Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_28052
2020-01-30 15:21
Infrastruktura będzie przyczyną upadku KRK. Szkoda Krakowa i Małopolski.
gość_cf95f
2020-01-18 21:14
"Dla wszystkich pracowników Kraków Airport najważniejsze jest bezpieczeństwo każdej operacji" gdyby tak było to już trwałyby prace nad cat II...
@gość_71503 co to za argument? poza tym GDN sobie poradziło właśnie wyższą kategorią. tak przez wszystkich jechany, biedny WMI ma II.
@misiok nie da się, aby cat III można było stawiać system musi działać min pół roku w cat II, co nie zmienia faktu, że nie robienie nic jak to się dzieje w KRK sytuacji nie poprawi.
gość_a88c5
2020-01-18 19:47
Oby takich dni było jak najwięcej!!!
PPL nie będzie inwestowało w skansen!
Może w Krakowie czekają z inwestycją w ILS na nowy pas. To miałoby sens. I od razu zacząć od cat III (jeśli się tak da).
gość_9cf17
2020-01-18 17:17
gość_e0cb4 Krakowskie lotnisko nie ma kasy bo to PPL są ich właścicielem - całe zyski idą do PPL a ten zarządza kasą i akurat w tą "złotą kurę znoszącą złote jaja "kasy nie inwestuje. Gdyby miasto Kraków miało większe udziały ( a ma około 3%) to ILS już dawno by powstało-bo rozwój lotniska to rozwój miasta a tak to PPL maja to gdzieś- wolą kase na reklamy wydawać lub wg ich widzimisie np. ILS I kat w pyrzowicach gdzie nie ma mgieł!!!
gość_9cf17
2020-01-18 17:12
Po co w KTW ILS I skoro nie ma tam mgieł? Czy nie lepiej dać do KRK ILS II lub własnie ILS I kat? Lotnisko w Krakowie już od 10 lat wnioskuje o ten system ale PAZP ma to gdzieś...
Czekaja na nowa drogę startową, która planowana jest już od 10 lat i jak jej nie ma tak przez przynajmniej 4-5 lat dalej nie będzie a ILS przekładają bo ims zkoda kasy wydawać na coś co będzie rozkładane później ( bo nowa DS będzie) -ale wg mnie szkoda tych setek tysięcy pax, które jeszcze KRK straci przez brak ILS II
strazak411s
2020-01-18 09:32
Nie do końca jest tak, że PAŻP decyduje o systemach na danym lotnisku, to zarząd lotniska kieruje wniosek, (wnioski) o zapotrzebowaniu, w tym przypadku system ILS CAT II. Jezeli takiego wniosku nie ma to PAŻP samo do siebie nie bedzie inwestowac. Na przyklad mozna podac KTW z ktorego zarząd wnioskowal o ILS CAT I na podejsciu 09, uzasadnili dla czego potrzeba i obecnie trwaja zawansowane prace na uzbrajaniem pomocniczego podejscia jakim jest pas 09.
gość_e5710
2020-01-18 09:19
KRK się sypie.
gość_e0cb4
2020-01-18 08:13
@lmajchrowski Czyli jeśli np. krakowskie lotnisko będzie miało pieniądze na ILS to PAŻP i tak może ich wstrzymać przed instalacją?
gość_eacd8
2020-01-17 23:19
gość_18306 miedzy 11 a 13 była znaczna poprawa widzialności.
lmajchrowski
2020-01-17 22:41
To nie Kraków decyduje o ILS a Polska agencja zeglugi powietrznej o ile dobrze pamietam jeśli nie to poprawcie. Szkoda ze inne lotniska regionalne w PL już ten system maja a KRK nie :(
gość_18306
2020-01-17 22:31
Ciekawa sprawa: lądował EL AL i fly dubai czy to oznacza, że maja lepiej wyposazone samoloty, lepsze autopiloty, lepszych pilotów ?
gość_c7de2
2020-01-17 21:01
Krakow sam jest sobie winny, wiedzac o charakterystycznym polozeniu lotniska i zjawiskach pogodowych z tym związanym, jest po prostu głupota fakt, że do tej pory nie została zainstalowana wyższa kategoria ILS.
gość_71503
2020-01-17 20:19
Taki niestety los Krakowa i jego lotniska z niefortunnym położeniem w niecce. Nic w tym nadzwyczajnego, bo nie ma roku żeby Balice nie były kilka razy wyłączone z powodu pogody. Drugie polskie lotnisko, które miewa problemy z pogoda zwłaszcza w godzinach porannych to Rębiechowo.
gość_b29e6
2020-01-17 20:16
Przekierowanie samolotu to nie jest tylko kwestia odleglosci i warunków do lądowania. To także kwestia serwisu dla samolotu, ale również zaplanowanych następnych lotów maszyny. Lotnisko to nie tylko budynek i płyta z pasem, to także dostępność obsługi, która nie zawsze jest na miejscu. Ten brak logiki wydaje się komuś kto nigdy nie był w takiej sytuacji i nie ma pojęcia o tym ile czynników trzeba wziąć pod uwagę przy podejmowaniu takich decyzji. Wygoda pasażera jest ostatnia, która linie lotnicze biorą pod uwagę.
gość_ece4a: kiedy przekierowań jest kilka to praktycznie zawsze wybór pada na KTW. W tym przypadku mówimy o kilkudziesięciu nieplanowanych przekierowanych samolotach, które poszły do Pyrzowic. Jak myślisz czy da się to wszytko tak hop siup wypakować i przygotować do ponownego rejsu, kiedy trzeba między czasie obsługiwać swoje planowe rejsy ? Do tego samoloty muszą koczować na płycie godzinami czekając, aż pasażerowie dojadą autobusami z innego województwa, a jak zjawią się na miejscu to ich załadować wraz z bagażami do samolotu. Płyty postojowe nie są z gumy nie rozciągną się, mimo że KTW mają jedną z największych w kraju.
gość_ece4a
2020-01-17 19:39
Zawsze sie zastanawiam na jakiej podstawie wybierane jest lotnisko na którym ląduje przekierowany samolot. Największa irracjonalność zawsze jest w KRK i POZ. Z KRK wszystko powinno lecieć do KTW, ewentualnie do RZE z racji odległości. Tymczasem część leci do WAW i WRO. Ktoś tu widzi logikę? To samo w POZ, większość przekierowań do WRO. Po co, jak bliżej jest IEG i BZG.
gość_9c352
2020-01-17 18:43
ILS CAT II i większość samolotów mogła bez problemu wylądować w KRK. Jedynie rano przez godzinę warunki były poniżej minimów Cat II, a przez resztę dnia RVR był powyżej 300m.