LOT, Apollo i Greybull walczą o Condora

LOT, Apollo i Greybull  walczą o Condora W wyścigu po zakup pozostałości po upadłym w zeszłym roku brytyjskim touroperatorze Thomasie Cooku wystartowały trzy podmioty, w tym LOT - poinformował wczoraj (16.01) niemiecki portal Spiegel.de. Obok polskiego przewoźnika zainteresowane przejęciem Condora są dwa fundusze inwestycyjne, amerykański Apollo i brytyjski Greybull.  Condor funkcjonuje obecnie dzięki...
17/01/2020 08:00   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_02c92 2020-04-13 20:24   
gość_02c92 - Profil gość_02c92
Lot nie kupi Condor-a (news 13.04) i kiedy maszyny LOT po akcji #powrótdodomu leżakują, Condor lata wszędzie. Obecnie co najmniej dwa loty odbywają się nad Azją (za flightradar24). Czyli to nie jest tylko "linia wakacyjna"
Carl 2020-01-24 11:11   
Carl - Profil Carl
Wg zobacz link kupujacym Condora jest LOT.
gość_8b80a 2020-01-21 10:35   
gość_8b80a - Profil gość_8b80a
@Carl

To są przemyślenia komentującego. I one są w 100% błędne. Zapewne mieszkańca Hesji, bo tacy ludzie prawie zawsze są nieobiektywni. Bo przecież jak Lufa może redukować Frankfurt. To prawda, ze Lufa redukuje FRA i przenosi samoloty do MUC. Redukcja ma służyć głównie zmniejszeniu odsetka przesiadkowiczów i zwiększeniu odsetka P2P.

Tylko wejście LOT-u do FRA oznaczałoby pełnoskalową wojnę z Lufą i Lufa nie zawahałaby się wydawać setek milionów euro tylko po to by wykończyć LOT. Lufa bardzo dużo zainwestowała w wykończenie Air Berlin, obecnie walczy z Ryanem/Laudą, ale ma możliwości wykończenia LOT-u.

Wejście do FRA to samobójstwo i LOT nie powinien był składać tej oferty. Mam wrażenie, że LOT chce pomóc Dudzie w kampanii z opowieścią, że PO wyprzedawało Polskę Niemcom, zaś za PiS to Polska wykupuje Niemcy. Tylko to gra z zapałkami na beczce prochu.
gość_8b80a 2020-01-20 19:05   
gość_8b80a - Profil gość_8b80a
Oczywiście, że LOT powinien kupić A321LR, choćby po to by latać codziennie na Newark, również w zimie. A321LR pozwoliłyby też otworzyć niskim kosztem i ryzykiem Boston. SAS kupił, no ale w SAS-ie zapewne pracują "pseudoeksperci od floty".

Ale Tytan Intelektu, Znawca Lotnictwa, Wybitny Ekspert od Floty wie, że A321 LR są niepotrzebne.
Carl 2020-01-20 13:34   
Carl - Profil Carl
Na zobacz link pisza, dlaczego Frankfurt jaki trzeci hub móglby byc dla LOTu interesujacy.
POZer 2020-01-20 11:28   
POZer - Profil POZer
Je jestem za zakupem, lepiej te pieniadze wydac na poszerzenie dzialanosci i skokowy rozwój, tym bardziej ze o wypelnienie nie ma co sie martwic bo niemieckim biurom podrozy najbardziej zalezy na funkcjionowaniu linii.
Lepiej wydac to na rowoj niz ładować w TVP czy dawac rydzykowi
gość_d8d0a 2020-01-19 22:28   
gość_d8d0a - Profil gość_d8d0a
Uwielbiam komentarze na tym forum. Pod każdym postem o LO, z gwarancją 100% będą porady jakiś pseudoekspertów od floty, że LO powinien kupić A321LR :D A co do Condora, to nikt nie wie po co LO miałby kupić Condora, więc nikt nie zapyta :)
gość_71503 2020-01-19 21:00   
gość_71503 - Profil gość_71503
Samo wyrażenie zainteresowania, czy nawet chęć, nie wystarczy. Sprzedający musi tez chcieć sprzedać. Samolotami po AirBerlin Lot tez wyrażał zainteresowanie, ale druga strona jakoś nie wybrała tego klienta.
gość_8b80a 2020-01-19 17:55   
gość_8b80a - Profil gość_8b80a
Ja myślę, że to zagrywka głównie propagandowa: PO wyprzedawało polskie spółki Niemcom, za PiS to Polska wykupuje Niemcy. Co nie zmienia faktu, że wykonanie ćwiczenia teoretycznego może się przydać gdyby naprawdę pojawiły się okazje, np. Air Baltic. Do rozważenia jest też Air Croatia.

@lysypiotr76

LOT-owi te stare rzęchy z drogimi załogami nie są potrzebne. LOT powinien kupić używane A320/321, nowe A220-300/100 i być może nowe E195-E2 (może mieć i A220-300 i E195-E2 lub same A220-300), plus długodystansowe 787-10 i A321LR/XLR. W przypadku 787-10 warto zrobić wersję bardziej turystyczną, z mniejszymi klasami premium i biznes.
lysypiotr76 2020-01-19 15:37   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Od wyrażenia zainteresowania do zakupu droga daleka. Jednak patrząc z perspektywy LOT-u to byłoby dobre posunięcie. Kłopoty sprzętowe narodowego przewoźnika są znane. Kłopoty z silnikami Dreamlinerów, uziemione MAX-y każą myśleć by poszukać samolotów nie tak jak dotychczas. Te wynajmowane z załogami są drogie a tu można za wcale nieduże pieniądze jak sądzę dostać samoloty. Tym bardziej że państwowe banki i firma ubezpieczeniowa pieniądze na pewno by ,,wyłożyły'' LOT ma perspektywy rozwoju i niestety bez kolejnych samolotów będzie wyhamowany rozwój siatki połączeń. Te samoloty mogłyby również zastąpić Dreamlinery w czarterach, bo nie oszukujmy się , samolot flagowy narodowego przewoźnika niezbyt nadaje się do tego typu lotów.
gość_e6b59 2020-01-19 12:44   
gość_e6b59 - Profil gość_e6b59
Niemcy nie krytykują bo nie znają tej prawdy czyli, że w LO władowano umiejętnie jak na razie więcej pieniędzy niż zarobili a będzie tego koło 2 mld, zatem oni widzą ten sukces inaczej.
Tak samo jak Niemcy wiedzą, że przed upadkiem Air Berlin umiejętnie wyprowadzono prawie wszystko do Lufthansy a wierzyciele pozostali sami sobie.
czyli tak jakby remis

Jeżeli widzą tam w tym biznes a Niemcy na wakacje uwielbiają latać to niech się bawią
gość_cf95f 2020-01-18 21:26   
gość_cf95f - Profil gość_cf95f
jasno i wprost wyłożono zdziwienie co do LOTu i już jest to hejt... a już umiejętność zarządzania linią to faktycznie LOT ma, za pieniądze nas wszystkich. jest coś takiego jak fakty i to, że nie współgrają one z hurraoptymizmem fanbojów LOTu nie oznacza, że są błędne, niemerytoryczne czy hejtujące.
gość_dc542 2020-01-18 14:52   
gość_dc542 - Profil gość_dc542
Nawet Niemcy na swoich stronach internetowych tak nie hejtują LOT jak sfrustrowani wyborcy opozycji w Polsce. I są dużo bardziej merytoryczni. W ich opinii wygra Apollo bo będzie mieć wsparcie niemieckich biur podróży.
gość_7afdf 2020-01-18 11:23   
gość_7afdf - Profil gość_7afdf
Totalna głupota i "tania reklama" dla LOTu.
LOT nie ma najmniejszych szans na przjecie CONDORA!!
gość_9a53e 2020-01-17 23:09   
gość_9a53e - Profil gość_9a53e
Egzotyczny ruch jak na LOT, ale cóż kiedyś trzeba przejść i nad samą egzotyką do porządku dziennego. Im szybciej tym lepiej w przypadku LOT'u. Przy okazji może lepiej zainteresować się Air Baltic?
gość_336bb 2020-01-17 20:30   
gość_336bb - Profil gość_336bb
Podsumujmy. Condor to najbogatszy europejski rynek, który sąsiaduje z Polską i mocno zakorzeniona marka. Cała reszta to dodatek. Co do realnych kosztów, to największym z nich są pracownicy i konieczne będzie mocne ograniczenie warunków płacowych. Są duże synergie. Wzrasta siła negocjacyjna. Problemem może być niechęć establishmentu gospodarczego do Polaków, ale mamy atuty - pozytywne doświadczenia restrukturyzacyjne i ekspansji przy ograniczonych środkach. Niestety obawiam się, że ostatecznie pojawi się jakaś oferta niemiecka i temat będzie nieaktualny.
wodzduzybaton 2020-01-17 16:41   
wodzduzybaton - Profil wodzduzybaton
Podsumujmy: Stare graty, kompletnie niepotrzebne lotowi sloty i bardzo drodzy w utrzymaniu pracownicy Condora. Zajebisty deal.
gość_b1e76 2020-01-17 16:36   
gość_b1e76 - Profil gość_b1e76
Wydaje się, ze to zagrywka PRowa mająca pokazać, że za PIS LO się rozwija a za PO był bankrutem.
Tzw sukces LO to głównie zabiegi księgowe jak i nadal bardzo spora ukryta pomoc państwa.
Były i są ciekawsze linie do przejęcia
gość_4b742 2020-01-17 15:25   
gość_4b742 - Profil gość_4b742
Linia bliźniak LOT. Tyle samo pasażerów, tyle samo przychodu i podobny zysk. A to oznacza że bardzo niska dochodowość (marza operacyjna 3%). I to wostatnim roku bo rok wcześniej było dużo gorzej. Po upadku Thomasa Cooka może być problrm z zapełnieniem samolotów.

Flota nadająca się do muzeum. Sloty nie mają większej wartości.

Rynek charterowy więc bardzo duża konkurencja.

Jedyne co możnaby kupić to te Airbusy z załogami. Tylko obawiam się że finansowo to i tak by sie nie złożyło bo latanie z Polski z załogami niemieckimi nie przyniosłoby kokosów.

Nie dość że dopłacamy do LOT to teraz jeszcze dopłacimy do banków które to sifinansują i przepalą kasę a skorzysta tylko niemiecki podatnik bo odzyskają kasę.
vscrew 2020-01-17 14:37   
vscrew - Profil vscrew
Załogi Condora zarabiają lepiej niż LH ( na dawnych kontraktach, na nowych -grosze), mają super warunki pracy, świetne pobyty, i gdyby nie upadek Thomas Cook, nie byłoby nawet rozmowy o tym. A teraz miałby je przejąć LOT i zaoferować umowy B2B?! To oczywiście żart, ale brzmi dramatycznie
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy