Malaysia Airlines zawiesza odbiór MAX-ów

Malaysia Airlines zawiesza odbiór MAX-ów MAX-y miały trafić do floty Malaysia Airlines jeszcze w tym roku. Linie łącznie zamierzają pozyskać 15 boeingów w wersji MAX 8 i 10 kolejnych w wersji MAX 10. Dostawę pierwszej maszyny pierwotnie zaplanowano na czerwiec br. - Z uwagi na wstrzymanie produkcji i opóźniony powrót do eksploatacji 737 MAX linie Malaysia Airlines zawiesiły odbiór swoich zamówień -...
16/01/2020 08:15   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
wodzduzybaton 2020-01-16 22:00   
wodzduzybaton - Profil wodzduzybaton
@gość_27578 ma to takie znacznie, że śmiesznie to wygląda w tej sytuacji i tyle.
gość_9fa50 2020-01-16 21:59   
gość_9fa50 - Profil gość_9fa50
gość_27578: w takiej sytuacji, linia lotnicza moze wszystko, Malaysia to jedne z pierwszych ale jedna z wielu innych linii, ktore po sytuacji z MAX po prostu zakoncza wspolprace z Boeingiem
gość_27578 2020-01-16 18:53   
gość_27578 - Profil gość_27578
Jak można zawiesić odbiór MAXów, skoro ich Boeing nikomu nie przekazuje? Oni chyba chcą się wycofać z podpisanego kontraktu, bo nie mają kasy na samoloty. Ale czy w takim kontrakcie nie ma zapisu o możliwości odstąpienia bez żadnych kar w przypadku opóźnień w dostawach? Nie za bardzo rozumiem po co takie komunikaty, czyżby kontrakt tak krzywo był podpisany (tzn jednostronnie na korzyść Boeinga)?

A swoją drogą - @wodzduzybaton - jakie to ma znaczenie - w tej konkretnej sprawie - czy to ta linia, czy inna? I dlaczego w liczbie mnogiej? No i nie zapomniałeś, skoro o tym piszesz.
wodzduzybaton 2020-01-16 18:22   
wodzduzybaton - Profil wodzduzybaton
To jest ta linia której pilocie lubią rozbijać się w oceanie? Bo zapomniałem...
adam1987 2020-01-16 14:22   
adam1987 - Profil adam1987
Airbus już obecnie nie daje rady z tym co u niego zamówili. W tym momencie jest do wyprodukowania jeszcze 6000 samolotów z rodziny a320neo. W zeszłym roku dostarczyli 561. Niby produkcja ma przyśpieszać, ale i tak przez najbliższe 7-10 lat mają pełne ręce roboty. Jest jeszcze dodatkowy problem z bardzo dużą popularnością a321 (3255 zamówień vs 3896 dla a320), który obecnie produkowany jest tylko w Hamburgu.
gość_4fa34 2020-01-16 13:35   
gość_4fa34 - Profil gość_4fa34
LOT też wszystkich już wyprodukowanych dla niego MAX-ów nie odbierze.
Wspomnicie moje słowa...
gość_bc5a8 2020-01-16 12:44   
gość_bc5a8 - Profil gość_bc5a8
@gość_13540 Ale w takiej sytuacji byłoby poważne ryzyko powstania monopolu Airbusa, a to może oznaczać tylko wzrosty cen biletów i spowolnienie rozwoju rynku lotniczego.
gość_5d4f8 2020-01-16 12:05   
gość_5d4f8 - Profil gość_5d4f8
Nie ma sie z czego cieszyc. Klopoty finansowe Boeinga oznaczaja klopoty z dostawcami dla Airbusa (czesc dostawcow to te same firmy i co jesli zaczna bankrutowac bo odpadnie im Boeing). Poza tym Airbus nie bedzie w stanie produkowac w takim tempie, by linie mogly ot tak przejsc od B do A.
gość_9a53e 2020-01-16 10:49   
gość_9a53e - Profil gość_9a53e
Ile jeszcze linii lotniczych skorzysta z tego typu opcji?
gość_13540 2020-01-16 09:13   
gość_13540 - Profil gość_13540
Dobrze, że jest alternatywa w postaci Airbusa. Monopol byłby fatalny (w każdym biznesie).
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy