Raport: Wyniki tras długodystansowych z Budapesztu. LOT nadal z problemami

Raport: Wyniki tras długodystansowych z Budapesztu. LOT nadal z problemami W ubiegłym roku w stolicy Węgier obsłużono 335 tys. pasażerów na trasach długodystansowych, co stanowi wzrost o 23,6 proc. Z danych OAG Schedules Analyser wynika, że podaż wzrosła o 25,5 proc. do poziomu 448 tys. miejsc. Średnie obłożenie samolotów na wszystkich trasach wyniosło 74,1 proc., a zatem było o 0,3 p.p. wyższe niż w 2018 r. Największą popularnością...
13/02/2020 12:44   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_c9353 2020-02-16 19:07   
gość_c9353 - Profil gość_c9353
LOT-owi brakuje jakiegoś wyrazistego wyróżnika. Miały być nim dreamlinery, ale kto leciał do USA ten bedzie szukal innej oferty. Słabe jedzenie, brak alkoholu w ekonomicznej. Przeciez to są grosze, z punktu widzenia linii. A LOT traci mozliwosc dotarcia do serca przez żołądek. Jesli nie tędy - to ktorędy? Ruch służbowy kieruje się w dużej mierze jakością serwisu. Ale nawet ruch turystyczny szuka oferty smacznej i prestuzowej. Tego się cięciami nie zapewni.
gość_3145f 2020-02-15 15:17   
gość_3145f - Profil gość_3145f
zobaczymy jak dlugo LOT bedzie w stanie bezsensownie przepalac pieniadze w tym wegierskim interesie. Jest zle. Na poprawe sie nie zanosi.
LOT jest za slaby by miec mocarstwowe zapedy, wszystko na to wskazuje, ze
niestety bedzie koniec jak Air Berlin. Moze nawet z wiekszym hukiem.
gość_5783d 2020-02-14 08:31   
gość_5783d - Profil gość_5783d
@gość_8b80a

Kolego twoje wypociny o LOT, błędnej strategii i braku rentowności modelu hubu i co najgorsze, wieczne uwielbienie A220-300 oraz A321XLR jest już nudne. Nie masz pojęcia o czym mówisz. Nie wszyscy mogą i powinni być liniami LCC z dużymi samolotami i niskimi cenami, którzy latają tylko do największych metropolii w Europie Zach. LOT (poza polityką, czyt. BUD) ma bardzo dobrą strategię, jest ostatnio bardzo dobrze zarządzany i idzie w dobrą stronę. Nowe kierunki, których jest mnóstwo muszą mieć czas na rozruch. Rozumiem, że SAS trzymając niski SF i bardzo wysokie ceny też nie zna się na biznesie, bo powinien zbijać ceny poniżej 100 EUR / RT i latać z LF 95% jak FR? Zrozum, że lcc to inny biznes. Jeden i drugi model są potrzebne na rynku i co najważniejsze dla jednego i drugiego jest miejsce na rynku. Również w biednej Polsce i CEE.
adam7691 2020-02-14 08:23   
adam7691 - Profil adam7691
gość_015d6: w Polsce wszyscy się znają na lotnictwie. Nie wiem, czy węgierski rząd dopłaca, czy nie, ale też nie sądzę, że LOT utrzymywałby połączenie jeżeli nie przynosiło by to korzyści.
adam1987 2020-02-14 00:03   
adam1987 - Profil adam1987
@gość_015d6: Skoro węgierski rząd płaci za wszystkie straty, to:
a) po co zamykać Chicago? Bo jak ktoś się inny znalazł to nie płacą? Czyli za Seul tez nie będą?
b) po co chcą otwierać dublujące się europejskie kierunki z BUD jako dolotowe?
c) wciśnijmy im Los Angeles, a może jeszcze SF i Waszyngton
d) musi gdzieś istnieć jakaś umowa, a więc i powinien zostać przeprowadzony jakiś przetarg.

Zniżki od opłat lotniskowych to inna sprawa...tylko, że nie są one głównym kosztem, szczególnie w przypadku dalekich lotów, a więc i niekoniecznie muszą oznaczać, że lot się będzie opłacał.

mflyer 2020-02-13 23:26   
mflyer - Profil mflyer
@gość_015d6

W takim razie podaj konkretne dane, informacje na temat tych płatności węgierskiego rządu. Takie dopłaty muszą być jawne, żeby były zatwierdzone
gość_015d6 2020-02-13 22:43   
gość_015d6 - Profil gość_015d6
Nie wiem dlaczego ludzie tutaj wciąż nie rozumieją otwartej tajemnicy że LOT nie traci pieniędzy w Budapeszcie. Węgierski rząd płaci za wszelkie straty. Zarobione pieniądze są przechowywane przez LOT. Lot do Nowego Jorku jest w 100% finansowany przez rząd. Bezpłatny parking i promocja dla linii. A Boeing i Rolls Royce płacą za samoloty od Air Belgium. Baza w Budapeszcie nie istniałaby bez zachęt i porozumień. Zarabiają tu.
lmajchrowski 2020-02-13 22:31   
lmajchrowski - Profil lmajchrowski
Obserwuje to wszystko co sie dzieje zza wielkiej wody. Hmmm powiem tak w USA nie ma nic państwowego w sensie firm i teraz już wiem ze to jest ten plus widząc jak wywalane są podatników pieniądze w błoto. 2 miliardy na TVP a dzieciaki na siepomaga czekają na każda złotówkę aby uratować swoje życie na leczenie za granica bo Narodowy Fundusz Zdrowia tego nie pokrywa. Za te pieniądze wszystkie te dzieciaki mogłyby być leczone. Autostrady najdroższe w Europie plus autostrada Kraków-Katowice wybudowana z pieniędzy podatników a każdy musi za nią zapłacić (najdroższy odcinek chyba w Europie) umowa tajna. OFE przelanie pieniędzy ponad 150mld złotych podatników do innej instytucji prowizja 15% 22,5 mld i gdzie one idą ? Amber Gold nikt nic nie wie GetBeck nikt nic nie wie lol. Najdroższe raty kredytu na domy, najdroższe paliwo w stosunku do zarobków. Kiedy dotrze do narodu polskiego ze ta banda świrów z wiejskiej skłóca naród aby nie wyszedł na ulice i powiedział dość. Dlaczego tak ciężko o trzeźwe myślenie a nie zaślepione nie wiem cyborgi, zombie które nie myśli o swoim interesie ?
gość_bc378 2020-02-13 21:11   
gość_bc378 - Profil gość_bc378
bedzie dotacja z pieniedzy podatnika spokojnie obecny rzad musi pokazac potege Polski na zagranicznych rynkach przynajmniej 'swoim' obywatelom
gość_8b80a 2020-02-13 17:43   
gość_8b80a - Profil gość_8b80a
Oczywiście LOT ekspansję w BUD klasycznie (niedomówienie). Wejście anonimowe, bez promocji i zdziwienie, że słabo idzie. Z Seulem było lepiej.

Ale zamiast wycierać sobie gęby Budapesztem warto zapytać o inne "pomysły", kierunki, czy "strategie".

1) Bo mamy "pomysł" że będziemy wysokie ceny za P2P. O ile za czasów pana Serafina to był pomysł, i trzy loty na E145 wygrywały z dwoma lotami konkurentów na ponad 100 miejscowych samolotach, to kilka lat po wejściu do UE i pojawieniu się konkurencji ta praktyka stała się "pomysłem". Jeśli zadajemy sobie pytanie dlaczego LOT ma tak niską rentowność, a linia CEE Wizzair tak wysoką to własnie dlatego, że LOT ma "pomysł" na wysokie ceny za P2P, zaś Wizz ma POMYSŁ na niskie ceny za P2P. A znajdujemy się w biednym rejonie Europy, zachęcam do zapoznania się z dowolnymi danymi, np. tu: https://www.gfk.com/insights/news/map-of-the-month-gfk-purchasing-power-europe-2019/ i link 2 zobacz link

2) Bo mamy "pomysł", że będziemy zarabiać na przesiadkach. Obecnie w tej części świata wszyscy na przesiadkach tracą. W szczególności Lufa, która by zmniejszyć odsetek przesiadkowiczów przenosi duże samoloty z FRA do MUC. I zamówiła mniejsze samoloty szerokokadłubowe, by mieć mniej przesiadkowiczów. W tym czasie LOT ogłasza "pomysł" budowy wielkiego huby przesiadkowego.

2) Long haule z WAW. A co z LAX-em i SIN z WAW. To niby są jakieś sukcesy finansowe?

3) Pipidówy z WAW. Co tymi wszystkimi Połągami, Koszycami, Cjujami, przypuszczalnie też Skopjami, Kiszyniowami, Kalingradami? Ostrawa i Kowno chyba płacą, pytanie czy nie za mało?

4) Nierentowne krajów z WAW. Dlaczego za czasów, gdy były straty nie zamknięto najsłabszych krajówek?

5) Brak 195-E2 i A220-300 we flocie. Dlaczego ich JESZCZE nie zamówiono. Właśnie Green Africa Airways zamówiła 50 A220, więc kolejka znowu się wydłużyła. Ja rozumiem, że do drugiej katastrofy MAX-ów można było na nie stawiać, ale teraz ich nie ma, nie było i będzie.

6) Likwidacja bagażu do USA. Jeden forumowicz Bubatek zadał pytanie, czy to w ogóle ma sens? Moim zdaniem to błąd i należy się z tego wycofać. Można też zadać pytanie, czy likwidacja bagażu na trasach europejskich nie była błędem?

7) Niski SF nie tylko z BUD, ale też do LAX (mimo przesiadek) i niski SF ogólny. Może czas zacząć latać pełnymi samolotami? Zamiast mieć "pomysł", że za wszelką cenę musimy mieć wysokie ceny za P2P, lepiej ceny obniżyć, za to mieć pełne samoloty?

8) Przejęcie Condora, czyli 100% uzależnienie przyszłości LOT-u od decyzji Lufthansy.

A Budapeszt można odratować i to na wiele sposobów. Niekoniecznie budując wielki hub, poza zimowymi dopychaczami kierunki powinny być wybierane z myślą o popycie na P2P. Używane Q400 lub ATR 72 lepiej się do tego nadają, niż E195. Warto też mieć świadomość, że to Norwegian rozpętał wojnę na trasach do USA, zwłaszcza do NY i to Norwegian powinien ograniczyć oferowanie do NY (co zresztą systematycznie robi). Do Paryża bilety RT kosztują około 1000 zł.

Moim zdaniem LOT powinien albo zrezygnować z LAX z WAW albo uruchomić LAX również z BUD. Bo zdradzę Wam tajemnicę, tego w zasadzie nikt nie wie, mi o tym w wielkim sekrecie powiedział wieloletni agent KGB z Kalifornii: otóż, uwaga!, uwaga!, Los Angeles bazuje na przemyśle filmowym ;-))
gość_04dec 2020-02-13 17:01   
gość_04dec - Profil gość_04dec
LOT zamiast Budapesztu jako drugi hub powinien wybrać Kraków w przeciwnym wypadku ludzie ze Śląska i Krakowa będą częściej latać z Frankfurtu i innych hubów w Europie Zachodniej niż z WAW/CPK no ale to nie jest poprawne politycznie bo Nowogrodzka wszystko chce centralnie choćby to miało być kosztem wypełnienia WAW/CPK i LOTu i z korzyścią dla LH i innych linii. A jeśli Balice nie da się rozbudować na tyle żeby były drugim hubem dla LOTu to budować nowe lotnisko między Krakowem i Katowicami i sukces gwarantowany ale znowu tak nie może być bo to będzie zabierać pasażerów z CPK a władza ludowa z Nowogrodzkiej tak nie chce. Mogą być straty byleby było poprawnie politycznie i dlatego CPK to będzie klapa a LOT upadnie.
mflyer 2020-02-13 16:55   
mflyer - Profil mflyer
@gość_7c063

Najciekawsze jest to, że wszędzie mówi się o ogromnych dopłatach dla LOTu od rządu węgierskiego, tymczasem takie dopłaty zawsze są jawne, jeśli są zgodne z prawem. Możliwe zatem, że żadnych dopłat nie ma, ewentualnie jakieś zniżki od samego lotniska, które na pewno nie zmienią ogólnych wyników finansowych LOTu w BUD.
gość_05517 2020-02-13 16:13   
gość_05517 - Profil gość_05517
Problemy z silnikami RR, uziemienie 5 Dreamlinerów i 5 Pseudolotów czytaj MAXów (brak dostawy pozostałych) "Hub" z Budapesztu, pseudo "zakup" Condora..... koniec LOTu (niestety) jest bliski....nawet "gwiazda" z PKP Cargo temu nie zadziała (a na pożegnanie pewnie znów dostanie z 2,5 bańki odprawy....chory kraj....
gość_f1066 2020-02-13 16:05   
gość_f1066 - Profil gość_f1066
@piorun Może się mylę, ale do JFK, EWR, ORD i YYZ latają zastępcze szroty bo na tych trasach lata Polonia i rodzina, taki trochę "żelazny elektorat". A już na kierunkach azjatyckich, czy nawet takie LAX to już trzeba się postarać. Wypuszczenie B767 czy A340 na tych trasach byłoby strzałem w stopę. To samo połączenia z BUD
piorun 2020-02-13 13:59   
piorun - Profil piorun
Dlaczego z BUD operuje B787 a z Polski latają stare B767 i A340. Ja rozumiem - Polak- Węgier dwa bratanki, ale mimo wszystko, powinno być na odwrót.
wodzduzybaton 2020-02-13 13:07   
wodzduzybaton - Profil wodzduzybaton
Nie będzie trzeba się zwijać, bo polski podatnik frajer dopłaci. WSTYD! Ten śmieszny HUB w Budapeszcie to polityczny cyrk!
gość_9a7ca 2020-02-13 12:08   
gość_9a7ca - Profil gość_9a7ca
Z lotowskim Nowym Jorkiem moim zdaniem nie jest tak źle, jeśli się uwzględni że w 2018 latał od maja a w 2019 przez cały rok. Oznacza to, że w 2019 statystyki uwzględniają najgorsze dla lotów miesiące od stycznia do kwietnia. Dodatkowo zbliża się czas uruchomienia przez LOT kolejnych lotów dowozowych do Budapesztu. A więc jeszcze trochę cierpliwości. Może nie trzeba będzie się zwijać. Najgorzej działać chaotycznie.
gość_7c063 2020-02-13 11:20   
gość_7c063 - Profil gość_7c063
czy ktoś wie ile Węgry dopłacaja Lotowi za rejsy?
wyluzowany 2020-02-13 10:48   
wyluzowany - Profil wyluzowany
Uciekać stamtąd jak najszybciej... Chyba ten rok już pokazał wystarczająco, że to się nie uda, a maszyna z BUD może śmiało zarabiać pieniądze latając z Warszawy. To samo pewnie spotka trasy europejskie, zwłaszcza tam gdzie będzie konkurencja Wizzair jak np. BRU.
gość_129f2 2020-02-13 10:30   
gość_129f2 - Profil gość_129f2
Aby móc to przeanalizować - trzeba by było znać jeszcze statystyki przewozu CARGO (na tym też zarabiają)
Kup bilet Więcej
Rezerwuj loty
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wypożycz samochód
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska
Okazje pasażera
Reklama