Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_bd782
2020-01-28 16:06
jedno słowo : Centralwings
gość_13540
2020-01-28 08:24
Świetna analiza ukazała się u konkurencji. Zakup Condor'a ma się nijak do strategii LOT'u budowy i rozwijania CPK ! 50 starych i kosztownych w utrzymaniu Airbusów. Robi to wrażenie pochopnej (tzn. głupiej) decyzji wyłącznie dla celów marketingu politycznego. Klasyka made by PIS.
gość_180b9
2020-01-27 19:39
JEST MOŻLIWOŚĆ KUPIENIA TAKIEGO BILETU NATOMIAST FEEDOWANIE BYM TEGO NIE NAZWAŁ POPROSTU CENY TAKICH BILETÓW SĄ KIEPSKIE
gość_97fbb
2020-01-27 14:16
Od dawien dawna LH jak i LO dowozi pasażerów DE.
Wejdź sobie na ich wuwuwu i wybierz np. WAW - VRA, daty dowolne, zanim coś napiszesz warto sprawdzić.
FRA to HUB LH więc więcej lotów z LH - DE się składa
pilkoszal
2020-01-26 20:08
A
gość_180b9
2020-01-26 13:08
Najbardziej podobają mi się komentarze ze Lufthansa dowozi pasażerów Condorowi. skąd takie informacje ? To tak jakby LOT dowoził pasażerów Enter Air . Opowiadanie o oddaniu LOTU na łaskę Lufy to też jakieś poalkoholowe gdybania. Condor ma swoją sieć sprzedaży jedyny code share z tego co wiem ma z Air Namibia. NIEMIECKI RYNEK TURYSTYCZNY JEST TAK DUŻY ZE TAM NIE TRZEBA "FEEDOWAĆ" takich lotów a w sezonach wakacyjnych raczej może brakować miejsc.
gość_56c3d
2020-01-25 16:26
Bardzo dobra wiadomosc dla WYSP KANARYJSKICH !
Zawsze lece Iberia do Madrytu i nastenie robie ponownie check-in LOT-em do WAW.
Poniewaz CONDOR lata bardzo czesto Gran Canaria,Tenryfa,La Palma ...mam nadzieje ze w krótkim czasie moge nadac bagaz via FRA via DUS via HAJ via HAM
dalej LOT-em do Warszawy ( cala PL ).
GRATULUJE !!!
Nie mam żadnych danych potwierdzających moja tezę ale z całym szacunkiem LOT jest z Lufą w Star Alliance I skoro sama lufa nie mogła odkupić Condora to po cichu wsparła LOT. Wszystko zostanie po staremu poza cichym wsparciem Lufy dla PGL w aspekcie rynku niemieckiego i lepszej pozycji negocjacji z Airbus. Tak się robi biznes. Reszta to PR owa megalomania dla gawiedzi. Czyli o zgrozo LOT i PGL właśnie dzięki temu zakupowi są bliżej grupy Lufthansa niz dalej.
gość_9a53e
2020-01-25 13:23
LOT zostanie teraz graczem numer jeden w tej części Europy. Rynki czarterowe będą bardziej odczuwały ten ruch ze strony naszego LOT’u. Zastanawia teraz rola Radomia, lotnisko powinno posiadać minimum 10 miejsc postojowych na Dreamlinery.
gość_4e032
2020-01-25 11:37
Pilotów jest za dużo na rynku. Po upadku kilkunastu linii w ostatnich czasach management linii lotniczych może robić z załogami co chce. To nie te czasy gdzie linie biły się o ręce do pracy. Wiec zasoby ludzkie to bardziej obciążenie tym bardziej ze posady lukratywne, pensje zapewne bajońskie, związki zawodowe silne i ani pracownik ani rząd niemiecki nie zgodzi się na b2b. Przypominam co się działa pare lat temu w niemieckich bazach RYR (naloty na mieszkania załóg, kontrole, grzywny). Najwiecej warta jest tutaj MARKA. I to co Condor wypracowywał przez wszystkie lata działalności czyli system naczyń powiązanych jeśli chodzi o turystykę czarterowa. Ludzie latali, latają i będę latać na wakacje. A to, ze banksterka jest już tak chciwa, ze doprowadza do upadku tak dużych firm jak Thomas Cook? Cóż...XXIw misie.
gość_8b80a
2020-01-25 11:30
@gość_8c5b6
Turystów z rynku niemieckiego podbierają głównie Emirates/Etihad/Qatar. I im można łatwo odebrać klientów, bo Condor może latać nad Ocean Indyjski bezpośrednio. To jest najłatwiejsza część rynku, bo ludzi wolą loty bezpośrednie.
Natomiast strategicznie do tej pory Condor otrzymywał od Lufy dwie rzeczy: 1) feedowanie 2) brak silnej konkurencji. Dlatego ta inwestycja jest kompromitacją ze strategicznego punktu widzenia, bo przyszłość Condora i jeśli dojdzie do tego NIESZCZĘŚCIA również LOT-u będzie w rękach Lufy. Lufa może bardzo łatwo przewrócić Condora dokładając rejsy na kierunkach oferowanych przez Condora w jej głównym hubie.
Nawet jeśli Lufa nie podejmie DECYZJI o przewróceniu Condora i LOT-u, to uzależnienie przyszłości LOT-u od decyzji Lufthansy jest KOMPROMITACJĄ!!!
Wasz ukochany PiS własnie oddaje kontrole nad LOT-em Lufthansie i chyba nawet o tym nie wie.
gość_30444
2020-01-25 10:30
niech każdy wie jakie konsekwencje poniosą decydenci jeśli/gdy ta inwestycja się nie powiedzie.
gość_e9962
2020-01-25 10:26
Doskonałe posunięcie z punktu widzenia naszej megalomanii
pawel1981
2020-01-25 09:24
Coś wczoraj nowy nabytek LOT-u chyba miał problemy. Wystartował z La Romana i miał lecieć do Frankfurtu. Chodzi o Boeinga 767-300 (D-ABUI). Krążył ok 3 godziny nad Karaibami i wylądował w LRM.
zobacz link
gość_80469
2020-01-25 09:08
Wszystkie linie lotnicze mają niską marże, Condor zaś w całej swojej historii zawsze dochodowy był.
Pewnie gdyby mogli to kupili by Entera ale ich się kupić nie da.
Condor już wcześniej deklarował, że sam pożyczkę spłaci a nie wydał z tego dużo.
Śmiem twierdzić, że LOT nie zapłacił zatem +380mln euro ale max 380mln.
Jak powiedział Condor, zapłacona kwota umożliwi spłacenie pożyczki, tylko jeżeli oni jej całej nie wydali to samo się na myśl nasuwa.
Lufthansa za Alitalie chciała max 300mln euro zapłacić a nie mld za ich długi.
Condor jest właścicielem co najmniej 15 samolotów a to już samo w sobie jest coś warte a ma ich w sumie 51 + 4 zamówione (2 własne +2 leasing).
pi razy oko 15 x 24 mln =360mln + te wyimaginowane sloty jak i podpisane kontrakty daje przekaz, że deal opłacalny jest.
Sama Lufthansa by kupiła ale UOKiK na pewno by się nie zgodził.
Wymyślili sobie zatem, że wejdą w bezpośrednią konkurencje i na wielu trasach Eurowings zacznie latać.
Nie zdziwię się jak teraz LO będzie kusiło pilotów ścieżką kariery w postaci, lipna umowa u nas przez 3 lata a później do Condora na niemieckiej umowie możesz latać w ramach awansu i exodus pilotów trochę zatrzymają.
Aż też się prosi by Condor przejął czartery LOTu, ich samoloty może i stare ale bardzo dobrze utrzymane, po retroficie. Sama Lufthansa ma spooooro 30 letnich A320.
PGL ma teraz spore pole do popisu. Posiadając 3 linie ma inne pole negocjacyjne i jak wcześniej do Boeinga przywiązana była to teraz nie musi aczkolwiek, śmiem twierdzić, że w ramach przeprosin z Boeingiem spooore zniżki teraz mają na 787, na MAXy a wkrótce może i na E2, ale to czas pokaże.
gość_8c5b6
2020-01-25 09:04
Nie chce wchodzic w spor czy to dobrze, czy zle, ze LOT ( a dokladnie PGL a nie sama linia!! ) przejmuje Condora. To juz pierwsza niescislosc w komentarzach, bo LOT niczego nie kupil, tylko zakupu dokonala spolka matka PGL!
