wodzduzybaton
2020-01-16 22:00
@gość_27578 ma to takie znacznie, że śmiesznie to wygląda w tej sytuacji i tyle.
gość_9fa50
2020-01-16 21:59
gość_27578: w takiej sytuacji, linia lotnicza moze wszystko, Malaysia to jedne z pierwszych ale jedna z wielu innych linii, ktore po sytuacji z MAX po prostu zakoncza wspolprace z Boeingiem
gość_27578
2020-01-16 18:53
Jak można zawiesić odbiór MAXów, skoro ich Boeing nikomu nie przekazuje? Oni chyba chcą się wycofać z podpisanego kontraktu, bo nie mają kasy na samoloty. Ale czy w takim kontrakcie nie ma zapisu o możliwości odstąpienia bez żadnych kar w przypadku opóźnień w dostawach? Nie za bardzo rozumiem po co takie komunikaty, czyżby kontrakt tak krzywo był podpisany (tzn jednostronnie na korzyść Boeinga)?
A swoją drogą - @wodzduzybaton - jakie to ma znaczenie - w tej konkretnej sprawie - czy to ta linia, czy inna? I dlaczego w liczbie mnogiej? No i nie zapomniałeś, skoro o tym piszesz.
wodzduzybaton
2020-01-16 18:22
To jest ta linia której pilocie lubią rozbijać się w oceanie? Bo zapomniałem...
adam1987
2020-01-16 14:22
Airbus już obecnie nie daje rady z tym co u niego zamówili. W tym momencie jest do wyprodukowania jeszcze 6000 samolotów z rodziny a320neo. W zeszłym roku dostarczyli 561. Niby produkcja ma przyśpieszać, ale i tak przez najbliższe 7-10 lat mają pełne ręce roboty. Jest jeszcze dodatkowy problem z bardzo dużą popularnością a321 (3255 zamówień vs 3896 dla a320), który obecnie produkowany jest tylko w Hamburgu.
gość_4fa34
2020-01-16 13:35
LOT też wszystkich już wyprodukowanych dla niego MAX-ów nie odbierze.
Wspomnicie moje słowa...
gość_bc5a8
2020-01-16 12:44
@gość_13540 Ale w takiej sytuacji byłoby poważne ryzyko powstania monopolu Airbusa, a to może oznaczać tylko wzrosty cen biletów i spowolnienie rozwoju rynku lotniczego.
gość_5d4f8
2020-01-16 12:05
Nie ma sie z czego cieszyc. Klopoty finansowe Boeinga oznaczaja klopoty z dostawcami dla Airbusa (czesc dostawcow to te same firmy i co jesli zaczna bankrutowac bo odpadnie im Boeing). Poza tym Airbus nie bedzie w stanie produkowac w takim tempie, by linie mogly ot tak przejsc od B do A.
gość_9a53e
2020-01-16 10:49
Ile jeszcze linii lotniczych skorzysta z tego typu opcji?
gość_13540
2020-01-16 09:13
Dobrze, że jest alternatywa w postaci Airbusa. Monopol byłby fatalny (w każdym biznesie).