Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_0ec52
2020-01-08 13:13
@gość_b6e90 nie trafiłem nigdy na żadne wzmianki o zmianach w płatowcu 737min, ale na pewno zmieniono zasady pracy i współpracy komputerów pokładowych, nie tylkos amo oprogramowanie. Nie trafilem dotąd na potwierdzenie o zmianie smaego komputera na nowszy model.
@lmajchrowski to co napisałeś może być ważniejsze od kwestii technciznych przy decyzji o dopuszczeniu ponownie do lotu: procedury zawalono tak bardzo przy pierwotnej certyfikacji, że teraz robią wiecej niż muszą. A FAA zlecała tak dużo pracy inżynierom boeinga, że nie ma dość własnych ludzi do tego.
akrupa1979
2020-01-08 12:02
Boeing rowaza podzial biznesu I separacje sekcji samolow komercyjnych od czesci militarnej. Prawdopodbnie chca uchronic dochodowa jaka jest czesc" defence" biznesu od czesci komercyjnych samolotow. To moze uchronic aktywa przed potemcjalnymi rozczeniami I stratami z tytulu niewypalu "Max bubel". Przepraszam za pomylke w poprzednim komentrzu
akrupa1979
2020-01-08 11:46
Praw fiziki nie da sie oszukac. Byc moze Max juz nigdy nie poleci
akrupa1979
2020-01-08 11:46
Praw fiziki nie da sie oszukac. Byc moze Max juz nigdy nie poleci
gość_04dec
2020-01-08 08:36
O ile będzie dopuszczony do latania to ciekawe ile ludzi będzie chciało nim lecieć.
gość_9a53e
2020-01-07 23:18
Pierwsze silniki montowane w B737 (lata sześćdziesiąte ubiegłego wieku) posiadały najzwyczajniej małą średnicę. Prześwit pomiędzy pasem startowym oraz samym skrzydłem samolotu nie musiał być wówczas zbyt imponujący. Sprawy jednak miały się już inaczej w latach osiemdziesiątych, ale dopiero poczᶏtek lat dziewięćdziesiątych oraz Airbus z modelem A320 dały wyraźny znak amerykanom o konieczności poważnych zmian w nowej odsłonie B737 czyli B737 NG.
Jak zwykle inżynierzy waliczyli wówczas o modyfikacje konstrukcji B737 Classic (wersja z lat osiemdziesiątych), management najzwyczajniej ich przegłosował. Mała dygresja w tym miejscu, średnica silników nieubłaganie zwiększała się. Efekty są znane.
gość_b6e90
2020-01-07 21:05
Jeśli to głównie kwestia inaczej położonych silników, czyli zmiany środka ciężkości, to właśnie może być problem z podaniem dokładnej daty, bo może się okazać, że w oprogramowaniu będziemy mieli jedynie obejście problemu, który Boeing sam stworzył. Taki sposób "naprawy" błędu w tak krytycznym oprogramowaniu nie przejdzie. Wydaje się zatem, że cały program Max może zostać uznany za nieudany i być może trzeba będzie przeprojektować skrzydła i stworzyć nowy model.
lmajchrowski
2020-01-07 18:17
Gość_0ec52: czytam z uwaga wszystkie artykuły na temat max i to na bardziej profesjonalych stronach. Gdyby wiedzieli dokładnie co jest nie tak podaliby datę wznowienia lotów po usunięciu usterek. Problem polega na tym ze samolot został przez FAA dopuszczony do lotów tylko dlatego ze konkurencja miała już neo a w żadnym wypadku nie powinien. Tak się kończy cięcie kosztów kosztem pasażerów jako królików doświadczalnych.
gość_0ec52
2020-01-07 14:35
@lmajchrowski w sieci jest dosc profesjonalnych opisow co dokładnie jest nie tak i jakie działania naprawcze już podjęto; zapwne nie wszystkie problemy znaleziono, ale tez nie każda wada stanowi zagrożenie.
Wiele informacji było tutaj i w artykułach i na forum, ale każdy podający fakty jest tu całkiem intesywnie wyzywany, więc nie licz za bardzo na odpowiedź.
gość_2d43d
2020-01-07 14:27
Miło poczytać opinie ekspertów...
lmajchrowski
2020-01-07 13:42
Czy ktos wkoncu zapyta co z tym samolotem jest nie tak ? Przeciez przeprogramowanie komputera nie zajmuje wieczności. Pasażerowie jak i rodziny ofiara maja prawo wiedzieć ile rzeczy zostało zle zaprojektowanych w tym samolocie.
gość_b179f
2020-01-07 12:34
Ten złom nigdy już nie poleci....
gość_bc378
2020-01-07 10:32
I ciekawe kto zdrowo myslacy poleci tym 'cudem techniki' ?
Jak nic bedzie musiala byc zmiana nazwy tego modelu co zalega obecnie fabryczne place.
gość_13540
2020-01-07 08:35
Amerykańskie kancelarie adwokackie cieszą się na duże pieniądze w ciągu kilku następnych lat. A dla Boeinga tańsze będzie zapewne bankructwo.