Ryanair ogranicza rozkład z Polski. Przez uziemienie 737 MAX

Ryanair ogranicza rozkład z Polski. Przez uziemienie 737 MAX Ryanair nie zainauguruje nowej sezonowej trasy z Rzeszowa do Aten, która pierwotnie miała wystartować w kwietniu, a następnie jej start odłożono do czerwca. Ponadto irlandzki przewoźnik nie poleci już także z Łodzi do Aten oraz zostanie ograniczona częstotliwość lotów z Modlina (z pięciu do czterech w tygodniu), Gdańska (z dwóch do jednego w tygodniu) i...
11/02/2020 10:30   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_18306 2020-02-15 19:37   
gość_18306 - Profil gość_18306
Czy to oznacza, że z Krakowa nic nie ograniczają, bo maja Wizza na karku...
gość_9a53e 2020-02-11 22:31   
gość_9a53e - Profil gość_9a53e
Firmy konsultingowe potrzebują w pierwszym rzędzie młodych, zdolnych oraz przede wszystkim dających się wykorzystać na MAX (jak konstrukcja samolotu) ludzi. Miejsc w konsultingu jest mniej niż chętnych.
gość_f29ff 2020-02-11 19:58   
gość_f29ff - Profil gość_f29ff
jeśli nie pracujecie w firmach konsultingowych typu Deloitte czy PWC to natychmiast składajcie podania. z tak przeogromną wiedzą i nieocenionym doświadczeniem doradzać (przy tym upominać) 3ciej największej linii w Europie i 7mej na świecie... podziwiam, naprawdę. skąd u was te pokłady fachowości, z bycia w saloniku na lotnisku czy iluśdziesięciu lotach jako pasażer?
gość_ac85c 2020-02-11 16:05   
gość_ac85c - Profil gość_ac85c
@adam7691 - wszyscy idą tą drogą bo konstrukcje można rozwijać. Kwestia tego, że każda konstrukcja ma granicę tego rozwoju i 737 ją osiągnął na poziomie NG. Rozwój konstrukcji vs. rozwój starej to kwestia zestawienia kosztów vs. oszczędności. Nie bez powodu powstały 787/a350 na zastąpienie dużo nowszych niż 737 konstrukcji, a tamte wciąż odgrzewają. Najwyraźniej potencjalne korzyści nie równoważą kosztów opracowania nowego modelu więc pewnie i jego ceny.

Warto przypomnieć, że 737 powstał jako mały, prosty samolot do obsługi drugorzędnych lotnisk. Coś na kształt dzisiejszego e195 czy może bardziej su100. Do tras średnich służył wtedy 727, który został zastąpiony wersjami rozwojowymi 737. Np. dlatego jest taki niski by do prostych napraw silników nie był potrzebny specjalny podnośnik, którego na małych lotniskach zwyczajnie wtedy nie było. Wyobraźmy sobie tego e195 wydłużonego o połowę i mamy mniej więcej 737-800. Pewnie dałoby się to zrobić, ale wszystko ma swoje granice i w pewnym momencie potrzebne będą protezy typu MCAS itp.

A320 został od początku zaprojektowany jako samolot na 180 osób w max konfiguracji i stąd jego większy potencjał rozwojowy. Do tego powstał 25 lat później i przy jego projektowaniu kierowano się innymi podstawami. Pewnie też dojdzie do ściany, ale porównanie go dziś z 737max jest niewłaściwe
gość_d8c24 2020-02-11 13:23   
gość_d8c24 - Profil gość_d8c24
To jest efekt wycofania starszych B737. Ryanair systematycznie wycofuje stare samoloty. W 2019r Ryanair wycofał 13 samolotów i jeden z nich ma Enter Air. Samolot ma reg. SP-ESF i ma 8 lat.
gość_b1e76 2020-02-11 13:00   
gość_b1e76 - Profil gość_b1e76
Dział PR, Mol i prawda … LOL
Zawsze się kota ogonem odwraca.
Samoloty te zapewne na inne trasy bardziej dochodowe skierowane zostaną

Po problemach A i B raczej mało prawdopodobne, że ktoś się będzie bawił w nowe konstrukcje tej klasy.
adam7691 2020-02-11 11:41   
adam7691 - Profil adam7691
Pytanie na które pewnie nigdy nie uzyskamy odpowiedzi: Ile z tych odwołanych tras rzeczywiście jest skutkiem problemów z MAXem, a ile tylko tym tłumaczone. Ale rzeczywiście (jak pisze gość_ac85c) jest to kłopot głownie linii, które postawiły na jeden typ samolotu. Powtórzę to co już wielokrotnie pisałem MAX już nie poleci, przynajmniej w takim wymiarze w jakim chciałby Boeing. Niestety zauważam, że Airbus idzie też tą drogą, tj. ciągłych przeróbek A320. Mówienie, że jest to zupełnie nowy samolot, tylko z tym samym oznaczeniem, nie do końca jest prawdą. Moim zdaniem wygra ten, kto w najbliższych kilku (kilkunastu?) latach zaproponuje zupełnie nowy samolot klasy B737/A320.
gość_ac85c 2020-02-11 10:46   
gość_ac85c - Profil gość_ac85c
Takie są skutki postawienia na 1 model maszyny, który w dodatku jest kotletem odgrzewanym od 50 lat. Niestety każda, nawet najlepsza konstrukcja ma swoje ograniczenia. Kiedyś 737 był świetną maszyną. Dziś to najbardziej niewygodny model wąskokadłubowy na rynku. Żadne oświetlenie itp nie zmieni ciasnoty kadłuba
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy