Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
W Polsce, w zeszłym roku największym powodzeniem wśród tras krajowych realizowanych przez O2 cieszyła się Gdańsk - Kraków. W sezonie letnim planują zwiększyć częstotliwość lotów na tej trasie.
adamlubin: pozostaje mi tylko zaapelować, abyś się nie poddawał i nieś dobre wieści, edukuj! ;-) Co do wakacyjnych kierunków - myślę, że będę miał ciekawego newsa w marcu :-)
adamlubin
2010-02-22 18:46
Niedługo to i samochodem będzie ciężko gdzieś pojechać po tej zimie- ser szwajcarski pod kołami. Dla przewoźników krajowych mam propozycje niech zrobią kampanie na czartery krajowe na koncerty w WAW i Gdańsku na Opener, masz bilet specjalna cena i loty z WRO,KRK,POZ mysle że by zapełnili samoloty. A o opiniach ludzi co do podróżówania samolotem to u mnie w pracy też groch o ściane- niby wszyscy tacy mądrzy ale czasem wymiękam i sam wychodze na dziwaka że na wakacje latam a nie jeżdze. Dałem sobie spokój bo jak był nawet Ryan za 1gr to dopatrywano się jakiś oszustew itp
szumny: wiem, że "nie powinno się" tak przeliczać pasażerów pkp vs krajówki, niemniej jednak tak czyni się w wielu krajach europejskich; można do tych liczb podeść inaczej: w zeszłym roku obsłużono 19mln pax, czyli współczynnik mobilności lotniczej statystycznego Kowalskiego wyniósł z grubsza 0,5. Dla porównania w innych krajach UE (całej 25-tki) współczynnik waha się pomiędzy 0,7 a np 4,4. Stosując ten sam przelicznik wobec statystyk PKP otrzymujemy 7,79. Ale ok, żeby nie odnosić tego do wszystkich paxów to powiem tak: krajówkami poleciało 1,3mln pax, a PKP IC przewozi w pociągach kwalifikowanych od 11 do 13,5 mln pasażerów rocznie. I tyle na ten temat. Zgadzam się z 4techem i driverem: po pierwsze ciągle jeszcze jesteśmy biednym narodem. Ale także ci z nas, którzy juz mają więcej pieniędzy lub muszą gdzieś dalej pojechać, ciągle jeszcze wybierają środek lokomocji kierując się przyzwyczajeniem ("bo nie ma innej opcji a samolot jest dla burżujów") a nie rzeczywistą kalkulacją kosztów. Dotyczy to zarówno statystycznych Kowalskich, jak i firm ("bo samolotem to tylko Prezes może latać"). Te cytaty to nie sa moje wymysły tylko rzeczywiste wypowiedzi ludzi, z którymi rozmawiałem na temat optymalizacji kosztów podróży służbowych i prywatnych
wracajac do tematu....rozszerzenie wspolpracy przez O2 z Wingo to nic dziwnego...jezeli wypalil pierwszy kierunek dlaczego mialby nie chwycic nastepny?..poprostu Finowie lataja po swoim kraju wiecej niz my po Polsce...(szkoda)..oznacza to takze ze proponowane kierunki lotnicze O2 w PL nie tak do konca chwycily....( nie znam poszczegolnych LF)...a co Polakow to moje zdanie jest od lat nie zmienne...poprostu przecietnego Kowalskiego nie stac na zakup biletu lotniczegona rejsy krajowe i tyle, pisanie ze srednio Polacy zarabiaja ponad 3.000 pln mija sie o 300% z rzeczywistoscia...faktyczna srednia to 1200-1400 pln...
LOT miał przecież kampanie, z "ptakami-maskotkami" - nawet mi się podobała. Wystarczyłoby uaktualnić i ponowić kampanię...
jurek: Czasem taniej niż PKP 2 klasy IC, nawet nie w pierwszej.
Co do zasadniczego wątku to zastanawiam się dlaczego Jet Air woli latać na wewnętrznych trasach skandynawskich zamiast w Polsce. U nas nie są w stanie zapełnić samolotów ? // driver800, flypax: co do Waszej dyskusji - faktycznie ludzie niewiele wiedzą o możliwościach i cenach lotów krajowych. Niestety ciagle trwa w ludziach przekonanie, że podróz samolotem to luksus i nie zdają sobie sprawy że czasem samolotem można polecieć taniej niz PKP 1st class. Myślę, że jedną z przyczyn jest brak jakieś poważnej kampani medialnej. Widział ktoś w TV lub prasie reklamę LOT lub Jet Air ? Ja sobie nie przypominam. A nasz naród jak nie zobaczy w telewizji to nie kupi ;p
flypax: Z całym szacunkiem dla Ciebie: nie wolno tak porównywać ilości pasazerów. Można porównać ilości na danej trasie np. Gdańsk-Warszawa. Wiadomo że jak ktoś jedzie z Pcimia Dolnego do Pcimia Górnego to nie wybierze samolotu.
flypax: spkojnie kupie bilet w LCC ponizej 100 pln (przeliczajac np z gbp) na wylot za 4-5 dni...
flypax: Bilet w W6 rozpoczynają się od 15zł, a potrafią kończyć a ponad 2tyś zł, bez problemu można znaleźć "weekend" w takiej cenie, choćby z WAW do BCN. A i w Ryanair bilety np do Dublina bywają po 1400zł w jedną stronę...
4tech, chciałbym tylko przypomnieć, że bilety na FR czy W6 zaczynają się "od" 29 zł a kończą średnio na 350-400 zł. A więc podobnie jak ceny biletów na loty krajowe w Jet Air czy LOT. Specyfika lotów krajowych ma to do siebie, że z reguły nie planujesz ich na 4-5 miesięcy wcześniej, tylko 4-5 dni wcześniej. Spróbuj kupić w tym terminie w low costach bilety w cenach, na które stać "przeciętnego" Polaka, zarabiającego średnią krajową 3200pln (jak wiemy mocno zawyżoną). Żaden z przewoźników nie jest instytucją charytatywną i nie będzie sprzedawał biletów w cenach poniżej kosztów produkcji. Loty regionalne są nieco droższe, bo taka jest ich specyfika (flota, trasy, model sprzedaży) - na całym świecie.
Świadomość przeciętnego Polaka jest zatrważająca. Wstyd się przyznać, że się leciało do WAW samolotem, bo to wywołuje dziwne reakcje... Przeprowadziłem ostatnio mały prowokacyjny teścik wśród ludzi, uświadamiając ich, że da się polecieć za stówkę. Niemal wszyscy pytali... gdzie się kupuje bilety LOTu. Później dopytywali, na jakiej stronie... Ręce opadają.
"przecietnego polaka" nie stac na bilet lotniczy na trasach krajowych....ale stac jego na bilet w FR czy W6...ot taki maly paradoks...
Świadomość (i gotowość) przeciętnego Polaka do wybrania samolotu zamiast pociągu również jest zerowa i to nie ze względu na brak przewoźników, czy dobrych oferto (vide LO, O2). Tak ajest po prostu specyfika podróży w tym kraju. Pociągi w fatalnych warunkach przewożą ponad 300mln pasażerów rocznie, samoloty 1,2 mln...
adamlubin
2010-02-22 07:46
Dobrze że choć mają stronę internetową - świadomość przeciętnego Polaka o ich istnieniu jest zerowa. powodzenia w Finlandii
To jestem gapa. Nieuważnie przeczytałem i zasugerowałem się nazwiskiem autorki i myślałem, że z Gdańska :)
Z tekstu wynika, że to wewnętrzny skandynawski kierunek.
Ze Szczecina jakoś króciutko polatali a też bardzo brakuje takich połączeń krajowych. A do Finlandii to może jakiś kierunek pracowniczy czy co ?
Witam. To nowe połączenie jest ciekawe. Bardziej bym się ucieszył z krajowych połączeń z Gdańska do Katowic i Wrocławia.