LOT wynajmie do 32 embraerów E195 od Azula

LOT wynajmie do 32 embraerów E195 od Azula Brazylijska linia planuje wynająć w sumie 53 embraery E195, 18 z nich trafi do LOT-u z opcją na kolejne 14, zaś pozostałe maszyny zasilą flotę amerykańskiej spółki Breeze Aviation Group (dawniej Moxy Airways) - donosi "Reuters". Potwierdzają się także nasze wcześniejsze doniesienia, że LOT w najbliższych latach chce stopniowo pozyskiwać kolejne...
28/01/2020 15:01   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_edf2d 2020-01-31 21:24   
gość_edf2d - Profil gość_edf2d
adam7691 - nie do końca, bo low costy nie latają z Polski do Azji. Nie latają dalej jak do Izraela..?
gość_8b80a 2020-01-30 20:22   
gość_8b80a - Profil gość_8b80a
Ja bardzo lubię stewardesy w locie, bo są autentycznie sympatyczne. Generalnie polska, ukraińska, białoruska, serbska i turecka obsługa jest naprawdę życzliwie nastawiona do ludzi. Te w liniach zachodnich (to dotyczy też baz) są mocno sztuczne i widać, że ten uśmiech jest produktem szkoleniowym.

Embraery z punktu widzenia paxa są super o ile nie siedzi się obok barczystego mężczyzny. Oczywiście mógłbym się czepiać, ale generalnie jest dobrze. Q400 mocno trzęsie. Trochę racji mają forumowicze pisząc o zapuszczaniu samolotów.

Natomiast popieram forumowicza @gość_c8350, bo o ile sytuacja z fotelem może się zdarzyć, to oni wykręcają się od rekompensaty. Na miejscu gość_c8350 pisałbym o tym przynajmniej raz na tydzień i to na kilku forach. Żeby na przyszłość nauczyli się, że w takich sytuacjach nie należy pasażerów spuszczać na drzewo.
Hokus1 2020-01-30 19:36   
Hokus1 - Profil Hokus1
ja też trochę bronię LOT-u. Nie jest tak źle. Są pewne mankamenty ale trzeba brać pod uwagę mozłiwości samej linii. LOT to nie mega linia mogąca dawać to co najwięksi. Nie tak dawno lot LOTem do Bukaresztu i awaria samolotu. Zdarza sie. Ale to co wyrabiał na pokładzie jeden z pasażerów, jaki był agresywny i czym "sypał" - ciśnienie od razu u wszystkich w górę. Podziwiałem stoicki spokój stewardesy, rzeczowe argumenty, próbę uspokojenia gościa. Ciekawe czy on tu coś napisze o tym jakim był ... A niechby kobieta nie wytrzymała i coś odpowiedziała , LOT pewnie byłby na nagłówkach gazet. A że obsługa mogła zaproponować herbatę i kawę- więc nie wiele, nauka taka że walerianę należy brać z sobą i bedzie git. Więc jak LOT zaopiekuje pasazerów ( już na lotnisku), podniesie kulturę i stopień uprzejmości obsługi - to można wyśrubować bez większych nakładów - będzie całkiem O.K.
gość_17503 2020-01-30 18:07   
gość_17503 - Profil gość_17503
@adam7691, @gość_30d0c macie rację....ci co nie latali LOT (tylko Emirates, Qatar, Lufthansa, KLM, Finnair, Air FRANCE, Turkish) naprawdę nigdy nie narzekali.

P.S.
Obsługa w Wizzair czy Ryanair na europejskich trasach kładzie "na kolana" obsługę i serwis pseudo PLL LOT!!!!!!!
adam7691 2020-01-30 16:20   
adam7691 - Profil adam7691
gość_30d0c: Problem w tym, że większość narzekających nigdy nie leciała LOTem, Jedyne na co ich stać to Ryanair lub Wizz, ale LOT jest polski więc wypada na niego narzekać.
gość_30d0c 2020-01-30 15:03   
gość_30d0c - Profil gość_30d0c
A kto wam każe latać LOT-em ... narzekacie bo stare samoloty, złe jedzenie, kiepska obsługa....więc latajcie innymi liniami, pewnie większość z was tylko Ryanair lub Wizz lata, ponad 10 mln pax w LOT ..nowe kierunki, samoloty WIEC TAK TRZYMAĆ
gość_30d0c 2020-01-30 15:03   
gość_30d0c - Profil gość_30d0c
A kto wam każe latać LOT-em ... narzekacie bo stare samoloty, złe jedzenie, kiepska obsługa....więc latajcie innymi liniami, pewnie większość z was tylko Ryanair lub Wizz lata, ponad 10 mln pax w LOT ..nowe kierunki, samoloty WIEC TAK TRZYMAĆ
gość_b179f 2020-01-30 09:48   
gość_b179f - Profil gość_b179f
Potwierdzam to, co piszą poniżej poprzednicy - ostatnie 4 loty - 3 razy uszkodzone fotele (w różnym stopniu) bez możliwości zmiany miejsca, 2 x psujące się co chwilę IFE (zresztą marnej jakości) produkt klasa biznes i premium economy w LOT to żenada nie wspominając już o tym badziewiu czyli klasie ekonomicznej, nieuprzejme opryskliwe stewardesy, catering "pod psem"...słowem nigdy więcej LOTem……...
gość_edf2d 2020-01-29 20:24   
gość_edf2d - Profil gość_edf2d
gość_1d0df - ale o takich rzeczach pwinno się głośno mówić/pisać i wszyscy powinni to wiedzieć. Ty o tym wiesz, ktoś inny nie. Bo skoro taki światowy lider lotniczy - LOT ma problem z siedzeniami w nowych szerokokadłubach to słaba akcja. Bardzo słaba. A linia lotnicza powinna dbać o każdego pasażera, bo każdy pasażer potencjalnie robi jej reklamę, lub antyreklamę. Często niestety ale ludzie wydają opinię o przewoźniku na podstawie jednego lotu. To może kompletnie nie odzwierciedlać poziomu usług, ale ocena idzie w świat. I to się nie zmieni.
gość_1d0df 2020-01-29 17:51   
gość_1d0df - Profil gość_1d0df
@ gość_c8350
nie powtarzaj sie, juz o tym czytalem co najmniej jeden raz tutaj!
gość_c8350 2020-01-29 17:06   
gość_c8350 - Profil gość_c8350
@gość_8f92a - Zgadzam się z Tobą co do "grosza" widać, że latasz/latałeś LOTem i masz porównanie do innych linii lotniczych... kiedyś panienka "czytaj stewardesa" LOT na uwagę że mój fotel jest rozłożony - "przełamany" (nowy Dreamliner) i nie ma możliwości postawienia go do normalnej pozycji startowej (podczas 11h przelotu), odpowiedziała mi, że samolot nie ma innych wolnych miejsc ale za to będę miał super "wygodną" pozycję podczas całego lotu.... M A S A K R A!!!!!!!!!!!!!!
F16 2020-01-29 16:22   
F16 - Profil F16
gość_24365

podobno oddadzą zaraz po tym , gdy zrobi to PKP, także idź spamuj na forum PKP, a jak PKP odda to wróć tutaj.gość_9810d

Jednym Dreamliner odpowiada i go chwalą, a innym nie odpowiada - to już kwestia gustu i przyzwyczajenia do Boeing albo Airbusa.
gość_8f92a 2020-01-29 10:32   
gość_8f92a - Profil gość_8f92a
Problemem nie jest wiek, a stan maszyn. Ciekawe ilu pasażerów patrzy na tabliczkę znamionową przy wejściu?

Lotowskie kilkuletnie samoloty często wyglądają gorzej niż 20-letnie innych linii i to nie od dzisiaj, a od dawna. Klasa biznes wygląda jak w konkurencji 10-15 lat temu, a regionalne od nowości to chyba tylko domestosem były myte. Stare fotele są dużo wygodniejsze od nowych modeli, ale tapicerkę mogliby w nich wymieniać. Niestety LOT ma długą tradycję w zapuszczaniu maszyn, tak, że kabiny wyglądają gorzej niż w bananowych liniach z najbardziej zapadłych zakątków Afryki. Vide 767 czy 737. O tym co zrobili z ATR już w ogóle lepiej nie wspominać...niektóre towarowe lepiej wyglądały

Osobna sprawa, że LOT nie ma żadnego standardu wizualnego - LH, AF czy BA ma wiele modeli, ale kabina we wszystkich ma ten sam wzór. Nawet jeśli fotele są inne to kolorystyka wedle szablonu. A w LOT? Co model to inny pomysł, brak jakiejkolwiek spójności. Nie mówię o maszynach z doraźnego leasingu tylko własnej flocie. Wygląda to jak dziecko z sierocińca
gość_8b80a 2020-01-29 10:19   
gość_8b80a - Profil gość_8b80a
@gość_ddaf3

Ale te E195 będą służyły do wymiany E170/E175 na już istniejących kierunkach. Więc tak tak dużo nowych połączeń nie będzie. Poza tym likwidacja liliputów wymusi rezygnację z najsłabszych kierunków.

Poza tym LOT ma braki w siatce: Dublin, Manchester, Kolonia, Bolonia, Eindhoven/Rotterdam, Lyon (wszystko powinno być dwa razy dziennie). Może też otworzyć więcej Ukrainy, dołożyć nocowania w Charkowie i Odessie.
gość_8b80a 2020-01-29 10:09   
gość_8b80a - Profil gość_8b80a
Wymiana super paliwożernych E170/E175 na paliwożerne E195 to duży krok do przodu. I jest różnica, czy koszt dwójki pilotów rozkłada się na 60, czy 100 paxów. Poza tym LOT ma coraz większy long-haul i pasażerowie fizycznie się nie zmieściliby się do liliputów.

Warto zadać sobie pytanie, dlaczego LOT nie zamówił A220-300 lub E195-E2? Moim zdaniem odpowiedź jest prosta i w dużej mierze dobrze świadczy o kierownictwie. Otóż oni mieli plan wyrzucenia liliputów, przy czym miały one zastąpione przez już posiadane E195, natomiast E195 miały być zastąpione przez MAX-y. Tych MAX-ów miało być kilkadziesiąt. Źle o kierownictwo świadczy tylko nie zamówienie A220-300/E195-E2 natychmiast po drugiej katastrofie.

Wiele wskazuje na to, że koszt fotela w MAX-ach LOT-u był NIŻSZY, niż koszt fotela w A321 Wizza. To znaczy LOT mógłby mieć ceny niższe od tego co oferuje teraz Wizz w WAW. Choć to spekulacja, bo nie mam dostępu do danych, ani jednych, ani drugich. Oczywiście jak Wizz tanio sobie sfinansuje A321neo to zupełnie odjedzie...
gość_021e4 2020-01-29 09:38   
gość_021e4 - Profil gość_021e4
... Azule maja tyle "na liczniku" co 175-ki ... a sa mlodsze
gość_9a53e 2020-01-29 09:33   
gość_9a53e - Profil gość_9a53e
LOT posiada już bazę serwisową dla Embraerów, więc ten ruch jest jak najbardziej ekonomicznie racjonalny. Oprócz tego LOT ma doświadczenie w eksploatacji tych maszyn. Same plusy.
gość_ddaf3 2020-01-29 09:11   
gość_ddaf3 - Profil gość_ddaf3
LOT otwiera mnóstwo nowych połączeń, ale to nie jest żaden wyczyn. To jest tak samo łatwe jak puszczenie swojej nastoletniej córki z kartą kredytową do Galerii Mokotów. Skutki też będą podobne.
gość_13540 2020-01-29 08:42   
gość_13540 - Profil gość_13540
Leciałem E195 linii Azul. Był nowy i zrobił dobre wrażenie. Na krótkiej trasie Rio De Janeiro do Campinas działa entertainment system + poczęstunek + profesjonalizm załogi. Miłe zaskoczenie na tle linii europejskich.
gość_9e7bc 2020-01-29 02:48   
gość_9e7bc - Profil gość_9e7bc
Największym problemem LOTu jest to, że w samoloty nie inwestuje, teraz to trochę się zmieniło.
Lufthansa, cały czas majstruje z ich flotą i te 85 samolotów dawno pełnoletnich, w tym co najmniej 15 30 letnich na swój wiek nie wygląda, co chwile też inwestuje w produkt.
LO swego czasu zapuścił 767 i 734.
Stare powiedzenie mówi, jak Cię widzą tak Cię piszą.
Można wymienić całe wnętrza lub co jakiś czas "Domestosem" wybielić pożółkłe elementy plastikowe by wyglądały jak nowe.
W Austrian latają 27 letnie 767 ale z odnowionym wnętrzem i negatywnych opinii za dużo nie ma.
Minusem LO jest beznadziejna, nie intuicyjna strona jak i brak wypromowania wyż szych klas.
Filmy "przypadkowych" osób bardziej zachęcają niż LOTowski marketing zobacz link
Marketing ponoć dźwignią handlu a pod tym względem niestety LO za dobrze nie wypada
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy