Katowice: Prawie 930 tys. pasażerów w czwartym kwartale 2019 r.

Katowice: Prawie 930 tys. pasażerów w czwartym kwartale 2019 r. W październiku z usług lotniska skorzystało 359 tys. pasażerów, zatem w przewozach odnotowano delikatny spadek (-3,7 proc.). Wyraźnie spadła liczba podróżujących w ruchu regularnym (216 tys., tj. -14 proc.), przybyło natomiast pasażerów w sektorze czarterowym (139 tys. tj. +19 proc.).Dzięki uruchomieniu bazy przez Ryanaira, w listopadzie wyniki...
10/01/2020 09:20   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_ab99d 2020-01-14 01:46   
gość_ab99d - Profil gość_ab99d
Balice są dla Pyrzowic morderczym konkurentem, co od początku zmuszało zarząd lotniska w Pyrzowicach do szukania niszy rynkowej dla tego lotniska i odnalezienia jej w ruchu czarterowym. Na pewnym etapie rozwoju, który Pyrzowice już jakiś czas osiągnęło, ruch niskokosztowy i czarterowy to jednak nie wszystko i dla harmonijnego rozwoju lotniska Pyrzowice, jak tlenu potrzebują teraz połączeń z głównymi hub-ami przesiadkowymi Europy w formule code-share, na poziomie co najmniej dwóch rotacji dziennie w dni robocze. Bez tego rozwój nie tylko Pyrzowic, ale i całej konurbacji górnośląsko-dąbrowskiej będzie poważnie utrudniony, a mieszkańcy i biznesmeni z tego regionu nabijać będą (ze smutnej konieczności) statystyki ruchu Balic. W dalszej perspektywie, brak regularnych połączeń z hubami biznesowymi Europy spowoduje, że biznes zagraniczny będzie lokował swe siedziby nie na Śląsku, czy Zagłębiu Dąbrowskim, lecz w Krakowie, skąd po prostu będzie mu bliżej w świat.

Co zatem zrobić, aby przełamać dominację Balic - trzeba dopłacić do połączeń typu code-share z głównymi hubami przesiadkowymi Europy (przynajmniej Monachium - Josef Strauss, Amsterdam - Schiphol) przez okres 2-3 lat, aby ryzyko rozkręcenia ruchu na tych kierunkach i w tej formule nie spoczywało jedynie na liniach lotnicznych. Zważywszy na ilość trwających w Katowicach inwestycji w nieruchomości biurowe, po tym okresie połączenia te staną się samodzielnie rentowne. Przykład takiego działania mamy tuż za miedzą w Ostrawie - gdzie włodarze kraju śląsko-morawskiego mądrze potraktowali taki sponsoring lotów LOT-u do Warszawy jako czystą inwestycję w rozwój gospodarczy ich regionu. Pyrzowice inwestują dużo w infrastrukturę. Czas się obudzić i dostrzec, że rozwój siatki połączeń strategicznych dla regionu jest także inwestycją i to niezbędną!

Doprawdy nie pojmuję, że zarząd lotniska w Pyrzowicach nie potrafi dostrzec jak ważne jest to lotnisko dla rozwoju gospodarczego regionu i uparcie trwa przy ciasnej strategii czartery albo śmierć.
gość_9cf17 2020-01-13 10:49   
gość_9cf17 - Profil gość_9cf17
Jestem z Krakowa i kibicuję KRK więc jak dla mnie to zarząd Pyrzowic powinien dostać medal i pracować na rzecz tego lotniska dożywotnio:-)
Oby jak najwięcej mieli takich sukcesów jak w 20919 roku...
gość_16653 2020-01-12 21:08   
gość_16653 - Profil gość_16653
gość_9cf17 Czy ten ujemny wynik uwzględnia przekierowania w 2018? Ocenianie lotniska/zarządu tylko na podstawie przyrostu paxów jest lekkim nieporozumieniem.
Porównując przyrosty w KRK to i FRA wypada blado :)
Nie jestem z zarządu i nie pracuję na lotnisku. Żadnym.
gość_8b80a 2020-01-12 19:21   
gość_8b80a - Profil gość_8b80a
@mflyer

Bardzo dobre pytanie!
mflyer 2020-01-12 15:51   
mflyer - Profil mflyer
@gość_8b80a

Piszesz na serio czy ironizujesz? Bo już sam nie wiem xd
gość_8b80a 2020-01-12 13:13   
gość_8b80a - Profil gość_8b80a
@gość_9cf17 @coby

To właśnie przez takie głosy zarządy publikują wyniki z dużym opóźnieniem. Można mieć różne uwagi szczegółowe do Pyrzowic, odnośnie transportu publicznego, czystości toalet, zapachu w toaletach, oferty gastronomicznej, czy organizacji parkingu. Ale główni winowajcy to:

1) Kazimierz Odnowiciel - bo przeniósł stolicę do Krakowa
2) Zygmunt Stary - bo zbudował Wawel
3) Zygmunt III Waza, bo przenosząc stolicę z Krakowa przyczynił się do tego, że Kraków niewiele ucierpiał w trakcie wojen
4) Stalin bo doprowadził do przesiedlenia inteligencji lwowskiej, głównie do Krakowa i Wrocławia
5) komuniści, który w 1964 przenieśli ruch cywilny do Balic, czyli lotniska które jest położone pomiędzy Katowicami, a Krakowem
6) Gierek, bo zbudował autostradę Kraków - Katowice tuż przy lotnisku w Balicach
7) Pamuła, bo rozbudował Balice
8) Włoszek do korzystając z koneksji PiS-owskich wyciął samosiejki

Pyrzowice muszą ucierpieć w wyniku wzrostu w KRK, bo mają niemal ten sam catchment area. A KRK zmierza do 10 mln, wejście AA bardzo poprawi ofertę długodystansową. Jeśli dojdzie do poprawy wyniku Pyrzowic w 2021 to będzie to poprawa krótkotrwała. I NIE jest to wina zarządu Pyrzowic, więc przestańcie ten zarząd tak ciągle krytykować.
coby 2020-01-12 11:20   
coby - Profil coby
ogolnie słabo wzrost tylko o 6 tys osób czyli mniej niz procent rzeczywiście gdyby nie przekierowania z krk to bylo by na minusie nie dziwie się że już nie podaja statystyk miesięcznych tylko kwartalne a jeszcze niedawno bylo przechwalanie że podali wynik kilka godzin wcześniej niż krk. a to już nie jest konkurencja prawie 4 mln w plecy
gość_9cf17 2020-01-12 11:15   
gość_9cf17 - Profil gość_9cf17
gość_16653 Jeżeli ujemny wynik (a taki mamy bez wymodlonych przekierowań z KRK) ktoś nazywa sukcesem to wiadomo że jest z zarządu tego lotniska:-)
gość_18306 2020-01-11 21:09   
gość_18306 - Profil gość_18306
Może w tym roku Katoiwce przy pomocy Boga , Partii Aktualnie Trzymającej Władze i Innych Czynników delikatnie przekroczą 5 mln paszerów. Czego im z całego serca życzę.
gość_16653 2020-01-11 15:06   
gość_16653 - Profil gość_16653
gość_9cf17: ~5 mln to słabiutko? Słaby wzrost, bo Kraków ma tyle...? Jakby wszystkie lotniska miały takie wzrosty jak KRK to by paxów zabrakło. Oni mają inne problemy ale to temat na inny wątek. Ja widzę konsekwentny rozwój KTW mimo zawirowań ze zmianami u przewoźników. Brawo zarząd KTW.
strazak411s 2020-01-10 21:39   
strazak411s - Profil strazak411s
Gratulacje należą się, za ten wynik głównie Wizzair. Brawo Wizzair
gość_9cf17 2020-01-10 14:45   
gość_9cf17 - Profil gość_9cf17
Te zaledwie 6 000 pasażerów więcej w 2019 roku to mniej niż same przekierowania z Krakowa (około 35000). Sam wynik Katowic jest wiec na minusie (żenada)

Słabiutko, bardzo słabiutko. Znowu nie ma 5 mln pasażerów - chyba zarząd lotniska powinien podać się do dymisji.

A jak to miało być pięknie, Kraków miał być daleko w tyle.

Podsumowując wzrosty 2019 do 2018

Katowice - wzrost o 6 000 pax
Kraków - wzrost o 1 610 000 pax

Bez przekierowań/mgieł

KTW minus 30 000 pax
KRK plus 1 645 000 pax
Kup bilet Więcej
Rezerwuj loty
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wypożycz samochód
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska
Okazje pasażera
Reklama