LOT pozyska kilkanaście embraerów E195

LOT pozyska kilkanaście embraerów E195 Polski przewoźnik będzie stopniowo pozyskiwał embraery E195, wycofywane przez linię Azul - dowiedział się nieoficjalnie Pasazer.com. Maszyny będą zastępować mniejsze embraery E170 i E175 oraz zostaną wykorzystane do powiększenia floty samolotów wąskokadłubowych. Obecnie we flocie LOT-u znajduje się siedem embraerów E195, które poprzednio latały...
20/01/2020 17:00   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
spotter10 2020-01-27 07:30   
spotter10 - Profil spotter10
F16 poruszył bardzo ważną kwestię. Chyba każdy zapomina o takim tworze jak PKP i o tym, ile mln PLN'ów do niego trafia rocznie z budżetu Państwa czy samorządów. I to nie tylko u nas, ale na całym świecie. Koleje się dotuje, aby nie wykluczać jakichkolwiek regionów, o ile oczywiście Państwu czy lokalnym włodarzom na tym zależy. I jakoś nikt nie krzyczy, że PKP powinno upaść i na jego miejsce prywatny przewoźnik. Tylko że prywatny przewoźnik wchodzi tam, gdzie zarobi a resztą się nie interesuje.

Nie wiem, dlaczego względem linii lotniczych przyjęto inną strategię, że linie lotnicze mają same na siebie zarabiać. Przez to trzeba kombinować i zamiast wprost dopłacać liniom, robi się to poprzez kontrakty reklamowego. Ile milionów PLN'ów rocznie trafia od lokalnym samorządów w ręce tanich, NIE POLSKICH linii lotniczych? Po to, aby nie wykluczać danego regionu z sieci transportu lotniczego. O tym jakoś nie krzyczycie, bo każdy chce mieć jakieś połączenia ze swojego podwórka a na dodatek każde połączenie, jakie jest wykonywane z danego lotniska, generuje dodatkowy dochód dla gospodarki lokalnej, ale również ma swój mały wkład w PKB Polski.

Więc dlaczego Państwo nie miałoby wspierać narodowego przewoźnika lotniczego? Czemu na tym mają korzystać TYLKO tanie linie, które zgarniają gigantyczne opłaty za "promocję", a tak naprawdę są to tylko dopłaty, aby latali a ludzie mieli niskie ceny biletów. Dlaczego te pieniądze mają być transferowane za granicę? Więc część z was, zanim kolejny raz zacznie pluć na LOT i życzyć mu upadku, zastanowi się trochę nad tym.
F16 2020-01-23 17:46   
F16 - Profil F16
@wodzduzybaton wiesz co, już wolę, że rośnie i są pompowane w niego publiczne pieniądze, niż by miał upaść i być przejęty przez jakąś linię z zagranicy
wodzduzybaton 2020-01-23 02:56   
wodzduzybaton - Profil wodzduzybaton
@F16 rosnąć sobie może skoro są w niego pompowane publiczne pieniądze, haha. Daj znać kiedy zacznie zarabiać, ok?
gość_9821f 2020-01-22 21:25   
gość_9821f - Profil gość_9821f
Dzięki takim jak wodzduzybaton, odechciewa się czytać... cebula i buractwo bardziej delikatnie nie jestem w stanie określić takich osób. A może nawet nigdy obok samolotu nie stali a co dopiero mowic o lataniu..., suma sumarum dawno nie widziałem tak irytującej osoby na tym portalu jak wodzduzybaton który jest tu od nie dawna a obrzydza wszystkim frajdę z czytania komentarzy, jak masz wszystko krytykować i obrażać to nie pisz wcale i zachowaj to dla siebie, a nawiasem mówiąc amebo seria e-jet bardzo dobrze się sprawdziła na świecie mają niska awaryjność i są bardzo przyjazne dla pilota mój tata na nich pracował i bardzo razem z całą rzesza pilotów na nich latających je po prostu chwalą teraz lata na 787. Czytając twoje komentarze nie tylko pod tym artykułem ale także i pod innymi masz wiedzę która opiera się bardziej na spekulacjach i różnych forach niż na faktach więc przestań pisać bzdury i obrażać innych.
F16 2020-01-22 16:55   
F16 - Profil F16
@wodzduzybaton ty nie krytykujesz niektórych decyzji LOTu tylko wszystko co LOT robi i jeszcze wyssałeś sobie z palca, że każda decyzja LOTu zapada na Nowogrodzkiej. Masz problem z PISem to Twój problem, ale fakty są takie, że w ciągu ostatnich lat LOT rośnie i to w liczbie połączeń i paxów, więc tak jak Ci ktoś napisał wyluzuj albo zmień portal na polityczny, bo nikt tu nie ma zamiaru słuchać o polityce, bo to nie ten portal
gość_4418c 2020-01-22 15:17   
gość_4418c - Profil gość_4418c
bardzo dobra decyzja, choć trochę szkoda, że nie nowe; LOT już długo eksploatuje Embraery i dobrze się sprawdzają, myślę że należy na nich właśnie opierać flotę regionalną, a nawet latać tak daleko jak tylko zasięg pozwoli; mam nadzieję, że kolejna rozbudowa floty będzie oparta już na E2, ale poczekajmy; entuzjastom Airbusów przypominam, że LOT już zdradził sprawdzoną markę - GE na rzecz RR i przez to teraz ma uziemioną czwartą część floty transatlantyckiej
wodzduzybaton 2020-01-22 11:19   
wodzduzybaton - Profil wodzduzybaton
@gość_8b80a może być i milion pax na unserved route co nie zmienia faktu ze lot z Budapesztu wozi powietrze. Gdyby tak nie było to nic bym nie mówił. Chyba ze chcesz zaklinać rzeczywistość? Zresztą LOT w Budapeszcie to cały hub, a nie tylko jedna trasa, więc topienie pieniędzy jest znacznie większe.
gość_e5ac4 2020-01-22 09:39   
gość_e5ac4 - Profil gość_e5ac4
Leciałem LOTem na krajówkach Bombardierem i leciałem Embraerem. Ten drugi jest o wiele bardziej komfortowy a brak piekarnika czy czajnika na tak krótkich trasach jest bez znaczenia. Jak dla mnie to mogliby na krajówkach w ogóle zrezygnować z tzw. poczęstunku - to tylko niepotrzebne zamieszanie. Decyzja o pozyskaniu Embra... dla mnie jest jak najbardziej pozytywna.
gość_a5041 2020-01-22 02:00   
gość_a5041 - Profil gość_a5041
Najstarsze E170/175 w locie pochodzą z lat 2004-2010. Tymczasem E195 Azulu były wyprodukowane w latach 2010-2015, więc jest to de facto wymiana na nowsze modele. Ponieważ samoloty regionalne są przez dobę stosunkowo krótko w powietrzu (jak porównamy np. do dreamlinerów), tańszy zakup często przeważa wyższym kosztom eksploatacyjnym. Popieram decyzje!
gość_c1ca4 2020-01-22 01:22   
gość_c1ca4 - Profil gość_c1ca4
Rata nowych jest pewnie ze 3 razy wyższa tak samo jak kolejka na nie, te które przylecą są w porównywalnym wieku do tych co są, mają też mniej siedzeń niż Grupa Lufa czyli 120.
Spakują kawę w termosy tudzież pana z Warsa wsadzą na pokład i będzie gites.
Spalanie na krótkich trasach jest mało odczuwalne. Sponsorem tego zdania jest ORLEN.
Okęcie się zapycha, każdy z tych E95 przewiezie o 40 pax więcej niż Q400, łatwo można przeliczyć o ile ruch wzrośnie, więcej większych samolotów to i ceny spaść powinny bo kimś trzeba to zapełnić
gość_8b80a 2020-01-22 01:14   
gość_8b80a - Profil gość_8b80a
@wodzduzybaton

Decyzje NIE są podejmowane na Nowogrodzkiej. Pan prezes był ostatnio pokłonić się Naczelnikowi, ale to nie oznacza, że Naczelnik podejmuje decyzje operacyjne. CPK był (radykalnie błędną, nawet z egoistycznego punktu widzenia LOT-u), ale jednak propozycją która wyszła od kierownictwa LOT-u. PiS ją tylko podchwycił.

Nie znam szczegółów wchodzenia do BUD, ale BUD-NY był jeden z dwóch transatlantyckich unserved routes na ponad 100-tyś paxów rocznie w naszym regionie obok połączenia Ateny - Nowy Jork. Może skrytykujesz wszystkie linie, które weszły na trasę Ateny - Nowy Jork?

Może szopka z Condorem jest skutkiem spotkania z Naczelnikiem? A może to tylko takie ćwiczenie przed przejęciem Air Baltic, czy Air Croatia?

LOT nie może też zlikwidować nierentownych krajówek, bo posłowie się na to nie zgodzą. Ale z tym miał też problem za innych rządów.

No i wreszcie koniec końców, co masz przeciwko zakupowi używanych E195?

Ja jako stary ec29 mogę skrytykować zakup używanych E195, bo jeszcze za czasów gdy CS300 był Bombardierem wielokrotnie pisałem na tym portalu, że LOT powinien je zamówić. To kupują aluminiowy złom, podczas gdy mogli mieć nowoczesne samoloty ;-))
adam7691 2020-01-22 01:04   
adam7691 - Profil adam7691
wodzduzybaton: wyluzuj, albo zmień portal
gość_9a53e 2020-01-22 00:47   
gość_9a53e - Profil gość_9a53e
kamkam - Mnożnikiem jest po prostu większa ilość oferowanych miejsc w każdym z samolotów. Tytułem przykładu E170 ma teraz oferowaną pojemność 70 pax, zaś E195 będzie miał 118 pax, zysk netto 48 pax na samolot i tak dalej w zależności od wersji Embraera.

Zakładam przy tym, że wersja E195 będzie tak samo lub podobnie wykorzystywana przez LOT jak aktualnie inne wersje użytkowanych Embraerów - E170/E175/E190 biorąc oczywiście pod uwagę ilość dziennych rotacji. Jestem pewien, że Embraery wykonują minimum trzy dzienne rotacje w LOT'cie. Chociaż przy dłuższych trasach może to być mniejsza wartość.
kamkam 2020-01-21 23:52   
kamkam - Profil kamkam
@gość_9a53e te 0,5mln to przy jednym rejsie dziennie?
gość_6d13e 2020-01-21 22:58   
gość_6d13e - Profil gość_6d13e
Super! Embraery tej serii to moje ulubione samoloty. Jest sporo miejsca, są ciche a układ foteli 2 + 2 jest najlepszy. Dlatego wolę je od A220, które mają siedzenia w układzie 2 + 3. Poza tym chyba miałem pecha lecąc kilkakrotnie Bombardierami C SWISSa, w których bardzo głośna była wentylacja.
wodzduzybaton 2020-01-21 22:26   
wodzduzybaton - Profil wodzduzybaton
@vscrew przecież właśnie o tym rozmawiamy, że za tym co obecnie robi LOT nie stoi żaden marketing, dział operacyjny i zarząd, a wszystkie decyzje są podejmowane na Nowogrodzkiej a nie w żadnym budynku lotu, więc przestań juz mnie rozśmieszać.
vscrew 2020-01-21 21:46   
vscrew - Profil vscrew
@wodzduzybaton Aha, to rozumiem że wszyscy tu komentujący mają bezpośredni wgląd na 3,4 i 5 piętro budynku LOTu, gdzie markenting, dział operacyjny i zarząd podejmują wszystkie decyzje i wszyscy tutejsi „eksperci” doskonale znają się na przemyśle lotniczym... (face palm). Już dawno powtarzam że możliwość dodawania komentarzy powinna być wyłączona.
wodzduzybaton 2020-01-21 17:25   
wodzduzybaton - Profil wodzduzybaton
@vscrew no tak, jak ktoś krytykuje kolejne idiotyczne decyzje lotu które są podyktowane polityką i niczym innym to znaczy, że nigdy nie leciał samolotem. I pisze to pisowsko-lotowski troll. Kiepskie to.
gość_6e5ab 2020-01-21 15:31   
gość_6e5ab - Profil gość_6e5ab
Podstawowe pytanie to czy lot pozostawi istniejaca konfiguracje foteli, bo przeciez moga pare rzedow wyjac?
gość_1d0df 2020-01-21 15:27   
gość_1d0df - Profil gość_1d0df
@ spotter10 100/100
@ vscrew 100/100
brak slow jak sie te komentarze czyta, klade to na karb naszej polskiej chorej mentalnosci, tylko dokopac i to najlepiej swojemu :((
Pozdrawiam wszystkich z Hamburga
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy