SWISS zakończył modernizację kabin airbusów A340

SWISS zakończył modernizację kabin airbusów A340 SWISS posiada pięć samolotów airbus A340-300, które obsługują codzienne połączenia z Zurychu do Bostonu, Johannesburga i Szanghaju, a od marca br. będą latały również do Osaki. Realizację programu ich odnowienia rozpoczęto, z niemal dwuletnim poślizgiem, na wiosnę ubiegłego roku. Jej całkowite koszty pochłonęły blisko 100 mln...
22/01/2020 09:41   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_80469 2020-01-24 14:06   
gość_80469 - Profil gość_80469
D-AIPF Lufthansa Airbus A320-200 30.3 Years - sztuk 15 za planespoters kropka net
D-AIRA Lufthansa Airbus A321-100 26.3 Years - sztuk ok 20

OE-LAT Austrian Airlines Boeing 767-300 28.4 Years ....

747 czy A380 to inna kwestia, po co trzymać takie wielkie krowy jak coraz częściej trudno je zapełnić a na rynku ekonomiczniejsze samoloty są
demar 2020-01-23 00:15   
demar - Profil demar
@gość_50f81: A330 (podobnie jak A340) powinny przechodzić "Intermediate
check" co 5-6 lat, a "Structures check" co 10-12 lat (zależnie od daty produkcji, wg MPD).

Ok. 16 letnie samoloty SWISS są prawdopodobnie są po kolejnym "Intermediate check" i to jest bardzo dobry moment, aby odświeżyć też wnętrze, wyposażenie, itd.

LOT-owskie B737-400 zbliżały się do ok. 23 lat i jak przypuszczam to dobry moment aby je wycofać, bo inaczej koszty kolejnych "dużych" przeglądów mogłyby być nieopłacalne ekonomicznie. Tym bardziej, że dużo młodsze i oszczędniejsze B737-800 są używane we flocie.

@gość_4f5f2: "do samego końca" - czyli zwykle do ok. 22-25 lat. Np. B747-400 we flocie Lufthansy mają średnio ok. 21 lat (18,1-23,7) i mają być w najbliższym czasie zastępowane przez B777X. W podobnym wieku jest ich flota A340-300 zastępowana systematycznie przez A350.
Tak więc czas życia samolotów (i terminy ich "modernizacji") zależy w dużym stopniu od cykli serwisowych i związanych z tym kosztów.
gość_4f5f2 2020-01-22 18:21   
gość_4f5f2 - Profil gość_4f5f2
Grupa Lufthansa trzyma wszystkie swoje samoloty do samego końca a te mają tylko 16 lat.
Gdyby LOT dbał o produkt to ludzie by nawet nie zauważyli, że wiekową maszyną lecą.
Jak cię widzą tak cię piszą.
gość_50f81 2020-01-22 11:26   
gość_50f81 - Profil gość_50f81
gość_afdcd kolejny przewrazliwiony...tak, bo wlasne podworko krytykuje sie bardziej.
Pozatym to lot wlasnie wycofal (niestety) swoje pudrowane trupki 737-400 i nie byly one jeszcze az takie zle.
A A-340 az takim gratem nie jest, "eksperci" i znaffcy czepiaja sie, ze ma 4 silniki, ze pali duzo, ale widocznie cos jest, ze go jeszcze trzymaja.
gość_8b80a 2020-01-22 11:14   
gość_8b80a - Profil gość_8b80a
@gość_afdcd

SWISS ma od lat najwyższe marże w grupie Lufthansy. Znacznie wyższe, niż LOT.

Flotę długodystansową mają starą, za to mają nową flotę średniodystansową, w tym 30 220-300/100, na LCY latają na A220-100, SWISS to launch customer A220 (CS100).

gość_afdcd 2020-01-22 10:42   
gość_afdcd - Profil gość_afdcd
Gdyby chodziło o LOT, to pojawiłyby się komentarze, ze po co te graty, pudrowanie trupów, upadek bliski itp. No ale nie chodzi o LOT.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy