Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
@gość_a9905: Między Londynem, a Dubajem lata codziennie 9 razy A380, 4 razy B777 i raz B744. Czy zamiana 9 rotacji A380 na 14-16 rotacji B777 zmniejszy czy zwiększy korki lotnicze nad Londynem? Ile kosztuje dodatkowe 5-7 slotów na LHR? Jeśli zamiast 16 rotacji B777-300ER miałoby być 14 rotacji B777-9 to i tak wiele nie pomoże gdy „przestrzeń powietrzna tak się zakorkuje”.
Jaki jest też sens porównania spalania samolotu z MTOW 350 ton (B777) do MTOW 575 ton (A380)? 407 pax do 615 pax? Czy porównanie spalania np. MTOW 101 ton (A321XLR) do 228 ton (B787-8) ma być dowodem na to dlaczego A321XLR w pół roku sprzedał się lepiej niż Dreamliner B787-8 w kilkanaście lat i że B787-8 został pokonany przez A321XLR?
To nie takie proste.
Polecam rozwadze co napisałem wcześniej "Coś jest nie tak z rynkiem samolotów VLA (400+ pax)"...
Sensowny rynek VLA to góra 40-50 największych portów lotniczych na świecie.
Niemal wszystkie potrafią obsługiwać A380. A i tak produkcja A380 ma się zakończyć.
Bo ponad 200 sztuk A380 lata i nie ma wielkiej potrzeby kolejnych.
Projekt B777-9 to wyeliminowanie produkcji w pierwszej kolejności B747-8I (dostarczono tylko 47 sztuk). Ale także alternatywa do powszechnego zastępowania wcześniejszych B777 przez B787 i A350.
Na razie cieszyć się trzeba z sukcesu firmy Boeing, że B777X zaczął latać.
A czy odniesie sukces i powtórzy rekordowe wyniki B777-300ER to jeszcze zobaczymy.
gość_4c2e9
2020-01-27 07:44
Może w końcu boeing na jakimś polu będzie lepszy? niestety jest to raczej małe poletko, które prowadzi donikąd...
gość_a9905
2020-01-26 23:30
@demar I jak się sprzedał A380, a B777X? A380 posiada 4 silniki, które zużywają znacznie więcej paliwa, niż B777 i do jego obsługi lotnisko musi być odpowiednio przebudowane. A380 może wylądować tylko w ok. 150 lotnisk na świecie, a B777-9 wyląduje wszędzie. Boeing 777-9 ma 2 silniki, składane końcówki skrzydeł, które pomogą utrzymać ten sam kod lotniskowy E. Za 4 lata Qatar Airways wycofa najstarszy model A380 i zastąpi go B777-9. A380 został pokonany przez B777-9.
@lmajchrowski: "Poczekajmy jak przestrzeń powietrzna tak się zakorkuje" - to samo głosił od prawie dwudziestu lat Airbus w materiałach marketingowych dotyczących A380.
Ale poczekajmy, zobaczymy...
Jeśli się kiedyś naprawdę zakorkuje to B777-9 będący o 10-12% większy od B777-300ER albo A350-1000 niewiele pomoże. Ale czy wtedy ktoś sobie przypomni o A380neo?
lmajchrowski
2020-01-26 22:15
Demar: to nie konkurencja a duże opóźnienia w dostawach. Dla nowego 777 nie ma konkurencji. Poczekajmy jak przestrzeń powietrzna tak się zakorkuje ze będą wymogi na większe samoloty do obsługi rejsu lub brak możliwości obsługi to samo tyczy się lotnisk.
lysypiotr76
2020-01-26 21:34
Ogólnie rynek największych samolotów ma duży problem popytowy. W ubiegłym roku linie lotnicze anulowały dwa razy więcej samolotów niż zamówiły. B777X może mieć podobne problemy co A380 czyli uzależnienie wielkości produkcji od przewoźników z Bliskiego Wschodu.
lysypiotr76
2020-01-26 21:21
Anulowanie zamówień na B777X było spodziewane bo samolot już jest opóźniony. Nie wszystkie linie lotnicze mają tyle cierpliwości. Ale anulowane zamówienia wynikały również z wielu innych , niezależnych od Boeinga przyczyn.
wodzduzybaton
2020-01-26 21:04
@gość_4e631 niestety, ale zanim ten samolot wejdzie do służby to lotu już nie będzie.
gość_9a53e
2020-01-26 19:17
Rynek lotniczy uległ pewnej kalibracji w sensie modelu biznesowym. Spoke-hub model ma wiele zalet biorąc pod uwagę operatorów lotniczych o pewnej skali działalności gospodarczej. Pasażerowie jednak też optymalizują swoje podróże nie tylko pod względem kosztów, ale też i dystansu, czasu et cetera. Zapotrzebowanie rynkowe nie maszyny o większej pojemności ulega zmniejszeniu. ==//==
Gratulacje dla firmy Boeing!
To dobra wiadomość dla firmy, po długiej serii niepowodzeń i problemów.
Miejmy nadzieję, że to początek serii sukcesów.
@lmajchrowski: jeśli nie ma konkurencji to dlaczego saldo zamówień netto w ciągu ostatnich 5 lat dla B777X jest ujemne (tzn. więcej anulowano niż zamówiono) ?
Coś jest nie tak z rynkiem samolotów VLA (400+ pax) - albo jest gigantyczna podaż (ponad 200 sztuk A380, ponad 800 sztuk B777-300ER), albo preferencje linii i pasażerów wyraźnie się zmieniły, albo tak duże samoloty nie mają już przewagi kosztowej per pax w stosunku do mniejszych B787 czy A350.
gość_4e631
2020-01-26 16:08
mam nadzieje ze kiedys bedzie w PLL LOT.
lmajchrowski
2020-01-26 13:49
Przeciez ten samolot nie ma konkurencji. Jest wiekszy niz a350 i a330 wiec linie decydujace sie na niego wybieraja najwieszy samolot dwulinikowy bez zadnej konkurencji ze strony Airbusa