Krakowskie lotnisko ponownie sparaliżowane przez mgłę

Krakowskie lotnisko ponownie sparaliżowane przez mgłę Sytuacja panująca w Kraków Airport jest jeszcze gorsza niż kilka dni temu. W ubiegły wtorek okienko pogodowe umożliwiło bowiem wykonywanie bez większych przeszkód operacji lotniczych przez kilka popołudniowych godzin. Dziś mgła od samego rana niemal bez przerwy zakłóca pracę portu. Większość lotów została w związku z tym przekierowana do Katowic, a także...
17/01/2020 18:06   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_28052 2020-01-30 15:21   
gość_28052 - Profil gość_28052
Infrastruktura będzie przyczyną upadku KRK. Szkoda Krakowa i Małopolski.
gość_cf95f 2020-01-18 21:14   
gość_cf95f - Profil gość_cf95f
"Dla wszystkich pracowników Kraków Airport najważniejsze jest bezpieczeństwo każdej operacji" gdyby tak było to już trwałyby prace nad cat II...
@gość_71503 co to za argument? poza tym GDN sobie poradziło właśnie wyższą kategorią. tak przez wszystkich jechany, biedny WMI ma II.
@misiok nie da się, aby cat III można było stawiać system musi działać min pół roku w cat II, co nie zmienia faktu, że nie robienie nic jak to się dzieje w KRK sytuacji nie poprawi.
gość_a88c5 2020-01-18 19:47   
gość_a88c5 - Profil gość_a88c5
Oby takich dni było jak najwięcej!!!
PPL nie będzie inwestowało w skansen!
misiok 2020-01-18 17:34   
misiok - Profil misiok
Może w Krakowie czekają z inwestycją w ILS na nowy pas. To miałoby sens. I od razu zacząć od cat III (jeśli się tak da).
gość_9cf17 2020-01-18 17:17   
gość_9cf17 - Profil gość_9cf17
gość_e0cb4 Krakowskie lotnisko nie ma kasy bo to PPL są ich właścicielem - całe zyski idą do PPL a ten zarządza kasą i akurat w tą "złotą kurę znoszącą złote jaja "kasy nie inwestuje. Gdyby miasto Kraków miało większe udziały ( a ma około 3%) to ILS już dawno by powstało-bo rozwój lotniska to rozwój miasta a tak to PPL maja to gdzieś- wolą kase na reklamy wydawać lub wg ich widzimisie np. ILS I kat w pyrzowicach gdzie nie ma mgieł!!!
gość_9cf17 2020-01-18 17:12   
gość_9cf17 - Profil gość_9cf17
Po co w KTW ILS I skoro nie ma tam mgieł? Czy nie lepiej dać do KRK ILS II lub własnie ILS I kat? Lotnisko w Krakowie już od 10 lat wnioskuje o ten system ale PAZP ma to gdzieś...
Czekaja na nowa drogę startową, która planowana jest już od 10 lat i jak jej nie ma tak przez przynajmniej 4-5 lat dalej nie będzie a ILS przekładają bo ims zkoda kasy wydawać na coś co będzie rozkładane później ( bo nowa DS będzie) -ale wg mnie szkoda tych setek tysięcy pax, które jeszcze KRK straci przez brak ILS II
strazak411s 2020-01-18 09:32   
strazak411s - Profil strazak411s
Nie do końca jest tak, że PAŻP decyduje o systemach na danym lotnisku, to zarząd lotniska kieruje wniosek, (wnioski) o zapotrzebowaniu, w tym przypadku system ILS CAT II. Jezeli takiego wniosku nie ma to PAŻP samo do siebie nie bedzie inwestowac. Na przyklad mozna podac KTW z ktorego zarząd wnioskowal o ILS CAT I na podejsciu 09, uzasadnili dla czego potrzeba i obecnie trwaja zawansowane prace na uzbrajaniem pomocniczego podejscia jakim jest pas 09.
gość_e5710 2020-01-18 09:19   
gość_e5710 - Profil gość_e5710
KRK się sypie.
gość_e0cb4 2020-01-18 08:13   
gość_e0cb4 - Profil gość_e0cb4
@lmajchrowski Czyli jeśli np. krakowskie lotnisko będzie miało pieniądze na ILS to PAŻP i tak może ich wstrzymać przed instalacją?
gość_eacd8 2020-01-17 23:19   
gość_eacd8 - Profil gość_eacd8
gość_18306 miedzy 11 a 13 była znaczna poprawa widzialności.
lmajchrowski 2020-01-17 22:41   
lmajchrowski - Profil lmajchrowski
To nie Kraków decyduje o ILS a Polska agencja zeglugi powietrznej o ile dobrze pamietam jeśli nie to poprawcie. Szkoda ze inne lotniska regionalne w PL już ten system maja a KRK nie :(
gość_18306 2020-01-17 22:31   
gość_18306 - Profil gość_18306
Ciekawa sprawa: lądował EL AL i fly dubai czy to oznacza, że maja lepiej wyposazone samoloty, lepsze autopiloty, lepszych pilotów ?
gość_c7de2 2020-01-17 21:01   
gość_c7de2 - Profil gość_c7de2
Krakow sam jest sobie winny, wiedzac o charakterystycznym polozeniu lotniska i zjawiskach pogodowych z tym związanym, jest po prostu głupota fakt, że do tej pory nie została zainstalowana wyższa kategoria ILS.
gość_71503 2020-01-17 20:19   
gość_71503 - Profil gość_71503
Taki niestety los Krakowa i jego lotniska z niefortunnym położeniem w niecce. Nic w tym nadzwyczajnego, bo nie ma roku żeby Balice nie były kilka razy wyłączone z powodu pogody. Drugie polskie lotnisko, które miewa problemy z pogoda zwłaszcza w godzinach porannych to Rębiechowo.
gość_b29e6 2020-01-17 20:16   
gość_b29e6 - Profil gość_b29e6
Przekierowanie samolotu to nie jest tylko kwestia odleglosci i warunków do lądowania. To także kwestia serwisu dla samolotu, ale również zaplanowanych następnych lotów maszyny. Lotnisko to nie tylko budynek i płyta z pasem, to także dostępność obsługi, która nie zawsze jest na miejscu. Ten brak logiki wydaje się komuś kto nigdy nie był w takiej sytuacji i nie ma pojęcia o tym ile czynników trzeba wziąć pod uwagę przy podejmowaniu takich decyzji. Wygoda pasażera jest ostatnia, która linie lotnicze biorą pod uwagę.
Kelo 2020-01-17 19:56   
Kelo - Profil Kelo
gość_ece4a: kiedy przekierowań jest kilka to praktycznie zawsze wybór pada na KTW. W tym przypadku mówimy o kilkudziesięciu nieplanowanych przekierowanych samolotach, które poszły do Pyrzowic. Jak myślisz czy da się to wszytko tak hop siup wypakować i przygotować do ponownego rejsu, kiedy trzeba między czasie obsługiwać swoje planowe rejsy ? Do tego samoloty muszą koczować na płycie godzinami czekając, aż pasażerowie dojadą autobusami z innego województwa, a jak zjawią się na miejscu to ich załadować wraz z bagażami do samolotu. Płyty postojowe nie są z gumy nie rozciągną się, mimo że KTW mają jedną z największych w kraju.
gość_ece4a 2020-01-17 19:39   
gość_ece4a - Profil gość_ece4a
Zawsze sie zastanawiam na jakiej podstawie wybierane jest lotnisko na którym ląduje przekierowany samolot. Największa irracjonalność zawsze jest w KRK i POZ. Z KRK wszystko powinno lecieć do KTW, ewentualnie do RZE z racji odległości. Tymczasem część leci do WAW i WRO. Ktoś tu widzi logikę? To samo w POZ, większość przekierowań do WRO. Po co, jak bliżej jest IEG i BZG.
gość_9c352 2020-01-17 18:43   
gość_9c352 - Profil gość_9c352
ILS CAT II i większość samolotów mogła bez problemu wylądować w KRK. Jedynie rano przez godzinę warunki były poniżej minimów Cat II, a przez resztę dnia RVR był powyżej 300m.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy