówimy wyłącznie o ulgach dla linii.
gość_2a95e
2020-02-16 18:07
Ja czekam na Barelone El Prat i już obojętnie czy Ryanair zacznie latać na główne lotnisko do Barcelony czy Wizzair przywróci stare połączenie.
gość_02001
2020-02-16 10:26
gość_a38e0 dobry zestaw. Oby. Mogliby tez uruchomić trochę połączeń hubowych. W Twojej liście brakuje BCN, VIE , AMS , BRU, FRA, CPH ( dużo opcji przesiadkowych ). Z Twojej listy Lizbona jest kierunkiem na który czekam, ale również Malaga. Malaga i cała Andaluzja jest mega piękna , bardzo dużo miejsc do zwiedzania jak Cordoba, Sevillla , Ronda, Giblartar no i Maroko ( promem 1h ) . Zima jest trochę chłodniej ok 20 stopni i się bardzo przyjemnie zwiedza. Dodatkowo najlepsze miejsce na golfa w Europie . Kierunek ten jest mega popularny z innych lotnisk i notuje bardzo wysokie obłożenie wiec dziwne ze z Poznania nie ma jeszcze . Cudownie ze być może wkrótce bedzie ....
Widzę że Poznaniacy urządzają sobie tutaj ładny koncert życzeń xd
gość_e7a34
2020-02-15 15:40
A moze by tak zaczeli latać do Monachium i Frankfurtu by rozbić monopol i chore ceny Lufthansy ? Jakie szanse na powrót Wizz do Poznania z baza ? Kiedy kolejni przewoźnicy ? KLM , AF, easy jet ? Air lingus?
gość_a38e0
2020-02-15 14:39
AGP, LIS, LPA, DTM, KRK, MAD i CIA zimą. Taki zestaw to by było coś. O tym KLM to tylko marzenie, czy coś konkretniejszego? Oczywiście wszystkie kierunki 2 razy w tygodniu może oprócz KRK żeby nie wyleciały z rozkładu po dwóch sezonach, jak to miało miejsce w przypadku Wizza, który przesycił rynek 3-4 rotacjami w tygodniu.
gość_b59a2
2020-02-14 21:36
A może tak by uruchomić połączenia czarterowe w formie czarter mix? Byłoby trochę więcej opcji ciekawych :) czartery maja ta wadę ze nie ma online check in :( gratulacje dla Poznania. Jednak potencjał Poznania jest dużo dużo większy . Czekamy na kolejna maszynę w Poznaniu.
gość_b59a2
2020-02-14 19:46
Czekamy na nowe kierunki - Bruksela , Wiedeń , Frankfurt i Monachium i Kopenhagę by rozbić w końcu monopol Lufy który zawyża drakonsko ceny z Poznania vs inne porty z Polski . Czekamy tez na kierunki ciepłe Malaga , Faro , Lizbona
gość_185c2
2020-02-14 16:24
FR tnie w Gdańsku i Modlinie, a do Poznania dokłada kolejny samolot. Czyli nie jest tak źle z maszynami, jak przedstawiają to w Modlinie. Faktycznie lotnisko przyszłości...
gość_62fb9
2020-02-14 15:49
Petarda informacja !!!! Gratulacje dla Poznania i zachodniej Polski. W końcu zaczyna się coś dziać w Poznaniu . Może to sprowokuje w końcu Wizz do większej aktywności i pojawienie się kolejnych przewoźników jak easyJet , Vueling , jet2 itd. Szkoda ze nie ma nowości ale miejmy najdzieje ze w zimowym rozkładzie pojawia się Barcelona El Prat, Madryt, Malaga , Lisbona, Wiedeń , Amsterdam . Powodzenia.