Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
@gość_aa24a dokładnie masz rację , dwójka i pobocze .
gość_8f71a
2020-01-24 10:34
Już kiedyś próbowali i zwinęli się szybciej niż Centralwings. Ciekawe, gdzie tą linię zarejestrują, by mieć mniejsze koszty. Sądząc po sprawie FT z 2015 na pewno nie w Danii.
gość_dfe92
2020-01-24 08:59
wodzduzybaton
te twoje wypowiedzi są tak nudne
gość_aa24a
2020-01-24 08:47
Tłuste portfele Skandynawów to nic. Zaczynają się słuchać Grety jak pieski, a latanie to wstyd... więc z kim oni chcą latać? Zamknąć lotniska, sprzedać samoloty i na łodzie jak Wikingowie... tylko, że w Wikingów w nich niedużo już zostało :)
gość_70861
2020-01-23 23:56
Ale sie musieli zwiazkowcy usmiac jak przeczytali tego newsa haha najdrozsza linia lotnicza w europie stworzy w kraju o najwyszych kosztach pracy na swiecie niskokosztowa linie lotnicza xd
gość_6245f
2020-01-23 22:30
SAS konkurencyjny? Jedynym ich atutem jest fakt, iż socjalni Skandynawowie maja grube portfele i nie potrafią latać innymi liniami. Na każdym innym rynku SAS już dawno by padł. Ich wyniki za ostatnie lata są lepsze, ale i tak nie wykorzystują potenjcału tłustych portfelów Skandynanów. Tyle jest narzekania, że emeryci z Podkarpacia potrafią latać tylko LO, a ze skandynawami jest tak samo, tylko na znacznie większa skalę. Gdyby wszyscy Polacy mieli takie przywiązanie do LO, to LO też znacnzie szybciej by się rozwijał.
To może być coś jeszcze bardziej lowcostowego niż SAS? Przy najdroższych cenach...
gość_8b80a
2020-01-23 20:38
W normalnych okolicznościach SAS miałby dwa huby: transatlantycki w Kopenhadze i azjatycki w Sztokholmie, oczywiście z wyjątkami. Ale Szwedzi tak tak podnoszą podatki, że SAS ma hub główny i dwa huby pomocnicze (Sztokholm i Oslo).
SAS przez wiele lat był linią bezpłciową i dopuścił do rozwoju Norwegiana w SWOIM HUBIE (Oslo). Bo częścią składową SAS był Det Norske Luftfartselskap. Za czasów bezpłciowych SAS założył Air Baltic, a następnie się go pozbył, bo nie miał na niego pomysłu.
Teraz SAS kupił 80 A320 neo, kupił A350, by zastąpić A340 i mimo wysokich wynagrodzeń zrobił się jedną z najbardziej konkurencyjnych linii w Europie, bez wielkich planów, bez hubu na 100 mln, po prostu racjonalny i konsekwentny rozwój.
I teraz rozwinie dolotówkę w oparciu o A220-300 lub E195-E2, bez prawa do strajku i z niższymi kosztami osobowymi. Po słabych latach teraz SAS naprawdę imponuje! Gratulacje!!!
Przy takich artykułach pokutuje ciągle brak zrozumienia że linia niskokosztowa to nie tanie bilety dla pasazerow tylko niskie koszty dla przewoźnika. Jeśli mieliby odpalić coś od zera np na a220 to może im wypalić, chociaż na niebie coraz gęściej
wodzduzybaton
2020-01-23 18:46
A czemu nie otworzą HUBa w Budapeszcie? Przecież tam są pieniądze, a nie jakiejś śmiesznej Kopenchadze.
przeciez SAS jest juz linia niskokosztowa (jesli chodzi o serwis) z cenami biletow linii tradycyjnej
@wroord
Tak, to już było, ale o ile dobrze sobie przypominam, grali to poprzednio w/g 'tradycyjnego' scenariusza - nowa nazwa, ale stare maszyny, crew i cała reszta, no może dystrybucja była online, może zamiast kanapki był uśmiech stewarda i to tyle. Ekonomika więc była 'tradycyjna', a więc tradycyjnie słaba :-D i zamknęli śnieżynkę prędziutko.
Moim zdaniem jeśli zrobią to od początku 'po nowemu' - wygrają. Skandynawia jest OGROMNA, a gęstość zaludnienia słaba. Apetyt na latanie zawsze będzie, bo inaczej się nie da. Ponadto mają mnóstwo potencjalnie dochodowych portów w zasięgu 2h lotu, gdzie za nic nie wygenerują wystarczającego popytu na 320 lub podobny. Ciekawe tylko jak oni w tradycyjnie lewicowej Skandynawii zmuszą ludzi do zarabiania mniej... (o to moim zdaniem chodzi w części mówiącej o 'nowych kontraktach' - to jest moim zdaniem najciekawsza kwestia. Z pozdrowieniem.
gość_5375c
2020-01-23 15:26
jednak dysponują mniejszym zasięgiem...
to gdzie oni by chcieli/mieli nimi latać ? E2 całą Europę przecież obskoczy