Bardziej mi chodzi o wizje forumowiczow o walce z Lufthansa czy liniami z zatoki..... to troche tak, jakbyscie pisali, ze Enter walczy na polskim rynku z LOTem.
Condor to linia oferujaca loty do miejsc turystycznych i dzialajaca w formule mixu, przy czym na wielu trasach i w wielu okresach przechyl w strone miejsc dla biur podrozy jest bardzo duzy. W sezonie wiele lotow jest w 100% wykupionych przez biura i na nich bazuje. Egzotyczne lotniska, sloty w Stanach..... to wszystko jest pomyslane o kliencie turyscie, a nie pod przesiadki, dogodne godziny przylotow itp.....
Wiec moze bez napinania miesni, bez wielkomocarstwowej polemiki.... trzeba odczekac, co PGL i LOT maja w planach, bo czytajac niektorych, to po prostu LOT tym zakupem staje sie rowny Lutfhansie czy Emirates.... cieszyc sie nalezy z sukcesow ale zachowac tez troche pokory
adam1987
2020-01-25 00:07
Co do rentowności Condora, to warto pamiętać, że marże mieli niską i było to zanim zbankrutował ich największy klient. Prawdopodobnie już przestali być dochodowi, choć raczej ten minus jakiś wielki nie będzie.
gość_84ade
2020-01-24 23:34
Gdzie te tytułowe opinie? Nie widzę żadnej wartościowej w tym artykule. Radzę czytać od końca - od informacji kto jest autorem tych wypocin...
I wszystko będzie jasne co jest do przekazania: że niewiele wiadomo, że jest ryzyko, że to wszystko za pieniądze podatnika, że LOT jest be i najlepiej niech odda się bez walki w ręce poważnych graczy jak LH czy inny BA. Niedociągnięciem jest jedynie brak wzmianki o wielkim zagrożeniu jakim jest CPK dla takiej małej linii jak LOT(+Condor). Żenada...
Większość komentujących zapomina o jednym bardzo istotnym fakcie - to nie LOT kupił Condora, tylko zrobiła to Polska Grupa Lotnicza.
I jeszcze taki "mały" drobiazg, o którym większość chyba nie wie - oficjalne wypowiedzi (m.in prezesa Milczarskiego) jasno mówią, że Condor na ten moment będzie działał tak samo jak dotychczas, czyli wożąc niemieckich pasażerów z Frankfurtu i Monachium na wakacje. LOT nie przejmie bezpośrednio żadnych samolotów, czy slotów na lotniskach. Największą zaletą będzie w zasadzie lepsza pozycja negocjacyjna przy kupnie/leasingu nowych samolotów.
lysypiotr76
2020-01-24 21:46
Co tak naprawdę zyska PGL/LOT ?
Sloty. Czy te sloty z punktu widzenia linii sieciowej są tak cenne? Przecież Condor to firma mocno nastawiona na pasażera chcącego polecieć na wakacje. A więc w większości sloty nie są umiejscowione w atrakcyjnych dla połączeń przesiadkowych godzinach.
Załogi samolotów. Są chyba najcenniejszym ,,nabytkiem'' i tutaj LOT musi zrobić wszystko by ich zatrzymać a konkurencja nie śpi i możliwe że będzie chciała podkupić zwłaszcza poszukiwanych pilotów.
Samoloty. No cóż, średni wiek samolotów Condora to ok. 17 lat. Więc szału nie ma. Tutaj informacja o tym że LOT zamówi nowe samoloty to najrozsądniejsza decyzja. Dalsze utrzymywanie leciwych samolotów to ogromne koszty. Zarówno więcej zużywają paliwa jak i przeglądy muszą być coraz częstsze.
Ale skoro kupił linię lotniczą której głównym zadaniem jest przewożenie turystów na upragniony wypoczynek, kupił też markę która na rynku niemieckim ma ugruntowaną pozycję. Jeśli Condor przynosi zyski jak twierdzi, to ma to swoje plusy. Nowe samoloty mogą tylko przynieść pozytywne korzyści, tym razem niech jednak LOT kupi Airbusy, nasz narodowy przewoźnik niech tym razem nie będzie poprawny politycznie