Skromny posag Condora

Skromny posag Condora Pierwszym odczuciem po ogłoszeniu przejęcia Condora przez LOT było bez wątpienia zaskoczenie. Na początku wynikało ono z samego faktu, że polski przewoźnik zamierza kupić niemiecką linię osieroconą po bankructwie brytyjskiego tour operatora Thomasa Cooka. W piątek 24 stycznia br. jeszcze większą niespodzianką było ogłoszenie, że narodowy przewoźnik został uznany za...
03/02/2020 11:30   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
demar 2020-02-04 07:54   
demar - Profil demar
Bardzo ciekawe dane.
Przez 5 ujętych w tabelach lat (2012-2016) przy sumarycznych przychodach na poziomie prawie 8 mld EUR firma Condor nie zapłaciła nawet miliona EUR podatku dochodowego? To znaczy, że ciągnione od lat straty przewoźnika były naprawdę duże.

Natomiast brakuje danych z wynikami za lata 2017-2019: to mogłoby dużo pomóc w zrozumieniu jaka jest obecnie (a nie jaka była trzy lata temu) sytuacja firmy Condor.

Generalnie PGL ma wielkie wyzwanie przed sobą.
I trzeba pamiętać o tym, że już odzywają się głosy konkurentów w Europie, że zakup Condor był możliwy jedynie dzięki pomocy państwa (polskiego podatnika) i pytania czy nie jest to rodzaj niedozwolonej w EU pomocy publicznej. Szefowie PGL muszą bardzo uważać (i być w pełni w zgodzie z prawem EU, w tym zapewnić przejrzystość finansów PGL i LOT), bo konkurencja może szkodzić nie tylko poprzez działalność lotniczą.
lysypiotr76 2020-02-03 23:12   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Posag Condora jest jaki jest. Patrząc w drugą stronę lepiej też nie jest. LOT nie miał i nie będzie miał w najbliższej przyszłości gotówki. Inaczej mówiąc, LOT nigdy by nie kupił Condora, bo narodowego przewoźnika nie stać na taki wydatek. Bez,, zrzutki'' państwowych firm PGL nawet nie spojrzałby w stronę niemieckiej firmy. LOT nie posiada za wiele majątku. Większość samolotów nie należy do, on tylko je leasinguje.
gość_ffa38 2020-02-03 21:17   
gość_ffa38 - Profil gość_ffa38
Do tych tabelek trzeba dodać że Condor stracił Thomasa Cooka, czyli głównego klienta, więc kto teraz będzie podsyłał pasażerów?
Trochę można złapać z innych firm turystycznych ale na pewno nie będzie to tak stabilny dochód jak wcześniej.
Niezły kanał.
gość_5df58 2020-02-03 19:03   
gość_5df58 - Profil gość_5df58
Zaraz LOT wypuści akcje które państwowe PPK będą musieli kupić .
Biada uczestnikom PPK - będą finansować klapę której symbolem jest zardzewiała stępka promu w Świnoujściu , który uroczyście poświecił Morawiecki i szereg wyższego duchowieństwa . Zapłacą za propagandowe posunięcie rządu .
gość_ddaf3 2020-02-03 15:33   
gość_ddaf3 - Profil gość_ddaf3
Kolejna ciekawostka z tego artykułu to fakt, że teraz PGL, pieniędzmi poslkich podatników będzie finansował fundusz emerytalny 250 m EUR niemieckich emerytów lonictwa. Super pomysł.
gość_da371 2020-02-03 15:13   
gość_da371 - Profil gość_da371
Śmiem twierdzić, że sporo kasy poplynelo do Thomasa Cooka. Spółki córki zazwyczaj się drenuje bardzo ostro
gość_50f81 2020-02-03 12:21   
gość_50f81 - Profil gość_50f81
W Niemczech zakup Condor-a przez LOT odebrano generalnie pozytywnie.
Ale potem zaczeto zadawac sobie pytanie jak to wszystko sie dalej potoczy.
LOT nie jest linia, ktorej kondycja finansowa pozwoli na utrzymanie tego przy jednoczesnym generowaniu zyskow. Jest wielki znak zapytania jak to wszystko ma wygladac.
Slowa premiera, ze "Polska przejmuje liczace sie zachodnie czy niemieckie firmy odebrano ze zdumieniem i komentarzem, ze cos z ego chyba nie tak.
LOT przyjal na siebie trudne wyzwanie.
Budapeszt to same straty i przepalanie pieniedzy.
Zamowic samoloty mozna, trzeba je jednoczesnie splacac i na nich zarabiac.
czy to sie wszystko uda? Czarno to widze.
gość_185c2 2020-02-03 12:11   
gość_185c2 - Profil gość_185c2
I kto tu jest brzydką panną na wydaniu...
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy